Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Atak Klonów ... Czyli test porównawczy Tmax vs AK550


Rekomendowane odpowiedzi

  • Użytkownicy+
Opublikowano

Moim zdaniem (widziałem i słyszałem, zwłaszcza słyszałem) Kymco AK, bije na głowę T-maxa standardowym wydechem, a nie jakimś "oblezionym akrapem".

Opublikowano

Moim skromnym zdaniem powinno się porównywać podobnie cenowo sprzęty, a tutaj jest przepaść. Nie sądzicie ?

  • Administrator
Opublikowano

Jeden z najbardziej wyczekiwanych testów w historii Burgmanii (mamy rekord ilości znaków!) oraz pierwszy w Polsce materiał z takim porównaniem. Dodatkowo napisany "na dwa głosy".

Li4vLi4vLi4vLi4vaW1hZ2VzL3pkamVjaWFfZG9f

Zapraszam do lektury -> Test porówawczy AK550 vs Tmax SX

Opublikowano

Dlaczego? Segment ten sam, konstrukcje bliźniaczo podobne, jedyną różnicą jest producent i kraj produkcji.

Zapewne różnic jest więcej, ale tego dowiemy się z pełnego testu i wtedy zobaczymy, czy różnica w cenie ma uzasadnienie. A póki co to wróżenie z fusów ;)

EDYTKA: U, u, u, lecę czytać :D Gdzie mój pop-corn...:ph34r:

 

  • Klubowicze
Opublikowano

Super test i super opis. Czyta się jednym tchem.

 

Opublikowano

Bardzo ciekawy test. Dziękuję. Brakuje w nim jednak dość ważnej dla mnie (i pewnie innych Forumowiczów słusznej wagi) informacji. Jaka jest nośność testowanych skuterów. Przy jeździe turystycznej z pasażerem i bambetlami często robi się problem. Ale to taki drobiazg.

  • Administrator
Opublikowano

DMC to parametr, który w przypadku maxi skuterów jak i w ogóle motocykli jest często pomijany. Próżno też go szukać na stronach producentów.

Tmax ma ładowność 194 kg, AK550 - 164 kg. 

Wiele emocji budzi porównanie przyspieszeń w naszym materiale video. Pojawia się często pytanie: jak to możliwe, że mocniejsze Kymco nie ma sprintu lepszego niż Yamaha.

Przede wszystkim: egzemplarze, którymi jeździliśmy miały różne przebiegi. Kymco w tym porównaniu miało motor jeszcze nieułożony i stąd może wynikać symboliczna różnica w sprincie od 0 - 100 km/h. Natomiast subiektywnie po przesiadce z jednego na drugi skuter czułem, że w zakresie 80- 120/140 km/h Kymco wyraźnie odrabia straty.

Finalnie po obejrzeniu tego materiału można odczytać, że...

 

 

... Sprint od 0 - 100 km/h

T-max: 8 sek.

AK550: 8 sek.

Zakres 80 - 140 km/h

T- max: 11 sek.

AK550: 9 sek.

Tak więc moc i niutki nie poszły w komin, są tylko dostępne w wyższym zakresie obrotów.

Opublikowano

Muszę przyznać, że gdybym musiał wybierać między T-Maxem a AKaczem, nawet Wasz test by mi nie pomógł.

Nie dlatego, że test był zły, tylko wybór byłby bardzo ciężki.

Z jednej strony jest lepiej wykonany i lepiej przemyślany T-Max i jeśli mam być szczery, wizualnie wolałbym Yamahę. Z drugiej Kymco - też jest ładne, ale w kilku miejscach nosi ślady taniości (jak na przykład przyciski na kierownicy). Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że choć Tajwan goni Japonię, to jeszcze jej do końca nie doścignął pod względem jakości wykonania, aczkolwiek jest o włos.

Sprawa zupełnie się komplikuje, gdy weźmie się pod uwagę cenę. Lepiej droższą Yamahę, która jest bardziej przemyślana, czy jednak sporo tańsze Kymco, z którego upierdliwościami - być może - da się przeżyć? Lepsze brzmienie i wygląd świateł LED w AKaczu wcale nie pomagają...

Jak by tego było mało, jeszcze więcej bólu głowy przysparza pytanie "nowe Kymco czy 3-4 letnia Yamaha?". Nie wspomnę już nawet o gdybaniu o utracie wartości, bo tego, póki co, nikt trafnie nie przewidzi choć obstawiam, że Kymco straci więcej na wartości.

Totalny mętlik, który rozwieje tylko jedno - jazda obydwoma egzemplarzami, inaczej można teoretyzować i do niczego nie dojść.

  • Klubowicze
Opublikowano

Dla mnie wybór prosty... Kymco. Wiadomo, że ta ogromna różnica w cenie gdzieś musi się odzwierciedlać... Że gorszej jakości przyciski, może kanapa o gorszej fakturze, ale za to tam, gdzie było coś ważnego, nie oszczędzano, jak w hamulcach Brembo. Jak opowiadał Sławek Campto, zawieszenie genialne, brzmienie sam słyszałem - miodzio. Jedyne zastrzeżenie mam do bardzo ubogiej palety kolorów na nasz rynek... Trzy barwy w średnich dla mnie odcieniach, to za mało. Widziałem w sieci wersje białą, która jest super, srebrną albo turkusową nawet, a marzyłby się jakiś w połączeniach różnych kolorów... Czarny, garnkowo-szary i brąz (chyba najładniejszy), to zdecydowanie za mało...

 

 

20170612.jpg

20170613.jpg

unnamed.jpg

  • Klubowicze
Opublikowano

Odnośnie palety kolorów to się zgadzam. Osobiście podoba mi się brąz w macie, ale ta opcja kolorystyczna na PL niedostępna. Ktoś kiedyś powiedział, że kolorem się nie jeździ, ale kolor oko cieszy. Zobaczcie zresztą.

06f459876db3928c5ba59704ece56f78.jpg

 

Opublikowano
19 godzin temu, marekp napisał:

Moim skromnym zdaniem powinno się porównywać podobnie cenowo sprzęty, a tutaj jest przepaść. Nie sądzicie ?

To chyba niewiele byłoby do porównania... 

 

Test i porównanie bardzo trafione.! Jak nigdy na Burgmanii.!!! Wielu z nas cierpliwie na ten test czekało. 

Oba skutery bardzo podobne,  bo Kymkacza sklonowano wręcz z Yamahy...  I teraz po takim teście i spostrzeżeniach użytkowników można podjąć decyzję którego kupić.! 

Choć osobiście myślę,  że warto jeszcze poczekać z rok... Z firmą Kymco różnie to bywało... (znane były choroby wieku dziecięcego choćby Xcitinga czy MyRoada) 

Brawa dla testujących za kawał dobrej roboty.! 

Opublikowano
1 godzinę temu, Piootr napisał:

Odnośnie palety kolorów to się zgadzam. Osobiście podoba mi się brąz w macie, ale ta opcja kolorystyczna na PL niedostępna. Ktoś kiedyś powiedział, że kolorem się nie jeździ, ale kolor oko cieszy. Zobaczcie zresztą.

Znane są przypadki kiedy to nowy skuter po zakupie został przemalowany na pożądany przez właściciela kolor bo akurat taki nie był dostępny. W dzisiejszych czasach jest tyle możliwości np. oklejanie folią.  Tak więc kto komu zabroni  ;)

 

Opublikowano

A właśnie,  jeszcze zapytanie: czy Kymco jest tak mocnym klonem Yamahy, że serwisy też robimy co 6 tys. km, czy jednak okres jest dłuższy? :)

Opublikowano

Dzięki Seniores za wnikliwy test.  Te wcześniejsze, zagraniczne, pełne były ochów i achów , jak to Kymco bije Yamahę. Nikt wcześniej nie zauważył , że np. ochrona przed wiatrem w AK  jest słaba a to dla turystów dość istotna cecha.

Opublikowano

Patrząc, głównie na zdjęcie zegarów, przypomina mi się, nie wiem czemu, za każdym razem piosenka Marylki: "... Kolorowych jarmarków, tam-tam-tam-tam-tam, blaszanych zegarków, tam-tam-tam-tam-tam, pierzastych kogucików, baloników na druciku, motyli drewnianych, koników bujanych, cukrowej waty i z piernika chaty..." ;) ...

 

Jednemu się podoba, innemu nie :D . Jedno trzeba przyznać bezwarunkowo i bez dyskusji: cena w PL jest bardzo dobra w tym sektorze maxi.

 

 

 

Opublikowano

Fajny test.

Żeby mieć 100% pewności to potrzebny byłby jeszcze test długodystansowy i jeżeli usterkowość okaże się na podobnym poziomie to szkoda dyskusji i tylko Kymco z uwagi na cenę a dokładnie - nie obciążanie klienta marketingiem.

  • Klubowicze
Opublikowano
Patrząc, głównie na zdjęcie zegarów, przypomina mi się, nie wiem czemu, za każdym razem piosenka Marylki: "... Kolorowych jarmarków, tam-tam-tam-tam-tam, blaszanych zegarków, tam-tam-tam-tam-tam, pierzastych kogucików, baloników na druciku, motyli drewnianych, koników bujanych, cukrowej waty i z piernika chaty..."  ...

 

Sam do końca nie jestem przekonany do tych 3 Kymco wyświetlaczy, bo podczas mojej godzinnej jazdy demo w zeszłym tygodniu kompletnie nic nie widziałem na dwóch skrajnych. Chciałbym dać im szansę i parafrazując refren dodać początek cytowanej przez ciebie piosenki Marylki:

"Kiedy patrzę hen za siebie

W tamte lata co minęły

Kiedy myślę co przegrałam,

A co diabli wzięli

Co straciłam z własnej woli,

A co przeciw sobie

Co wyliczę to wyliczę,

Ale zawsze wtedy powiem, że najbardziej mi żal: "

 

BTW. Fajny ten "Atak klonów", jeszcze nigdy żaden maxiskuter nie podskoczył wiecznemu faworytowi TMax'owi. Teraz czekamy na prawdziwy atak na "Króla" Suzuki AN650, bo ten z przed kilku lat, wykonany przez BMW C650GT chyba przez wady wieku dziecięcego i cenę producentowi z Bawarii się nie udał.

Opublikowano
8 godzin temu, Piootr napisał:

TW. Fajny ten "Atak klonów" (...)

Dla "poprawności całej historii" ;) , to atak jednego klona w porównaniu dwóch skuterów :) .

PS. A zegary? Jeśli funkcjonalne, to tylko kwestia gustu :) .

  • Administrator
Opublikowano
Godzinę temu, dr.big napisał:

Dla "poprawności całej historii" ;) , to atak jednego klona w porównaniu dwóch skuterów :) .

Analizowaliśmy to i tak byłoby precyzyjniej jednak nazwa wtedy jakoś dziwnie brzmiąca i bez skojarzenia ze Star Wars lub innymi tego typu... ;)

Poza tym tylko wtajemniczony wie co było pierwowzorem. Dla pozostałych, patrzących na oba to są po prostu klony.

8 godzin temu, Piootr napisał:

Teraz czekamy na prawdziwy atak na "Króla" Suzuki AN650

Może być ciężko. Wystarczy spojrzeć na tą liste -> Ranking sprzedaży IT .... i od razu widać o którą grupę docelową maxi (w sensie finansowym) jest sens walczyć.

  • Sympatycy
Opublikowano

Test bardzo fajny i ciekawy. Przybliżyliście nam i przedstawiliście szczegółowo te topowe, sportowe maxi-skutery. Dzięki wielkie.

Moje spostrzeżenia i wnioski: ani nowa Yamaha T-MAX ani Kymco AK550 nie zainteresowały mnie i nie wywarły na mnie jakiegoś piorunującego wrażenia, ani tym bardziej nie wywołały we mnie uczucia, że kiedyś "muszę go mieć"... Ten nowy design, te wyświetlacze przeniesione z urządzeń AGD czy gier komputerowych, w ogóle do mnie nie przemawiają. Cały czas mam wrażenie, że każdy nowy model, pomimo tych wszystkich nowinek, rozwiązań technicznych, staje się jakiś bardziej plastikowy, gorszy, słabszy jakościowo. Pomimo wzrastającej ceny motocykli (notabene faktycznie cena nowego T-MAX'a jest mocno wywindowana i wg mnie przesadzona), cały czas księgowi oszczędzają na jakości użytych komponentów.

Reasumując, gdybym dziś stał przed dylematem czy koniecznością zmiany mojego T-MAX'a i dysponowałbym kwotą około 36 tys. zł czy nawet 40 tys., zdecydowanie poszukałbym T-MAX'a SJ09 z rocznika 2016, może gdzieś jeszcze z salonu albo od pierwszego właściciela, w idealnym stanie, ze znikomym przebiegiem...
 

Opublikowano
11 godzin temu, Urbi napisał:

Moje spostrzeżenia i wnioski: ...

Lepiej sam bym tego nie ujął. Niestety, ani jeden, ani drugi.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Szczerze pisząc to myślałem, że ten watek będzie cieszył się większym zainteresowaniem.Czyżby nowy produkt AK550 nie wzbudzał zainteresowania. Skuter wygląda całkiem spoko,nie "zabija ceną", a temat umarł .

Opublikowano

Bo przeniósł się do "swojego" wątku.

  • Klubowicze
Opublikowano

Zygmek68, odpowiedź już w zasadzie padła powyżej, ale zwróć uwagę, że ten wątek dotyczy tylko testu porównawczego wymienionych w tytule maxi.
Zajrzyj do wątku poświęconemu AK550. Tam dzieje się więcej.



Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...