Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Nowy skuter BMW 400ccm #C400X C400GT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oferuje ale rynku nie zawojował. Lekką niechęć powoduje to że produkt indyjskiego TVS i to wcale niezbyt mocny na tle konkurencji w klasie 300.

 

Mi ludzkiej psychiki nie musicie wyjaśniać. Ale jest jak jest i na razie się to raczej nie zmieni.

Opublikowano

Nie na darmo na wyprawowych forach pojawiają się tematy dotyczące konwersji wtryskowych BMW GS na gaźniki. Wszelkie "cudeńka" są super, pod warunkiem, że elektronika zwariowała w centrum Warszawy, a nie na mongolskim stepie. Oczywiście to O.T., bo limuzyn I skuterów nie dotyczy.

Opublikowano

Jak patrzyłem ostatnio na ofertę BMW i znalazłem GS w wersji 300 za cenę poniżej 20 tyś, to drapałem się po głowie o co kaman. Jak teraz czytam, że będzie  skuter BMW 400, to od razu pomyślałem o nowym wcieleniu xcitinga. To świetna konstrukcja. Wezmą na warsztat, poprawią tu, poprawią tam....pójdą drogą Kawasaki. Mogę się założyć o duże jasne pełne. BMW z tego co do tej pory wyczytałem brał do swoich konstrukcji 2 silniki od Kymco. Pójdą krok dalej i wezmą silnik z ramą :)

Opublikowano

Myślę, że BMW jednak samo skonstruuje (albo już skonstruowało) ten skuter łącznie z rama. Ewentualnie silnik i produkcja będzie w Tajwanie. Obstawiam cenę jednocylindrowki niewiele powyżej 30tys. a ewentualną dwucylindrowke minimalnie poniżej 40tys. Oczywiście będą różne ekstrasy podnoszące cenę skutera do 30%

Wysłane z mojego FRD-L19 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Myślę, że BMW ma łebskich gości w składzie działów opracowujących strategię na przyszłość i widzą możliwość złapania przyszłych klientów oferując tańszy produkt dostępny już teraz. Może celują właśnie w takich klientów, którym po dwóch sezonach sprzęt się znudzi, a nie zdąży się jeszcze zepsuć, tymczasem potrzeby, oczekiwania i umiejętności wzrosną, a wtedy pójdą lojalnie do BMW po droższy produkt. Reguła konsekwencji i zaangażowania, wykorzystywana w marketingu bardzo często. Pamiętajmy, że zarabiający po europejsku mają to wszystko 4x "taniej" niż my, którzy kupujemy używki od tych wyżej opisanych. Nawet jeśli nowa 4-setka będzie kosztować 40k, to i tak naszego rynku nie zawojuje. Ale może będzie królem w używkach, za 3-4 lata. Co i tak cieszy :)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ciekawe co z tą 4-setka, o której słyszałem parę miesiecy temu? Pokazali BiXera ale to 600cm3...

Wysłane z mojego FRD-L19 przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie później...
  • Administrator
Opublikowano

Jest zajawka nowego maxi od BMW whist

 

  • Klubowicze
Opublikowano

Wygląda mi z tych cieni na filmiku, że to raczej mniejsza pojemność, rozszerzenie oferty o jednoślad o typowo miejskim charakterze. Czekamy do 7  listopada.

Opublikowano

Ostatnie sekundy filmiku pokazują odbicie tylnej połowy skuta w witrynach... W międzyczasie też coś tam widać.

Opublikowano

Ja myślę,że prawdą jest ,ze jeżdżąc marką BMW skuterową na pewno zwraca się na siebie uwagę,bo wiem to z autopsji,ponieważ wielokrotnie stając gdzieś w mieście jest duże zainteresowanie takim innym skuterem,który rzuca się w oczy i na pewno to jest fajne,ale ja dlatego wybrałem tę markę mimo ,że Kymco maczało w nim palce,bo na pewno jakość wykonania przez Kymco dla BMW na pewno jest inna niż Kymco jak wykonuje i odpowiada za siebie.

Ja myślę ,ze każdy ma rację na swój sposób z wykonaniem co jest przez kogo i dla kogo,ale jeśli Kymco robi dla bmw,to znaczy ,że umieją to robić dobrze,a jak robią to dla BMW,to się postarają jeszcze lepiej,aby kontrola jakości w BMW nie zrezygnowała z ich dostarczanych elementów do produkcji skutera.

Ja w swoim C600 Sport zobaczyłem zamontowany rozrusznik z napisem Kymco i przez to wcale się nie zmartwiłem,bo na pewno do produkcji tego rozrusznika musieli się lepiej przyłożyć,aby BMW go zaakceptowało i aby się nie popsuł po 5000 km:)

Jednak wydanie na taki skuter z BMW to rząd wielkości 50 tyś,to głupota według mnie,więc sam kupiłem rocznego za połowę z tego i myślę,że za taką cenę się opłacało i to miało sens.

Jednak BMW widzi,że się nie sprzedają ,bo cena za duża,więc muszą puścić mniejszego 300-400ccm,wtedy cena będzie niższa i jakoś się pewno więcej sprzeda.

Jak wyżej pisał " Smarciu" dla nas jest zawsze za drogo,bo u nas to kosztuje 4X więcej i w tym cały problem.

W Niemczech takie BMW C600 kosztuje 12tyś Euro,to tak jak u nas 12 tyś złotych,a to przecież nie dużo (ale dla Niemców).

Tak było z Yamahą ,ale z Quadami.Najpierw yamaha wypuściła Quada grizzly 700 i takiego kupiłem,ale że się ciężko sprzedawał,bo był za duży i za mocny,to wypuścili Grizzly 550 i 450,to zaczęły iść,bo cena mniejsza i moc.

Tutaj Niemcy liczą na to  samo,ze jak mniejsza pojemność i moc,to też będzie się dobrze sprzedawać,bo więcej ludzi będzie na to stać.

Jedno jest w dzisiejszym świecie pewne,ze jak się cokolwiek kupuje,to Chiny na pewno w tym palce maczają i najlepiej kupować to w czym ich małych rączek było najmniej.

Chcąc nie chcąc,skutery stają się coraz bardziej popularne i wszystkie firmy produkujące będą skakać sobie do gardeł ,aby jak najwięcej klientów zdobyć ceną i wyglądem,ale jakość wtedy spadnie,bo jak cena idzie w dół,to i jakość.

 

 

 

Opublikowano
13 minut temu, BOCIAN 16V napisał:

więc sam kupiłem rocznego za połowę z tego i myślę,że za taką cenę się opłacało i to miało sens.

 

po roku skuter traci połowę wartości? 

 

  • Klubowicze
Opublikowano

Hmmm, jak po roku połowę stracił to pewnie "Niemiec płakał jak sprzedawał !placz1". Skomplikowany ten wywód i trudno mi się to jakoś ten tekst czytało. I wkońcu nie wiem. Dobrze, że Kymco "maczało" palce w BMW, czy nie ? W ten nowy chyba też "zamoczy" :eat:

Opublikowano

Nie sądzę żeby Kymco dla siebie robiło zasadniczo gorsze np. rozruszniki niż dla BMW. BMW zdecydowało się na ich podzespoły, bo są dość dobre i przestępne cenowo. Gdyby mieli to kupować od Hondy lub Yamahy, to sami nic by nie zarobili... No chyba, że cena takiego C600 byłaby na poziomie 70tys. Tylko wtedy niewiele osób by go kupiło.
Jeżeli ten nowy skuter będzie jednocylindrowy (a zapewne tak będzie), to obstawiam cenę 35-38tys.

Wysłane z mojego FRD-L19 przy użyciu Tapatalka

  • Klubowicze
Opublikowano

I mamy spy shoot.
c8dcb2cbb8672bb8c5e7908626f79dc6.jpg

Opublikowano

No cóż dla dobrego zrozumienia tematu dla Piootr i Corleone piszę proste wytłumaczenie na podstawie samochodów:

Więc są cztery koncerny Audi,Vw Seat i Skoda.Dla niektórych wszystkie auta tej marki mają zamienne podzespoły,czyli takie same.

Można coś kupić w serwisie Skody i założyć do Vw lub Audi ,no tak?

No jasne ,ze tak,bo to to samo.

To dlaczego tej samej klasy i wielkości Audi A6 i Skoda Superb są w innej cenie?Bo Audi ,to Audi i super marka i za te cztery kółka na atrapie płaci się jak za "woły"?

Na pewno nie,a dlaczego?

Dlatego ,że do Audi wszystkie części idą z pierwszej półki jakościowej.

Jak to działa? Ano tak: Jest seria tysiąca, jednego rodzaju części i Audi przeprowadza kontrolę jakości tej partii i znajduje 100 sztuk wadliwych i całą partię odrzuca i dostaje ją Vw,jeśli Vw stwierdzi,ze jest już na początku za dużo wad,to potem w trakcie eksploatacji wyjdą następne,więc całość idzie w niższej cenie do fabryki  Seata i Skody,a Ci nie mają wyjścia,to biorą i montują.Czyli jest odpowiedź czemu Seat i Skoda są tańsze... w końcu jak bierze części od Audi i Vw ,to musi się podporządkować warunkom jakie dostali.

Nie znaczy ,ze Skody i Seata nie należy kupować,ale trzeba się liczyć ,że awaryjność tych marek "może",ale nie musi być większa.

Robię z Audi i Vw od 25 lat i 25 lat temu ani Seat ,ani Skoda nie miała w sobie nic z Vw,tylko Seat,to był Fiat i silnik  maił z napisem SYSTEM PORSCHE i był Fiata i tym się młodzi jarali,ale to był magiczny napis i nic do jakości nie wnosił.

 

Więc myślę,ze jeśli chodzi o BMW,to jeżeli ma dokładną kontrole jakości i myślę,że tak ja Audi wybiera dokładnie produkty jakościowo,to jeżeli BMW wybrało za dostawcę części mechanicznych firmę z wielkim doświadczeniem jakim jest Kymco,to tylko można się szczycić posiadając skuter Kymco.

Ja kupując skuter BMW liczę na jakość i prestiż,a jakość daje w pewnej części Kymco,a resztę BMW i to mi wystarczy,dlatego kupuje taki ,a nie inny.

Druga sprawa,to  jak napisał Piootr: "że Niemiec płakał jak sprzedawał"  ,to nie płakał,bo Niemcy nic wam dobrego nie dadzą za pół darmo,tylko was oskubią.

Ja kupiłem roczniaka z przebiegiem 1800 km za cenę netto i z rabatem od firmy za 26 tys zł na fakturę na firmę,więc za pół ceny i o płaczu nie było mowy,bo jak zwykły"Kowalski "by kupował,to dałby za niego z Vat-em i bez rabatu 40 tyś.

Myślę,że dobry zakup zrobiłem,jak za taką cenę :)

Jakbym miał wybierać jakiś skuter za 26 tyś w Polsce i roczny,co bym mógł wziąć?

To jest wytłumaczenie mojej poprzedniej odpowiedzi na dwa pytania w związku z nią.

Przepraszam,jak wyraziłem się nie jasno,ale inaczej nie potrafię,więc wybaczcie jak coś sknociłem.

 

 

 

  • Użytkownicy+
Opublikowano
27 minut temu, BOCIAN 16V napisał:

Ja kupiłem roczniaka z przebiegiem 1800 km za cenę netto i z rabatem od firmy za 26 tys zł na fakturę na firmę,więc za pół ceny i o płaczu nie było mowy,bo jak zwykły"Kowalski "by kupował,to dałby za niego z Vat-em i bez rabatu 40 tyś.

Nie wiem jak ty to liczysz, ale 26 000 zł + VAT to raptem 31 980 zł. Więc czemu Kowalski miał by zapłacić 40 000 zł ?? Że niby nie dostał by rabatu ? Jak by wykazał zdecydowaną chęć kupna pewnie też by dostał :)  tym bardziej że obecnie w Polsce 80% Kowalskich prowadzi firmę. 

Co do tego co napisałeś o samochodach z Grupy VW się nawet nie wypowiem, bo to śmieszne co piszesz. Pewnie dlatego jak 15 lat temu weszła na rynek Fabia 1 to nagle w Niemczech VW Polo przestało się sprzedawać :) Ciekawe dla czego ? A zapomniałeś jeszcze o Porsche - to Audi dostaje odrzuty z Porsche ? 

Opublikowano

A Porsche pewnie z Bentleya, Bugatti i Lamborghini, bo to przecież wszystko VW AG :lol: ... A jak nie przypasuje, to do MANa i Scanii ...

PS: Edit: A nowy skuter BMW? Fajny ;) ...

Opublikowano

Niepotrzebnie drwicie z tego co napisał Bocian16. Kolega który pracuje w zakładzie przy produkcji podzespołów silnika opowiadał mi że podczas kontroli, części które przeszły ją w 100% idą na taśmę do VW, a te które mają drobne usterki, ale trzymają ustalony poziom przekazane są na linie produkcyjną dla Skody. Coś w tym pewnie jest.

Opublikowano

Jak to czytam to nie wiem dlaczego mam jednoznaczne skojarzenia z wypowiedziami "mechaników" z programu "Będzie Pan zadowolony" :D

  • Klubowicze
Opublikowano

Bocian... To chyba nie do końca jest tak, jak piszesz. Części współdzielone w Audi i w Skodzie, są takie same... Różnica w cenach bierze się głównie z tego, że w Audi masz materiały wnętrza, lakier i wykończeniowe sprawy z wyższej półki. Nawet jeśli w Skodzinie są podobne na pierwszy rzut oka, to jakościowo są one bardziej budżetowe (bardziej rozrzedzony splot tkanin itp)...

W przypadku skuterów BMW technicznie jest podobnie. Jak już Ci kiedyś pisałem, wiele części silnika współdzielimy z moim MyRoad 700, choć silniki są trochę odmienne konstrukcyjnie. W MR przekazanie napędu na koło długim paskiem nie wyszło najlepiej, stąd Niemcy postanowili, że Kymco musi przekonstruować ten element. I tak CVT w BMW powędrowało w korpus silnika, a napęd poszedł łańcuchem w kąpieli olejowej. Zyskał na tym komfort jazdy (niższe wibracje i hałasy z okolic wahacza). BMW po prostu postawiło główne założenia, a Kymco musiało je spełnić, ale konstrukcja silnika jest Tajwańska... Co nie znaczy, że zła. Kymco powstało jako spółka Joint Venture z Hondą i opracowuje swoje pojazdy od 52 lat.

Swój MR kupiłem z przypalonym sprzęgłem z salonu... Okładziny sprzęgła wymieniono, ale dzwon sprzęgła zostawili, twierdząc, że jest dobre, choć wygląda jak "śliwka" (kolor), więc kupiłem nowy... Szukałem części po numerze katalogowym i ten sam element opisy wskazywały na model Kymco Xciting 500R oraz BMW GT650 (nie pamiętam już, czy C600 tam było wymieniane), choć możliwe, że w serwisie BMW zapłaciłbym za ten element zauważalnie drożej :P 

Opublikowano

Rabat,to nie Vat :)

 

Rabat,to rabat,a Vat ,to Vat.

 

No macie rację,mylę się w swoich wypowiedziach,raczej nie będę się wypowiadał na temat,bo nie ma sensu.Naprawiam Audi,Vw ,Seat i Skodę i myślę,teraz ,że za tak mało wiem,ponieważ za krótko jeszcze naprawiam ,bo tylko 25 lat,ale jak robię ,to już 25 lat i dziennie przerabiam średni o10 aut tych czterech marek,to na pewno o wiele za mało.Widzę ,ze  jest ktoś z Was ,kto już robi z tym więcej i przez jego ręce przeszło dużo więcej aut VAG niż przez moje.Chylę czoło.Przepraszam.

Szacunek więc dla Forumowicza,który mnie pokonał w wypowiedzi w doświadczeniu z autami tego koncernu.

Ale cóż przeszliśmy do złego tematu samochodów,a tu chodzi o skuter BMW o mniejszej pojemności.

Godzinę temu, EndriuBis napisał:

Nie wiem jak ty to liczysz, ale 26 000 zł + VAT to raptem 31 980 zł. Więc czemu Kowalski miał by zapłacić 40 000 zł ?? Że niby nie dostał by rabatu ? Jak by wykazał zdecydowaną chęć kupna pewnie też by dostał :)  tym bardziej że obecnie w Polsce 80% Kowalskich prowadzi firmę. 

 

 

Na cytat odpowiem tak: Nie każdy Kowalski dostaje rabat ,mimo że może ich jest 80% ,czyż nie?

Chęć kupna ma każdy,ale nie każdy dostanie rabat....

  • Administrator
Opublikowano
Godzinę temu, SlawoyAMD napisał:

Kymco powstało jako spółka Joint Venture z Hondą i opracowuje swoje pojazdy od 52 lat.

Bardziej jako kooperant a "spółka" o tyle, że Kymco powstało m.in ze środków od Hondy :renske:  W 1995 roku Kymco uniezależniło się od Hondy a i sama współpraca uległa zmniejszeniu.

Poza tym o ile kojarzę to modele Hondy zawsze bazują na swoich konstrukcjach motorów. Jedynie mniejsze modele mają niektóre podzespoły produkowane w Kymco na zlecenie Japończyków.

A co do motoru C650 to w/g mojej wiedzy konstrukcja jest opracowana w 100% przez biuro projektowe BMW natomiast produkcja zlecona Kymco pod nadzorem Niemców.

A w temacie wątku... wiele wskazuje na to, że nowy miejski skuter Bawarczyków będzie znowu pachniał Tajwanem B)

Opublikowano

Ogólnie też oglądam program ,będzie Pan Zadowolony i są super,bo telewizja umie pokazać sensację,bo jakby jej nie było,to oglądalności by nie miała.

Jak to w Wiadomościach jest tak samo,bo każdy Inteligentny człowiek zauważy,że lepiej się ogląda sensacje i tragedie ,niż dobro i uczynność ,bo to nuda :)

  • Klubowicze
Opublikowano
36 minut temu, BOCIAN 16V napisał:

Ogólnie też oglądam program ,będzie Pan Zadowolony i są super,bo telewizja umie pokazać sensację,bo jakby jej nie było,to oglądalności by nie miała.

Jak to w Wiadomościach jest tak samo,bo każdy Inteligentny człowiek zauważy,że lepiej się ogląda sensacje i tragedie ,niż dobro i uczynność ,bo to nuda :)

:offtopic::offtopic::offtopic: Przypominam, że wątek nie jest o mechanikach VAG, tylko o "Nowym skuterze BMW 400 ccm". I tego się trzymajmy.

  • Klubowicze
Opublikowano
39 minut temu, MariuszBurgi napisał:

A w temacie wątku... wiele wskazuje na to, że nowy miejski skuter Bawarczyków będzie znowu pachniał Tajwanem B)

A to nawet fajnie !OKK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...