mkapilkr Opublikowano 6 Marca 2018 Opublikowano 6 Marca 2018 Też przymierzałem się w salonie w Poznaniu stał ale cena około jak pamiętam 57 000 za słabszą wersje to masakra Ale fajny wygląd - fajny bajer wsteczny Przepraszam ale nie rozumiem jednego Co wy chcecie od tych Chin ? Przecież nie dorastamy im do piet w inżynierii 1
dr.big Opublikowano 6 Marca 2018 Opublikowano 6 Marca 2018 A to tylko moja "fanaberia" , uważam, że skoro kupuje ktoś znaczek BMW i płaci za to "europejską" cenę, to niech produkt będzie też z UE, a nie made in China, India czy inny "dziwny" kraj, wypuszczony jedynie pod płaszczykiem znanej u nas i uznanej marki. No ale takie czasy, maksymalizacja zysku to podstawa . Gdyby zamknęli fabrykę montującą w Berlinie (a sądząc po trendach prędzej czy później tak się stanie), to z tej "niemieckiej marki moto" niewiele by europejskiego pozostało, za wyjątkiem zastrzeżonego logo śmigła wyprodukowanego notabene też poza UE ... PS. Proces "globalizacji" nie do zahamowania, rynek europejski się kurczy, a rynek np. chiński to w porównaniu do Europy wręcz gigant nieograniczony na dłuuugie lata ... Xi Jinping ostatnio "został zatwierdzony" na przyszłość, więc nic nie stoi na przeszkodzie dalszego rozwoju...
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 16 Maja 2018 Administrator Opublikowano 16 Maja 2018 Podczas ostatniej wizyty u jednego z dealerów marki usłyszałem, że cena C400X ma oscylować w granicy 27.900 PLN. Data wprowadzenia do sprzedaży na tą chwilę jeszcze nieokreślona.
Gość Robert JAPAN Opublikowano 16 Maja 2018 Opublikowano 16 Maja 2018 6 minut temu, MariuszBurgi napisał: Podczas ostatniej wizyty u jednego z dealerów marki usłyszałem, że cena C400X ma oscylować w granicy 27.900 PLN. Data wprowadzenia do sprzedaży na tą chwilę jeszcze nieokreślona. Coś tanio jak na bmw
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 16 Maja 2018 Administrator Opublikowano 16 Maja 2018 No i jeszcze coś... dziennikarze portalu motorcycle-magazine.com. zamieścili ostatnio szpiegowskie foto skutera, który miałby być nową odmianą C400. C400GT i C400 Sport. Tamtejsi dziennikarze twierdzą że fotki są załącznikiem do wniosku patentowego złożonego przez BMW Motorrad. Oznaczałoby, że do salonów trafią 2 lub nawet 3 wersje tego skutera już na wejściu. Ile w tym prawdy okaże się niebawem.
dr.big Opublikowano 17 Maja 2018 Opublikowano 17 Maja 2018 Odnośnie tych wersji, to moim skromnym zdaniam, muszą się zdecydowanie różnić od siebie jak np. C650 GT i C650 Sport. Tylko wtedy klient ma naprawdę jakąś możliwość wyboru. Tym jak nie powinno się robić, jest przykład aktualnego Tmaxa. Aż 3 wersje różniące się jedynie szczegółami. Bryła pojazdu pozostaje taka sama. Moim zdaniem przesada, poza daniem do zrozumienia przez Yamahę, że to wersja "bieda", a tamta to "wypas". Ot i cała "gama" z dostępnej palety ... No ale pewnie tęgie głowy pracowały nad tą "koncepcją".
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 27 Czerwca 2018 Administrator Opublikowano 27 Czerwca 2018 No i podano oficjalnie cenę C400X - 6950€ za wersję bazową... i tą należy pochwalić (mniej niż X-max 400 np. na rynku UK choć w mojej ocenie skuter powinien być porównywalny z X-maxem 300). Niestety wyposażenie dodatkowe jest przez BMW wyceniane raczej wysoko (nieoficjalnie mówi się, że pakiety kilku xtras będą atrakcyjniejsze cenowo). Wybrane opcje: - System Keyless: 290€ - Podgrzewana kanapa oraz manetki: 395€ - DRL LED: 100€ - Pakiet "Łączność" z ekranem TFT i sterowaniem z kierownicy: 605€ Właśnie ta ostatnia opcja jest chwalona za dobrą obsługę i współpracę ze smartfonem (pierwsze testy wykazały nie zawsze dobre łączenie się vs iOS ale ma to zostać poprawione) natomiast nie ma tu obrazu pełnej mapy a jedynie same strzałki. Skuter chwalony jest bardzo za tzw. handling, praktyczność, stosunkowo niską masę (lżejszy od X-max 400) i dobry dostęp do schowka. Niezbyt chwalony za mniejszy niż u konkurencji schowek pod kanapą (flex case) i wyższe niż twierdzi producent spalanie w pierwszych testach (realnie ok 4.5 l/100 km.). Fajny dostęp do filtra oleju Pojawiły się też pierwsze wrażenia z jazd.
mxmichal Opublikowano 13 Lipca 2018 Opublikowano 13 Lipca 2018 Test BMW C400X po polsku , trochę ogólnikowy ale zawsze coś : http://www.jednoslad.pl/nowe-bmw-c-400-x-tak-tego-skutera-wlasnie-brakowalo/
Geni Opublikowano 13 Lipca 2018 Opublikowano 13 Lipca 2018 Nie nazywajmy materiałów reklamowych publikowanych na jednoslad.pl testami.
Gość Robert JAPAN Opublikowano 13 Lipca 2018 Opublikowano 13 Lipca 2018 Będziesz Miał Wydatki Podgrzewane manetki i kanapa 1632 cebuliony TV kolorowy TFT 2500 Bezkluczykowy 1300 reflektor led 500zł alarm 1000 Na full wypasie 36tys podstawa 29,500
renkloda Opublikowano 6 Grudnia 2018 Opublikowano 6 Grudnia 2018 Skutery pojawily sie w salonach. Czy ktoś juz kupił, albo testował? Podzielcie sie wrażeniami.
HerrBartnick Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Właśnie testuję C400 GT. Jak na razie kilka zachwytów i kilka denerwujących baboli ? Czy ktoś się orientuje, gdzie ten model jest w zasadzie produkowany i z jakich komponentów (silnik itp.)? Loncin, Kymco?
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Administrator Opublikowano 18 Kwietnia 2019 18 minut temu, HerrBartnick napisał: Czy ktoś się orientuje, gdzie ten model jest w zasadzie produkowany i z jakich komponentów (silnik itp.)? Loncin, Kymco? Dnia 16.05.2018 o 11:44, MariuszBurgi napisał: BMW made in CHRL (Loncin) --> KLIK
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Klubowicze Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Godzinę temu, HerrBartnick napisał: Czy ktoś się orientuje, gdzie ten model jest w zasadzie produkowany i z jakich komponentów (silnik itp.)? Loncin, Kymco? Ty dawaj info jak to jeździ a nie pytaj gdzie to produkują ??
dr.big Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Produkowany gdzie tanio, składany do kupy pewnie w Berlinie. Chociaż może to też już być za drogo?. Ale cła wwozowe do UE preferują całe moto w kilku skrzyniach. Skręcanie już w Europie żeby oszczędzić na jego płaceniu ? .
HerrBartnick Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Z informacji z linka przesłanego przez Mariusza wnioskuję, że w fabryce Loncin klepią silniki do F750/850 GS (którymi jeździłem na prezentacji prasowej w Hiszpanii - bardzo fajne!), a skutery C400X w całości. Nie wiem jak z wersją GT, ale podejrzewam, że też. Jak jeździ? Wspaniała pozycja kierowcy, wygoda, dobre zawieszenie, świetne odejście 0-100 km/h, a do tego niemały zestaw mniej udanych elementów. Wszystko opiszę w teście ?
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Administrator Opublikowano 18 Kwietnia 2019 31 minut temu, dr.big napisał: składany do kupy pewnie w Berlinie. Nieoficjalne info (BMW oficjalnie nie krzyczy tego): 'The C400X is the first midsize scooter developed in Germany, but to be wholly manufactured in China by Loncin."
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Klubowicze Opublikowano 18 Kwietnia 2019 21 minut temu, MariuszBurgi napisał: Nieoficjalne info (BMW oficjalnie nie krzyczy tego): 'The C400X is the first midsize scooter developed in Germany, but to be wholly manufactured in China by Loncin." W najnowszym "Świat Motocykli" również piszą, że produkowany w całości w Chinach...
dr.big Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Napisał to niewątpliwie "zwolennik globalizacji", który po tym jak produkcja czegokolwiek zwinie się z Europy, to pójdzie wypasać świnie na polu, bo nikt nie będzie w stanie kupić "jego" gazetki nie mówiąc już o tym wspaniałym skuterze z Chin?... Albo po prostu przekwalifikuje się i będzie pisał chińskimi znaczkami dla Państwa Srodka ? ... No dobra, skoro mówi o "projektach", to damy mu zaprojektować błotnik do nowego skutera.... Ale zaraz, zaraz... przecież zrobi to ktoś w Indiach 30 razy taniej? ...
Klubowicze grzybek Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Klubowicze Opublikowano 18 Kwietnia 2019 3 godziny temu, HerrBartnick napisał: Jak jeździ? ..... Wszystko opiszę w teście ? Z niecierpliwością czekam na twój test i wrażenia z jazdy
HerrBartnick Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Opublikowano 18 Kwietnia 2019 3 godziny temu, dr.big napisał: Napisał to niewątpliwie "zwolennik globalizacji", który po tym jak produkcja czegokolwiek zwinie się z Europy, to pójdzie wypasać świnie na polu, bo nikt nie będzie w stanie kupić "jego" gazetki nie mówiąc już o tym wspaniałym skuterze z Chin? To, o czym piszesz, to już polityka, a media motocyklowe nie są od pisania o polityce, bo nie mają ani kompetencji, ani czasu, ani ochoty. Oglądamy, sprawdzamy i testujemy gotowe produkty, patrząc na nie okiem potencjalnego klienta. Pod tym względem muszę się zgodzić z kolegą ze ŚM - czasy motoryzacji związanej z jakimś konkretnym krajem się definitywnie skończyły. Została tylko marka i projekty niosące ze sobą pewną tradycję, myśl i kulturę techniczną. Natomiast sam proces produkcji jest w dużym stopniu zautomatyzowany, a same pojazdy również są pełne elektroniki. W związku z tym może się już odbywać gdziekolwiek, gdzie możliwe jest wyszkolenie personelu do pewnych standardów. Chiny z pewnością są już takim miejscem. Obniżanie jakości, jakie można zaobserwować w ostatnich latach nie bierze się z miejsca produkcji, a z oszczędności na materiałach i projektowania już pod kątem zysków z serwisu.
dr.big Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Opublikowano 18 Kwietnia 2019 5 minut temu, HerrBartnick napisał: (...) patrząc na nie okiem potencjalnego klienta.(...) Ale ja właśnie patrzę okiem potencjalnego klienta ?. Nic innego nie robię.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Administrator Opublikowano 18 Kwietnia 2019 22 minuty temu, HerrBartnick napisał: Obniżanie jakości, jakie można zaobserwować w ostatnich latach nie bierze się z miejsca produkcji, a z oszczędności na materiałach i projektowania już pod kątem zysków z serwisu. Potwierdzę.
Geni Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Chiny są z pewnością już takim miejscem, ale jednak chińskim podwykonawcom zdarza się tych teorerycznie narzuconych standardów nie dotrzymywać. Doskonałym przykładem jest wspomniana wyżej fabryka Loncin i produkowane dla BMW jednostki napędowe do serii GS 750/850. Być może BMW się zbyt tym nie chwali potencjalnym klientom, ale pierwsze serie miały dwie akcje serwisowe jedną w Europie i jedną w USA z wycofywaniem motocykli już wstawionych do salonów włącznie oraz wymianami kompletnych silników. Obie dotyczyły wyprodukowanej przez Loncin jednostki napędowej. Rozumiem, że właściciele szacownej marki BMW dużo robią, aby obniżyć koszty produkcji. Nie wiem, czy ich motywacja to chęć obniżenia ceny gotowego produktu, czy też może chęć zwiększenia zysku? Zbyt mało znam się na tego typu ekonomicznych zawiłościach ?. Robert wspomniał o skutku długofalowym - sami kopią pod sobą grób chińską łopatką.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się