Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Jak kupić, pojeździć a później sprowadzić Vespę z Italii?


Seamus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów.

Od jakiegoś czasu każdy mój wakacyjny wyjazd zagranicę wiąże się z wynajęciem skutera na miejscu i zwiedzania miasta poprzez jazdę wąskimi uliczkami. Oprócz oszczędności czasu, lżejszych nóg a dzięki temu możliwości doświadczenia więcej, oczywiście jest jeszcze frajda z samej jazdy. Między innymi też z tego powodu, już od jakiegoś czasu planuję zamienić swój motocykl 750 cc, który nie daje mi aż takiej przyjemności z jeżdżenia, na skuter.

W październiku wybieram się do Włoch i zaplanowałem wycieczkę Bolonia-Florencja-Piza-Bolonia. Cena wynajmu skutera (min. 250 cc) na czas 2 tygodni to około 1500 zł. Skoro zakup Vespy i tak jest w planach, zastanawiam się nad tym, żeby kupić ją na miejscu a następnie sprowadzić do kraju. Wydaje mi się, że ceny motocykli we Włoszech są niewiele, ale zawsze, trochę niższe niż w Polsce, co skompensowałoby koszt przewozu motocykla do kraju. Mam jednakże obawy co do możliwości używania takiego skutera przez kolejne 2 tygodnie po zakupie na miejscu, no i znalezienia transportu do Wrocławia. 

Czy ktoś z Was ma doświadczenia w kupnie i przewozie skuterów z Włoch? I jakie jest Wasze ogólne zdanie co do przedstawionego pomysłu?

pozdrawiam, Seamus

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

1500 zł za 2 tyg - więcej jak pewne, że kwota ta nie zawiera ubezpieczenia... Takiego, które daje Ci pełną ochronę w razie uszkodzeń, kolizji i zapewni bezpieczeństwo twojej karcie kredytowej. W IT o ile 4oo można wynająć w rozsądnych $ o tyle 2oo mają stawki horrendalne, właśnie przez ubezpieczenia. 

Kupić na miejscu skuter oczywiście możesz ale, żeby go zarejestrować musisz mieć włoski carta di identità. Z tego co wiem, nie ma tu opcji blach próbnych czy czasowych dla obcokrajowców.

Moja rada na zwiedzanie Włoch: 

Opcja 1. Jedziesz swoim 2oo z PL, patrz np. wątek wojtek_PL -> KLIK

Opcja 2. Jedziesz swoim 4oo z PL, zabierasz ze sobą 2oo lub... rower. Wersja rower jest o tyle ciekawa, że w wielu przypadkach zobaczysz więcej. Auto zostawiasz na obrzeżu miasta a całe centrum eksplorujesz właśnie rowerem.

No i jeszcze coś, w IT Vespy wcale nie kupisz taniej niż w PL. Mowa zarówno o nowej co i (tym bardziej) używanej.

 

 

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za opinie i porady. 

Niestety (albo albo stety) bilet ryanair'a już mam, więc podróż własnym 200 odpada. 

Szukam modelu GTV, który nie dość łatwo dostać w Polsce, za to we Włoszech tego jest od groma. rzez to ciężko tez porównać ceny tam i tu. Aczkolwiek zakładałem, że w Italii skutery rodzimej produkcji powinny być tańsze.. no muszę to zbadać...

Ma ktoś jakieś dodatkowe info co do możliwości używania Vespy w okresie między przerejestrowaniem?

Dziękuję za opinie i porady. 

Niestety (albo albo stety) bilet ryanair'a już mam, więc podróż własnym 200 odpada. 

Szukam modelu GTV, który nie dość łatwo dostać w Polsce, za to we Włoszech tego jest od groma. rzez to ciężko tez porównać ceny tam i tu. Aczkolwiek zakładałem, że w Italii skutery rodzimej produkcji powinny być tańsze.. no muszę to zbadać...

o.. taka na przykład: http://www.subito.it/moto-e-scooter/piaggio-vespa-250-gtv-2010-pesaro-urbino-211033610.htm

albo ta: http://www.subito.it/moto-e-scooter/vespa-250-gtv-savona-208862183.htm

Ma ktoś jakieś dodatkowe info co do możliwości używania Vespy w okresie między przerejestrowaniem?

Odnośnik do komentarza


Ma ktoś jakieś dodatkowe info co do możliwości używania Vespy w okresie między przerejestrowaniem?


Nie ma takiej możliwości.
Inaczej: musiałbyś kupić od Włocha, który zostawi Ci swoje ubezpieczenie.....pojeździsz i zjedziesz do polski na jego blachach i ubezpieczeniu. Co jest raczej mało realne.

Ogólnie rzecz biorąc procedura przerejestrowania pojazdu w It jest "skomplikowana"

Możesz kupić i znaleźć transport na lawecie lub innym 4oo. Ale na miejscu nie pojeździsz.

Odnośnik do komentarza

Witaj. Na bazie moich doswiadczen z zakupu tu w Polsce jednosladu sprowadzonego z Wloch moge Ci potwierdzic ze w chwili gdy Wloch sprzedaje jednoslad zdejmowane sa z niego tablice. Kazdy pojazd oferowany na polskim rynku pochodzacy z importu z Wloch jest bez tablic co powoduje dodatkowe koszty i procedury podczas rejestracji w Polsce. Jedyna opcja to taka jaka opisal Dlugi 1973. Aczkolwiek karkolomna do wykonania, no chyba ze w ciagu pobytu we wloszech zaprzyjaznisz sie ze sprzedawca do tego stopnia ze pojdzie na taki uklad. Powodzenia

pozdrawiam
marco

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...