Skocz do zawartości
Forum Burgmania

serwis klimatyzacji - może coś pomożecie


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z puszką... Podczas jazdy jakieś 20-30 min po rozpoczęciu jazdy od strony nawiewu zaczynaja wydobywać się odgłosy przelewania, dziwnego świergotu... Podobno jest to wynikiem zbyt małego poziomu czynnika.. ostatnio wymieniono i dobito mi czynnik - znowu to sam... Może jest jakaś nieszczelność... A teraz prośba... Może macie zaprzyjaźniony lub polecany serwis klimatyzacji gdzie mogę wstawić auto przed wakacyjnym wyjazdem?  Auto to Leon 2FR

Dziękuję z góry za pomoc...

Odnośnik do komentarza

Pytanie czy tylko dobili czynnik czy wymienili sprawdzając ilość która "zeszła". Specem nie jestem al u mnie kompresor po załączeniu grzechotał - pierwsze diagnozy sprzęgło lub kompresor na wykończeniu. Niechcący trafiłem do serwisu "opon" ale chłopaki mieli również serwis klimy. Stwierdzili że w renówce to raczej czynnik.Powiedziałem że wymieniałem 2 lata temu ale zdecydowaliśmy że sprawdzamy. Sciągnął "z powrotem" 280g , sprawdził próżnię (szczelność) i nabił ponownie olej + 640g czynnika ... Kompresor pracuje i załącza się w ciszy i o dziwo chłodzi jak nigdy dotąd. Czasami samochody potrafią mieć rożną objętość klimy zależnie od rocznika. Czy dobijając , na pewno uzupełnili o właściwą ilość czynnika ? Jeśli po nabiciu przez jakiś czas działa no to oczywiście do sprawdzenia szczelność ,czy to kontrastem czy penetrującym.

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj serwisy klimatyzacji mają maszyny obsługujące cały serwis układu... Czyszczenie i odgrzybianie dolotów powietrza odbywa się ręcznie. Program automatyczny zawiera: ściąganie starego czynnika z podaniem (wydrukiem) ilości ściągniętej, wytwarzanie próżni, sprawdzanie szczelności układu, smarowanie, użycie czynnika z barwnikiem wykrywającym późniejsze nieszczelności i podaniem jego nabitej ilości oraz nie wiem co tam jeszcze...

Po podłączeniu do układu i włączeniu odpowiedniego programu to zawsze ok. 30 min przy sprawnym (szczelnym) układzie... To moje doświadczenie w kilku samochodach różnych marek i pojemności oraz szczelnych klimatyzacji. Jeśli układ jest nieszczelny, dostajemy komunikat o tym fakcie i klima nie zostaje "naładowana".

PS. "Chlupotanie" i "przelewanie" się np. na ostrych zakrętach miałem kiedyś właśnie przy niewielkim stanie czynnika w układzie i zarazem b. słabym chłodzeniu upalnym latem pomimo ustawienia 16°... Serwis klimy na opisywanej maszynie załatwił sprawę tych odgłosów i wymaganej temperatury.

PS2. Porządny warsztat da ci wydruk z ilościami odzyskanego i później zużytego czynnika i policzy za potrzebną ilość. Nie daj nabić się ... w butelkę... No chyba, że ceny ma "wypaśne i all inclusive" :P , wtedy zazwyczaj nie da, bo to nie w jego interesie...

Odnośnik do komentarza

Dr. Big miałeś rację... Dzisiaj trafiłem do fachmanów od klimy. Okazało się, że na przestrzeni ~ miesiąca zeszło 300 gramów czynnika... Winnym tego stanu był jakiś mały simmering w układzie. Wymienili, sprawdzili powtórnie azotem i napełnili czynnikiem jest ok.

Dzięki

Odnośnik do komentarza

Panowie maszyna o której piszecie nie zdiagnozuje usterki układu klimatyzacji, ona odzyskuje czynnik, ściąga olej, robi próżnie. Na podstawie tych parametrów dopuści czynnika,oleju jeżeli brakuje a  próżnia określa czy układ jest szczelny. Jeżeli padł czujnik (presostat),albo układ jest zawilgocony a w najgorszym wypadku padnięta jest sprężarka maszyna nam tego nie powie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...