EndriuBis Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Wyczytałem właśnie że ponoć od nowego roku nie będzie możliwa rejestracja motocykla bez homologacji Euro 4. I tu pytanie do bardziej zorientowanych. Czy to oznacza że producenci już dostosowali wszystkie swoje modele do tej normy ? Jakoś nie widać akcji wyprzedażowej starszych modeli, nawet wśród producentów Made in China ( Romet, Junak, ZIPP). Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 19 Października 2016 Administrator Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Wyprzedaży jakoś znacząco nie widać, m.in dlatego, że tegoroczne stocki brały poprawkę na wejście EURO 4... chociaż w końcówce roku pewnie coś się pojawi. Alternatywą dla importerów będzie rejestrowanie przed końcem roku pojazdów z EURO 3, które zostały na magazynach. Największy problem mają importerzy 2oo z CHRL z racji nikłych szans na wprowadzanie do sprzedaży modeli spełniających przyszłoroczne normy. Odnośnik do komentarza
EndriuBis Opublikowano 19 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 No właśnie. Tym bardziej dziwi mnie brak takich akcji wyprzedażowych w sezonie motocyklowym. Po sezonie zainteresowanie kupujących jest raczej znikome. Chyba że producenci mają jakiś układ z importerami i motocykle z EURO 3 pojadą na wschód lub do Azji. A tak przy okazji: EURO 4 samo w sobie eliminuje z rynku wszystkie dwu-takty ?? Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 19 Października 2016 Administrator Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Tak, od 2017 nie zarejestrujemy już nowych 2oo z 2T. Kto kocha zapach dwusuwa zostanie mu poszukiwanie czegoś z rynku wtórnego. Odnośnik do komentarza
Wombat Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 trochę chyba przeceniacie wpływ EURO 4 na sprzedaż chińczyków. Biorąc pod uwagę że 90% chinoli ma zasilanie wtryskiem KEIHIN ( w tym Kymco, SYM i kilka tego typu koreańczyko-tajwańczyków) i gaźniki KEIHIN a KEIHIN "zgodny jest" - to tak sobie myślę że przestawienie się na układy spełniające keihin Euro4 nie jest tu żadnym wyzwaniem. A ponieważ dobrze kombinują jak robić kase to myślę że wręcz są na to już przygotowani i tylko czekają na chwile w której będą musieli. Na razie nie musza więc się przed szereg nie pchają. Przecież nie mieszkają w lesie i realia rynku znają. Dawno jest wiadome że wersje z wtryskiem znanych konstrukcji (tych z rometów, junaków, beznerów, kewayów, cf-moto.. itd) bedą droższe o około 600zł (choć to i tak złodziejstwo tłumaczone "zaawansowaną konstrukcją wtrysku".. itd). Wiec jeżeli już się skalkulowali to raczej są przygotowani. najwyżej w swoich wtryskowych wersjach GY6 co mają 10KM dołożą sprytniejszy katalizator i się zrobi 9,5KM z Euro4. To jedno. Drugie to to samo co z masą "homologowanych" na terenie Chin wyrobów. Umowa miedzynarodowa jest taka że że jeżeli ze wschody takie motorki przyjadą z odpowiednim papierem to papier taki zostanie uznany za prawdziwy z automatu. Chyba że ktoś to zakwestionuje. Tylko kto sobie tak popsuje stosunki z chinolami albo bedzie chciał być winny popsucia stosunków swoich kontrahentów/partnerów biznesowych. Ciekawe natomiast jest co bedzie po 3 roku eksploatacji, końcu gwarancji i kolejnym obowiązkowym badaniu technicznym. Wtedy mogą wyjść oszczędności na katalizatorach. Jeżeli się okaże że jest marnie to staną się dwie rzeczy - albo się zacznie masowy remap komputerków Keihina który kosztem obniżenia mocy dostosuje układ do Euro4 (bo samo Euro4 nie jest problemem - problemem jest uzyskanie go przy zadowalającej mocy) - co już nie będzie problemem gwaranta albo ludzie kupią nowe katalizatory. Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 19 Października 2016 Administrator Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 3 minuty temu, Wombat napisał: najwyżej w swoich wtryskowych wersjach GY6 co mają 10KM dołożą sprytniejszy katalizator i się zrobi 9,5KM z Euro4. To nie jest takie proste. Odnośnik do komentarza
Wombat Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 dlaczego? Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 19 Października 2016 Administrator Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Z przestarzałego konstrukcyjnie silnika nie uzyskasz normy EURO 4 samym katem czy grzebnięciem w ECU. Odnośnik do komentarza
Wombat Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Nawet jeżeli - to i tak nie ma znaczenie bo już na motorshow 2016 taki Romet pokazał 3 modele ze 125 i 400 zgodne z Euro4. Wiec chinole przygotowane są. Odnośnik do komentarza
Lucjan73 Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Zapewne w grudniu skokowo wzrośnie rejestracja nowych pojazdów. Dystrybutorzy hurtem zarejestrują to co nie zostanie sprzedane a po tem będą sprzedawać. Tak przecież już było z pojazdami bez ABS -u. Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 19 Października 2016 Administrator Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Wszystko można dostosować. Problem jest w $. Budżetowe pojazdy CHRL od jakiegoś czasu przestają być konkurencyjne cenowo dla np. Kymco. Jak zaczną być dostosowywane do nowych norm to stracą jedną z głównych (jeśli nie jedyną) zalet i nikt o zdrowych zmysłach nie spojrzy w stronę Rometa czy Junaka w cenie Kymco. Finalnie widzę taki scenariusz, że producentom z CHRL pozostanie zwiększyć ekspansję na rynkach Afryki, Azji czy Rosji W kwestii EURO 4 - USTAWA Odnośnik do komentarza
EndriuBis Opublikowano 19 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Wyczytane na stronie Rometa: " Euro 4 to duże zmiany w ofercie Romet Motor - Marka Romet trzyma rękę na pulsie i w związku z wejściem w życie nowych przepisów dotyczących wymagań homologacyjnych normy Euro4, wprowadza zupełnie nowe modele motocykli. ........................... Niestety, zmiana przepisów wiąże się także z wzrostem cen motocykli produkowanych według nowej normy Euro 4." Czyli coś w tym jest o czy piszecie - ceny w górę - np. nowa 400 - ka Rometa - 15 799,00 zł ? nie źle jak za chińczyka. A może taka dobra ? Odnośnik do komentarza
Wombat Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 ja myśle że chinole dobrze zadbają o cene i swoją pozycje na rynku. Tu są niezawodni. Wróćmy do tematu za rok. Porównamy ceny i bogactwo oferty i statystyki sprzedaży. odrobione lekcje: Wg wywiadu z 2015r panem CiągBonkCiang z firmy ZongGongBang tenże pan twierdził że w zasadzie kończą wdrażanie systemów spełniających normy Euro4 w ich kluczowych konstrukcjach 50 i 125 na kluczowe rynki zagraniczne. Przebąkiwał coś o systemach od Walbro (kto się ścigał lub tjunerował samochodziki wie że Walbro to poważny gracz). Wywiad: http://www.chinamotorrider.com/znen-motor-company-interview/ Owszem Walbro ma taki tani i efektywny system zaprojektowany do silników jednogarowych do 250cm i to już od końca 2011 roku. Nazywa się Walbro EEM Injection System i deklarują że robi robote (Euro4). Wręcz zrobili go z myślą o chińskiej produkcji. http://www.walbro.com/news/walbro-introduces-eem-injectiontm-technology-in-china-simple-cost-effective-system-for-meeting-future-exhaust-emissions-standards-around-the-globe/ trochę dokumentacji: http://www.walbro.com//wp-content/uploads/2015/12/EEM-scooter5-6-13-1.pdf prosty system z 5 cześci - przepustnica z zabudowanym na niej TPS, kontrolerem i wtryskiwaczem - pompa paliwa wysokiego ciśnienia - czujnik temperatury - lambda - cewka zapłonowa http://www.walbro.com//wp-content/uploads/2015/12/Walbro-EEM-interview.pdf Czyli tak naprawde chinole są przygotowane z zapleczem od 2012 roku. Sam silnik wymaga nieznacznych zmian w osprzęcie (a nie samej konstrukcji) ponieważ normę robi odpowiednio precyzyjny wtryskiwacz, z odpowiednio szybkim sterowaniem i sprawnym katalizatorem. Co by się zresztą zgadzało z tym co zrobiło Kymco z modelem Agility 16 bo bez zmiany bazy (silnik GY6) dostosowało model do Euro4. Wiec drożsi i ambitniejsi dostaną KEIHINA a tanioszka dostanie Walbro EEM. Odnośnik do komentarza
EndriuBis Opublikowano 20 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Wombat, dzięki za "sporo wiedzy" , ale jako przeciętny użytkownik, nawet trochę znający się na motoryzacji i tak nie będę wiedział co w danym motocyklu (skuterze) jest zamontowane. Bardziej interesujący wydaje się temat gdzie w papierach nowo kupowanego sprzętu należy szukać informacji czy dany model spełnia normę EURO 4. Nowy sprzęt (z salonu) pewnie ma jakąś homologacje, a używany ? Skąd np. diagnosta robiąc okresowy przegląd techniczny ma wiedzieć jakiej normie podlega dany model ? Będzie się sugerował tylko datą produkcji ? Odnośnik do komentarza
Wombat Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Teoretycznie system ma baze danych pojazdów - tylko jest ona szalenie nieprecyzyjna (zwłaszcza w wypadku pojazdów sprowadzanych z innych rynków lub modeli z "przełomu" zmian w przepisach). Wiec zapewne kluczowa będzie data pierwszej rejestracji. Diagności też sobie muszą jakoś radzić. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Prawie każdy nowszy pojazd jaki miałem posiadał COC (certificate of conformity) w dokumentach lub, jeśli go nie było, to był możliwy do otrzymania. Odnośnik do komentarza
Wombat Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Tak, tylko to kłopot bo trzeba jechać do oficjalnego przedstawiciela marki i uzyskać taki dokument - o ile takowy istnieje w danym kraju i zechce pomóc. Zawsze jest kłopot z bazą pojazdów w ubezpieczeniach lub w eurotaxie - gdzie np dana wersja (rzadka) nie istnieje i usiłują naprawy wyceniać wg cen z wersji podstawowej.. itd - co czasem powoduje śmieszne kwoty. Odnośnik do komentarza
EndriuBis Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Własnie dzisiaj zobaczyłem. Normalnie jak by przeczytali mojego posta Reklamują się tak jakoś lokalnie, ale jednak. Odnośnik do komentarza
Delorco Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Strzal w stope, czy moze Piaggio wie wiecej ? Odnośnik do komentarza
EndriuBis Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 EURO 4 jak sama nazwa wskazuje - obowiązuje tylko w Europie, a dokładniej tylko w EU. Przypuszczalnie Piaggio jest sprzedawane też na innych rynkach. Odnośnik do komentarza
Delorco Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Przypuszczalnie Piggio sprzedaje nawet w Burkina Faso. Przypuszczalnie europejskie normy nikogo tam nie interesuja. Zakladam wiec ze Piaggio zawartej w spec.technicznej informacji nie kieruje do (zaryzykuje) Burkińczyka . Odnośnik do komentarza
Szagal Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Heja Znajomy robi prawko i od nowego roku chce pomykać na czymś większym niż 125. Zaczął już wybierać sprzęt, ale go zastanawia jedna rzecz i zapytał mnie o nią. Że się nie znam to pytam mądrzejszych Ponoć od 2017-01-01 wchodzą nowe przepisy odnośnie kryteriów jakie musza spełnić moto aby można je było zarejestrować. Dotyczy to ponoć nowych sprzętów kupowanych w Polsce jak i wszystkich sprowadzonych z zagranicy. Jedną z rzeczy która się zmienia w wymogach to ponoć to że moto musi spełnić normę emisji spalin EURO 4. Ponoć nie będzie można też zarejestrować sprzętów z gaźnikiem, tylko wtrysk. I tutaj pytania: 1. jakie jeszcze inne kryteria trzeba spełnić? 2. czy rzeczywiście dotyczy to wszystkich sprzętów sprowadzanych - bo znajomy chciał coś ściągnąć na własną rękę, a teraz ma problem czy będzie się to dało zarejestrować. Jako ciekawostka to zauważyłem że nawet na honda.it z oferty zniknął SW-T 600. Czyżby nie spełniał norm czy po prostu honda się z niego wycofuje? Proszę używać wyszukiwarki, było na ten temat, łączę wątki. Administracja Odnośnik do komentarza
Gość Robert JAPAN Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 wyczytane w necie Honda Euro 4 2017, jakie modele znikną CBR600RR Varadero 125 CBF1000F SW-T 600 I dlatego też na stronie francuskiej hondy swt znikła Oprócz tych jeszcze XJR1300 SR400 Bandit 650 / GSX650F Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Administrator Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 3 godziny temu, Szagal napisał: Jedną z rzeczy która się zmienia w wymogach to ponoć to że moto musi spełnić normę emisji spalin EURO 4. Ponoć nie będzie można też zarejestrować sprzętów z gaźnikiem, tylko wtrysk. W temacie - > KLIK 3 godziny temu, Szagal napisał: Jako ciekawostka to zauważyłem że nawet na honda.it z oferty zniknął SW-T 600. Czyżby nie spełniał norm czy po prostu honda się z niego wycofuje? Jedno i drugie. Odnośnik do komentarza
MISIEK Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 6 godzin temu, Szagal napisał: Heja Znajomy robi prawko i od nowego roku chce pomykać na czymś większym niż 125. Zaczął już wybierać sprzęt, ale go zastanawia jedna rzecz i zapytał mnie o nią. Że się nie znam to pytam mądrzejszych Ponoć od 2017-01-01 wchodzą nowe przepisy odnośnie kryteriów jakie musza spełnić moto aby można je było zarejestrować.... I tutaj pytania: 1. jakie jeszcze inne kryteria trzeba spełnić? 2. czy rzeczywiście dotyczy to wszystkich sprzętów sprowadzanych - bo znajomy chciał coś ściągnąć na własną rękę, a teraz ma problem czy będzie się to dało zarejestrować. Jako ciekawostka to zauważyłem że nawet na honda.it z oferty zniknął SW-T 600. Czyżby nie spełniał norm czy po prostu honda się z niego wycofuje? Sprzedawcy zarejestrują wszystkie swoje jednoślady z Euro-3, ponieważ inaczej ich już nie sprzedadzą! Można więc będzie jeszcze kupić taki jednoślad nowy tegoroczny nawet prosto z salonu. Albo z rynku wtórnego - byleby był zarejestrowany. Co do Hondy SW-T to słyszałem (bo szukałem na wiosnę nowej 600-tki dla siebie) że ostatnie egzemplarze zjechały z taśm produkcyjnych jeszcze w 2011 roku i jeśli to prawda to dopiero przed wysyłką "w świat" do dealerów były nabijane numery... hmm... z datą produkcji... ??? Co do nowych norm Euro-4. Czy aż tak ważne było ich wprowadzenie.??? Hmm... A może ważniejsze byłoby dobranie się do starych gruchotów i do diesli dymiących niczym Pm36-2 "Piękna Helena". Wystarczy spojrzeć co jeździ po drogach i powdychać co za sobą zostawiają. Znów przepisy będą tylko przepisami, a życie swoim torem się toczy... Wiem... Wiem, zaraz mnie zjecie... Inaczej nadal wśród kopcących diesli nadal by jeździły dwusuwy pozostawiające za sobą "niebieskie lato"... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się