live4adrenaline Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Cześć Chciałbym zakupić tłumik do 650en 2013 Leovince i jak w serwisie powiedzieli , że cena za komplet wynosi 3000zł to zacząłem szukać dalej. Na aukcjach jest sporo samych puszek od bandita i gsxr z tym , że nie wiem czy to w ogóle będzie pasować. Po rozmowie z przedstawicielem na PL dowiedziałem się ze bebechy puszki są dobierane pod model motocykla. Koleś nie był w stanie powiedzieć jak tłumik z bandita będzie się zachowywał na burgmanie. Stad , iż szkoda mi kapusty ....będę wdzięczny za sprawdzone info.... czy ktoś miał okazję w tym temacie coś pogrzebać ? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Wombat Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Sprawdzone info jest takie że jeżeli ktoś nie dokonał dokładnie takiego moda, w tym konkretnym motorze, z tym konkretnym wydechem końcowym, zamontowanym w identyczny sposób i nie postawił tego motocykiela na hamownie - to guzik wiadomo. Na pewno założyć się da i pojedzie. Natomiast wpływ na osiągi jest nieprzewidywalny. To jeszcze zależy czy dawca to tylko zamiennik końcowego tłumika czy też element kompletnego wydechu. Wydechy się niestety oblicza, opracowuje teoretycznie optymalnie, buduje a potem ten idealny twór koryguje na drodze. Majdruje się wszystkim - grubościami rur, miejscami łączenia, głębokością wsunięcia w puszkę... itd. Wszystko to jest zalezne od charakterystyki dolotu, rozrządu, średnic gniazd zaworowych.. itd Zasadniczo masz 3 rodzaje "dedykowanych" wydechów: 1. Wydechy końcowe uniwersalne ale z przesuwanymi mocowaniami które "da się założyć"- wiec wg sprzedawców są "dedykowane" do setki maszyn a zmienia się tylko model w tytule aukcji. Najczęściej mocowane "slip on" czyli nasuwane na fabryczną rurę, z odpowiednią redukacją - tak że zawsze sobie dopasujesz. 2. Wydechy końcowe dedykowane, zamienniki fabrycznych na fabryczne układy wydechowe. Mocowanie "slip-on" albo już nawet "bolt-on" (czyli zakończone flanszą ze śrubami przykręcaną do fabrycznej flanszy kończącej wydech. Tutaj dopasowanie już jest 100% - nie da się go zamontować dalej lub bliżej tylko dokładnie tak jak przewidziano. Tyle że z założenia są sprawdzone w fabrycznych/seryjnych jednostkach. Wtedy się sprawdzają. W silniku lub wydechu jakoś zmodyfikowanym już mogą się tak nie zgrać. 3. Układy wydechowe dedykowane. W zasadzie podobnie jak w pk.2 tylko to jest komplet z rurami aż od cylindra. Te są z reguły nastawione na prace w wyższych prędkościach obrotowych niż seryjne, na zmodyfikowane jednostki. Na ogół są też głośniejsze. Przełożenie jednego elementu z takiej konstrukcji do innej powoduje że cała ta optymalizacje jest nic nie warta. Pytanie co chcesz uzyskać? Poprawę osiągów czy po prostu fajny wydech z napisikiem popierdujący sportowo? Pierwsze to w takim wypadku kwestia szcześcia a drugie po takim zabiegu masz od ręki. Jeżeli chcesz to możesz wziąć udział w takiej loterii - ręki nie urwie. Najwyżej wygrana będzie mało satysfakcjonująca. Odnośnik do komentarza
rafal11 Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Coś drogo tego LeoVinca Ci powiedzieli. Ja jakiś czas temu się rozgladalem i dalej rozglądam to Leo kosztował koło 2000 a Yoshimura 3000. Ceny u dealera Suzuki w Piasecznie. Jak byś był zdecydowany na Leo może na dwie szt dadzą jakiś rabat. A może ktoś jeszcze się dołączy? Odnośnik do komentarza
live4adrenaline Opublikowano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 dzięki za wyczerpujący elaborat :))))) Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 LoeVince to firma robiąca wydechy. A o jaki model chodzi? Odnośnik do komentarza
rafal11 Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Gran Turismo oczywiscie. Tu jest cennik, do mojego z 2012 r cena to 476Euro. strona 25. do 2013 sa faktycznie drozsze i nie ma Gran Turismo. http://www.leovince.pl/download/cennik-detaliczny-2014-leovince-sito-silvertail.pdf Odnośnik do komentarza
Wombat Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 49 minut temu, live4adrenaline napisał: dzięki za wyczerpujący elaborat :))))) No problem :). Chodzi o to ża ja nie czuje sensu zakupu sportowego układu do ciężkiego i nieruchawego kloca. Chyba że masz/możesz/chcesz sobie za 2-3 tysie humor poprawić. Kwestia możliwości i potrzeb. Natomiast nawet jeśli - to dupy nie urwie, na koło nie pójdzie a małolat na cbr600 zrobi z ciebie wiatrak w dowolnym zakresie prędkości na torze prostym i na zakrętach (masa, prawie bezstratne przełożenie) mimo wydechu za 2-3 tysiące. Można tą kasę lepiej wydać. Ale to twoja kasa. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 I tu się zgadzam. Ostatni tłumik w skucie, który założyłem dla poprawienia osiągów był w dwusuwowym Hexagonie prawie 15 lat temu. Wydechy zakładane w maxiskuterach czterosuwowych służyły mi jedynie poprawieniem optyki i dźwięku (głośniejszy). Przy zmianie na inny wydech nigdy nie kierowałem się poprawą osiągów, bo nawet b. dobre wydechy robione pod dany model (Akra, Termignoni) w wersjach homologowanych nie są w stanie organoleptycznie nic poprawić (za wyjątkiem dźwięku, wyglądu i odporności na rdzę). Jedynie na hamowni są to wartości rzędu max. 5- 8% ... Nie do stwierdzenia przez zwykłego użytkownika w ruchu drogowym. PS. O samych doczepianych tłumikach, "przyklejonych" w różnoraki sposób do oryginalnego dolotu nawet się nie będę wypowiadał, bo szkoda mojego klepania w klawiaturę. Odnośnik do komentarza
adam_us Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Założyłem tłumik huzara do swojej Aprilii Atlantic. Bez dwóch dbkilerow na pełnym przelocie nie da się wytrzymac tak jest głośno. Jeden dbkiller jest na wlocie do tlumika (gruba blacha fi50 z pięcioma otworami 10mm) i bez niego skuter odnośnie strzela w wydech przy dopuszczeniu gazu a drugi jest standardowo na samym końcu. Skuter pracuje jak rasowy chopper. Nie oczekujmy od jednocylindrowca mruczenia w wydechu, jeden garnek zawsze bedzie łomotał. Huzar jest znacznie lżejszy niż fabryczny. Odnośnik do komentarza
rafal11 Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 dzisiaj bylem przypadkiem w salonie Suzuki i dowiedzialem sie iz po sezonie byc moze spadna ceny Leo Vince. tak czy siak ja chyba bede kupował GranTurismo. Ktos dołącza? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się