kamilbaranski Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 Mam możliwość kupna pięknego Burgmana 400, ~2008 rok, niski przebieg, ale nie mam prawa jazdy kat. A. Czy technicznie i prawnie jest możliwy downsizing 400tki do 125? Jeżeli tak - jaki byłby orientacyjny koszt takiej zmiany? Czy łatwo dałoby się potem wrócić do 400tki? Pozdrawiam serdecznie, KB Odnośnik do komentarza
Lucjan73 Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 A czy nie prościej zapisać się na kurs i zrobić kat. A ? Mniej kombinacji a prawko zawsze się przyda. Odnośnik do komentarza
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 10 Września 2016 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 Po przejrzeniu zdjęć obu silników, raczej konstrukcyjnie niemożliwe jest zamienić cylindry (wały też raczej o innej masie i rozmiarze "fi" korbowodów). Być może jest możliwe zmniejszenie mocy silnika do 15-tu koni, ale podejrzewam, że koszt tego z całą papierologią biegłych, byłby nieopłacalny... PS - ... ale prawo na to chyba również nie zezwala (dopuszczalne chyba tylko w kategorii A na A z ograniczeniami). Odnośnik do komentarza
Gość Robert JAPAN Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 rób prawko A, bo te 125cc to jest tylko początek przygody z 2oo. no chyba że tylko miasto będziesz jeździł to od biedy wystarczy 125 bo malutko pali. A dalsze podróże to tylko coś mocniejszego czyli minimum 500cc żebyś pod górkę nie musiał sprzęta pchać. Też na początku myślałem że te 15KM mi wystarczy jednak kilka wyjazdów z ekipą co ma moce wystarczające do dynamicznej jazdy dało do myślenia i już w piątek mam egzamin(teoria) na A. Odnośnik do komentarza
kamilbaranski Opublikowano 10 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 Nigdzie nie powiedziałem, że nie planuję robić kategorii A. Po prostu w trakcie kursu (a nie jestem pewny, czy zdążyłbym go zrobić w krótkim czasie - mam specyficzny zawód ;>) miałbym czym jeździć. @SlawoyAMD - dzięki za kluczowe info . No cóż, chyba jednak trzeba poszukać tego czasu na kurs/egzamin. Odnośnik do komentarza
janek121 Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 witam, jak chcesz zrobić kurs kat A to odradzam jazdy na skuterze przed i w czasie kursu nawet na 50 Odnośnik do komentarza
Michał wawa Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Wg mnie każda praktyka i doświadczenie na 200 pomogą na egzaminie Odnośnik do komentarza
kamilbaranski Opublikowano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 @janek121: dlaczego tak twierdzisz? Chodzi o skrzynię automatyczną/nożną? (Domyślam się, że egzamin na A to tylko na nieautomatycznej?) Mam kilkuletnie doświadczenie na czterobiegowej 50tce, która właśnie przestała jeździć. Mogę oczywiście do egzaminu jeździć tylko podczas kursu, ale w dwuśladzie dawałem radę raz jeździć taką skrzynią, raz inną, różnymi wielkościami, etc. Odnośnik do komentarza
adamndg Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Rzeczywiście, coś w tym jest że wcześniejsza jazda na skuterze 50 cm. i początek jazd na moto, nie zawsze da się to przenieść z jednego na drugie. Ja na przykład na każdą lekcję nauki jazdy jechałem rowerem, po to aby nawyk skrzyni automatycznej nie przenosił się na nożną w moto. Swoją drogą, u mnie też najpierw pojawił się w garażu nowy skuter 300 cm., potem dopiero było prawo jazdy A. Wszystko za pierwszym razem, i po dwóch miesiącach pozostało cieszyć się jazdą. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się