Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Test New Downtown 350i MY2016 czas rozpocząć...


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Dopiero co zeszły nam "z taśmy" Forza 125 i New Downtown 125 ... więc to dobry czas by porównać różnice między Donatanem z małym i dużym motorem :)

Już dziś mogę powiedzieć, że czuć różnicę między poprzednim modelem 300.

Nowy 350i zbiera się rewelacyjnie. Czuć, że na Tajwanie pogrzebali w napędzie... więc na jutrzejszym spocie zapraszam Tmaxy 500 do sprintu od 0-60 km/h :clapping: Oczywiście na seryjnym wario! :chair:

44d4831b7f6c06032e50a4b163999ff1.jpg

43c4dfdd31bae74c3ad0d93d9c3712f6.jpg

No to jedziemy!

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Sobier, Tmax 500 SJ06.

530'tka w serii objedzie tajwana :)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Kanapa bez zmian.

Odnośnik do komentarza

Ciekaw jestem jak w porównaniu do Kawasaki J300. Ja jak jeżdżę, to czuję wyraźną różnicę na korzyść Kawasaki J300 w stosunku do Downtowna 300 w dolnym zakresie prędkości. Jeżeli DT350 jest zrywniejszy od DT300, to zapewne jeździ podobnie do J300. Szkoda, że jestem w Krakowie, bo chętnie bym się spotkał i skonfrontował... :( Mam nadzieję, że jeszcze w sierpniu uda mi się wpaść !scooter

Odnośnik do komentarza

i jak wypadoy wczoraj porównanie ?

widziałem Was wczoraj, ale niestety nie dałem rady podjechać ;(

u którego dilera stoi testówka, aby się przejechać?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
i jak wypadoy wczoraj porównanie ?

Nie było chętnych do "walki", pewnie z obawy o porażkę ;)

Jeździmy dalej, przyglądamy się i porównujemy. Jedno jest pewne - jeśli ktoś dysponuje PJ A niech się nie zastanawia i zamiast 125tki bierze 350i.. Tym bardziej, że różnica w cenie jest niewielka w stosunku do tego co zyskujemy.

Dziś gdzieś w Stolicy

2714844f68e5f6194cde4b2f2fa033fe.jpg

e7e7f37511b5093d40a1a15a709f22e9.jpg

Odnośnik do komentarza

Dzięki uprzejmości panów z Motorlandu miałem okazję go "potestować" na Burgmanii. Pierwsze wrażenie z jazdy po przesiadce z poprzedniego modelu - jakby nic się nie zmieniło. W zasadzie czułem się jak na swoim sprzęcie (pomijając wrażenia wizualne). Silnik podczas przyspieszania pracował lepiej, płynniej. V-max jaki udało mi się osiągnąć z grubsza był na podobnym poziomie, nie było trasy do zbytniego rozpędzania się. Ciekawi mnie porównanie przyspieszenia obu modeli. Z wad - brak możliwości cofnięcia nóg na nierównym terenie.

Wrażenie ogólne - nie warto wymieniać. ;)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Ciekawi mnie porównanie przyspieszenia obu modeli.

Robiliśmy takie porównanie. Szczegóły niebawem w materiale na stronie głównej.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Hmm to ta nowa wersja (wyglądająca masywniej) i z większym silnikiem waży o 15kg mniej niż Downtown300? (wg danych producenta poprzednia wersja ważyła 188kg). Trochę dziwne. A w ogóle te osiągane bez trudu 150km/h to licznikowe, czy mierzone gps? No i jeszcze w kwestii spalania, te 4,3 to rozumiem dane z testu, nie jakieś tam katalogowe?

Odnośnik do komentarza
Dnia 12.08.2016 o 00:17, MariuszBurgi napisał:

Robiliśmy takie porównanie. Szczegóły niebawem w materiale na stronie głównej.

Czy z rozmysłem pominęliście porównanie z poprzednim modelem, czy będzie jeszcze jakieś uzupełnienie?

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, wojtek2105 napisał:

Hmm to ta nowa wersja (wyglądająca masywniej) i z większym silnikiem waży o 15kg mniej niż Downtown300? (wg danych producenta poprzednia wersja ważyła 188kg). Trochę dziwne.

Dlaczego? Zamiast stalowej ramy niech dadzą aluminiową i od razu będzie różnica :)

Odnośnik do komentarza
19 godzin temu, Sent napisał:

Dlaczego? Zamiast stalowej ramy niech dadzą aluminiową i od razu będzie różnica :)

No ale właśnie chyba nie dali, w teście nie ma o tym mowy. Dodatkowo w teście porównującym new downtowna 125 z Forzą napisali na końcu w danych technicznych: rama stalowa.

Brakuje w tym artykule zdecydowanie porównania do Downtowna 300. Samo porównanie new downtown 350 do new downtown 125 trochę mija się z celem, wiadomo że kto ma prawo jazdy kupi 350. Interesujące by było czy warto zmienić starą wersję na nową

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Myślisz że Mariusz ma w garażu kilkanaście skuterów, by dobrać je do określonej recenzji? Jeśli importer daje mu na określony czas skuter do testów, mógłby oczywiście próbować zwerbować kogoś chętnego do użyczenia swojego prywatnego DT 300, ale to wymaga koordynacji, a jak masz NDT 350 na trzy, cztery dni, nie zawsze się to uda...

Odnośnik do komentarza

Nie wiem co ma Mariusz w garażu bo nie znam Mariusza, po prostu się zdziwiłem, że powstały już 2 artykuły (NDT350 i NDT125) i w żadnym nie ma odniesienia do starego DT. Bez obrazy oczywiście, ale dla mnie to trochę jak robić test nowego dajmy na to passata 2.0 i zamiast porównać go do poprzedniego modelu to konfrontujemy go z takim samym nowym passatem tylko o mniejszym silniku. Poza tym z tego co widzę po datach artykułów to test 125 był miesiąc przed testem 350, więc autor nie miał do dyspozycji 2 skuterów w tym samym czasie, a jednak porównał oba modele. Można więc coś takiego wykombinować z z DT300. A jeżeli już nie ma możliwości zdobyć DT300 do testu, to warto by było jednak nadmienić że NDT350 w porównaniu do DT300 schudł o 15 kilo, jest dłuższy, wyższy, ale jednocześnie węższy (dzięki czemu może dużo lepiej przeciska się w korkach?) itp.   

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Poproszę o starego Downtowna do testów, to chętnie porównam.

Test porównawczy 125 i 350 był możliwy bo różnica czasowa była niewielka i można opisywać dwie maszyny na świeżo. Starym Downtownem jeździłem ostatnio ze 2 lata temu przez chwilę, więc ciężko by było.

Maszyny dostajemy wtedy, kiedy wchodzą na rynek - trudno mi porównać ze starą wersją. Czasem udaje się mieć starszą wersję i nowszą, jeśli skuter jest popularny, a właściciel chętny do napisania paru zdań i przeznaczenia kilkunastu godzin na wspólne wyprawy testowe.

Porównanie z Passatem trochę nieudane, bo tu raczej porównywaliśmy dwa nowe Passaty z innymi autami tej klasy na rynku.

Jeśli chodzi o prędkość, zawsze podajemy dane licznikowe, chyba, że zaznaczymy inaczej. Spalanie zawsze w trakcie testu, masz nawet fotki ekranu komputera pokładowego. Dane katalogowe w tej kwestii zazwyczaj mają się średnio do realiów.

Odnośnik do komentarza

Można było zrobić ustawkę i zaaranżować choć testowy sprint z dt300 i tmaxem sj06.

Jak napisał przedmówca,  Dt300 to jeden z bardziej popularnych sprzętów na forum i pewno kilkadziesiąt (?) osób głowi się podobnie jak ja, czy warto wymieniać czy nie.

Potraktujcie to jako konstruktywną krytykę - ja osobiście nie wyniosłem z tego materiału zbyt wiele, mało konkretów, za to dużo niedomówień - np mimo atomowego startu, sprzęt 'mało sportowy'. Można było rozwinąć, z czego wynikają takie finalne wrażenia..

Trzymam kciuki za kolejne testy,

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 2.10.2016 o 11:31, QS1 napisał:

Dt300 to jeden z bardziej popularnych sprzętów na forum i pewno kilkadziesiąt (?) osób głowi się podobnie jak ja, czy warto wymieniać czy nie.

Krótko - warto.

Ostatni raz DT 300 jeździłem dość dawno ale z tego co pamiętam, to co teraz jest na plus:

- Bardziej komfortowe zawieszenie... choć nadal z dość twardą charakterystyką

- Lepsze lusterka z lepszą widocznością oraz ciekawym designem

- Lepiej wyposażone zegary (spalanie, temp otoczenia, voltomierz)

- Lepsza pozycja za kierownicą. Nóg idealnie nie rozprostujemy ale jest zauważalnie więcej miejsca niż w poprzednim modelu

- Hamulce w poprzedniku nie były złe ale tu są lepsze

- Nowy design, ładniejszy przód, ładniejszy tył. Ogólnie optyka nowocześniejsza, która, mi osobiście bardziej się podoba niż w poprzedniku.

- Subiektywnie: w mojej ocenie nastąpiła poprawa jakości plastików lakierowanych.

Robiłem porównanie z Tmaxem wtryskowym. Do 80 idą bardzo podobnie. Później 2 cylindry odjeżdżają.

Wynik ten świadczy o bardzo dobrym zestopniowaniu napędu New Downtowna 350i ale tak po prawdzie, w poprzedniku tez nie było powodu do wstydu.

Ps. Atomowy start... Robiłem pomiary i mi wyszło 7.2 sekundy do setki.

Odnośnik do komentarza

Mariuszu w przypadku przewyższania przez osiągi silnika możliwości podwozia wcale się nie dziwię, że zawieszenia są ustawione twardo. 7,2sek do setki, to rzeczywiście bardzo dobry wynik nie tylko w przypadku skutera, ale ogólnie użytkowego jednośladu o tej pojemności.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...