hatrix007 Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Witam, powoli przymierzam się do zakupu dwucylindrowego maxi, podobno lepsza kultura pracy niż przy jednocylindrowcu. Na które maxi szczególnie warto zwrócić uwagę? Zależy mi także bardzo na komforcie. Bedę wdzięczny za wszystkie komentarze. Odnośnik do komentarza
barto Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Są tematy, w których toczyły się dyskusje dot. Burgmana 650, Silver Winga 400 lub 600 (oba mają dwa gary) czy wreszcie o najlepszym Tmaxie Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 18 Lipca 2016 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Kanapowiec czy sportowiec? Ważna ekonomia? Ważna trwałość i bezawaryjność? Ważny ponadprzeciętny komfort? Na forum podobnych pytań od 2004 roku było x-dziesiąt. Wyszukiwarka nie gryzie. Może to pomoże -> http://www.forum.bur...-bys-nie-kupil/ Statystyka mówi, że najbardziej pożądane są dwucylindrowe Hondy i Yamahy. Najmniej dwucylindrówka od Kymco. Odnośnik do komentarza
hatrix007 Opublikowano 18 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 No właśnie temat z linku za dużo mi nie mówi. Więc: kanapowiec, ekonomia średnio ważna ale wiadomo im mniej spali tym lepiej, im wyższy komfort tym lepiej. Co do wyszukiwarki to moim zdaniem jest mało precyzyjna. Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 18 Lipca 2016 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Przy tych kryteriach: Burgman 650 lub BMW C650GT Odnośnik do komentarza
hatrix007 Opublikowano 18 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 BMW to nie mój budżet. Burgman 650 klasyk, a co z Yamahą i nie wiem czemu chodzącą mi najbardziej po głowie Hondą SW? Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 18 Lipca 2016 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Nie pisałeś nic nt. ram finansowych. Yamaha i Honda bardzo dobra Odnośnik do komentarza
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 18 Lipca 2016 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Kanapowce są trzy. ( Kymco pomijam bo dla mnie za niszowy ) BMW Burgman 650 Honda Sw-t - Silver Wing Wszystkie fajne. Ekonomia to nie tylko paliwo ale i przeglądy ,opony czy np. skrzynia CVT Najtaniej wychodzi Honda. Nie ma bajerów ale jest niezawodna , najmniej pali ( w rocznikach pow. 2007) tanie opony i przeglądy co 12 tyś. Potem Burgman - dla kierowcy jest to bajka ( dla niskiej pasażerki już nie koniecznie ) przeglądy co 6 tyś. , opony droższe o 100% pali ok 1l/100 więcej ( kosztowna jest ewentualna naprawa skrzyni - raz na ok. 50 tyś/km ) Na końcu BMW jest najnowsza , najładniejsza i chyba najwygodniejsza. Ale najdroższa i jej serwis też okazuje się jest kosztowny. ( jak to przy BMW ) O każdym z tych skuterów naprawdę napisano Baaaaardzo dużo. Ale jak Cię stać to bierz co Ci się bardziej podoba. Odnośnik do komentarza
hatrix007 Opublikowano 18 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Bardzo dziękuję za tak szybkie odpowiedzi. Szczególnie post arturo-bb zawiera dokładnie to o co mi chodziło. Coś ta Honda za mną chodzi (jeździ)... Odnośnik do komentarza
Romanha Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Ja akurat do niedawna byłem w takiej samej sytuacji. Też chciałem kupić i miałem pełno wątpliwości co wybrać. Czytałem porównania testy i nic. Jedynie co mogę poradzić (przynajmniej ja tak zrobiłem) to idziesz do komisu gdzie jest uprzejmy właściciel i siadasz na każdy maxiskuter. Nie mówię o jeździe ale o sprawdzeniu jak się siedzi jak dostajesz nogami jak się go przestawia. Ja wybrałem Tmaxa bo nie jest to wielki kanapowiec taki bardziej sportowy, głównie jazda po mieście i okolicy, honda ciut dłuższa minimalnie mniej zwrotna, inne brzmienie tłumika burgman 650 to limuzyna wielka dostojna nadająca się głównie na długie trasy, no i ten ciężar. Jak mieszkasz na równinie to nie przeszkadza ja mieszkam i mam wyjazd z górki a mogę do garażu wjeżdżać tylko przodem a wyjazd tyłem i niezłe manewrowanie. Co Ty wybierzesz to już będzie twoja bajka i twoja historia. Pozdrawiam i udanego wyboru Odnośnik do komentarza
Klubowicze Piootr Opublikowano 19 Lipca 2016 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Dokładam swoje 5 groszy w temacie. Polecam Hondę choć z wiadomych względów moje myśli są już przy innym modelu, nawet innej marce moto. Przez te 2 i pół spędzonych z nią sezonów i niemal 40 tysiącach nawiniętych na licznik kilometrach, uważam, że SW-T600 to dobry, wygodny i bezawaryjny sprzęt. Dedykowany kierowcom wymagającym od maxiskutera komfortu, dobrej pojemności bagażowej i stabilnej jazdy ... na wprost. Choć sam przejechałem swoją SW-T600 niezliczone winkle Alp i Dolomitów to muszę przyznać, że w pokonanie niektórych z nich musiałem włożyć wiele wysiłku, uwagi i koncentracji. Moim zdaniem ten model Hondy nie bardzo nadaje się na szaleństwa po ostrych winklach. Trzeci raz już bym nią w Alpy nie pojechał. To jest sprzęt do połykania kilometrów - bez szaleństw. W mieście sprawdziła się wspaniałe. Jest poręczna, łatwo się manewruje pomiędzy puszkami. Realne spalanie mix miasto/trasa 5 litrów/100km. Czy polecam innym zakup SW-T600 ? Zdecydowanie tak ! Czy ja bym kupił ten model ponownie ? Niestety nie, a to tylko i wyłącznie ze względu na osobiste, złe wspomnienia z wypadku z 11/06/2016. I tak się miałem po tym sezonie z nią "rozstać". Wyczuła to. Nie sądziłem, że odbędzie się to w tak dramatyczny sposób ;-) Na kilka dni przed odbiorem z salonu Tak to się zwykle kończy po spotkaniu z "większym i cięższym". Odnośnik do komentarza
Michał wawa Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Ja miałem podobny dylemat tylko zastanawiałem się nad sw400t, i tmaxem, a przez chwilkę nad gp750 która mi kolega Ronin skutecznie wyperswadował ze względu na koszta i budżet. Burgmana 650 odrzucilem bo ja akurat uważam go za zbyt tłustą krowę. Stanęło w końcu na TMaxie i jazda nim to bajka. Prowadzenie to kosmos w porównaniu do sw400t praktycznie sam jeździ jeśli to nie król skuterów to napewno król zakrętów Odnośnik do komentarza
RONIN Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Michał odradziłem bo nie miałeś budżetu na zadbaną GP800, a ja swojej na tmaxa bym nie zamienił. Wszystko zależy od przeznaczenia pojazdu, tmax jest dobry dla samotników ?, zdaniem mojej lepszej połowy nie nadaje się do jazdy we dwoje dalej niż 50km. Odnośnik do komentarza
Michał wawa Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Wiem dlatego dziękuję, że nie porwalem się na GP. Ja używam sprzętu codziennie i mam go po to by trochę ograniczyć koszty a przy okazji się szybko i sprawnie poruszać. Może za kilka lat gdy będę miał skuta wyłącznie do jazdy dla frajdy to GP będzie idealnym wyborem. Moto po prostu nie chcę bo mnie nie kręci. Tmax to złota alternatywa Odnośnik do komentarza
hatrix007 Opublikowano 19 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Jeśli Honda to pozostaje pytanie SW-T600 czy SW-T400, podejrzewam, że ten pierwszy bardziej nadaje się na dłuższe trasy i oferuje wyższy komfort. Odnośnik do komentarza
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 19 Lipca 2016 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Komfort ten sam. Tylko moc silnika większa więc w dwie osoby trochę łatwiej będzie w górach i przy wyprzedzaniu. Odnośnik do komentarza
Klubowicze Campto Opublikowano 19 Lipca 2016 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Hmmm.. To i ja spróbuję włączyć się w dyskusję jako użytkownik - jak to padło - "tłustej krowy". Każdy ( no może prawie każdy) użytkownik, któregoś z wymienionych 2oo będzie twierdził, że jego jest naj. A na Twoim miejscu najpierw postawiłbym sobie kilka pytań: 1. Do czego ma mi służyć ( jazda samotnie czy z plecaczkiem, szaleństwo czy dostojna jazda, pakowność czy szybkość) 2. Jaki mam budżet na zakup i jaki na serwis oraz eksploatację. Pamiętaj, że "wyskrobanie " na zakup to jedno a utrzymanie to drugie. 3. Jak się czuję na 2oo. Inaczej na Burgmanie 650 będzie jeździł człowiek drobnej postury a inaczej dwumetrowiec. Inaczej początkujący kierownik a inaczej doświadczony kierowca. I najważniejsze - najlepiej do każdego się przymierz. Np na spotach masz do tego sposobność. A wracając do użytkowania Burgmana 650. Ja sobie nie wyobrażam, abym jeździł na innym. A jeździłem ( testowałem) SW 400, 600 T-maxa, BMW 650 GT i trochę innych. . Komfort jazdy jest nieprawdopodobny, składanie w winklach, płynność, zapas mocy, pakowność - to już po prostu legendarne przymioty. A co do wielkości??? Powiem tylko tyle - drugim sprzętem jaki posiadam jest Honda Goldwing 1800. Wierz mi, burek przy nim to szczyt zwinności. Ale zaznaczam, iż jestem miłośnikiem wygodnych moto. Odnośnik do komentarza
Sysgone Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Prowadzenie to kosmos w porównaniu do sw400t praktycznie sam jeździ jeśli to nie król skuterów to napewno król zakrętów Mam dokładnie takie samo odczucie. Po 2 sezonach na SW-T 400 przesiadłem się na T-Maksa i: 1) kręgosłup bardziej to odczuwa, 2) ja bardziej "czuję" drogę. Wyprawa w Alpy pokazała, że ten sprzęt jest wręcz stworzony do zakrętów. Odnośnik do komentarza
kordziuk Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Hm a gp800 czy ktos sie podzieli wrazeniami Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
marycha Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 jak rozmawiamy o GP800, to brałbym pod uwagę Aprille SRV850 generalnie to samo, ale jakże różne w Aprilli mamy ABS i kontrolę trakcji, dodatkowo większa pojemność i bodajże moc Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 20 Lipca 2016 Administrator Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Jedno dodali, drugie ujęli. W SRV brak elektrycznej regulacji szyby. Odnośnik do komentarza
RONIN Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 jak rozmawiamy o GP800, to brałbym pod uwagę Aprille SRV850 generalnie to samo, ale jakże różne w Aprilli mamy ABS i kontrolę trakcji, dodatkowo większa pojemność i bodajże moc Moc i pojemność ta sama, część plastików nawet pasuje ?. Nie wiem jak z szybą turystyczną to srv, bo w gp800 mam dużą givi plus deflektor 12 cm. i regulacja wysokości jest konieczna. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Każdy skuter dwucylindrowy ma swoje mocne oraz słabe strony i najważniejszym jest, aby przyszły użytkownik wybrał skuter pod kątem swoich preferencji i potrzebnych mu funkcji. Nie wybierajmy pod kątem "pobożnych oczekiwań" ! I dlatego ciężko jest odpowiedzieć jednoznacznie na pytanie: "który skuter dwucylindrowy jest najlepszy"... bo... dla kogo? Odnośnik do komentarza
marycha Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 racja, mi chodziło po głowie SRV, ale potencjalne koszty napraw oraz jej unikalność chyba mnie finalnie zniecheciły Odnośnik do komentarza
danieltor Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Polecam hondę, ja jestem mega zadowolony. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się