Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze
Opublikowano

Skromnie, dziękuje za dobre słowo

Opublikowano

Rozważam zakup AK, póki co powstrzymuje mnie kwestia wyładowywania akumulatora w sytuacji gdy AK jest nieużywany przez dłuższy okres czasu (problem opisywany np. na niemieckich forach, kilkanaście podstron poniżej użytkownik opisuje ten przypadek w PL).  Na jednym z niemieckich forum poświęconym AK znalazłem fotki użytkownika który zainstalował gniazdo ładowania akumulatora:

2.JPG.352fed3a0420ff1ebb79581569ed38b3.JPG

inny zainstalował wyłącznik akumulatora:

1.JPG.75e774521d61e456ea5bae3d90e78fe4.JPG

Inni radzą wymienić akumulator na mocniejszy, co w niektórych wypadkach rozwiązało problem.

Panowie, jak to jest z tym akumulatorem? 

Skontaktowałem się tej sprawie z Motor-Landem, otrzymałem jednak od nich dość lakoniczną odpowiedź: "znamy ten problem i wspólnie z producentem, szukamy konkretnego rozwiązania. Jak tylko otrzymamy konkretną odpowiedź, z pewnością skontaktujemy się z Panem!"

 

Opublikowano

Myślę, że problem rozwiązuje takie gniazdo i raz na jakiś czas doładowanie podczas dłuższych przerw, po kilku latach i tak już trzeba to robić jak akumulator jest starszy. Z tym większym aku bym nie kombinował, po pierwsze musi się zmieścić, a przeważnie miejsca jest jak na lekarstwo, wszystko wyliczone co do milimetra, po drugie większe aku może nie być w pełni doładowane bo alternator też jest dopasowany do standardowego aku. Na zimę można też rozłączać aku. A najlepiej to nie robić przerw:D.

Opublikowano

Z ciekawostek, spoza rynku AK, w GS też chcieli mi wcisnąć ładowarkę, bo "należy go profilaktycznie doładowywać". Widać mamy już takie czasy w motocyklach, jak w telefonach. Stare Nokie po tygodniu traciły 2 kreski, nowe smartphony tracą 2 kreski po odpięciu od zasilacza ;-)

Opublikowano

Obecnie dużo ładowarek motocyklowych ma funkcję ładowania zimowego, tzn podłączasz na stałe i gdy spadnie napięcie poniżej pewnego poziomu to aku zostanie doładowane. Nie musisz wtedy co jakiś czas tego robić sam, tylko ta ładowarka dba, by akumulator był gotowy do użycia.

  • Administrator
Opublikowano
5 godzin temu, corolla294 napisał:

Skontaktowałem się tej sprawie z Motor-Landem, otrzymałem jednak od nich dość lakoniczną odpowiedź: "znamy ten problem i wspólnie z producentem, szukamy konkretnego rozwiązania. Jak tylko otrzymamy konkretną odpowiedź, z pewnością skontaktujemy się z Panem!"

Lakoniczna ale innej na dziś nie uzyskasz. Problem jest już dobrze znany na wielu rynkach ale najważniejsze że wie też o nim sam producent. Problem leży w tym, że 'system" po zamknięciu skutera nie przechodzi w stan całkowitego uśpienia. Piki są cały czas generowane (search by keyless) a to z kolej generuje pobór prądu. 

To, co robią w DE to na tą chwilę jedyna opcja aby po 2, 3 tyg. mieć pewność bezproblemowego startu. Wsadzanie 'wiekszego" aku nie ma sensu.

Opublikowano

A czy takie opiecie aku ja stałe nie powoduje zerowania różnych ustawień, choćby zegarka? Ja mam w Forzie oryginalny akumulator (osiem lat) i jak skuter zostawiam na zimę to tylko dwa razy jak nie zapomnę go odpalę i nic się nie ma prawa dziać. A tez ma bezkluczykowy system odpalania i immobilizer...

Opublikowano
1 godzinę temu, pawulon napisał:

A czy takie opiecie aku ja stałe nie powoduje zerowania różnych ustawień, choćby zegarka? 

Zegarek na bank się zresetuje, to go sobie ustawisz. Innych problemów być nie powinno.

Opublikowano

Zdecydowanie lepiej będzie podładowywać. Dzisiejsza elektronika sterująca w samochodach i zapewne w o2o zapisuje w pamięci zdarzenia w postaci błędów jak np. odłączanie klemy lub odłączenie jakiegokolwiek istotnego obwodu.

To jest co prawda błąd nieistotny ale po co gromadzić błędy w sterowniku. Nie polecam wyłącznika klemy.

 

A najlepiej jest po prostu jeździć !scooter

Opublikowano

Panowie bez obawy nie ma strachu zegarek ustawia się sam po sparowanianiu z smartphonem wszystko resztę zostaje w pamięci   ja użytkuje ak rok mam przejechane 6 tys i odnośnie akumlatora jest ok  na zimę wyciągnąć  podłączyć cetek  podtrzymanie sam reguluje  napięcie a  dla mało jeżdżących jest dodatkowe złącze  które można zamontować na stałe i bez problemu doładować bez demontażu 

  • Klubowicze
Opublikowano

Pozwólcie na kolejne zdanie użytkownika, a nie teoretyka. AK550 mam od nowości od września 2017 i przelatane ponad 5000 km, jedna zima „razem”.

Ja bym nie dramatyzował. Serio. W miesiącach kiedy skuter nie był użytkowany podpięty był CETEK raz na 2 tygodnie przez 24-48 h. Spokojnie wystarczyło. Nie mam żadnego problemu z akumulatorem. Uważam, że podładowywanie aku w tych czasach to rzecz normalna i nie robił bym z tego powodu jakiegoś wielkiego „halo”. Musimy się przyzwyczaić do wszech obecnej elektroniki, a ona potrzebuje prądu. Sorry, taki mamy „klimat”.

 

ja użytkuje ak rok mam przejechane 6 tys

Marcin, precyzyjne. 10 miesięcy. Pierwsza dostawa do klientów w PL - początek sierpnia 2017 ;-)
Opublikowano

Są jakiekolwiek zmiany, poprawki w roczniku 2018 do rocznika 2017?

Opublikowano

Ja swój rej 31 07 2017   to już jakieś zdanie mam wyrobienie  a akumlator  moim zdaniem nie sprawia żadnego problemu  pali zawsze na dotyk

  • Klubowicze
Opublikowano
Są jakiekolwiek zmiany, poprawki w roczniku 2018 do rocznika 2017?

Z informacji uzyskanych na forum użytkowników AK550 w Italii wynika, że od 2018 ponoć zmienili skrajne wyświetlacze, tak, że treści tam pokazywane są bardziej widoczne w ostrym słońcu. Może na Burgmanii będzie okazja porównać, bo będzie demówka 2018 z MotorLandu.
Opublikowano

Dzięki Piotrze, faktycznie czytałem że z tym przy pełnym słońcu był problem.

Opublikowano
3 godziny temu, Piootr napisał:


Z informacji uzyskanych na forum użytkowników AK550 w Italii wynika, że od 2018 ponoć zmienili skrajne wyświetlacze, tak, że treści tam pokazywane są bardziej widoczne w ostrym słońcu. Może na Burgmanii będzie okazja porównać, bo będzie demówka 2018 z MotorLandu.

Mam rocznik 2018, z czytelnością w pełnym słońcu nie ma problemu dopóki kąt padania promieni nie zbliża się do 90 stopni - wówczas mimo wszystko nie widać nic.

Opublikowano

No to się tu pochwalę zaliczka wpłacona, odpaliłem go w salonie dźwięk na żywo masakra :surprise:

 

20180529_164152.jpg

20180529_164200.jpg

Opublikowano

Gratulacje!!!

Opublikowano

Dzięki ;)

Opublikowano

Gratulacje   teraz już oficjalnie.

dużo frajdy z jazdy 

Opublikowano

Dzięki Marcin ;)

 

  • Klubowicze
Opublikowano
Dnia 29.05.2018 o 17:15, Yarorot napisał:

No to się tu pochwalę zaliczka wpłacona, odpaliłem go w salonie dźwięk na żywo masakra :surprise:

Witam kolejnego AK-era w kolorze Lime Black !VGratuluję decyzji, a :surprise:będzie nie tylko z powodu wydechu. Daj znać jak go odbierzesz i napisz kilka słów wrażeń z pierwszych jazd.

  • Klubowicze
Opublikowano

83dd9fa0aa85923e19dd997f2758ef6a.jpg

 

Nawigacja Noodoe nadchodzi. Na razie trzeba tylko zaktualizować apkę w telefonie.

Tak jak zapowiadali chyba w pierwszej kolejności dla użytkowników Android. iOS jeszcze musi poczekać.

Opublikowano
3 godziny temu, Piootr napisał:

Nawigacja Noodoe nadchodzi. Na razie trzeba tylko zaktualizować apkę w telefonie.

Jeszcze chyba nowa wersja apki  nie trafiła do Play Store albo nie jest dostępna dla użytkowników z naszego obszaru...

Opublikowano

No i już jest w domciu

 

20180606_130513.jpg

20180606_130520.jpg

20180606_164753.jpg

A jednak miałem rację z przeglądem przy 300km ;)

20180606_203408.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...