Norton Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Jako, że jest to mój pierwszy post na forum, chciałbym serdecznie pozdrowić wszystkich forumowiczów. Wielki szacunek za Wasze wieloletnie budowanie bazy wiedzy wszelakiej - chylę czoła Do tej pory doświadczałem jazdy jedynie na motocyklach z manualną przekładnią. Kwestie wygody sprawiły, że zacząłem oglądać się za skuterami. Mój wzrost (188cm) i długie nogi wyeliminowały część modeli już na etapie przedbiegów. Do tego oglądam się za modelem lubiącym małe ilości paliwa. Pojazd ma służyć mi zarówno w codziennej, miejskiej eksploatacji, jak również podczas krajowych wyjazdów - autostrady będę omijał. Tyle słowem wstępu. Założony temat zobowiązuje Przymierzałem się ostatnio do Piaggio x8 i bardzo pasuje mi pozycja za jego szeroką i wysoko umieszczoną kierownicą. Zastanawia mnie jednak, jaka jest różnica między pojemnościami 200, a 250? Czy któryś z tych silników warto omijać szerokim łukiem? Liczę na Wasze doświadczenia i opinie. Lewa Odnośnik do komentarza
kobraalien Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Nie wiem czy 200cm nie jest starszym silnikiem (plus czarne wstawki takie jak podszybie). Poza tym polecam 250i czyli na wtrysku. Odnośnik do komentarza
pawulon Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Miałem przed Hondą Forzą Piaggio X8 z silnikiem 200 cm3. Silnik na gażniku. Skuter bardzo bardzo wygodny, bagażnik ogromny ale właściwości jezdne przecietne. Hamulce jak na ta masę dość słabe - 200 ma z przodu jedna tarczę, dopiero 400 ma dwie. Jakość wykonania bardzo przeciętna jak to makaron. W porównaniu z Hondą przepaść ale i ceny inne. Do takiej normalnej jazdy i do marketu na duże zakupy jak najbardziej, pod warunkiem znalezienia czegoś z ludzkim przebiegiem. Co do części to jest na Allegro kupa gratów w rozsądnych cenach a skuter prosty jak konstrukcja cepa wiec praktycznie wszystko można zrobić samemu. Sprawdzić tylne amory czy żyją, czy nie są zużyte łożyska wahacza łączącego silnik z ramą. Używana tylna lampa nie do zdobycia a większość skuterów ma potłuczone w transporcie albo użytkowaniu - szkło jest bardzo kruche. Nowa prawie 200. Reszta gratów bez problemu z rozbiórki Jak byś kupił i chciał oryginalną szybę wysoką oryginalny kufer Piaggio z mechanizmem podnoszenia to daj znać. Odnośnik do komentarza
Krzychu13 Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 jeżeli planujesz również trochę dalsze wycieczki pomyśl o poj. 400. Spalanie podobne, a bardziej dynamiczny i bezpieczny (dwie tarcze z przodu). Powodzenia w wyborze właściwego - oczywiście Piaggio polecam Odnośnik do komentarza
Norton Opublikowano 24 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi i Wasze opinie. Niestety nie miałem okazji jeździć na żadnym dużym skuterze. Zmartwiłem się czytając, że właściwości jezdne x8 ma przeciętne. Przyznam, że sposób w jaki jednoślad się prowadzi, jest dla mnie ważniejsze niż jego ewentualna większa moc. Moje przyszłe jazdy po Polsce planuję odbywać w raczej kontemplacyjnym tempie. Nie lubię jeździć szybko. 90km/h to dla mnie raczej górna granica. Podczas podróży lubię obserwować przestrzeń i spokojnie poznawać nowe miejsca. Stąd wybór mniejszej i liczę, że w takich warunkach podróżniczych, bardziej ekonomicznej pojemności. Odnośnik do komentarza
JER2Y Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Kiedyś miałem X8 200. Fajny skuterek jednak jak dla mnie zdecydowanie za słaby. Z prędkościami 90-100 dało się jeździć, dawał się rozkulać do ok.120-125 ale baaardzo dłuuuuugo to trwało. Niestety, wyprzedzenie ciężarówki jadącej 70-80 km/h było sporym wyzwaniem nawet jadąc solo - ten dyskomfort był głównym powodem rozstania. Silnik "Master" stosunkowo niezawodny, produkowany od pojemności 125 - 200 ccm (różniły się w zasadzie tylko zespołem tłok, cylinder i głowica). Jest to stara gaźnikowa konstrukcja. Silnik 250 to nowsza konstrukcja "Quasar" też udana, chyba od samego początku na wtrysku ale tutaj pewności nie mam. Buda dla pojemności 125 - 250 jest taka sama poza kosmetycznymi zmianami. Piaggio X8-400 i więcej, ma nieco inną budę, to znaczy wizualnie podobną ale inna jest rama, większy jest rozstaw kół itp. Jak dla mnie, pomimo że X8-200 z pyska jest ładny, pakowny, to ze względu na właściwości trakcyjne modele do 200 ccm odpadają. 250 nie miałem okazji jechać więc się nie wypowiadam. Odnośnik do komentarza
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 26 Marca 2016 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Moją X8 125-ką zjeździłem połowę Polski ze zlotem Burgmanii w Malborku włącznie, a to spory wyczyn, jak na pierwszą daleką trasę (ze Świnoujścia wszędzie jest daleko). Silnik dwieście jest naprawdę wiekowy już, bo to rozwiniecie jednostki 180ccm. Wersja z wtryskiem, czyli Quasar, rewolucji nie wniosła, ale usprawniła jednostkę. Jest też wersja X8 250 z silnikiem Hondy (dość krótka seria), ale silnik był bardzo chwalony... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się