Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Burgman K7 vs Honda SW-T 400 - pomoc w wyborze


Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze
Opublikowano
Ciekawa dyskusja, jak zawsze :).

Dyskusja, dyskusją, ale dlaczego nie włączyć w te rozważania B650. Przecież w tym budżecie też można znaleźć godziwy egzemplarz ( dużo większa podaż).

O kurczę, ja nigdy nie jechałem na " Królu". :-(

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Konrad530

    12

  • Piootr

    9

  • arturo-bb

    6

  • MariuszBurgi

    5

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Klubowicze
Opublikowano

Dyskusja, dyskusją, ale dlaczego nie włączyć w te rozważania B650...

Bo wtedy nie byłoby o czym dyskutować, wybór byłby oczywisty ;)

Opublikowano

Bez urazy dla posiadaczy ale B650 zwyczajnie mi nie odpowiada :) Szukam czegoś na miasto, do pracy, szkoły itp + sporadycznie jakaś krótka wycieczka za województwo. Odnoszę wrażenie że "król" to jednak maszyna typowo turystyczna, może się mylę no ale.. :) Od dalszych wojaży mam TDM 900. Jeszcze nie wiem ile chcę ostatecznie przeznaczyć pieniędzy na skuter. Zacząłem brać pod uwagę Tmax'a. Póki co nie ma zbyt wiele ogłoszeń dlatego napiszcie proszę ile gotówki (mniej/więcej) trzeba wyłożyć na rocznik 2008-2011 ?

  • Klubowicze
Opublikowano

SW-T to pewnie 15-17 tyś. jeśli ma być igła

  • Klubowicze
Opublikowano

Śledzisz też wątek TST więc łatwo tam się dowiesz ile za TMaxa trzeba zapłacić. Niedawno nasza koleżanka Justyna kupiła w tym przedziale cenowym jaki zamiarujesz wydać.

TMax i SW-T to zupełnie inne charakterystyki ...

Opublikowano

wiem i właśnie się zastanawiam co by mi bardziej odpowiadało. Ciężko też podjąć decyzję na podstawie kilkuminutowej przejażdżki. Najchętniej to wymieniłbym się z kimś na motocykle przynajmniej na jeden dzień :D przeczytałem chyba wszystkie możliwe artykuły i gdyby to podsumować i uogólnić to za TMAX'em przemawia dynamika, a za SW-T komfort. Zgadza się? Fajnie jak skuter szybko reaguje na ruchy nadgarstka, z drugiej strony miło gdy wiatr nie urywa głowy przy >120km/h. Ech :/ ostatecznie pewnie kupię to co będzie w lepszym stanie i korzystniejszych pieniądzach. A Wy jakbyście porównali te skutery? Może ktoś miał podobny dylemat? Podzielcie się swoimi wrażeniami, śmiało :)

Opublikowano

W tamtym roku siłą rzeczy musiałem zmienić skuter i długo wahałem się nad SW-T 600. Gdyby nie to, że jedyna nowa była w czarnym kolorze i cenie, która podlegała średniej negocjacji, to pewnie bym ją kupił, bo miałem wcześniej SW-T 400 i świetnie mi się nią jeździło solo, zarówno po mieście, jak i na trasach. Ponieważ jednak importer wykazał się strasznie sztywnym kręgosłupem przy negocjacjach, to dołożyłem trochę i kupiłem T-Maksa. I nie żałuję, bo co prawda więcej pali, jest twardszy, słabiej chroni przed wiatrem, ale za to jest dynamiczniejszy, lepiej wybiera zakręty, wręcz zachęca do ostrzejszej jazdy. Póki co, najdłuższa trasa, jaką nim zrobiłem, to raptem 350km, więc ciężko mi zweryfikować, czy jest to maszyna na dłuższe wyjazdy. Chociaż zeszłoroczny przykład Sobiera pokazuje, że da się nim i 1200km zrobić "z przyłożenia".

Obie maszyny są świetne, funkcjonalnie wygrywa SW-T - pod siedzenie mieszczą się 2 kaski i jeszcze rękawiczki dorzucisz. Spalanie też niższe. Pewnie również poniekąd dlatego, że T-Max zachęca do szukania granic jego możliwości. Za Hondą przemawia również większy dystans pomiędzy kolejnymi serwisami. Oraz niezawodność, nie kojarzę, czy ktoś narzekał na konkretną, wadliwą część w Hondzie, jak na sławetną pompę paliwa w T-Maksie.

Opublikowano

Tu na Burgmanii nie bez powodu mówi się na Hondę "ZACNA".

Nie bądźmy egoistami: pomyśl też o plecaczku -Honda (w porównaniu do T-maxa) ma oprócz plusów z wcześniejszych postów, obszerną wygodną kanapę.! Tu o przyspieszenie już nie chodzi, chyba, że brak Ci adrenaliny.

Ja wybrałem Hondę (a nie Suzuki) jeszcze z innego powodu: ze względu na serwis. W Poznaniu serwis Suzuki leży i kwiczy...

  • Administrator
Opublikowano

za TMAX'em przemawia dynamika, a za SW-T komfort. Zgadza się?

Komfort jest w jednym i w drugim.

SW/SW-T ma lepszą ochronę przed wiatrem, Tmax lepiej jeździ w zakrętach.

Oba są bezawaryjne ale Honda w tym wypadku jest bezkonkurencyjna.

Może ktoś miał podobny dylemat? Podzielcie się swoimi wrażeniami, śmiało :)

Wyszukiwarka.

Było takich porównań na forum bardzo dużo. Nie ma sensu po raz enty wałkować tego samego.

Obie maszyny są świetne, funkcjonalnie wygrywa SW-T - pod siedzenie mieszczą się 2 kaski i jeszcze rękawiczki dorzucisz. Spalanie też niższe. Pewnie również poniekąd dlatego, że T-Max zachęca do szukania granic jego możliwości. Za Hondą przemawia również większy dystans pomiędzy kolejnymi serwisami. Oraz niezawodność, nie kojarzę, czy ktoś narzekał na konkretną, wadliwą część w Hondzie, jak na sławetną pompę paliwa w T-Maksie.

Potwierdzam.

Opublikowano

gdy zacząłem myśleć o maxiskuterze to marzeniem był tmax, głównie z uwagi na ładny, agresywny wygląd. Teraz jednak zdecydowana większość argumentów przemawia za Hondą i to tylko do niej zawęziłem poszukiwania. Najchętniej 600 bo tylko nieznacznie ustępuje osiągami Yamaszce.

Chciałbym tylko dopytać o nazewnictwo modeli, bo nie wiem czy jestem dobrze zorientowany.

Honda przed liftem, z pojedynczą lampą, produkowana bodaj do 2008 roku jest nazywana FJS lub Silver Wing, tak?

Po lifcie, tzn od 2008 (zgrabniejszy tył, podwójna przednia lampa itp.) to tylko i wyłącznie SW-T 400/600 ?

Pytam, bo widziałem ogłoszenie poliftowej Hondy 2009r i zdjęcie dowodu rejestracyjnego w którym widniało jak byk FJS 400 więc pierwsze co pomyślałem to „szczepan” i nie wiem czy słusznie?

Ile kluczyków dostawał nabywca nowej Hondy? 2 czy 3 ?

W jakich kolorach nadwozia występowała 600 (po 2008), gdzie można to sprawdzić? :)

  • Klubowicze
Opublikowano

W USA i w UK Honda nigdy nie oferowała modelu SW-T. Na tamtych rynkach do tej pory można kupić fabrycznie nowe FJS (Silver Wing) 400/600 z dużym pojedynczym reflektorem przednim. W Europie kontynentalnej od bodaj 2009 można było kupić już tylko SW-T400/600. Wersja z mniejszym silnikiem początkowo oferowana była w kolorach bordo (wycofany) oraz białym i czarnym (do dziś). SW-T600 w kolorach czarny, grafitowy i ciemna zgniła zieleń (już nie oferowany) - wszystkie metalizowane. Oprócz tego modele SW-T600 w odróżnieniu od SW-T 400 posiadają lakierowane na kolor złoty zaciski hamulcowe, lakierowane w kolorze czarnej perły nosek i zadupek nad tablicą rejestracyjną oraz ciężarki na kierownicy są chromowane. Nazwa motocykla w homologacji, a co za tym idzie w dowodzie rejestracyjnym to FJS i nie ma znaczenia czy jest to SIlver Wing czy SW-T.

Jesli chodzi o kluczyki to fabryka daje dwa identyczne czarne klucze oraz blaszkę z kodem kluczyka gdyby trzeba było jeszcze dorobić kolejny. Ja żadnego czerwonego kluczyka w salonie, a kupowałem tam właśnie mój skuter, nie otrzymałem.

To tak po krótce. Koledzy na pewno jeszcze uzupełnią te informacje.

Na foto SW-T600 w kolorze zielonym

8f3a8a57b3f3682b0fc074af5c3d3c46.jpg

c21fb2b786c59f0ee1bba2fea60eae4c.jpg

  • Sympatycy
Opublikowano

W karcie pojazdu/Dowodzie widnieje opis modelu "FJS600A". Ponadto, prawda, że kluczyki są dwa - oba czarne oraz blaszka z kodem. Zatem nie przejmuj się, że widzisz czytasz w aukcji FJS, a widzisz na focie SW-T. To nie jest błąd i nie jest żaden przeszczep. Tak ma być.

A tu SW-T600 w kolorze czarnym :)

DSC03492-kopia.JPG

DSC03493-kopia.JPG

  • Klubowicze
Opublikowano

Koledzy już wszystko wytłumaczyli :clapping:

A tu w kolorze szarym

04752032c5e42522gen.jpg

  • Administrator
Opublikowano

Silver Wing/ SW-T to nazwa handlowa. FJS to oznaczenie producenta, podobnie jak np. Tmax to XP.

W US oznaczony jest FSC a nie FJS.

Na rynku japońskim nazwa handlowa wciąż jest >Silver Wing< z dopiskiem >GT<.

Honda_Silver_Wing_GT(400)_ABS.jpg

  • Klubowicze
Opublikowano

Och, ten wiśniowo-bordowy kolor. Malina ! Gdybym tylko w dniu zakupu miał wybór to byłby mój.

---

Aby zakończyć kolorystykę linii SW-T dla uzupełnienia kolor biały, który nigdy nie był oferowany dla silnika 600.

9199f3f77c2b6ae873e7bef2d6678638.jpg

Opublikowano

dzięki za konkretne odpowiedzi panowie. Wygląda na to, że przez moją niewiedzę uciekło mi prawdopodobnie niezłe "FJS" z 2009 roku, ech :/ No ale trudno. Szukam teraz koniecznie 600 - mocy nigdy za wiele :clapping: a jeśli okaże się że jazda maxiskuterem jest tak fajna jak się spodziewam, to niewykluczone że Honda zastąpi całkowicie dotychczasowy motocykl.

dla uzupełnienia kolor biały, który nigdy nie był oferowany dla silnika 600.

Wielka szkoda :evil:

Opublikowano

:D

HONDA SW-T600

Motocykl sprowadzony z WŁOCH !!!

STAN BARDZO DOBRY!!!

Jakoś mi te dwie rzeczy się wykluczają :D W dodatku ten z Armed Bike chyba malowany, bo brak bocznych szyldów...

To fakt tych szyldów nie ma, ciekawe dlaczego, chyba była mielonka z mortadelą hi hi

  • Klubowicze
Opublikowano
:wink32: Kolor biały był oferowany na rynku japońskim w modelu Silver Wing 600 GT odpowiednik naszego SW-T600.

I jest oczywiście na naszym rynku :wink32:

http://otomoto.pl/oferta/honda-sw-t400-sw-t600-sw-t-600-fjs-swt-abs-armed-bike-gwarancja-ID6yfIgp.html#1a62a3c330

W opisie aukcji 400, a w treści ogłoszenia już 600. Z Włoch po 18kkm i w bardzo dobrym stanie, brak oznaczeń modelu (bo drogie i po malowaniu wraku się nie opłaca kupować) - jak dla mnie niezła mielonka. A, że garmażerki unikam to za taką ofertę dziękuję.

To pokazuje jak mała jest podaż na rynku tego modelu.

Panowie, ci co macie Silvery, dbać o nie bo "rynek" czeka.

Opublikowano

Panowie,

we Włoszech można kupić w idealnym stanie za małe pieniądze,

tylko że nie na handel, bo tu dużego zysku nie będzie :laughing:

Przykład:

-

http://www.subito.it...6458.htm?last=1

  • Klubowicze
Opublikowano

Po co mam dbać skoro jak będę chciał ewentualnie sprzedać to i tak nikt nie kupi bo przebieg będzie pewnie ze 150 tyś i "znawcy " trupa nie będą chcieli.

  • Klubowicze
Opublikowano

Konrad530, zobacz, zadzwoń. Cena atrakcyjna ( ja bym cenił za swój egzemplarz sporo więcej ), ale nie wiem co to za wynalazek. Firma, która oferuje ten skuter znajduje się niedaleko mojego domu. Znawcą technicznym nie jestem, ale pierwsze oblookanie mogę zrobić.

http://olx.pl/i2/oferta/honda-sw-t-600-2011r-silver-wing-CID5-IDbfyfN.html#:c8472baa78

Opublikowano

widziałem tą ofertę jakiś tydzień-dwa temu ale nie dzwoniłem. Trochę głupio byłoby mi zawracać Ci głowę kolego :) Jutro zatelefonuję, popytam.

Myślałem koledzy że dyskusję będzie można zamknąć i to będzie tylko kwestia czasu zanim stanę się posiadaczem SW-T600 ale pomyślałem jeszcze o Hondzie NC700d (Integra). Niby na pierwszy rzut oka odstaje trochę od zestawienia Burgman-Silverwing, ale po dłuższym zastanowieniu :confused1:

+ też dobra ochrona przed wiatrem

+ podobno całkiem wygodna

+ spalanko około litr mniejsze niż w SWT

- schowek pod siedzeniem symboliczny ale zawsze można założyć kufer

- nie wiem jak z awaryjnością

Fakt przekładania nogi nad siedzeniem jakoś mi nie przeszkadza.

Tu przykładowa oferta po delikatniutkim ślizgu. http://otomoto.pl/oferta/honda-nc-interga-sprowadzony-oplacony-honda-nc-700-d-integra-ID6y9nzB.html

Ech, sam nie wiem. Co sądzicie :question:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...