Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Kymco Xciting 500 i historia modelowa


Gość maxell

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli temat jest nie tu gdzie powinien to z góry przepraszam i proszę o przeniesienie :)

Mam pytanie do znawców tematu odnośnie Xcitinga 500. Wiadomym jest, że mamy na rynku dwa 'modele' - z lusterkami na czaszy i z lusterkami na kierownicy. Podejrzewam, że to nie jedyne różnice jakie dzielą te dwa modele, ale docelowo chodzi mi o rocznik. W których latach były produkowane z lusterkami w czaszy, a w których te drugie? Czym jeszcze się różnią? Bo doszukałem się, że podobno zostały poprawione trochę w stosunku do tych pierwszych, ale co konkretnie to trudno mi odnaleźć. Pierwsze to oczywiście te z lusterkami na czaszy.

Odnośnik do komentarza

Tutaj nie ma słowa o tym o co zapytałem :) - w jakich latach był produkowany Xciting 500 z lusterkami w czaszy a w jakich ten z lusterkami na kierownicy? Osobiście myślałem, że ten drugi był robiony po 2007 roku, ale pewności nie mam, stąd moje pytanie.

Poza tym to test wersji R a to jeszcze co innego.

Znalazłem tutaj dwa właśnie trochę dziwne przykłady.

1. Rocznik 2005 i lusterka na kierownicy

- http://olx.pl/oferta/kymco-xciting-pierwsza-reka-abs-CID5-IDdOO7x.html#070c7b21f5

2. Rocznik 2006 i lusterka w czaszy

- http://olx.pl/oferta/kymco-xciting-jeden-wlasciciel-abs-CID5-IDcIi0x.html#070c7b21f5

O co chodzi? Nie powinien ten młodszy mieć lusterek gdzie indziej?

I to nie jedyne przykłady.

3. Rocznik 2007 i ewidentnie widać, że powinien mieć w czaszy lusterka

- http://olx.pl/oferta/sprzedam-skuter-kymco-xciting-2007-rok-CID5-IDaFDi3.html#070c7b21f5

i kolejny (naszego kolegi) z roku 2007

- http://olx.pl/oferta/kymco-xciting-500i-2007r-salon-polska-osoba-prywatna-CID5-IDbZJir.html#070c7b21f5

Odnośnik do komentarza

Z tego co ja czytałem wielu użytkowników samodzielnie przenosiło lusterka z czaszy na kierownice.

Raz że na czaszy drgają, a dwa - ponoć strasznie drogie w zakupie. W razie uszkodzenia 1 szt. taniej było zamontować 2 nowe na kierownicy.

Odnośnik do komentarza

2005 - lusterka na czaszce, gaźnik, opony kenda, egz. z pierwszych m-cy produkcji mogły mieć wadliwy napinacz rozrzadu, wadliwą tuleję mocowania tylnego koła co mogło się objawiać samoczynnym odkręcaniem nakrętki.

2006 - lusterka przeniesiono na kierownicę i wyeliminowano w/w usterki, opony maxxis.

2007 - główna zmiana wtrysk zamiast gaźnika.

Potem już face lift

Tapnięte z LG Spirit LTE

Odnośnik do komentarza

miałem Xcitinga z roku modelowego 2006, kupiony w 2007 w pl

lusterka na kierownicy, ale silnik na gaźniku

Odnośnik do komentarza
A mnie udało się ostatni wypust 500 i R zakupić podwójne lampy lusterka na kierownicy i wtrysk

Na pewno ma też poprawiony komputer. Na forach a nawet filmikach YT są przypadki gdzie Xcitingi nie odpalają przy niskich ale mam na myśli dodatnich temperaturach. Miało to mieć związek z ustawieniami na cieplejsze kraje.

Jeszcze jedna różnica to taka, że w wersjach R są cięższe rolki o ok 2g bo mają zwiększony trochę moment obrotowy.

Tapnięte z LG Spirit LTE

Odnośnik do komentarza

Ja miałem XC z 2005 z lusterkami na czaszy i gażniku .Lusterka przeniosłem na kierownice i widoczność za plecami się polepszyła .W Motor landzie kupiłem uchwyty do lusterek -pompy hamulcowej oraz osłonę kierownicy z dziurami (150pln) -( można wywiercić w starej) .Kupiłem lusterka takie jak do Burka 400 (110 pln) -długie i było baja . Xciting to dobry sprzęt i chciałem kupić takiego po 2010 roku . Jac555 czaiłem się na ten sprzęt co kupiłeś .

Odnośnik do komentarza

Ja miałem XC z 2005 z lusterkami na czaszy i gażniku .Lusterka przeniosłem na kierownice i widoczność za plecami się polepszyła .W Motor landzie kupiłem uchwyty do lusterek -pompy hamulcowej oraz osłonę kierownicy z dziurami (150pln) -( można wywiercić w starej) .Kupiłem lusterka takie jak do Burka 400 (110 pln) -długie i było baja . Xciting to dobry sprzęt i chciałem kupić takiego po 2010 roku . Jac555 czaiłem się na ten sprzęt co kupiłeś .

Wiesz, gdyby tutaj chodziło tylko o lusterka to nie widzę powodu kupować tego nowszego modelu, bo wyglądają w końcu identycznie, ale tu bardziej chodzi o wyeliminowanie - jak to się mówi - chorób wieku dziecięcego. Puścili serię, posłuchali użytkowników, nanieśli poprawki i wypuścili dwójkę, podobno lepszą, lepiej dopracowaną i z poprawionymi, przynajmniej po części, błędami.

Odnośnik do komentarza

Co fakt to fakt ale mimo wszystko to Xciting jest chimeryczny na odpalanie jak dłużej postoi to mam problem żeby go odpalić muszę trochę nim pokręcić bez gazu to poprycha i zapala a przecież w garażu nie ma minusowej temperatury . Dowtown palił od pierwszego dotknięcia a ten ma humorki jak będę w serwisie to poproszę może coś zaradzą bo to jedyny dotychczasowy minus tego skuta chyba że coś wyjdzie w czasie eksploatacji .

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Witam

Apropos problemów z odpalaniem Xcitinga po kilkudniowym postoju to przede wszystkim proponuję zrobić prosty test we własnym zakresie.

Otóż przed próbą uruchomienia podpiąć aku do prostownika, innego akumulatora np. z samochodu lub na czas postoju łączyć akumulator z ładowarką automatyczną do motocykli.

Wg mnie jest to typowy objaw problemu z akumulatorem. To znaczy jest on sprawny, potrafi mocno i długo kręcić rozrusznikiem, acz brak mu odpowiedniego prądu rozruchowego. Dlatego szukając usterki akumulator jest dość często pomijany.

U mnie takie objawy czasami występują, zwłaszcza gdy jest chłodno, a skuter stoi dłuższy czas nieużywany. Ładowanie załatwia problem.

PS Downtown też na to cierpi, tyle że tam o wiele trudniej dostać się do aku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...
  • Klubowicze

Reklama Firmy Kymco super ( info że po 100 000 km Xciting 500 jeździ dalej jest budująca ) gdyby tylko importer bardziej dbał o klientów było by naprawdę bardzo bardzo dobrze ( kolega MarP czeka od LISTOPADA !!!! na części - sprzęgło ,pasek itp.  to jest PORAŻKA !sciana)

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Dlatego napisałem

1 godzinę temu, arturo-bb napisał:

gdyby tylko importer bardziej dbał o klientów

Bo sama Firma Kymco jest Ok

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Czyli dystrybutor sprzedaje sprzęt i na tym sprawa się kończy - tak?

Później użytkownik albo ma się pogodzić z nieskończonym oczekiwaniem albo radzić sobie sam jak chce zdążyć pojeździć zanim sezon się skończy.

Przy takim podejściu to liczba klientów na pewno im wzrośnie :unsure:

Sama niezawodność to nie wszystko bo tutaj nie mam się do czego przyczepić. Ale z powodu  czasu oczekiwania na części muszę powiedzieć że mój Xciting jest pierwszym i ostatnim skuterem tej marki. Jak zmieni się podejście polskiego dystrybutora to może kiedyś jeszcze się zdecyduję ale na dzisiaj na pewno nie.

Nie po to kupuje nowy sprzęt w Polsce żebym części zamawiał za granicą bo to jest rola dystrybutora marki.

I nie przyjmę tutaj żadnego tłumaczenia bo inne marki jakoś dają radę.

Jeżeli producent potrafi w krótkim okresie czasu przesłać części do końcowego użytkownika to nie rozumiem w czym problem dla dystrybutora w kraju?

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Marku, choć jeszcze nie doświadczyłem potrzeby zamówienia specyficznych dla modelu części eksploatacyjnych to zgadzam się z Tobą w 100%. Nie chcąc się zbytnio rozpisywać to mogę potwierdzić, że nasz krajowy dystrybutor Kymco ma niezbyt profesjonalne podejście do klienta. Na moje pytanie odnośnie możliwości zamówienia oryginalnych OEM - owych akcesoriów dostałem odpowiedź, że za mało sprzedają, aby cokolwiek takiego zamawiać u producenta. Odpowiedzieli, że muszą zamówić dużo sztuk, że koszty transportu, że nie znajdą nabywców, bla, bla, bla. Ale jak sprzedać jak nie ma towaru ?  W związku z tym stelaż bagażnika, podstopnice musiałem zamawiać w taiwanbigscootershop. Nie wyobrażam sobie czekania na części eksploatacyjne tak długo jak ty czekasz :surrender: - chyba sprzedał bym "gada". 

Obserwuję fora użytkowników modelu AK550 we Włoszech, Hiszpanii i Francji. Muszę stwierdzić, że oficjalni dystrybutorzy w tych krajach bardzo dbają o klientów. Może u nas nie warto bo sprzedaż jednośladów Kymco jest śladowa ? Czyżby czas na powrót pod skrzydła Hondy ?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
30 minut temu, Piootr napisał:

bo sprzedaż jednośladów Kymco jest śladowa ?

I przy takim podejściu raczej się nie zmieni :unsure:

Odnośnik do komentarza

Hmmm... kupowałem nowy ori wariator w racingplanet.pl. Nie dość, że zapłaciłem 2/3 tego co wołał tzw.  autoryzowany dealer, to czekałem 4 dni.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...