Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Tuning Japan style w Polsce


Gość Svempas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z braku lepszych zajęć zacz?łem my?leć :lol: I chcę te moje przemy?lenia poddać waszej krytyce.

Więc.

Już było kilka tematów na forum o Tuningu maxiskuterów. Nie mówie tutaj o zamontowaniu sobie 4road'a czy vario Malossi'ego... Chodzi o kompleksowy tuning maxi tak jak to robi? w Japonii - czyli body kit, obniżenie, turbo itp. Wszyscy (no może prawie wszyscy) zachwycali się tymi zmianami ale jako? nie ma chyba nikogo w PL kto sprawiłby sobie takie moto. Jak narazie tuning w PL to montowanie gotowych podzespołów do kupy bez inwencji własnej... nie mówi?c już o jakichkolwiek zmianach w optyce skutera (choć klasa 50' w tym kierunku w polsce jest dobrze rozwinięta). Więc w mojej czaszce pojawił się pomysł na stworzenie takiego maxi (a mam na to dobr? baze jak? jest YPka 250) w polsce na wzór tych z japonii. Tuning mechaniczny polegałby na zamontowaniu kompletnego kitu dostępnego ogólnie (np. malossi) oraz dorzuceniu od siebie duuużego komina, turbo :lol: , oraz tego czego jeszcze w polsce nikt z maxi nie robił - zmianie wygl?du (polerka całego silnika, zmiany kształtów plastików, obniżenie na zawiasie i jaki? ciekawy kolor (może airbrush lub kameleon).

Od razu zaznaczam że moim głównym celem nie jest uzyskanie jak najlepszych osi?gów ( jabym chciał to sprzedam majesty i kupie ZZR klekota i wyci?gne więcej niż z najlepiej stunigowanego maxi), tylko stworzenie czego? wyj?tkowego.

Drugim powodem jest brak konkretnego zajęcia na zimę- a warsztat duży i jak narazie pusty :lol::) .

Jedynym problemem jaki dostrzegam jest - kasa :lol: . nie chodzi o fundusze na zrobienie takiego potworka tylko o puĽnijeszy problem z jego zbyciem !V . Bo ja nie lubie monotonii i długo z jednym moto nie wytrzymuje :lol:

Więc co my?licie o moim poronionym z logicznego punktu widzenia pomy?le??

!scooter

Pozrdofka

Wojtek

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Widzisz... nikt w PL nie robi takich przeróbek bo tutaj w 90% użytkownicy chc? jeĽdzic a tylko w nielicznych przypadkach grzebać.

Je?li juz kto? z nas my?li o wyposażeniu maxi skuterów to s? to dodatkowe kufry, wysokie szyby, alarmy i czasem opcjonalne wydechy.

Sam osobi?cie nie przepadam za przerabianiem swoich skuterów, ponieważ nie lubię poprawiać fabryki i podoba mi się tzw. "no modifications look".

Mimo wszystko mam ten sam problem co Ty. Chodzi tu o monotonie w garażu. Między innymi dlatego w jednym sezonie zmieniam po kilka skuterów choć ostatnimi czasy zastanawiam się na ustatkowaniem :lol:

To, że sam nie przepadam za tuningiem typu "Japan style" to nie znaczy, że będę potępiał tych którzy chc? i?ć sko?nookim krokiem japanese :lol:

Oczywiscie masz moje poparcie !V

Ps. Masz bardzo dobr? bazę. Yamaha Yp 250 w?ród maxi jest jak VW Golf w?ród katamaranów !scooter

Do dzieła :lol:

Odnośnik do komentarza

Według mnie fajny pomysł. Co prawda ja bym się za to nie zabrał, bo nie bawi mnie wszelkiego rodzaju mechanika pojazdowa, ale z twoich postów wynika, że się na tym znasz, lubisz to i masz do tego warunki, więc do dzieła. Co do sprzedaży stuningowanego sprzętu to jeżeli to nie bedzie badziew albo wiocha to nie powiniene? mieć problemu, ale na odzyskanie kasy wywalonej na przeróbki nie masz co liczyć. Sprzęt się sprzeda, ale za kasę adekwatn? do rocznika skutera w standardzie.

Gdyby? potrzebował pomocy to porponuję pisać w tym w?tku w czym problem (nietypowe czę?ci, czy plastiki) ja chętnie w miarę mozliwo?ci i znajomo?ci pomogę a pewnie nie tylo ja.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza

Jesli chodzi o "wlasna inwencje" to jest ona wskazana, chetnie obejrze taki stunigowany ciekawie skuter. Wazne zeby nie poszlo to w zlym kierunku, tak jak w samochodach spoilery, niedopasowane felgi, jakies kratki, ksenony i wstretne tlumiki !scooter . Czyli po prostu to, co widzi sie na ulicach. Jesli wezmiesz typowo stuningowana w stylu japonskim yp250, to znajac ceny bedzie ona kosztowala jakies 60- 100 tys zl. Znam niektore ceny czesci do Tmaxa i z tego, co jest dostepne na rynku europejskim mozna bardzo szybko wlozyc w niego z 25 tys zl nie zmieniajac prawie wygladu. Kilka czesci karbonowych, aluminiowych, oswietlenie, wydech, hamulce. A gdzie takim malutkim zmianom do wersji "czysto" japonskiej :lol: ...

PS. Bo jesli masz "rzezbic" w znany wszytkim sposob, to powiem raczej, jezdzij oryginalem :lol: .

Odnośnik do komentarza
najlepszy tuning Maxi to... naklejka Burgmanii..whist

Ew. podkładka pod tablicę ze swoj? ksywk? .... reszta to rzeĽba w ..... !OKK , nie ten kraj .... tu nie ma profesjonalnych czę?ci do tuningu np. optycznego do skuterów .... wydasz kupę kasy a nigdy nie osi?gniesz zamierzonego celu bo staniesz przed stert? problemów technicznych i zostaniesz na tym polu bitwy Sam jak palec - żadna normalna firma się tego nie podejmie i nie pomoże.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

podziwiam entuzjazm i osobi?cie też lubię majsterkować. Swojego czasu my?lałem o zamontowniu turbo do ypki.

Problem jest 1 ale duży

brak ogólnie dostępnych fachowców których wiedza odno?nie silnika majesty wykraczała by poza wymiane oleju i regulacje luzu zaworów.

Poza tym jak rozkręcisz 100 czę?ci to uwierz mi że z 5 szt. będziesz musial wymienić. i obojętnie co to będzie. I masz następny problem bo to co w kraju kwitnacej wi?ni leży sobie po prostu na półce w przeciętnym sklepie, w polandii jest osi?galne za 3-4 miesi?ce. pomijam kwestię pieniędzy.

KOrzystaj?c z akcesorii gotowych dostępnych w JP. masz szansę na zrobienie dzieła sztuki - fajnie ale tak jak napisał Bigu - wydasz na to ze 3x wiecej niz twój kolega z japonii który wpadł na taki sam pomysł. (cła vaty transporty)

jako że w mojej głowie kotłowały sie zupełnie podobne pomysły co do przeróbek ypki to podpowiem na czym siię skupiłem a raczej gdyby nie moja sytuacja życiowa to raczej by to ypki nie ominęło. oto parę pomysłów:

- chciałem pomalować ypkę na kolor polerowanego aluminium (kolor rtęciowy)

wyobraĽ sobie jak na jej pofalowanych ksztaltach odbijały by siie drzewa i niebo jad?c w pogodny dzień.

- albo miałem pomysł oklejenia ypki włochatym mateiałem w łaciat? krowę.

- o turbo już wspminałem.

z perspektywy czasu my?le że ypka wygl?dala o wiele lepiej w oryginale. I tak?ż sprzedałem.

Odnośnik do komentarza

Ale wła?nie o to chodzi że nie chce ?ci?gać czę?ci z japonii... tu się zaczynaj? schody z czasem oczekiwania i cenami... Co do turbo to my?lałem raczej o zaadaptowaniu czego? z jakiego? katamarana (smart?)... bo jak narazie turbo jest najwieksz? niewiadom?... reszta z mechaniki silnika to już nie problem... O optyce nawet nie my?le bo to juz zabawa a nie wielka praca bo choć ucze się na technika mechanika to lakierowanie i zabawa z żywic? jest moim hobby... więc mam praktycznie wszystko co jest potrzebne do zrobienia takiego potworka...

Ale nadal mam uprzedzenia co do słuszno?ci takich zmian... bo znaj?c sam siebie wiem, że w połowie przyszłego sezonu zwyczajnie znudzi mi się taki pojazd i będe miał problemy ze sprzedaż? nawet zakładaj?c że cena będzie dużo niższa od poniesionych kosztów... i skuter stanie się czym? w rodzaju tej supry od tego gluta z jedno?ladu co sie tak dziwił jak można tak daleko na skuterze jechać !OKK . A kalkuluj?c wszystko to naprawde wychodzi kwota za któr? moge spokojnie kupić B650... ale taka jest cena własnych zachcianek i bycia wyj?tkowym :) !tut

Więc narazie największym problemem jest sensowno?ć takiego projektu: Bo nie wiem czy bardziej chce mieć B650 czy stuningowan? YPke.... zaczynam zrzędzić jak stara baba ale naprawde jestem w kropce !tut

Odnośnik do komentarza

hehehe no dotarłe? do sedna sprawy - jak chcesz mieć pojazd oryginalny to go przerób i zostaw dla siebie jak chcesz ype sprzedać i kupić b650 to pozostaw ype w oryginale.

żyjemy w ?wiecie gdzie na oryginalno?ć musi być stać i to nie tylko mentalnie ale i finansowo.

Odnośnik do komentarza

Tak z ciekawo?ci was zapytam, czy sprawę turbo macie jako bardziej skonkretyzowan??

Tak z własnego do?wiadczenia co mogłbym dodac w temacie, to to, że raczej przeszczep samochodowej turbiny jest problematyczny. Nawet bior?c małego Garetta T13 to i tak jest zbyt duży by spaliny jednocylindrowca go rozkręciły do warto?ci roboczego ci?nienia ładowania. O hybrydach T03/04 itp można zapomnieć, bo sa jeszcze większe i cięższe. W praktyce oznacza to niemiłosierny lag przy przy?pieszeniu (turbodziura), nagły i ekstremalnie trudny do opanowania kop (na pewno odbije sie to też na zużycie przekładni i paska) i straszliwe wzbogacenie mieszanki na odjęciu gazu, a więc skok temperatury spalin i przy?pieszone zużycie elementów.

Na pewno trzebaby dac zawór upustowy (BOV) na układ, bo tego nadmiaru ci?nienia nie da się pozostawic w dolocie - momentalnie rozsadzi.

Kwestia zmontowania kolektora pod turbo jest w miarę łatwa do rozwi?zania - o ile ma się małe turbo i nie wiem czy smartowskie (ono chyba ładuje na 0,7 bara) nie jest zbyt duże

Kolejna sprawa to ci?nienie doładowania jakie można osiagn?ć w skuterze. Tego po prostu nie wiem, ale musi byc naprawde lajcik w porównananiu z warto?cimi samochodowymi. Sprawę na pewno rozwi?zuje wymiana tłoka, podkładki, panewki i wału, na wzmacniane, np. kute ale to s? ogromne koszty nawet nie wiem czy dostępne s? takie czę?ci. czyste teoretyzowanie...

GaĽnik trzeba na pewno większy... albo robić wtrysk...

Lepszym rozwi?zaniem jest stabilne doładowanie za pomoc? kompresora mechanicznego, czyli na pasek i przekładnię z wału. Ci?nienie łatwiejsze do opanowania, sterowanie dawkami powietrza i paliwa tez liniowe bo zależne tylko od obrotów. Nie ma turbodziury. Pozostaje kwestia zdobycie kompresora i rozwi?zanie steruj?ce.

Kolejna sprawa to sterowanie całym układem. Elektronika odpada, bo mówimy o modyfikacji skutera na gaĽniku, wiec w praktyce może się okazać, że 250 ccm z doładowaniem, zacznie żreć paliwo jak smok, a co gorsza większa jego częsc pójdzie w srodowisko nie osi?gi. Skoro jest wtrysk to może udało by sie nawet jaka? mapę sterowania z turbin? załadowac, a może nawet dodac jakie? Piggyback

Mapę na pewno tzreba szkicowac od poczatku i na hamowni... Mozę w Poslce kto? by sie nawet podj?ł w ramach wyzwania

Sęk koronny jednak w tym, ze doładowuj?c 250-tkę otrzyma się osi?gi (tak mi się wydaje) max porównywalne z silnika 400-500 ccm. W satelisie silnik 125 zasilany wła?nei kompresorem ma parametry silnika 180 ccm ledwie.

Lepiej wiec zmieniać piec na maksymalny, a jak to nie wystarcza to my?leć o kompresorze...

Tyle z moich niekoniecznie słusznych przemy?leń... Nie wiem jak to robi? Japończycy, ale głowę daję, że do turbo, czy kompresorów maj? gotowe kity. Oni je maj? do wszystkiego... Tyle , że pieruńsko drogie

Odnośnik do komentarza

nawet nie wiem czy sie mylisz bowiem zaskoczony zostałem wiedz? jak? posiadasz. W poczuciu prawdy jakim kieruje się w swoim życiu musze powiedzieć że z wielu aspektów, które dotkn?łe? nawet nie zdawałem sobie sprawy. Niestety oprócz ksi?żkowej wiedzy potrzebna jest jeszcze praktyka - któr? jak widzę masz lub masz naprawdę dobrego konsultanta. Pełen respect!!!

widzę też ze jeżeli sam chciałbym zainstalować turbo to w najlepszym wypadku wypluł bym z silnika gówki zaworów. !pomidor

w tym momencie tymbardziej jestem przy zdaniu że lepiej jesdnak założyć tego typu bajery renomowanej firmy przeznaczone dla danego typu silnika. Faktycznie zakładaj?c turbo do 250ccm szału się nie osi?gnie bo to mała pojemno?ć i w dodatku 1 cylinder. Najwyżej moc zostanie podniesiona z 21km do 30-35 max. czyli tak jak pisałe? do ok. pojemno?ci 400cmm (teoretycznej) bowiem zawsze silniczek będzie miał niższy moment obrotowy.

a tak trochę przekrętnie- może podtlenek azotu??? mały nieskomplikowany ale bardzo skuteczny. przy 130km/h wciskamy guziczek i wiuuuuuuu....... lecimy 150

szkoda że nie ci?gle :)

Odnośnik do komentarza

u nas na serwisie jaki? klient zamówił stwierdził że chce "co?" co mu ożywi motocykl.

rozważał turbo, azot - ale miał dokładnie tak? wiedze na ten temat jak ja - czyli żadn? (jak sie okazuje po powyższym wywodzie) !pomidor

w końcu jaki? m?dry człowiek rzucił hasło hiperchargera - wygl?dem przypominało to kolejny filtr powietrza, z tym że zamknięty w chromowanej puszecce. Podobno znakomita hamerykańskich wozów na tym sie porusza.

Efekt - wg klienta piorunuj?cy, motocykl w końcu zacz?ł jeĽdzić.

Także może i to rozwi?zanie pasowałoby do majesty.

Odnośnik do komentarza

ERMI ja swego czasu byłem zadeklarowanym fanem tuningu... !guns

Dzięki za uznanie, ale mechanikiem niestety nie jestem i sam modyfikacji nie przeprowadzę. ( z drugiej strony brale intensywny udział w dziesi?tkach takich operacji)

Zastanawia mnie temat hiperchargera, bo... nie wiem o co chodzi?

Jak puszka filtra? To może być albo strumienica dolotowa, albo nieszczęsne e-turbo, w które ci?gle wierz? jeszcze jacy? fanatycy.

Co do nitro, to sprawa jest prosta i skuteczna... Instalacja do gaĽnika jest prosta i do wyboru jest tańsza opcja, czyli suche nitro (jednak w perspektywie bardziej niszcz?ce cylinder i tłok) i mokry wtrysk z instalacj?, która skutecznie zapobiega nadmiernemu zużywaniu silnika

Do wyprzedzania w krytycznych sytuacjach jak znalazł. Tankowanie wchodzi w grę na stacjach technicznych gazów, bo podtlenku używa się do spawania w osnowie...

Jeżeli przyj?ć koszty instalacji samochodowej to nitro jest wydatkiem od 1100 do ok 2500 zł, więc wydatek bardzo poważny i trzeba mocno rozważyć, czy warto w to inwestować. Osobi?cie mimo fascynacji ide? montażu kompresora, szedłbym w nitro, bo modyfikacja w pełni odwracalna, czyli łatwiej odzyskac czę?c włożonych pieniędzy.

Ermi podoba mi się natomiast teoria ulepszania silnika podzespołami typu wariator, komplet cylindra i tłoka, wydech, lepsza elektryka... My?lę, że to najwła?ciwsza droga... Skuter to nie ?cigacz, osi?gami nigdy nie będzie mordował, ale dla samej kultury pracy silnika warto czasami cosik poprawić...

Odnośnik do komentarza
Zastanawia mnie temat hiperchargera, bo... nie wiem o co chodzi?

Jak puszka filtra? To może być albo strumienica dolotowa, albo nieszczęsne e-turbo, w które ci?gle wierz? jeszcze jacy? fanatycy.

ja tez do końca nie wiem co to jest - wiem tylko jak wygl?da. Dla oka laika wygl?da jak akcesoryjny filtr powietrza !guns

edit: bezedura, nie hipercharger, tylko supercharger.

niby turbo, ale s? jakie? różnice

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...