Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Mądra głowa od napędów Piaggio potrzebna - przeróbek ciąg dalszy


Pytanie

Opublikowano

Modyfikacji ciąg dalszy :

Zrobione do tej pory :

Cylinder i tłok - 219

wywalony katalizator

zmienione dysze w gaźniku

Efekt - bardzo silny dół, dosyć dobra elastyczność w całym zakresie.

minusy - prędkość max taka sama jak w przypadku serii (osiągana jest jednak znacznie szybciej)

podejrzenie: moc nie jest przekazywana w wystarczającym stopniu poprzez napęd na koło.

plan na poniedziałek: - zmiana napędu (przełożenia) - na napęd z 200ki. założenie z tego samego silnika ciężkiego koła magnesowego (wyższy moment obrotowy).

montaż wałka z dekompresatorem (ułatwienie odpalania maszyny).

I tu pytanie do speców w temacie wariatorów, rolek i pochodnych. :frusty:

Jakie rolki zastosować w standardowym wario? czy szukać wariatora tuningowego? czy to w ogóle wpłynie na Vmax?

obecnie są rolki seryjne (te co z fabryki) 7,2g

Bardzo proszę znawców tematu o sugestie, podpowiedzi lub podzielenie się dotychczasowymi doświadczeniami.

wiem że sprawa 125-250 i zabiegów związanych z wariatorem, jest kompletnie inna niż podobne działania w 50-kach

Będę info.

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Sympatycy
Opublikowano

Zasada działania Varia i w "50" i w "500" jest dokładnie taka sama.... generalnie chodzi o to żeby zestroić tak ciężar rolek i sprężynę centralną sprzęgła(korektora momentu obrotowego) aby wynik był zadawalający... teraz pytanie zasadnicze zależy Ci na prędkości czy na przyspieszeniu??? z drugiej strony 200 demonem prędkości nie będzie. Montaż "ciężkiego" koła magnesowego odradzam wpłynie to niekorzystnie na wyrównoważenie układu korbowego jak również zwiększa się masa którą tłok musi poruszyć

  • 0
Opublikowano

Mocy z tego co zauważam - mam pod dostatkiem, może zabrzmi to głupio - ale mogę zostawić kreskę na asfalcie ze startu (bez problemów).

chodzi mi głownie o to aby przesunąć się w stronę Vmax.

obecnie wygląda to tak że łapię max obrotów (10,5k) następuje wtedy odcięcie (zabezpieczenie silnika) a Vmax w zależności od drogi to 120-125 licznikowe.

zadowoliło by mnie podniesienie Vmax do wartości ok. 140 (licznikowe) tak aby uzyskać spokojną (120) prędkość przelotową.

przy 8000 prędkość to dokładnie 90-100 km/h. (licznik). Jest to też seryjny najwyższy moment obrotowy - więc wydaje się najzdrowszy dla silnika jako przelotówka.

jakich zabiegów dokonać, aby przesunąć V na 120 przy 8-9k obrotów?

biorę pod uwagę że wyniki ulegną zmianie po zastosowaniu innych przełożeń "skrzyni". Cięższe koło spowoduje wzrost Nm ale pogorszy Vmax - to prawda.

  • 0
  • Sympatycy
Opublikowano

Krótko tematycznie żeby nie zagłębiać się w niuanse prędkość możesz podnieść przez zwiększenie obrotów lub... obwodu Varia czytaj pasek jak najwyżej, zmieniając przełożenie główne musisz zwiększyć moc a kreska na asfalcie to efekt momentu obrotowego, teraz pytanie z innej strony skoro producent przewidział prędkość max ok 120km/h Ty chcesz uzyskać 140km/h i większe przyspieszenie jakie kroki poczyniasz w kierunku odwrotnym??? bo rozpędzić się to jest łatwo a zatrzymać....... już może nie być tak różowo

  • 0
Opublikowano

BHP po pierwsze ;-). Co rozpędzisz musisz móc zatrzymać (znam i stosuję tą zasadę).

będą zaadoptowane podwójne hamulce na przód z X9. jest cały kompletny układ - więc tym się nie martwię.

tak jak wspomniałem - najbardziej zależy mi na przesunięciu (podwyższeniu) prędkości przelotowej - a tego bez zwiększenia Vmax raczej nie uzyskam.

  • 0
Opublikowano

W skuterach tego się chyba nie da przeskoczyć regulując rolkami ( cięższe-lżejsze ) to albo prędkość albo przyspieszenie innych opcji w przekładniach automatycznych nie ma

  • 0
Opublikowano

Wystarczy pogłówkować z zębatkami przekładni i już...

Coś takiego (zaznaczam, że nie znam modelu i zastosowanych zębatek). Link poglądowy: http://www.malossist...FG=INGRA&Type=M

  • 0
Opublikowano

o proszę...

czyli może zabieg z przeszczepem przekładni ze 180/200 jednak coś da...

w razie co poszperam i się nie poddaję ;-)

a jak nie pomoże to będzie trzeba zainwestować czas w "A"

  • 0
Opublikowano

Nie to, żebym się na tym znał, ale czy praw fizyki nie da się oszukać?

Zazwyczaj z małego silnika, nie da się osiągnąć wysokich mocy, a ta jest potrzebna do wyżych prędkości. Może to dla tego silnik promu kosmicznego spala kilka ton paliwa na sekundę.

Myślę, że jakby nie kombinował, nie wiele tu można zdziałać.

I choć na codzień jestem nie poprawnym optymistą, w tym przypadku......widzę to raczej w ponurych barwach.

  • 0
  • Sympatycy
Opublikowano
  W dniu 23.07.2015 o 19:58, kazak napisał(a):

będzie trzeba zainwestować czas w "A"

to będą najlepiej zainwestowane pieniądze w Twoim przypadku :)

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

kazak, o 23 lipiec 2015 - 21:58, powiedział:

będzie trzeba zainwestować czas w "A"

Robert ma rację, że to będzie lepsza inwestycja niż rzeźba 125.

Zresztą już teraz jak masz zmieniony cylinder i tłok na 219 to i tak na B nie powinieneś jeździć.

  • 0
Opublikowano

no i zagadka rozwiązana :

125/180/200 - takie same przełożenia.

tylko X9 180/200 ma różnicę jednego zęba w kole pośrednim na mniejszej zębatce. Ale że niestety jest to różnica w dół a nie w górę - to da efekt odwrotny. 12 zamiast 13 zębów.

Jedyne rozwiązanie w tej sytuacji to zastosowanie zębatek tuningowych Malossi - ale cena odstrasza - więc plan zostaje porzucony,

Dzięki wszystkim zaangażowanym za dobre razy i udzieloną pomoc.

w sumie to chociaż tyle dobrego że człowiek łyknął trochę mechaniki silnika skuterowego ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...