Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

popsułem X9 125, urwane jedno ucho od klapki łańcucha


Pytanie

Opublikowano

Kupiłem niedawno X9, wszystko w miare ok ale ostatnio po odpaleniu na zimno słyszałem delikatne szuranie z okolic wariatora i delikatne żarzenie się lampki oleju, potem po paru minutach ustępowało. Jako , iż zapowiadała się trasa kilkaset km postanowiłem oblukać łańcuch oleju, który jest za okrągłą klapka na 3 srubki, tu sie zaczyna koszmar, srubki poszły gładko, ale klapka aluminiowa nie chciałą drgnąc, zapiekła się, prałem delikatnie w nią żeby się obróciła chociaż, trochę się rozruszała,ale dalej była zapieczona.W końcu jakby zapadła się bardzie z jednej strony, po godzinie męczarni wyjąłem klapkę/dekiel i okazało się,że jest urwane ucho jedno z trzech które klapkę mocuje:( jest to element karteru z kruchego aluminium, poniżej fotki, czy silnik jest na złom? czy karter trzeba zmienic? czy wystarczy dac sporo silikonu i na 2 srubach bedzie chodzic?

bfefb4c1eead7b60m.jpg

014dba1d96aa7d91m.jpg

7bfb8e600d35f14am.jpg

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

Kolego, musisz to dobrze oczyścić (karter jak i urwane ucho), odtłuścić (polecam zmywacz do silikonu - dostępny w każdym motoryzacyjnym) i sklej to tym http://www.technicqll.pl/index.php/pl/produkty/epoksydy/16-pasta-aluminiowa-epoksydowa lub tym http://www.technicqll.pl/index.php/pl/produkty/epoksydy/17-pasta-stalowa-epoksydowa

Kleiłem już kilka rzeczy tym klejem i naprawdę jest bardzo mocny. Przegwintuj sobie te uszy, wymień ewentualnie śruby na nowe, a przy skręcaniu posmaruj je delikatnie pastą z miedzią (unikniesz ich ponownego zapieczenia).

  • 0
Opublikowano

dzięki tex00, myślisz,że na dwóch srubach będzie się trzymać? mam całą Aprilie Atlantic na częsci, myślałem,że podmienie silnik ale okazało się, że jest inny układ chłodzenia i aprilia ma jakby EGR? w piadzio jest plastikowa obudowa termostatu wujście na wąż do góry, w aprilli w bok plus na obudowie jest odpowietrznik, do zbiorniczka w aprilli idzie jeden wąż, w piaggio idą 2 węże plus taki mały wężyk może z 5mm, który jest podpięty do głowicy, czy to jest odpowietrznik? czy nie da się jakoś podmienić tych silników?

Aprilia, obudowa termostatu z odpowietrznikiem

d456706e0aa04cd4med.jpg

piaggio, obudowa z króćcem obok, bez odpowietrznika

aefeb5b0403078ccmed.jpg

  • 0
Opublikowano

Nie wiem czy na dwóch śrubach będzie to trzymać, poradziłem Ci jak możesz to naprawić. A dlaczego Ty chcesz cały silnik wymieniać? Może warto sprawdzić najpierw co się w Twoim zepsuło.

  • 0
Opublikowano

bo mam dostęp do silnika to wolałbym dla siebie miec bie grzebany :-) a gwintowac tam nie mam czego. Są 3 ucha, w kazdym nagwintowany otwor na śrubę, jedno ucho urwalo sie w karterze,pozostale dwa są ok,sruby się wkrecaja tylko z jednej strony nie bedzie trzymac. Jeszcze slyszalem o takiej pascie DIRKO,ktora sie klei m.in. miski olejowe i nie skleja na stale,a jest nieporównywalnie lepsza od silikonu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...