Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Test Honda PCX 125 MY2015


MariuszBurgi

Pytanie

  • Administrator
Opublikowano

Sezon 2015 stoi pod znakiem skuterów dostępnych od niedawna na kat B... Czyli 125. W związku z Waszym dużym zainteresowaniem tym segmentem rynku wystartowaliśmy z kolejnym, przeprowadzanym dwutorowo testem skutera, który już kiedyś testowaliśmy (klik). Tym razem mamy do czynienia z modelem po liftingu... Honda PCX 125 MY2015 ruszyła do walki :)

Pierwszy dzień zamknął się dystansem 320 km.

Był Gostynin, Płock

406ebe5c686df3c782be8e92558e9395.jpg

881f25e985e741cf84d354d1dbfe393c.jpg

Wyszogród

83a4975c48a49dda7ee7e65133ff0525.jpg

I kilka innych

03d70feb0cb45a5c0fe9720e05f57e45.jpg

6283222062dfe12fd27a73ae6fc8ec95.jpg

Lecimy dalej...

Ps. Pełny materiał wkrótce na stronie głównej.

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

Siedziałem, na niej jak byłem w Hondzie w poszukiwaniu skutera dla mnie, pozycja jak na niewielki skuter rewelacyjna, obstawiam że gabaryt i masa do miasta idelane. Wertowałem internety w poszukiwaniu opinii i testów i mam dwa pytania: czy tylny hamulec (niestety bęben) jest aż tak słaby że nie da się koła zablokować tylnego? Trochę boli brak absu choćby w opcji. Jakie są prędkości maxymalne bo z tego co widziałem to "sete" bardzo już męczy, w mieście zapewne to nie ma znaczenia, bo patrząc po parametrach niutonów ma sporo więc i cios z dołu powinien być niezły.

  • 0
  • Administrator
Opublikowano

Wertowałem internety w poszukiwaniu opinii i testów

Co prawda wersja sprzed liftu ale to zapewne czytałeś...

i mam dwa pytania: czy tylny hamulec (niestety bęben) jest aż tak słaby że nie da się koła zablokować tylnego?

Da się zablokować. Jak na hamulec bębnowy to tragedii nie ma. Wiadomo, że i tak 80% siły hamowanej idzie na przód (tarczówka).

Trochę boli brak absu choćby w opcji.

Potwierdzam.

Jakie są prędkości maxymalne bo z tego co widziałem to "sete" bardzo już męczy, w mieście zapewne to nie ma znaczenia, bo patrząc po parametrach niutonów ma sporo więc i cios z dołu powinien być niezły.

V-max porównywalny do innych "125" o podobnej mocy. 105 km/h to w zasadzie granica ale co ciekawe, 100 osiągamy bez najmniejszych problemów i jak na "sto-dwudziestkę-piątkę" dość szybko . Niestety, brak szyby powoduje, że kierowca robi za żagiel i to ogranicza V-max. Inna sprawa, że zawieszeniowo to jest maksymalna bezpieczna prędkość dla tego modelu.

Ważniejsze od V-maxa jest w ruchu miejskim start od 0-50 km/h ... i tutaj PCX nie ma się czego wstydzić. Prędkość 50 km/h osiągamy już po 5 sekundach.

Generalnie PCX to skuter stricte miejski, gdzie zważywszy na gabaryty, promień zawracania, wspomniany wcześniej parametr 0-50 i tzw. "współczynnik przeciskalności" może konkurować z najlepszymi w klasie.

Jeszcze coś... przedni reflektor LED (podobnie jak w Forza 125) bardzo poprawia bezpieczeństwo bierne. Jadąc w korku jesteśmy momentalnie zauważani co daje się zauważyć w porównaniu do tradycyjnego reflektora.

  • 0
Opublikowano

Co prawda wersja sprzed liftu ale to zapewne czytałeś...

Była dokładnia taka jak na zdjęciu nie wiem czy my14 czy my15

  • 0
  • Administrator
Opublikowano

Lift jest od 2014.

Pierwszy nasz test robiony był w 2011 roku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...