Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Aprilia SR Max, SYM Joymax Sport, Kymco Downtow, Honda PCX


Pytanie

Opublikowano

Wszystkie te skutery oglądałem i nie wiem co myśleć.

Najwygodniejszy dla mnie jest SYM w porównaniu z resztą jest bezkonkurencyjny.

Honda wygląda na zdjęciach świetnie w rzeczywistości to maleństwo, bęben z tyłu oraz brak absu trochę dyskwalifikują, jeszcze żeby była tarcza sensowna z tyłu to można by było sobie poradzić na deszczu

Kymco trochę mniej wygodny ale równie dobrze wykonany co SYM.

Aprilka najgorzej wykonana, trochę gorsza pozycja od kymkacza i syma, ale marka i ponoć osiągi są bardzo dobre.

Zależy mi na wygodzie, nie może być mega szeroki dlatego downtown też średnio pasuje bo jest najszerszy.

Dość ważne są osiągi nie tyle samo przyśpieszenie ale w miarę wysoka prędkość przelotowa i maksymalna.

Jeśli ktoś ma jakieś opinie o bezawaryjności też miło by było się podzielić :)

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

A ja dalej się waham, takie nocne rozterki. Jutro mam luźny dzień, podskocze posadzić tyłek na jednym i zaraz na drugim. Wygodniejszy wygra :P mam nadzieje że osiągi mnie nie zawiodą.

  • 0
Opublikowano

Sorki za OT.

A może warto zapisać się na kurs na kategorię A? Wiedza teoretyczna i ponad 20h praktyki pod okiem instruktora dobrze by zrobiły. Potem pole do wyboru modeli dramatycznie się powiększy...

  • 0
Opublikowano

Dobra sugestia, ale doskonale znam siebie. jeździłem 5 lat pięćdziesiątką, przesiadka na 125 na razie wystarczy. Postanowiłem sobie że jak skończe 35 lat to zrobię sobie kurs na kategorie A. Może dojrzeję do tego wcześniej, zobaczymy.

Tak koło 30to człowiek jeszcze ma łiskas zamiast mózgu, więc lepiej jak poprzestanę na 125. :)

  • 0
Opublikowano

Witaj Sqad, przejrzałem ten wątek i myślę, że popełniasz jeden podstawowy błąd przy zakupie skutera a mianowicie zamiast jeździć wersjami demo Ty siadasz i się tylko przymierzasz. Oczywiście to również ważne ale najważniejsze to przejechać się sprzętem - w końcu wydajesz kupę kasy na skuter i nie będziesz na nim przecież siedział na parkingu. Piszę to również dlatego gdyż z miejsca odrzuciłeś SR Max'a (wygląda na to, że oglądałeś jakiś kulawy egzemplarz skoro masz zastrzeżenia do wykonania) a sprzęt warty jest zainteresowania dodatkowo przejażdżka na nim dała by Ci wiele do myślenia.

Z wymienionych przez Ciebie skuterów 125 ccm nie jeździłem tylko SYM'em i po tych doświadczeniach wybór dla mnie był oczywisty.

Pozdrawiam i życzę udanego zakupu :)

  • 0
Opublikowano

Apka z wyglądu rewelacja. Siedzi sie mi średnio.

Niestety jeździłem tylko downtownem po lokalnych drogach. Załatwienie testowki syma graniczy z cudem bo juz dwa tygodnie czekam.

Wykonanie, może trochę za wiele sie spodziewałem jak na taka markę stad moja opinia.

Sylwetkę i wygląd apka ma najfajniejszy niestety nigdzie nie ma rzetelnych opisów osiągów tych trzech skuterów.

  • 0
Opublikowano

Jeśli mogę coś dodać w temacie... Dla mnie ważnym aspektem jest serwis i dostępność części oraz sprawa jakości i formy załatwiania teoretycznych napraw gwarancyjnych. A tu na forum nie raz czytałem, że z niektórymi markami jest bardzo słabo. Nawet w Wawie.

Brałbym taki sprzet, w którym z miejscem serwisowania nie ma problemu, który jest popularny, a co za tym idzie znany mechanikom. I gdzie serwis nie "zesra się z chytrości" i nie będzie skąpił na każdą "śrubkę i podkładkę" potrzebną do naprawy gwarancyjnej. Wszelkie wynalazki są może teoretycznie nawet tańsze, ale niekoniecznie lepsze.

  • 0
Opublikowano

Jak tylko kończy sie dwuletni okres gwarancji to wszelkim serwisom mowię papa. Rozważam tez opcje nie jeżdżenia w ogóle na Przeglady bo jak sobie policzyłem to rocznie spokojnie jeden silnik nowy kupie.

Wszelakiego rodzaju Czesi eksploatacyjne są dostępne w wielu miejscach od ręki. Na udziwnione części w symie i apce czeka sie Maks dwa tygodnie. Jedynie kymco ma prawie wszystko od ręki.

Ktoś kto sam nie robi/nie chce/nie umie/ nie ma czasu to ważna sprawa

  • 0
Opublikowano

Dziś odebrałem Downtowna :), jak dla mnie rewelacja. Muszę się oswoić trochę z masa pojazdu i z hamulcami. Wydaje mi się że przód gorzej łapie od tyłu, ale muszę jeszcze to objeździć bo dopiero 20km przejechałem.

  • 0
Opublikowano

Sqad , gratuluję zakupu i życze szerokości.

  • 0
Opublikowano

(...)Na udziwnione części w symie i apce czeka sie Maks dwa tygodnie (...)

Bo w salonie sprzedawca tak powiedział ;) ? Ja tu czytałem wielokrotnie o całkowicie innych doświadczeniach użytkowników...

  • 0
Opublikowano

gratuluję, naprawdę udany sprzęt

  • 0
  • Administrator
Opublikowano

Gratuluję zakupu.

Hamulce musza się ułożyć (jak i cała reszta) więc się tym nie przejmuj. Opony też z 200 km będą sprawiały wrażenie śliskich i nieprzewidywalnych - norma.

Zapraszmy na czwartkowe spoty :-) Następny spot 11.06 :-)

  • 0
Opublikowano

Pochwal się, z ABS czy bez?

Za ile wyrwałeś? Jakie malowanie ?

A tak wogóle gratulki :clapping:

  • 0
Opublikowano

Zrobię fotki jakieś to się pochwalę.

Chciałem biały ale jest srebrny, może i dobrze bo ostatnio w korku stałem 2 godziny i minęły mnie 4 downtowny z czego 3 były białem :)

Bez absu, za 11800. Trochę się obawiałem masy ale jest fajnie robiłem też na pustej drodze testy hamowania, faktyczne opony są na razie mega śliskie, ale brak absu jest do ogarnięcia na suchym bez preoblemu, na pewno gorzej z mokrą nawierzchnią.

Najbardziej się cieszę bo nie jestem zawalidrogą na szybszych trasach, a na takim moście siekierkowskim przed zmianą pasa nie muszę się przeżegnać.

Na spocie na pewno się pojawię :)

  • 0
Opublikowano

Bardzo dobrą cenę udało Ci się zrobić, ABS mimo wszystko się przydaje.

Opony będą się docierać tak do 200-300 km.

Potem zyskują bardzo dobrą przyczepność, dobrze trzymają drogi - w tym roczniku powinieneś mieć opony Maxxis Promaxx,

Także pierwszy zbiornik bajury proponuję zjarać spokojnie i bez zbytniego pośpiechu.

Po dotarciu opon i silnika powinno też nieznacznie spaść spalanie. Mój motostat w podpisie

To na podstawie Moich doświadczeń z DT.

  • 0
Opublikowano

No jedynie cena mnie zmotywowała do zakupu :)

  • 0
Opublikowano

To ja też sie nieco pochwalę, bo w zasadzie to pytałem już o docieranie tego sprzęta, a nie powiedziałem że mam. Także tego, mam. Również na początku miał być biały, a jest srebrny (taki był z ABSem, a jak zobaczyłem go na żywo to robił o wiele lepsze wrażenie niż na zdjęciach). Hamulec z przodu też na początku wydawał się słabszy, po przejechaniu ~70 km się ułożył i jest normalnie, obecnie nalatałem nim 150 km w sumie w dwa dni po Warszawie - chce jak najszybciej przejsc etap jazdy z uwagą na obroty ;) Jedyne co jest dla mnie zaskakujące to wskaźnik paliwa, który od zalania nie zmniejszył wskazania ani o kreskę, ale słyszałem że generalnie w DT jak sie zapali rezerwa to znaczy że został naparstek paliwa.

Nie żałuje decyzji o ABSie, raz udało mi się go włączyć "testowo", a raz na lekkim piasku sam zadziałał (mimo prędkości rzędu 20 km/h - omijanie korków)

Sqad, twierdzisz że my sąsiady, to teraz mamy jeszcze podobne maszynki - a kupiony pod Legionowem?

  • 0
Opublikowano

Ja tam już nie omieszkałem rozkręcić manetki do końca :P

Sprawdzałem też hamulec to na suchym powyżej 50kmh z klamakami w opór nie jestem w stanie zablokować kół obu na raz. Za to jestem pod wrażeniem jak działa tylny hamulec, przy hamowaniu tylko tyłem nie ma problemu z zablokowaniem koła.

Nie, kupiłem w motoszklarni, w markach ale w legionowie jeszcze chyba mają z absem bo też byłem.

  • 0
Opublikowano

Ze wskaźnikiem paliwa w DT jest tak:

Zalane bajury pod korek,

pierwszy segment znika po przejechaniu między 120-130 km

ostatni segment zaczyna migać na stałe po przejechaniu 370km.

Wskaźnik rezerwy (pomarańczowy wskaźnik dystrybutorka paliwa) pokazuje się, gdy w zbiorniku zostanie 0,5 l bajury - sprawdzone własnoręcznie - tankowanie - weszło 12,07 L przy pojemności baku 12,5L

  • 0
Opublikowano

W takim razie dziś spodziewam się zniknięcia segmentu, bo ODO wskazuje 145, a mam full - jednak staram sie nie przekraczac 7 tys obrotow co daje ~80km/h wiec moze to dlatego (z drugiej strony mam 2 metry i ponad 100 kg masy). Dobrze wiedzieć z tą rezerwą - najedzie sie max 20 km.

  • 0
Opublikowano

Dzięki temu wątkowi kupiłem DT a nie PCX :) i po kliku dniach użytkowania uważam że podjąłem dobrą decyzję, dzięki Sqad

  • 0
Opublikowano

No ja już mam 1500km przejechane, i również wydaje mi się że decyzja była słuszna.

  • 0
Opublikowano

Ja od 2 kwietnia obleciałem 4800 km ;), jestem mega zadowolony że zdecydowałem się na:

1.Kymco Downtown

2. Nówka

3. ABS

4.Biała perła ;)

100 % bezawaryjność

  • 0
Opublikowano

mój szary i na razie nie mam czasu pośmigać

  • 0
Gość Robert JAPAN
Opublikowano

Widzę że coraz więcej osób chwali te Kymce, Wygląda na to że jest to dość ciekawa alternatywa dla High endowych marek, może kiedyś wśród liderów skuterów itp będzie ta właśnie firma :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...