Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Aprilia SR Max, SYM Joymax Sport, Kymco Downtow, Honda PCX


Pytanie

Opublikowano

Wszystkie te skutery oglądałem i nie wiem co myśleć.

Najwygodniejszy dla mnie jest SYM w porównaniu z resztą jest bezkonkurencyjny.

Honda wygląda na zdjęciach świetnie w rzeczywistości to maleństwo, bęben z tyłu oraz brak absu trochę dyskwalifikują, jeszcze żeby była tarcza sensowna z tyłu to można by było sobie poradzić na deszczu

Kymco trochę mniej wygodny ale równie dobrze wykonany co SYM.

Aprilka najgorzej wykonana, trochę gorsza pozycja od kymkacza i syma, ale marka i ponoć osiągi są bardzo dobre.

Zależy mi na wygodzie, nie może być mega szeroki dlatego downtown też średnio pasuje bo jest najszerszy.

Dość ważne są osiągi nie tyle samo przyśpieszenie ale w miarę wysoka prędkość przelotowa i maksymalna.

Jeśli ktoś ma jakieś opinie o bezawaryjności też miło by było się podzielić :)

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

Poważnie, nikt nie miał do czynienia z którymkolwiek z tych skuterów?

Może jak bym napisał w temacie Pomocy to każdy byłby zainteresowany co tam ciekawego ktoś potrzebuje, a tak to sam gruz :P to nie warto otwierać :)

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

Miałem hondę PCX i faktycznie jest mała ale:

1. mało pali (moja ok 2,2l/100km przy spokojnej jeździe, a 2,7l/100km przy prędkościach zbliżonych do max - we dwie osoby)

2. jak na taką małą pojemność ma niezłe przyspieszenie przy starcie

3. mała ale za to dobrze się manewruje między autami

4. co do kombinacji tarcza bęben to hamulce nie są wcale słabe i nigdy mnie nie zawiodły (jeździłem w różnych warunkach) - posiada system CBS

5. niezawodność - ja przejechałem nią jakieś 10 000 km i wszystko było ok

6. dla osoby o wzroście 182 cm (w moim przypadku) na dłuższe trasy trochę mało wygodny ale jak się coś chce to wszystko się da (ok. 240 km w jedną stronę z jednym tankowaniem po drodze dałem radę - 4 litery trochę jednak bolały ;) )

7. męcząca jazda dla pasażera z powodu symbolicznego miejsca dla niego

8. V-max jaką udało mi się osiągnąć to ok 110km/h licznikowe

to może tyle komentarza co do PCX-a

na temat innych się nie wypowiem bo nie miałem z nimi do czynienia.

  • 0
Opublikowano

W tym lista, lepiej jest Sym i Kymco.

Sprobujesz Peugeot CityStar ?

  • 0
Opublikowano

Pcx mnie zaciekawił, bo a)ma świetny wygląd b)jest tani. Niestety pozycja dla mnie jest średnia, ale za ta cenę chyba nie ma lepszego.

Sym od pcxa jest zaledwie 2 cm szerszy, a kymkacz juz 8.

Jeździłem bardzo długo kiblem z fatalna pozycja a ze mam kręgosłup po operacji to wygodna pozycja to podstawa. Niestety na żadnym skuterze nie mogłem wyciągnąć w pełni komfortowo nóg.

Wracając do tematu hamulców oglądałem jakiś niezależny test na yt i gość nie był wstanie zablokować tylnego hamulca, a przydałby sie bo w pcxie nie ma absu.

Wiem ze downtown ma doskonale hamulce nie wiem jak sym.

Peugeot raczej odpada a przynajmniej ten bo strasznie brzydki z przodu :P

Niestety ale górna granica za skuter to 15 tys, większym budżetem nie dysponuje.

"Kibel" to niezbyt miłe określenie skutera i prosimy w przyszłości nie używać go na tym forum.

Administracja

  • 0
Opublikowano

Patrzyłeś na satelisa? Duży wygodny i z dobrymi hamulcami :-) czasem trzeba pójść na kompromis w kwestii wygody i wyglądu :-) a jak pozycja jest średnia to chyba lepiej sprawdzić inne propozycje.

  • 0
Opublikowano

Satelis niestety ma bezkompromisową cenę jak dla mnie, a w grę nie wchodzą używki.

  • 0
Opublikowano

To skoro chcesz nowy, to ja bym brał downtowna, w tym pułapie to i z ABSem spokojnie sie kupi ;) Jest na pewno dobry nawet dla dużego ludzia, pcx przy nim to troche rowerek ;)

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

To skoro chcesz nowy, to ja bym brał downtowna, w tym pułapie to i z ABSem spokojnie sie kupi ;) Jest na pewno dobry nawet dla dużego ludzia, pcx przy nim to troche rowerek ;)

Zgadzam się z kolegą, Downtown jest większy, ma duży bagażnik i na pewno jest wygodniejszy od PCX-a i mieści się w Twoim budżecie zakupowym.

Może jeszcze coś uda Ci się wynegocjować przy kupnie.

  • 0
Opublikowano

Akurat na downtowna mogę mieć bardzo do ra cenę bo przez przypadek poznałem głównego importera. Ale cały czas chodzi mi po głowie sym. Bo jest węższy, bardzo wygodny. Pytanie jak reszta czyli silnik, układ jedny. O ile o kymco można znaleźć opinie to o joymaxie jest ich bardzo mało.

  • 0
Opublikowano

Jak znasz importera Kymco, to po co się zastanawiać nad SYM em?

Dużo gorszy serwis, części zamienne - trzeba czekać itd.

Sym ma start-stop

Jakość podobna, a wybór Twój.

  • 0
Opublikowano

Każdy start start stop da sie wyłączyć, mi sie rozchodzi o gabaryt a tu jest znaczna różnica, No i wygoda tez inna. Pytanie jak awarynosc i osiągi.

  • 0
Opublikowano

gdybym miał na zbyciu 15tys. i szukał nowego to z tych które wybrałeś brał bym Kymco Downtowna,miałem Kymkacza New Dinka i śmigał aż miło...

  • 0
Opublikowano

Mam zarówno Syma GTS250 jak i Downtown 125 (tym ostatnim jeździ żona z kategorią B): Sym jest znacznie wygodniejszy. Po pierwsze można w nim swobodnie wyciągnąć nogi do pozycji chopperowej, podczas gdy na Kymco siedzi się jedynie jak na krześle, po drugie w Symie jest regulacja przesunięcia oparcia kanapy, chociaż projektowana raczej dla Azjatów bo przy wzroście 170cm najwygodniej jest mi przy maksymalnie odsuniętym, po trzecie oryginalna szyba w GTSie lepiej chroni przed wiatrem. Założyłem zimą do niej jeszcze defletor i handbary: Ameryka. Po czwarte Sym ma w podłodze wycięcia znacznie ułatwiające podpieranie się nogami podczas postoju i składane podnóżki dla pasażera, w Kymco podczas postoju trzeba stać w dużym rozkroku, a i tak podłoga wrzyna się w łydki: za szeroka i za długa: chyba ze względu na stałe podnóżki pasażera. Silnik Syma pracuje super, jak na moje wymagania moc jest wystarczająca: bez problemu jeżdżę drogami szybkiego ruchu 110-120km/h i mam jeszcze spory zapas gazu. Zdarza mi się jechać z pasażerką w postaci córki o wadze ok. 45km i w zasadzie różnica w prowadzeniu czy przyspieszeniu jest niezauważalna. Równocześnie spalanie wynosi poniżej 3l/100km (silnik na wtrysku). Największa wada: brak filtra oleju co skutkuje częstą jego wymianą; ja wymieniam olej co ok. 1000km (gdy zapali się na desce lampka), przy odrobinie wprawy wraz z rozgrzaniem silnika zajmuje mi to 10min. Kymco ma filtr oleju i producent zaleca jego wymianę co 3000km: to na pewno duży plus dla Downtowna. Jeżdżę Symem drugi sezon i jest bezawaryjny, podstawowe materiały eksploatacyjne typu filtr powietrza, klocki, świecę czy akumulator kupiłem bez problemu w sieci. Faktycznie w Trójmieście nie ma chyba oficjalnego dystrybutora czy serwisu Syma, ale zimą oddałem go na przegląd techniczny do warsztatu typu "naprawiamy wszystko co ma dwa koła": bez problemu zdobyli jakiś zimmering na wymianę. Hamulce skuteczne, oświetlenie dobre: jeśli Twym priorytetem jest komfort to polecam tę maszynę, zwłaszcza gdy planujesz dłuższe wypady chopperowa pozycja siedzenia jest bezkonkurencyjna.

  • 0
Opublikowano

Jeździłem bardzo długo kiblem z fatalna pozycja a ze mam kręgosłup po operacji to wygodna pozycja to podstawa. Niestety na żadnym skuterze nie mogłem wyciągnąć w pełni komfortowo nóg.

Obawiam się, że czoperowa pozycja, (z wyciągniętymi do przodu nogami), jest jedną z najgorszych, jeżeli chodzi o obciążenie kręgosłupa, niezależnie od typu schorzenia. Odprężenie kończyn dolnych oznacza odjęcie ich działania amortyzującego, także każdy strzał zawiasu tyłek transferuje bezpośrednio do kręgosłupa. W tej sytuacji (a też mam problemy z kręgosłupem) olałbym tą pozycję, albo wybrał sprzęt z możliwie najlepszą (czytaj: najbardziej komfortową w tym przypadku) amortyzacją.

  • 0
Opublikowano

I tu należałoby rozróżnić pozycję wygodną do siedzenia od ergonomicznej, czyli zdrowej dla kręgosłupa.

  • 0
Opublikowano

Masz namiary na dostawcę? Mógłbyś się z nami podzielić jakimiś kwotami proponowanymi za tego kymkacza?

  • 0
Opublikowano

Mam wizytówkę, do właściciela Kymco polska. Byłem firmówką jak oglądałem Downtowna i się zainteresował. Wiem że za wersje bez ABS chciał 12tyś, niestety z abs nie mieli. Cena przy transakcji wiązanej. Raczej nie będzie skłonny sypać rabatami na lewo i prawo.

Obawiam się, że czoperowa pozycja, (z wyciągniętymi do przodu nogami), jest jedną z najgorszych, jeżeli chodzi o obciążenie kręgosłupa, niezależnie od typu schorzenia. Odprężenie kończyn dolnych oznacza odjęcie ich działania amortyzującego, także każdy strzał zawiasu tyłek transferuje bezpośrednio do kręgosłupa. W tej sytuacji (a też mam problemy z kręgosłupem) olałbym tą pozycję, albo wybrał sprzęt z możliwie najlepszą (czytaj: najbardziej komfortową w tym przypadku) amortyzacją.

Prawdę piszesz ale czasem potrzebuję też wyciągnąć nogi. Głównie chodzi o nie wygjęty w pałąk kręgosłup jak to mam teraz na chińskiej 50-tce

  • 0
Opublikowano

na otomoto jest za 12400 najtansza oferta, a przecież nie ma takiego towaru którego sie nie utarguje ;) (chociaż 8,83% juz upuszczone, ciekawe jaką marżę narzucają dealerzy)

  • 0
Opublikowano

Trochę strzelałem z tą ceną. Nie istotne dziś zapadła decyzja. Kupuję SYMa. W poniedziałek idę do http://www.sebbike.pl/ ciekaw jestem czy coś opuszczą bo jest wystawiony za 15400 wersja sport, zależy mi na tym aby było poniżej 15 bo takie miałem założenie że się zmieszczę.

  • 0
Opublikowano

dziś zacząłem się jednak mocno wahać bo 3 tyś na ziemi nie leży

http://otomoto.pl/of...a-ID3hjw42.html

EDIT:

Cena netto :) dałem się złapać, ale i tak się waham

  • 0
Opublikowano

Też miałem dylemat, nowy skuter to nowy skuter.

Jak Cie stać - nie wymyślaj ;) nie będziesz żałował.

W temacie ceny - znajomy kupił nowego Downtowna z ABS za 13800. Taniej już się ponoć nie da.

Bez ABS można wytargować za 12600.

  • 0
Opublikowano

Nowy to na pewno, ale mam dylemat czy sym czy kymkacz. Syma raczej sie nie kupi poniżej 14500, a na pewno w wersji sport. Gdzieś tam mi mignęła cena 12600 ale to jakiś jeden egzemplarz z polski w normalnej wersji.

Downtown bardziej stylistycznie mi sie podoba. Tylko sprawia wrażenie strasznego tłuściocha, chociaż sym ma 78cm szerokości a kymco 81.

  • 0
Opublikowano

Potwierdzam to co rzecze Barnej, nie zejdą niżej niż 13800, ale to przecież prawie katalogowy "golas" :P Problemem Downtowna jest... dostępność. Ja dziś podpisałem umowę na jedyny ABS jaki został na mazowszu (przynajmniej wg telefonu, który przemiły pan z Moto Hangaru na Grochowskiej wykonał do jakiegoś koordynatora). Następne to koniec czerwca/lipiec [przy czym zaznaczył że się dobrze znają więc te pierwsze sztuki pójdą do niego]

  • 0
Opublikowano

Najlepiej brać bezpośrednio u importera. W Legionowie maja jeszcze 3 sztuki z absem wiec nie jest tak zle :) a to nie jest importer bo importer jest na wale miedzeszynskim.

  • 0
Opublikowano

3 cm wiosny nie czynią :fireman2: ,Jeżdżę codziennie do centrum spod W-wy i nie mam problemu z szerokością Downtowna, Jest nawet lepiej , bardziej stabilnie, niż poprzednikiem (Bet&Win) Tobie skuter ma się podobać, ty będziesz go użytkował . Kupujesz nówkę- to pewnie na parę lat.

źle wybierzesz- będziesz żałował. Twój wybór, Ja nie żałuję, że postawiłem na DT.

Byłem ze 2 tyg. temu u importera na Wale Międzyszyńskim- brak DT, jeśli coś zostało to tylko po salonach,

Znajomy chce kupić i ponoć w Siedlcach coś jeszcze zostało.

Powodzenia w szukaniu i podjęciu jedynie słusznej decyzji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...