Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Olej Forda nadaje się do silnika 125?


Pytanie

Opublikowano

Witam czy ten olej nadaje się do Piaggio x9?

http://allegro.pl/ol...5139613707.html

na misce podane jest SEA 5w 10 ,dlatego zastanawiam się nad wymiana na ten co mycielskie o tym?

16 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

Musisz pamiętać że olejom do 2oo a do 4oo nie stawia się identycznych wymagań dlatego samo spełnienie norm SAE nie niesie ze sobą jedynego warunku spokoju. Liczą się normy i wymogi producentów: zalewanego silnika i oleju. Ja bym nie zalewał czymkolwiek co tylko spełnia ten ogólny wymóg - wymóg stawiany olejowi do 4oo, 2oo czy silnika kosiarki nie zawsze idzie w tym samym kierunku.

Co ciekawe to jeszcze interpretacja sprzedającego że ten olej jest również dobry do specyfików VW bo od kiedy: "inclusive TDI motoren auch mit dieselpartikelfilter" oznacza taką pewność stosowania przez: "Olej można stosować w silnikach diesla posiadających pompowtryskiwacze."

Sprzedawca chyba nie wie jakie normy musi spełniać olej do popularnych VW pompowtryskiwaczy -:) - niby skąd ford miałby tworząc olej do swoich silników myśleć o normach do silników VW 5/6/7xx - ja do swojego TDI z pompoduften nie lał bym czegoś takiego - do 2oo też.

  • 0
Opublikowano

Dziękuję za wyczerpująca odp. Pytanie jakiego oleju mam zakupić? Pozdrawiam.

  • 0
Opublikowano

Trzymając się zaleceń ten z aukcji się nadaje.

Według serwisówki ma być syntetyczny SAE 5W/40 API SJ

link:

http://www.piaggio.f...125_200_eng.pdf

W aukcji jest API SM, jest to nowsza norma, którą można stosować jeśli zalecany był SJ

link:

http://www.zmienolej...acje/api/api-sm

Ten fordowski ma jeszcze normę CF co oznacza, że posiada dodatkową ochronę przed osadem w silnikach diesla.

Oczywiście idealnie byłoby trzymać się oznaczeń z serwisówki.

Według mnie bardziej restrykcyjnie należy się trzymać oznaczeń w przypadku silników 2T w skuterach i olejach do mieszanki z benzyną - znam temat z autopsji.

  • 0
Opublikowano

Ja bym nie lał. Może się spienić. W końcu diesel robi średnio 2000—2500 obrotów na minutę. Specyfikacje ogólne i zalecenia są oczywiście bardzo przydatne, ale jednak dedykacja do silnika motocyklowego jest według mnie, bardziej wartościową przesłanką do użycia lub rezygnacji z danego produktu.

Nie bardzo też rozumiem, po co kombinować. Są oleje polecanie do konkretnych silników. Olej to nie jest jakie olbrzymi koszt. Kupić taki, jaki powinien być, nie robić eksperymentów za 20 pln na litrze. Tanio eksploatujesz — drogo remontujesz. W przyrodzie musi być równowaga.

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

Z całym szacunkiem Flyman ale większość olei silnikowych do 400 nadaje się do naszych pierdzibąków które w większości kręcą się do około 6000-6500 obrotów na minutę więc o spienieniu nie ma mowy.

  • 0
Opublikowano

Ależ, proszę bardzo. Wiele olejów się nadaje do wszystkiego. Kwestia czy warto. A o spienianiu się już był kiedyś temat. O jakimś castrolu, co to pozostał w garażu po sprzedaży samochodu. Pamiętam, że jednak się spienił. Pazdzioch, w jakim samochodzie wał silnika kręci się 6000 obrotów. Ja nie piszę o chwilowych wartościach, ale o prędkościach przelotowych. Zresztą, każdy leje co mu tam wygodnie. Ja nie piję wina za 5 złotych, choć też się podobno nadaje.

  • 0
Opublikowano

Tak tylko gwoli sprostowania omawiany olej to nie jest no-name tylko oryginał Forda i nie jest przeznaczony dla diesli, a może być w nich stosowany ze względu na ta spełnianie norm dla tych silników (i tak, spełnia też normę VW 505.01 ).

Jest też odpowiedni dla silników benzynowych, więc nie tylko dla diesli 2000rpm.

A kwestia lania tego do skutera to już indywidualny wybór - gdybym akurat nie miał innego, to bym wlał, mając alternatywę zdecydowałbym się na dedykowany do 2oo.

W serwisie zalali mi Yamalube i mam na razie spokój :)

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

Ja bym nie lał zwłaszcza do singla. Jeśli masz zamiar kupić dopiero ten olej, to lepiej poszukać typowo motocyklowego, a nie takiego uniwersalnego. Bo wiadomo,że jak coś jest do wszystkiego to najczęściej do niczego.

  • 0
Opublikowano

Dziękuję za wyczerpujące posty, zdania podzielone wiec sam nie wiem ,a jak motocyklowy to jaki do Piaggio x9?

  • 0
Opublikowano

Dedykowany do silników samochodowych lub na patelnię pod placki ziemniaczane itp. lejesz na własną odpowiedzialność.

A tak na marginesie; Olej Forda — to generalnie co za olej. Mobil1 czy może Petrochemia Gdańska? Kto jest producentem tego oleju?

  • 0
Opublikowano

pol_pl_olej-silnikowy-Motorcraft-A5-5w30-XR-SYNTH-5-litrow-16786_3.jpg

i tutaj starsza wersja, ta z aukcji autora wątku

http://abcford.pl/pl...tyk-1515DA/1126

To są oleje, które leją w ASO Forda, więc do placków nie polecam...

Mam nadzieję, że zaspokoiłem Twoją ciekawość :)

  • 0
Opublikowano

Dziękuję.

Do motocykli też nie polecam.

A w ASO robią wszystko bardzo dobrze, byś wrócił do nich jak najszybciej. ;-)

  • 0
Opublikowano

Koledze, który pytał o olej podałem co powinien wlać.

Stoję na stanowisku, że awaryjnie lub z braku laku samochodowy o tych samych właściwościach nie zaszkodzi, ale jeśli komuś zależy na sprzęcie, da mu to co dobre, jeśli nie dla lepszych właściwości, to chociażby dla tej naklejki i napisu na opakowaniu oraz świętego spokoju :)

Jeździłem kiedyś mniejszym skuterem 4T, do którego wlewałem Lotos 10w40 i przejeździłem na tym 3 lata bez negatywnych efektów.

Kręcił 7000 obrotów i jak to przy 50cc manetka cały czas na full ;)

Ale do Majki już samochodowego nie leję - taki mój wybór.

Co do ASO, mówiłem tylko jaki olej leją, nie, że korzystam z ich usług :)

Raczej nie przewiduję, żeby coś zmusiło mnie do tak desperackiego kroku. Aczkolwiek nie przypuszczam, żeby sypali metalowe opiłki do tego Ford-Castrola przy wymianie :)

  • 0
Opublikowano

Ja swoją Majesty zalałem zwykłym Orlenem półsyntetycznym 10W40 - niby tak mówi instrukcja. Wymiany powinny być często więc nie sądzę aby była różnica dla silnika czy olej motocyklowy czy samochodowy.

Nie wiem co było wcześniej, ale stary olej był rzadki prawie jak woda (troche podobny do syntetyka) i kolorubrunatnego. Teraz po przejechaniu ponad 300km od wymiany jest praktycznie bez zmiany barwy.

Jeżeli chodzi o oleje dedykowane do moto to raczej ze względu na sprzęgło, a tego u nas brak.

  • 0
Opublikowano

Ważne żeby spełniał normy dla danego modelu lub je przewyższał, a czy zalewać? Porównaj różne szybkości poruszających się tłoków w silniku skuterowym i samochodowym, jeśli są podobne, to nie widzę przeciwwskazań.

PS. Ja ostatnio stodwudziestkępiątkę zalałem specjalnie polecanym na forach tematycznych dla tego modelu samochodowym Edge FST 10W60 Titanium. A wychodzę z założenia, że lepiej poświęcić 10 PLN więcej na dobry olej (zwłaszcza, że jego ilości w silniku 125 są znikome), niż później bić się z kosztownymi naprawami.

PS2. Przy W60 to przynajmniej wiem, że latem przy dużych obciążeniach termicznych nie zerwie mi warstewki smarującego oleju, bo lepkość oleju W60 w porównaniu do W40 jest przy temperaturze 100°C prawie dwukrotnie wyższa...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...