Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Kufer a cieżarki kierownicy


Pytanie

Opublikowano

Założyłem w Satelisie kufer co wiązało się również z złożeniem dedykowanej przez Peugeota podstawy pod kufer,łączona ona jest razem z rączkami dla pasażera.Dotychczasowe uchyty dla pasazera były z twardego plastiku natomiast nowe rączki wraz z postawą kufra są metalowe i co za tym idzie o wiele cieższe.Zrobiłem dziś kilka km ale tylko po mieście i nie wyczułem jakieiś wielkiem różnicy w zachowaniu skutera,ale chyba po dociążeniu tyłu skutera powinienem zmienić też cieżarki kierownicy?proszę o rade....

24 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

Nie wiem od czego to zależy ale np. Vespa do swojego akcesoryjnego kufra dokłada w zestawie ciężarki.

  • 0
Opublikowano

Wiele skuterów (zwłaszcza tych o niedoskonałej geometri i słabym zawieszeniu) musi to zjawisko kompensować i ma w zestawach z TopCase cięższe ciężarki na końce kierownicy. Zapobiega to zwiększeniu "trzepania" kierownicy (zbliżonego do shimmy) po założeniu kufra.

  • 0
Opublikowano

Jeżeli założenie kufra powodowałoby większe "trzepanie" kierownicy, to jazda z pasażerem powinna w znacznie większym stopniu to nasilać. Myślę, że w tym przypadku dużo większe znaczenie ma geometria ramy skutera oraz łożysko główki ramy. Ja u siebie tego zjawiska nie mam, z kufrem czy bez jestem w stanie jechać z puszczoną kierownicą i zjawisko wężykowania nie występuje. Założenie cięższych ciężarków kierownicy pewnie to zjawisko zmniejszy, jednak przyczyny nie usunie.

  • 0
Opublikowano

Ja również do Satka dokupiłem stelaż i kufer, ale ciężarków nie zmieniałem. Może dla tego, że mam małe doświadczenie, nie zauważyłem żadnej różnicy. Przyczyną shimmy na początku, po zakupie, była zużyta i chyba krzywa opona. Po jej wymianie drżenie ustąpiło, ale nadal ściągał i kładł się na lewo. Nie mam pojęcia, czy w Satelisie wymiana ciężarków jest konieczna.

  • 0
Opublikowano

Przyjrzałem sie róznym wersją Satelisów i załważyłem, iż te które mają założone oryginalne kufry wraz ze stelażem mają dłuższe i pewnie co za tym idzie cieższe cieżarki przy kierownicy.

Zważyłem te u siebie-wersja krótka-waga jednego wraz ze śrubą montażową 144g,nie mam pojęcia czy to dobrze czy za mało ;-) ale chyba będę dążył do tego by zakupić te dłuższe.

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

Miałem 4 lata temu taką sytuację jeszcze jako bardzo niedoświadczony skuteromaniak. Wyjazd do Malborka na Burgmanię, uformowana kolumna 8 skuterów, ruszamy, a ja w krzyk - "Panowie, skuter mi sie roz ….niczył !, kierownica lata jak nie wiem !". Wszyscy się zatrzymali, mądre głowy pomyślały i dostałem polecenie natychmiastowego przepakowania wszystkich ciężkich rzeczy z kufra pod kanapę. Duże drgania kierownicy ustąpiły jak za użyciem magicznej różdżki.

  • 0
Opublikowano

Przyjrzałem sie róznym wersją Satelisów i załważyłem, iż te które mają założone oryginalne kufry wraz ze stelażem mają dłuższe i pewnie co za tym idzie cieższe cieżarki przy kierownicy.

Zważyłem te u siebie-wersja krótka-waga jednego wraz ze śrubą montażową 144g,nie mam pojęcia czy to dobrze czy za mało ;-) ale chyba będę dążył do tego by zakupić te dłuższe.

hm, a daj fotkę jakie masz te ciężarki jak możesz, to od razu u siebie zweryfikuje czy mam jakieś większe czy nie te ciężarki.. w każdym razie nabyłam Satka już z kufrem, ciekawe czy to fabrycznie montowanym stelażem, czy poprzedni właściciel dokupywał stelaż i kufer..

  • 0
Opublikowano

tak, odezwę się jako posiadacz Vespy GTS...

rzeczywiście Piaggio w kplecie z kufrem daje większe ciężarki na kierę

po co? otóż, GTS ma dość wąską kierownicę (ułatwia przeciskanie się w korkach) i dlatego większy ciężar z tyłu szczególnie od działywuje negatywnie

po prostu przy 100-120 km/godz może pojawić się shimmy

dlatego zwiększana jest masa i szerokość kierownicy, tak, tak, szerokość też i to około 3-5 cm, a to dużo

tak to działa w Vespie, myślę, że w innych skutach też podobnie

  • 0
Opublikowano

tak wygladają moje ciężarki:1b7a1b06a314fd3dm.jpg

a tak wygladają te większe : f943176bcf8cf11bm.jpg

  • 0
Opublikowano

No to znaczy, że ja też mam te lżejsze - mniejsze.

  • 0
Opublikowano

Hmmm zaczynam się zastanawiać jak to będzie w moim Burgmanie 400 bo kupiłem wielki kufer Givi 47NN a nie widziałem nigdzie większych ciężarków (chodź na zdjęciach w necie niektórzy takie mają). No nic zrobię prawko do końca to będę sprawdzał ;)

  • 0
Opublikowano

Czy ktoś mógłbym zważyć swoje cieżarki w Satelisie te większe(moje krótkie jak już pisałem ważą 144g razem ze śrubą),było by wiadomo jaka różnica... koledzy posiadający Burgmany jak u Was z wagą takich ciężarków?

  • 0
Opublikowano

Ja mogę w weekend zaważyć standardowe ciężarki od 125 i 400 bo będę rozbierał oba skutery

  • 0
Opublikowano

.. no to ja mam te większe w swoim satku.. więc chyba coś jest na rzeczy z tymi ciężarkami..

  • 0
Opublikowano

.. no to ja mam te większe w swoim satku.. więc chyba coś jest na rzeczy z tymi ciężarkami..

A masz mozliwosc zważenia jednego cieżarka? Będę wdzieczny...

  • 0
Opublikowano

A masz mozliwosc zważenia jednego cieżarka? Będę wdzieczny...

chyba tak :) o ile odkręcę.. podam Ci jutro, pojutrze jak będę wybierać się do garażu

  • 0
Opublikowano
djpj1 wiec tak, ciężarek bez śruby waży 477g, a ze śrubą 503 g...
  • 0
Opublikowano

cwmarta- dziękuję,spora róznica pomiędzy krótkimi,a dłuższym cieżarkami.Teraz mam jasność.W sobotę spróbuję dokonać zakupu tych cięższych.

  • 0
Opublikowano

Mi w Atlanticu 500 przy akcesoryjnej szybie givi i dedykowanym kufrze, oryginalnym aprilia ( robionym przez givi) lata kierownica jak się ją puści, chwilę (2-3s) można przejechać, ale jak zaczyna latać to lata coraz bardziej, nie próbowałem sprawdzać etapu do jakiego dojdzie trzepotanie;)

Przy trzymaniu normalnie rąk na kierownicy nie wyczuwa się nawet najmniejszego dyskomfortu- żadnego pulsowania czy nic podobnego

Wagi ciężarków nie znam

  • 0
Opublikowano

cwmarta- dziękuję,spora róznica pomiędzy krótkimi,a dłuższym cieżarkami.Teraz mam jasność.W sobotę spróbuję dokonać zakupu tych cięższych.

i jeszcze jedna uwaga, bo nie wiem jak wyglądają po wyjęciu te małe ciężarki, ale te większe po wykręceniu tą stronę którą się wsuwa w kierownice mają ściętą pod kątem ostrym,.. eh mogłam zrobić foto

  • 0
Opublikowano

Ciężarki w Satelisie wymienione,poniżej kilka fotek może sie komuś przyda na przyszłość Waga małych to około 150g razem ze śrubą,dużych razem ze śrubą oraz wkładem w kierownice ponad 600g.

Tak się prezentują jedne i drugie założone na kierownice: 877f40e94bce76bem.jpg

tak wyglądają cięższe wraz ze wkładem :d9470c6bacf8f5a5m.jpg taka róznica miedzy nimi:672b88faa6f6030fm.jpg w tych małych ciężarkach w kierownicy zamontowana jest tylko nakrętka wraz z gumą1202acdb55e0c207m.jpg

Ogólnie 5 minut pracy,kierownica nabrała wagi.Przetestowałem na krótkim dystansie i ja wyczuwam różnicę w prowadzeniu skutera.

  • 0
Opublikowano

Ja szukałem większych do Burgmana ale to chyba towar nie do dostania.

  • 0
Opublikowano

Szukam i szukam tych ciężarków. Chyba będzie trzeba iść do tokaża by zrobił takie, polakierować i tyle. Jak są jakieś akcesoryjne co mogłyby pasować długie to ważą po 25 gram. A z kufrem centralnym i bocznymi szimmi robi sie bardzo nieprzyjemne. Czuć je trochę momentami nawet trzymając kierownicę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...