Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

N-max 125 - budżetowa nowość Yamahy 2015


Pytanie

  • Administrator
Opublikowano

Yamaha Indonezja przedstawiła właśnie nowy skuter z grupy "Max", który ma znokautować konkurencję od Hondy, mowa oczywiście o konkurencyjnym PCX 125.

yamaha-n-max_rpvobc.jpg

Nmax 125, produkcja w Indonezji. Do napędu posłuży jednocylindrowy motor wytwarzany przez PT Yamaha Indonezja Motor Manufacturing, który będzie się charakteryzował wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Co, ciekawe, nowy N-max ma spełniać obowiązujące w EU normy spalin oraz będzie wyposażony w ABS.

Podstawowe dane:

Wymiary dł/szer/wys: 1955 x 740 x 1115 mm

Wysokość siedzenia: 785 mm

Masa własna: 127 kg

Pojemność zbiornika: 8,8 l

Motor chłodzony cieczą, 4 suw, SOHC

Zasilanie: wtrysk

Koła: 13 cali

Hamulce: Oba tarczowe z ABS!

Będzie też wersja 150.

Tak Yamaha promuje swój nowy skuter w pięciu pkt:

1. Nowy silnik chłodzony cieczą został opracowany w koncepcji Blue Core VVA (niskie tarcie, niska emisja spalin, małe zużycie paliwa)

2. Połączenie lekkiej wagi (Lightweight) i sztywnej ramy, bardziej agresywne i sportowe prowadzenie.

3. 13-calowe koła i opony, które są wykorzystywane specjalnie do tego skutera

4. Układ hamulcowy z ABS ma wspierać dobre osiągi.

5. Unikalna konstrukcja, styl dziedziczy z serii "Max".

I teraz najważniejsze, cena! Jeśli wierzyć zapewnieniom Yamaha Indonezja skuter miałby w EU kosztować ok. 2000 eur.

Yamaha planuje w tym roku sprzedać ok. 12000 sztuk N-Max'a.

yamaha-indonesia-luncurkan-motor-sport-matik-nmax_szovzq.jpg

96b8012af1026228.jpg

695d09a0adc9911d.jpg

nmax_150_abs-2.jpg

nmax-155-2.jpg?w=640

7a8b1883760cc649.jpg

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Administrator
Opublikowano

Pamiętam jak PCX125 kosztowała 9tys,

Nigdy PCX nie kosztował w PL (katalogowo) 9 tpln, przynajmniej ja sobie nie przypominam.

Wracając do tematu... Yamaha ma jeszcze inną propozycję, bardziej budżetową... i ta faktycznie może powalić na łopatki konkurencję :) -->> http://www.forum.bur...ew-soul-gt-125/

  • 0
Opublikowano

Promo video

Jesli prowadzisz dzialalnosc:...

A jak nie prowadzisz, to 2 x VAT :(

Czy się mylę ?

  • 0
Opublikowano

Nie wiem, ja zawsze bralem na dzialalnosc :(

  • 0
Opublikowano

Dlaczego Vat ma być podwójny?..Wg mnie wyglada to tak i dotyczy wewnatrzwspolnotowego nabycia nowych srodkow transportu.

1 kupno za granicą

2 sprzedawca na podstawie dowodu tożsamości stwierdza obce obywatelstwo

3 wystawia fakturę bez podatku VAT i informuje o tym swój urząd skarbowy, który powiadamia stronę polską

4 w Polsce obowiązkowo uiszczam Vat

[font=verdana, geneva, lucida,

5 polski urząd skarbowy informuje urząd niemiecki o fakcie dokonania wpłaty[/font]

6 rejestruje pojazd.

Derektywa UE mówi że, w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia nowego środka transportu w innym kraju Unii Europejskiej podmiotem zobowiązanym do odprowadzenia podatku od towarów i usług jest zawsze nabywca. Nie ma przy tym znaczenia, czy dostawca i nabywca są podatnikami VAT czy zwykłymi konsumentami. Na tym właśnie polega specyfika opodatkowania obrotu nowymi środkami transportu, że niezależnie od statusu sprzedającego i nabywcy podatek jest zawsze pobierany w kraju nabywcy.

  • 0
Opublikowano

ładne to ale nie dla mnie.. za małe :blush:

  • 0
Opublikowano

Dlaczego Vat ma być podwójny?..Wg mnie wyglada to tak i dotyczy wewnatrzwspolnotowego nabycia nowych srodkow transportu...

IMHO nie masz racji.

Proponuję odrębny wątek. Info na pewno się przyda.

  • 0
Opublikowano

[media=]

[/media]
  • 0
Opublikowano

12 300 PLN u nas.

[media=]

[/media]
  • 0
Opublikowano

Widziałem na różnego rodzaju testach, że jest to bezpośrednia konkurencja dla PCX-a (troszkę spóźniona moim zdaniem), która cenowo jest skalkulowana troszkę niżej od PCX-a.

U nas, przy katalogowej cenie PCX-a 12 300pln, (wg. info od Jerry_R), jak widać ta zasada nie obowiązuje, co przy ugruntowanej pozycji Hondy, może być przeszkodą w popularyzacji N-maxa.

  • 0
  • Administrator
Opublikowano

Widziałem na różnego rodzaju testach, że jest to bezpośrednia konkurencja dla PCX-a

W tym samym rzędzie ustawiłbym MajestyS.

N-Max to konkurencja dla... trudno powiedzieć :)

Jeśli jednak chcemy porównywać go z PCX to przy praktycznie tej samej cenie N-Max ma bardzo ważny element dający mu przewagę nad Hondą - tarczę na tylnej osi i seryjny ABS.

Nie bardzo jest czas ale pewnie wkrótce wrzucimy N-Max'a "na warsztat" testowy.

  • 0
Opublikowano

Rzeczywiście, co do ABS-u masz rację jest w serii, a Majesty S niestety seryjnego ABS-u nie ma, choć dzięki tarczowym hamulcom hamuje bardzo dobrze.

  • 0
Opublikowano

Wg zachodnich portali - NMAX to konkurencja dla PCX (tak jak rownie pozna odpowiedz w postaci XENTERA to odpowiedz na SH).

Oprocz ABS (ktore Honda zapewne doda w nastepnej wersji PCX) wg przegladow NMAX 125 wyprzedza PCX 125 o kika dlugosci, ma duzo lepsze przyspieszenie.

Testujcie, testujcie :)

  • 0
Opublikowano

Bylem dzis w Liberty na Lopuszanskiej, siedzialem na Majesty S - porazka, ciezkie, malo miejsca na nogi, nie przypomina PCX (zupelnie innna pozycja, nie wyprostuje nog, plaska podloga).

Siedzialem na NMAX - wygodnie, moge wyprostowac nogi, brzydki, nie porywa wygladem w ogole. Wyglada na taniej wykonany niz XENTER.

To jest bezp. konkurencja PCX z pewnoscia, pozycja ta sama, wyglad bardzo zblizony.

NMAX to z pewnoscia lepsza oferta na dzis dzien, niz PCX. Za rok pewnie Honda doda ABS. PCX mi sie bardziej podoba.

Ale gdybym kupowal dzis - to wybralbym NMAXA za ABS i lepsze przyspieszenie.

PS:

jeszcze jedno - gorne podesty chyba sa szersze i jest wiecej powierzchni dla oparcia stop, niz w PCX, buty nie wystaja tak poza plastik.

Choc na PCX dawno siedzialem.

  • 0
Opublikowano

To mi wygląda,na przymiarkę do następnego...... "kota" :) :) :)

  • 0
Opublikowano

Kot przymierzony, pojezdzilem dzis troche po W-Wie, w tym po obwodnicy.

Kot okazal sie rzeczywiscie kotem, male koleczka, lekkie to cudo. Ale kilka slow wiecej sie nalezy.

Z ta tanioscia - chyba przesadzilem, takie wrazenie odnioslem wczesniej ogladajac w salonie, widzac jakies przewody wychodzace do dolu spod prawej manetki. Nadal uwazam to za nieeleganckie rozwiazanie, ale maszyna jako calosc sprawia jednak wrazenie dobrze wykonanej.

Przede wszystkim - duuuzoooo miejsca na nogi. Wiecej niz, na Majesty 200, Burgman 200, o PCX - w ogole nie wspominajac!!! Tak, pod wieczor wpadlem na chwile po 1 element C3'ki do Hondy MCS i usiadlem na PCX. Jesli chodzi o miejsce na nogi - tragedia w porownaniu do NMAX'a. Ani nie wyciagne tak wygodnie nog do przodu, a same podesty sa strasznie waskie, stopa sie po prostu w PCX na nich nie miesci... Ogromny plus dla NMAX!

Widocznosc w lusterkach - lepiej niz w przypadku Forzy 125, nie jest zle, jak na mala maszyne.

Choc slabiej niz w przypadku AN400, czy Integry, ale to oczywiste.

Silnik NMAX 125 - wg mnie to przelomowa jednostka tego roku, na rowni z napedem Forzy 125. Oba mocniejsze wyraznie, niz wszystkie inne 125'ki (powiedzmy te bez kompresora), a jednoczesnie malo paliwozerne (moze poza jazda z VMAX). Przyspieszenie NMAX125 bardzo dobre, wydaje mi sie, ze na rowni jak nie nawet ciut lepiej niz Forza 125, w koncu NMAX mniej wazy. Ale VMAX mniejszy, na obwodnicy uzyskalem 106 kmh (troche waze, plus torba z laptopem pod kanapa). Przy czym przy maksymalnej predkosci - spala wiecej niz Integra 750. Ale srednia juz mniejsza, mnie wyszlo 3l/100km (troche VMAX obwodnica, troche przyspiesze w miescie i troche srednich predkosci w miescie). To dobry wynik, Forza 125 na mojej jezdzie probnej nawet troche wiecej spalila, ale i z wieksza VMAX jezdzilem.

Zawieszenie, prowadzenie - coz. Male kola, to male kola, to czuc. Minimalny ruch kierownica i maszyna sie sklada. Przejazd przez tory tramwajowe - to po prostu nie kola 16"-17" do jakich jestem przyzwyczajony (Xenter, Integra). Ale - jak na tak mala maszyne - jest nadzwyczaj dobrze. Ja po prostu patrze na to z innej polki. Wg mnie - mnaszyne prowadzi sie duzo lepiej niz PCX, ktorym rowniez jechalem wczesniej na jezdzie probnej.

Pod kanape wchodzi C3 - ale do gory nogami. Wchodzi rowniez srednia torba na ramie z laptopem.

Hamulce - ABS, tarcze, bardzo dobrze. Moze jedyny komentarz, to, ze przy zadzialaniu ABS na tylnim kole, podczas leciutkiego skretu - ma sie wrazenie, ze tyl mocno uskakuje, a maszyna sie polozy - na pewno wieksze wrazenie, niz przy tym takim samym hamowaniu na Forzy 300, nie wspominajac o Integrze, czy Xenterze z CBS.

Troche reasumujac:

- jezeli ktos szuka lekkiej maszyny glownie do miasta oraz czasem pod miasto oraz vmax mu wystarczy oraz male kola nie przeszkadzaja - z czystym sumieniem polecam. W spalanie 2.2l bym nie wierzyl, zreszta tak samo w podawane przez producenta przy Forzy 125. Jesli ktos jezdzi pow. 80 kmh - warto zainwestowac w wyzsza szybe. Jazda po obwodnicy meczyla - rece byly napiete w celu utrzymania pozycji pionowej. Na chwile pochylilem sie mocno do przodu, jak na motocyklu sportowym - wtedy bylo przyjemniej. Ale to oczywiscie tylko dla testu, nie jest to pozycja do jazdy na NMAX.

Na koniec subiektywnie - do miasta wole zdecydowanie, bez porownania - Xenter'a: lepsza widocznosc miedzy pojazdami, duze kola, zawieszenie Monocross jak w TMAX, wysoka szyba blisko kasku. Wg mnie Xentera duzo lepiej sie prowadzi, wygodniej wsiada, zsiada, ogromna praktycznosc to plaska podloga (bez przeszkadzajacej kolumny od przodu jak w SH, czy People). Tylko czekac, jak wyjdzie Xenter z ABS oraz silnikiem jak w NMAX, moze 2016, zobaczymy.

PS:

wkrotce ma byc dostepny pakiet: wyzsza szyba, kufer i cos jeszcze - w dobrej cenie, lepszej, niz gdyby kupowalo sie elementy osobno. Cena cos pow. 1k pln.

  • 0
Opublikowano

Będąc dzisiaj w Uhma Bike obejrzałam sobie N Maxa i wygląd ma bardzo sympatyczny i cena nie jest wygórowana.

I06348baf000fcd51a8c771f1377f9eb4.jpg

8937e4fb7ac97982cd4978a02d9412c8.jpg

  • 0
Opublikowano

Witam

Ma ktoś może jakieś własne, ciekawe opinie o nmaxie?

Ja w sobotę posiedziałem na nim i w zasadzie jest szyty na moja miarę. Do tej pory jeżdzę majesty s 125 i wszystko w jak najlepszym porządku, ale troszkę pozycja jest dla mnie niewygodna. Stąd decyzja o zmianie. Niestety xmax jako nowy przerasta moje finanse.Ale ten Nmax, no spać nie mogę:-). Czy może postawić na pcx? Pozdro

Nie dubluj tematów.

Łączę z istniejącym.

Administracja

  • 0
Opublikowano

Miałem okazję pojeździć N-Maxem 125 prawie 2 tygodnie. Poza wszystkimi już wymienionymi zaletami, począwszy od urody, jakości, poprzez przyzwoitą trakcję i komfort chyba umknęla piszącym wcześniej ( mogłem przeoczyć - sorry ) jedna informacja dotyczaca silnika. N-Max jest pierwszym 125cc w którym zastosowano zmienne fazy rozrządu, a raczej fazę, bo dotyczy wydechu. W efekcie po rzekroczeniu około 85km/h nie łapie zadyszki jak wiekszość tych maluchów, ale dziarsko przyspiesza nadal do setki. Zmiana czasu rozrządu nie przebiega tak odczuwalnie, jak w samochodach, alejak na niewielką moc całkiem dziarsko popyla w górnym zakresie prędkości. Natomiast co do spalania udało mi się osiągnąć 2 l/100km, ale to było delikatne "głaskanie" rolgazu.

  • 0
  • Administrator
Opublikowano

1. Nowy silnik chłodzony cieczą został opracowany w koncepcji Blue Core VVA

96b8012af1026228.jpg

Dobrze jakby ten motor przeszczepili do Tricity, która właśnie przy 85 km/h kończy swoją "działalność" :)

Test N-Maxa na wiosnę, bo w tym roku nie starczyło czasu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...