Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Suzuki Burgman czy Piaggio x9


Pytanie

Opublikowano

Mam dylemat czy pozostać przy Burgmanie czy przesiąść się na Piaggio x9?

Może jest na forum ktoś kto użytkował na dłuższą metę oba skutery? różnicę w budowie oraz parametrach znam lecz brak mi doświadczenia i nie wiem który będzie lepiej się spisywał, więc proszę o wszystkie opinie za i przeciw.

21 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

A co kolego Ci przeszkadza w Burgmanie, że myślisz o zmianie?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 0
Opublikowano

Przeszkadza mi jego lekkaść i brak komfortu jazdy przy prędkości 80km we dwoje w szczególności jadąc we dwoje, gdy wieje wiatr lub mija Cię Tir.

  • 0
Opublikowano

Witam

Sam nadal jestem na etapie wyboru jednak troszkę już pooglądałem sprzętu. Nadal ciągnie mnie do Satelisa i nie wiem dlaczego ,ale to już inny temat.

Powracając do x9 ( jak dla mnie tylko w wersji Evolution ) komfort jazdy niezaprzeczalny ,ale minus to masa skutera prawie 180kg.

Jak dojdzie do tego druga osoba to drastycznie spada przyspieszenie. Ciężko jest z wyprzedzaniem ( to słowa znajomego ,który posiadał kilka skuterów między innymi x9 evolution) więc z wyprzedzaniem na drodze może być problem. Podkreślam raz jeszcze ,że bardzo chwalił sobie komfort jazdy "Prawie jak mercedes". Dwa ,że już ktoś pisał w innym temacie Fandorin napisał co sądzi o x9 i jego masie:

" Uważam, że x9 jest za ciężki jak na silnik 125. Mam 500 i po przesiadce z Moto szału to ta pojemność nie robi."

Więc jak liczysz na wiatr we włosach to raczej odpada.

Mnie ten minus nie odstrasza,ale zacząłem też brać pod uwagę Piaggio XEVO następcę x8 - jednak tu minusem jest duże spalanie.

Większość informacji jakie znalazłem w internecie podaje średnie spalanie w granicach 3,8 - 4 l / 100km

Czyli zawsze coś się znajdzie na minus.

  • 0
Opublikowano

Zdaje mi się, że na mijającego tira nic nie pomoże skoro taki podmuch powietrza przestawia czasem samochód na pas obok. Tym nie mniej pytałem bo we dwie osoby moim burgim jeszcze nie jeździłem bo śnieg leży. Ale z całą pewnością już przy jego masie 125 nie jest jakaś rakietą, to jak pomyśleć o dodatkowych kilogramach, może być powolny. Aczkolwiek x9 widziałem tylko na ulicy, nie jechałem niestety. Pewnie najlepiej jakbyś znalazł egzemplarz do objeżdżenia i sobie sam porównał ze swoim burgim.

Ja wiem, że jak tylko zrobie kat A to 125 zamieniam na 400 bo zawsze zamiłowanie do burgmanów miałem :)

  • 0
Opublikowano

Właśnie robiłem porównanie, posiadam obydwa modele komfort zdecydowanie lepszy na X9 jadąc samotnie jak i we dwoje bardziej chodzi mi o dłuższe trasy jak się sprawuje X9, o jej awaryjność i ogólnie, swoim Burgim robiłem dość długie trasy we dwoje sprawuje się wyśmienicie tylko sam komfort jazdy dość kiepski według mnie jest zbyt lekki chociaż na dojazdy do pracy oraz jazdę w koło komina jest najlepszy, jeszcze nie mam prawka A więc nie biorę pod uwagę innych pojemności.

  • 0
Opublikowano

swoim Burgim robiłem dość długie trasy we dwoje sprawuje się wyśmienicie tylko sam komfort jazdy dość kiepski według mnie jest zbyt lekki chociaż na dojazdy do pracy oraz jazdę w koło komina jest najlepszy,

Ja chcę właśnie kupić skuter, którym będę śmigał do pracy.

23 km w jedną stronę trasą plus z 3 skrzyżowania w mieście i to wszystko.

Od tego szukania i czytania mam już mętlik w głowie.

  • 0
Opublikowano

Więc nie szukaj niczego innego jak Burgman.

Ze swojego doświadczenia mogę śmiało napisać iż doskonale się nadaje do takiego użytkowania ma doskonałe przyspieszenie na światłach i ogólnie jest to świetna maszynka, mi natomiast bardziej zależy na niedzielnych wypadach w dalsze trasy.

  • 0
Opublikowano

Dziwi mnie troszkę to co piszesz o komforcie. Co prawda swoim zrobiłem jedna trasę 60km w piątek ale nie stwierdziłem problemów z wygoda ani zachowaniem. Z tym ze jechałem sam akurat. Zgoda ze jak wieje silny wiatr boczny to czuć ale na to chyba żadna maszyna nic nie poradzi a 30kg od piaggio x9 nie jest chyba aż taka wartością która wpłynie na stabilność.

Ja czekam aż tylko sie zrobi cieplej i robię kurs na A :) będę chciał sobie kupić burgiego 400. Mam w planach dalsze wyjazdy z narzeczona. 125 kupiona testowo by sprawdzić na ile mi sie sprawdzi ten środek lokomocji w moich realiach codzienności :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 0
Opublikowano

niby tylko 30 kg ale...

powiem szczerze że w niedziele i poniedziałek pośmigałem z kumplami na 600ccm i x9 daje rade tak max do 110 kmh ale jeśli chodzi o wygodę to jak dla mnie bajeczka owiewy ślicznie sklejają go z asfaltem.....

a jeśli chodzi o jazdę w okół komina .... mało które auto ma jakiekolwiek szanse z pod świateł

  • 0
Opublikowano

niby tylko 30 kg ale...

powiem szczerze że w niedziele i poniedziałek pośmigałem z kumplami na 600ccm i x9 daje rade tak max do 110 kmh ale jeśli chodzi o wygodę to jak dla mnie bajeczka owiewy ślicznie sklejają go z asfaltem.....

a jeśli chodzi o jazdę w okół komina .... mało które auto ma jakiekolwiek szanse z pod świateł

  • 0
Opublikowano

Z tymi szansami spod świateł w przypadku dużych (czyli tych trochę cięższych) 125cc 4T jak Satelis, X9, DT, Majesty to różnie bywa.

Generalnie jak na skuter to start mają z racji wagi średni (dobrze skonfigurowana 50cc 2T do 50km/h ma szansę ze startu).

Z samochodami radzą sobie pod warunkiem, że kierownik puszki nie weźmie sobie za punkt honoru "pokazanie" skuterzyście kto tu rządzi.

Wtedy każda Skoda czy Golf przy akompaniamencie wycia 6000rpm na 1/2 biegu wyprzedzi taki skuterek...

Niestety nieraz tego doświadczyłem sam lub widziałem jak jakiś kolega na X9 czy DT został tak potraktowany przez ćwierćinteligenta za kółkiem, którego ego ucierpiało z winy skutera ustawiającego się obok na "pole position"

  • 0
Opublikowano

Jestem pod wrażeniem x9 125 i start spod świateł jestem pod wrażeniem :clapping: :frusty:

  • 0
Opublikowano

x9 z miejsca to muł niestety, jak jezdzilem po krakowie w korkach co chwila jakaś 125 się obok ustawiala, nie mówiąc o 50 z widocznymi tjuningami, prawie każdy miał lepsze odejście, masa panowie,chyba nie ma cięższej 125 od x9, 165kg to naprawdę duzo. Za to komfort,prowadzenie, hamulce na 5tke ;)

  • 0
Opublikowano

Mój Satelis w dowodzie ma 169kg ;) A zapakowany + pełny kufer dobija pewnie 180.

Odczucia, jak pisałem zresztą powyżej, bardzo podobne, ale gdybym chciał się ścigać, to nie sprzedawałbym tunigowanego Speedfighta ;)

Ale za to zakupów mieści tyle co Yaris :P (mam kufer Peugeotowski)

Muszę jednak przyznać, że Majesty była dużo gorszym mułem, owszem trochę lżejsza, ale też 11KM, a Sat 15.

  • 0
Opublikowano

dowód dowodem, do 2005r w x9 było pisane 179kg ale wazyłem kilka sztuk, pełny bak było 165-168kg, co ciekawe mam teraz sztuke z 2006r i ma wpisane w dowód 168kg ale nie wayłem ile w tym prawdy. Prawda inna jest taka ,że zaden japonczyk nie ma porównania do trwałości piaggio, majesty, burgman, 40-50 tys już sie konczą, piaggio potrafi mieć 120tys i 13 bar kompresji, nie mówie juz o mocy 15KM nie osiąga prawie nikt prócz peugeota, tylko,że ja byłem 2 rzy piaggiami na hamowni i wychodziło 17-18 przy przebiegu ponad 40 tys:)

  • 0
Opublikowano

zauważyłem że w mieście jest bardzo ważny start z pod świateł :)

  • 0
Opublikowano

najważniejszy, bo omijasz auta i wrypujesz się przed nie, to i tak denerwuje puszkowców,a tymbardziej jak po tym zbierasz sie jak x9 125:P

  • 0
Opublikowano
13045661_1257999977548237_1247961001_n.jpg?oh=2c8ec6c5b0958874cc70717745d9bb16&oe=57145BF4
  • 0
Opublikowano

wielki ten x9 jak na 125cm to pewnie muli, zostane przy swojej rakiecie

  • 0
Opublikowano

wielki ten x9 jak na 125cm to pewnie muli, zostane przy swojej rakiecie

Ja mam hondę pantheon 4T waga 142 kg i kymco downtown waga 176 kg i motocykle idą równo z pod świateł i na trasie. Musisz wiedzieć że technologia silnika jest inna i to daje dużą różnice.

  • 0
Opublikowano

Honda Pantheon 2T (1999) i jej waga to 162 kg. Ale dwusów daję radę wyśmieniecie....po prostu jestem w szoku jaką to ma moc jak na 125....Na autostradzie raz jechałem z żoną (obydwoje słusznych romiarów :-) i bałem się, że jej moc, a te małe kółka mają jednak odmienne zdanie co do szybkości. Raz za to pchałem go 2 km.....więcej nie będe do zadepcze język ze zmęczenia :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...