puzon Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Chciałbym kupić skuter,to typowe 125 i nie ma takiej 50-tki,ale jest właśnie zarejestrowany jako motorower. Jak sprawę odkręcić z homologacją by było zgodne z prawem? Dziękuję za podpowiedzi!
0 RONIN Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Najprościej spytać w najbliższej stacji gdzie robią przeglądy motocykli. U mnie powiedzieli że wystarczy faktura za wymianę cylindra, tłoka i pierścieni.
0 Klubowicze kenobi Opublikowano 3 Stycznia 2015 Klubowicze Opublikowano 3 Stycznia 2015 Idź do kumatego mechanika (oczywiście z zakładu motocyklowego) mającego REGON i inne uprawnienia "fakturowe". Powiedz w czym rzecz i na fakturze napisze Ci że w (nr.vin, rej,nazwa,typ) danym motorowerze został wymieniony cylinder z tłokiem na 125 ccm ,co powoduje zmianę kwalifikacji pojazdu na motocykl. Z tym papierem i moto udajesz się do SKP i tam diagności "obadają" moto i wystawią Ci oświadczenie (oczywiście koszt przeglądu plus coś tam-już nie pamiętam ile ,ale u mechanika też trzeba zapłacić za fakturę mimo że nic nie robi). Z tymi dokumentami udajesz się do wydziału komunikacji i dokonujesz przerejestrowania pojazdu. (zmiana "blach" i dowodu rej.) Podaję Ci to na własnym doświadczeniu.Na Ślasku tak to działa.
0 enter1978 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Przerabiałem to nie tak dawno, tylko że ja ze 150ccm na 125ccm. Jeżeli dany motocykl fabrycznie wychodził z fabryki z silnikiem 125ccm to bez problemu sam diagnosta wystawi ci zaświadczenie o wymianie silnika , nie potrzebne były żadne faktury itp, potrzebne są tylko wszystkie parametry silnika , dokładna pojemność moc moment itp spisałem to sobie na kolanie i to diagnoście wystarczyło do wypisania zaświadczenia, czas oczekiwania na papier max 10 min za fatygę zapłaciłem 100zł w tym był przegląd chyba za 60zł czyli za zaświadczenie wymiany silnika zapłaciłem 40zł. Problem jest wtedy gdy motocykl fabrycznie nie występuje w pojemności na jaka się chce zarejestrować motocykl, wtedy z tego co zrozumiałem diagnosta nie pomoże, tylko trzeba się zgłosić do rzeczoznawcy, mimo że miałem możliwość zmienić pojemność u rzeczoznawcy bo po pierwsze mam go na miejscu po drugie to kolega, ale jest tak upierdliwy że najprawdopodobiniej zanim by mi dał ten papier, udusił bym go gołymi rękami, nie wiem czy wszyscy są tacy ale ten mój kolega jest delikatnie mówiąc wrednym służbistą, dla tego sprawniej poszła wymiana silnika u obcego faceta którego pierwszy raz na oczy widziałem, niż wymiana samego cylindra u kolegi rzeczoznawcy który sparaliżował mnie już na samym początku rozmowy:)
0 Klubowicze kenobi Opublikowano 3 Stycznia 2015 Klubowicze Opublikowano 3 Stycznia 2015 Wszystko cacy,ale kolega chce przekwalifikować z dołu do góry,więc przy pierwszej rejestracji homologacja musiała być na 50ccm i to diagnosty nie przekona, a choćby to i nawet w wydziale komunikacji będą dociekać "machlojek" przy pierwszej rejestracji. Niestety ja takie schody miałem i dopiero po procedurze którą napisałem wcześniej,wszystko ruszyło na cacy, ale próbuj Kolego jak Ci pasuje i inni koledzy doradzają-może się uda. Ale najpierw popytaj u siebie w wydziale jak to polega,oczywiście podając przyczynę rzeczy że chcesz przerobić swój motorower na większą pojemność i jaka następuje procedura.Głowy Ci nie urwą i nie robisz nic wbrew prawu. Powodzenia.
0 Kilerfosa Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Witam Wszystkich ! Do mojego garażu trafił kolejny skuter ze stajni Piaggio. Tym razem jest to model X8. Kupiony po bardzo okazyjnej cenie w stanie perfekcyjnym. Motor a w zasadzie motorower kupiony z myślą o mojej żonce.X9 na której teraz śmigam jest dla niej za ciężka. Nowy nabytek zarejestrowany jest jako 50cc :/ Jest tam fabrycznie silnik 125cc. Poprzedni właściciel 2 razy konczył po kontroli drogowej na lawecie i miał dosyć feralnego skutera. Planuję niezwłocznie doprowadzić dokumentację motorowera do porządku i przerejestrować go na motor. Dowód rejestracyjny , OC wszystko jest na 50cc. Nawet przeglądy rejestracyjne. Jak sie zabrać do legalizacji dokumentów ? Z góry dziekuję za podpowiedzi. Dubel tematu zamieszczony nie w tym dziale. Przeniesiono+ 30% warn. Administracja
0 Marcin79 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Znalazłem taki artykuł i mimo że jest o większej pojemności myślę że wnosi dużo informacji do tematu http://www.scigacz.p...edzi,21699.html
0 Klubowicze kenobi Opublikowano 7 Stycznia 2015 Klubowicze Opublikowano 7 Stycznia 2015 Kolego Kilerfosa- wszysto Ci dokładnie opisałem w moim pierwszym poście.Dotyczy to też twojego przypadku- orginalna 125 zarejestrowana jako 50. Czytać,czytać dokładnie,jeszcze raz czytać (pomyśleć) ,bo administracja czuwa i nagradza!!! Tyle mojego i pozdrawiam.
Pytanie
puzon
Chciałbym kupić skuter,to typowe 125 i nie ma takiej 50-tki,ale jest właśnie zarejestrowany jako motorower. Jak sprawę odkręcić z homologacją by było zgodne z prawem? Dziękuję za podpowiedzi!
7 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się