Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Honda FES 125 S-Wing - tylko 90km/h


Pytanie

Opublikowano

Witam. Posiadam taką hondę jak w temacie - rok 2007.

Prędkość maksymalna jaką ona osiąga wynosi równo 90km/h (chyba że z góry to 92...).

Obroty przy tym są maksymalne tj 10 000rpm. Wkręca się również bardzo dynamicznie... W internecie widzę że każda taka Honda osiąga spokojnie 110km/h... Po obrotach sądzę że nie mam zablokowanego CDI... Co to może być??

Pozdrawiam.

17 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

Zapewne coś było dłubane w napędzie- np. rolki, za krótki pasek, niezgodny z oryginałem. Wiadomo Ci coś na ten temat?

  • 0
Opublikowano

Kupiłem tydzień temu od prywatnego gościa. On miał ją 2 lata. Była sprowadzona z Belgii. Jezdził nią na tyle dużo, że po moim zakupie był zmuszony dopiero jechać odebrać twardy dowód... Twierdził że jak go sprowadził to od tamtej pory nic przy nim nie robił.

Zaglądałem do komory wariatora. Jeszcze go nie zdejmowałem ale po śladach zużycia widzę, że na wario pasek wychodzi pod jego zewnętrzną krawędź. Więc myślę że tulejka na wario odpada - jutro jeszcze go rozkręce i przyjrzę się z bliska...

Słyszałem też o zwężce na kolanku gaźnik-cylinder, ale wtedy nie byłby taki mocny w całym paśmie obrotów...

  • 0
Opublikowano

na moje oko masz rolki za lekkie daj 12,5g takie są oryginalne, przy 9k obrotów mam 105km/h do 10k nie doszedłem jeszcze ;p ja aktualnie czekam na wario j.costa evo3 R które przydzie już w czwartek i zdam relacje :)

  • 0
Opublikowano

Co to takie drogie?:) Warto w niego inwestować ?

Nie chce jeździć nim na odcince, chce żeby komfortowo jechać 80-90km/h bez przeciążania obrotami silnika (tj do 8k obr).

Jutro będe miał klucz pneumatyczny to rozkręce wario i sprzęgło. Zmierzę też pasek i zważę rolki..

Pozdroo !

  • 0
Opublikowano

Nom wariator j.costa kosztował mnie dokładnie 1100zł... mam jeszcze nowego malossi multivar 2000 na sprzedaż do hondy s-wing jakbyś chciał polepszyć osiągi :) będę na dniach wystawiał go w bardzo dobrej cenie:)

  • 0
Opublikowano

Jak ta bardzo dobra cena będzie bardzo dobra to czemu nie :) Zauważę różnicę na tym wario?

Martwi mnie to że jak kiedyś zdjąłem pokrywę paska to było widać że pasek na wario wychodził prawie do samej jego zewnętrznej krawędzi... Wtedy zostaje sprzęgło... :frusty::helpsmilie:

Posiadacze S-Winga możecie podać z jakich obrotów bierze Wam sprzęgło?

  • 0
Opublikowano

Mój S-Wing startuje w zakresie 4k obrotów :) Co do wario zapraszam na PW

  • 0
Opublikowano

Moja Hondzia również bierze od 4k obr :)

Dobra. Rozkręciłem cały napęd. Więc tak:

- pasek ma szerokość 21,5mm - jest marki Honda

- okładziny sprzęgła stan 5/6, dzwon sprzęgła stan 5/6

- przeciwtalerz ok

- tulejki jako blokady BRAK

Teraz sedno. Z rolkami byłem w aptece na wadze :D Mają od 12,34 gr do 12,50 gr :D

Niestety posiadają na swoim obwodzie jedno poważne wgniecenie i dwa mniejsze... Wario również ma wytarcia i lekkie wgniotki.

Malossi multivar 2000 doda coś do prędkości tym ludziom, którym Honda leci około 110km/h ?

  • 0
Opublikowano

110km/h leci maksymalnie na standardowym ,na Malossi multivar 2000 wzrasta prękość maksymalna oraz przyspieszenie ale to wszystko zależy od regulacji rolek

  • 0
Opublikowano

Witam moj S-Wing tez startuje 4-4,5k co najlepiej zrobić aby tak startował przy 2-2,5k nie zależy mi zbytnio na prędkości maksymalnej ponieważ i tak głównie po mieście a chciałbym szybciej startować spod świateł etc. Czym ruszyć sprężyną czy rolkami. Dzisiaj zdjąłem pokrywę i pasek nowiutki a że sprzęcik mam od tygodnia to go dopiero poznaje. Teraz leci 95-100km/h.

  • 0
Opublikowano

110km/h leci maksymalnie na standardowym ,na Malossi multivar 2000 wzrasta prękość maksymalna oraz przyspieszenie ale to wszystko zależy od regulacji rolek

Czy w Twoim przypadku prędkość maksymalna była rezultatem absurdalnie wysokich obrotów silnika ?

W poniedziałek zakładam do multivara 2,5g cięższe rolki bo to co się dzieje na dostarczonych z variem 10g przypomina mi czasy tuningowanego dwusówa :)

Koniecznie opowiedz jak Honda jeździ na J Costa

  • 0
Opublikowano

Kolego Atlas czy przy montażu Malossi multivar 2000 podmieniłeś sprężynę centralną sprzęgłą na tą białą od Multivara ? Jeśli tak to powiedz jak odkręciłeś tą dużą nakrętkę na sprzęgle w celu jego rozłożenia.

Po oględzinach mojego napędu również kupiłem Wario Malossi 2000. Mam nadzieję, że coś zmieni.

  • 0
Opublikowano

Czy w Twoim przypadku prędkość maksymalna była rezultatem absurdalnie wysokich obrotów silnika ?

W poniedziałek zakładam do multivara 2,5g cięższe rolki bo to co się dzieje na dostarczonych z variem 10g przypomina mi czasy tuningowanego dwusówa :)

Koniecznie opowiedz jak Honda jeździ na J Costa

Predkość 110km/h była przy obrotach 9k na standardowym wario, co do j.costa przyspieszenie super jakbym przesiadł się na 250 ccm:) jednak ciagnie łądnie do 90km/h po czym ma 8k obr i ledwo ledwo dolatuje do 100/105km zależy od drogi a co najlepsze obr przy 105/h to 8,5k. cos jest nie tak, przeciw talerz wariatora na samej górze krawędzi ma jakiś 8mm próg może to jest przyczyna , zamówiłem nowy przeciw talerz malossi + czopki cięższe o 2gr, sciągam z zagranicy to dopiero w przyszły czwartek piątek zdam relacje i może nagram film z porównaniem tych wariatorów :)

  • 0
Opublikowano

Kolego Atlas czy przy montażu Malossi multivar 2000 podmieniłeś sprężynę centralną sprzęgłą na tą białą od Multivara ? Jeśli tak to powiedz jak odkręciłeś tą dużą nakrętkę na sprzęgle w celu jego rozłożenia.

Po oględzinach mojego napędu również kupiłem Wario Malossi 2000. Mam nadzieję, że coś zmieni.

Zakładałem we warsztacie cały komplet z biała sprężyną. Śrubę ta o której piszesz kiedyś odkrecilem w innym skuterze halupnicza metoda udarowa z YouTube - nakladasz klucz na te śrubę najlepiej oczkowy albo jakiś francuz. Chwytasz za sprzęgło i uderzasz uchwytem klucza o ziemie aż śruba puści. Proponuję Tobie zobaczyć jak skuter pojedzie bez sprężyny, np Burgman 125 radzi sobie bardzo dobrze - moim zdaniem lepiej

. Sam żałuję, że nie założyłem najpierw samego vario

Prefo - mam wrażenie ze wszystkie wariatory na ustawieniach z pudełka są nastawione na max elastyczność i przyspieszenie kosztem wysokich obrotów i trudnej do utrzymania wysokiej prędkości podróżnej. Po montażu wariatora skuter ma prawdopodobnie taka sama maksymalna ale przy znacznie wyższych obrotach

  • 0
Opublikowano

Założyłem rolki 13,2 grama i trochę już pojeździłem. Nie stracił wiele na przyspieszeniu. V-max lekko ponad 100km/h. Ale mam to czego chciałem mianowicie lecę sobie 90km/h na trasie a silnika nie słyszę ponieważ mam 7k obr/min.

Teraz brałbym 12,5 grama - sądzę, że byłyby idealne.

Wymienię jeszcze kiedyś pasek bo wydaje mi się, że ma jakiś ułamek milimetra zużycia.

  • 0
Opublikowano

Moj S-Wing dzisiaj to samo 9 tys obrotow i 90km/h. Czy kiedys jechal wiecej nie wiem zbiera sie przy 4 tys i dobrze by bylo jakby sie tak do 115km/h rozpedzal bo 90km/h do wyprzedzania to troche malo poza miastem. Bede wdzieczny za sugestie co sprawdzic lub co w nim zrobic.

  • 0
Opublikowano

na moje oko masz rolki za lekkie daj 12,5g takie są oryginalne, przy 9k obrotów mam 105km/h do 10k nie doszedłem jeszcze ;p ja aktualnie czekam na wario j.costa evo3 R które przydzie już w czwartek i zdam relacje :)

Popieram kolegę przedmówcę. Daj 12,5g. Mam taka samą maszynkę i leci 105-110km/h. Ten skuter jest na wtrysku nie na gaźniku. Nie sądzę aby były tam gdzieś blokady. Może ktoś kombinował z rolkami i sprężyną centralną sprzęgła. Powiem z doświadczenia, że w tym skuterze nie ma sensu kombinować z rolkami itp, ona najlepiej chodzi na fabrycznych ustawieniach. To nie jest sportówka tylko skuter na miasto i krótka turystykę. Ja z Łodzi pojechałem do Wrocławia i spokojnie dał radę :)

Założyłem rolki 13,2 grama i trochę już pojeździłem. Nie stracił wiele na przyspieszeniu. V-max lekko ponad 100km/h. Ale mam to czego chciałem mianowicie lecę sobie 90km/h na trasie a silnika nie słyszę ponieważ mam 7k obr/min.

Teraz brałbym 12,5 grama - sądzę, że byłyby idealne.

Wymienię jeszcze kiedyś pasek bo wydaje mi się, że ma jakiś ułamek milimetra zużycia.

Kupowałem pasek oryginalny w Hondzie w Łodzi - 120zł, filtr powietrza 50zł też w Hondzie. Olej silnikowy Hondy 10w30 i do przekładni dokładnie ten sam. jest to jeden z niewielu skuterów gdzie do przekładni lejemy to samo co do silnika. jak raz wlałem typowy przekładniowy do skuterów, to spalanie poszło o 2l w górę :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...