Skocz do zawartości
Forum Burgmania

wybory


rudy_56

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zaczołem kampanie sprzedaży swojego hexagona, ale nie o tym mowy.

Jestem coraz bardziej w kropce. Mój hexagon mimo, że tylko 150 ale swoje potrafi, choć czasami przy zadziornych automaniakach za mało.

Do tej pory cały czas myslałem nad zakupem majesty 250 - przystępna dla mnie cena.

Teraz zaczynam mieć rozterki ...

Mam pytanko do osób, które widziały kiedy? (moze nawet jeĽdził :lol: ) te dwa skutery obok siebie.

Czy majesty prezentuje sie bardziej okazale ??

Jak wygl?da z osi?gami ... Jest duża i odczuwalna różnica ??

My?lałem może burgman 400(choć kieszeń mówi nie) ale patrz?c po tabelach przy?piecha do 100 jest niewiele szybsza.

Co do majesty czy komfort jazdy z pasażerem i solo jest lepszy niż w hexagonie ??

Jak wygl?da/brzmi odgłos pracy silinika ?? ( ja powoli mam dosyć 2t - marzy mi się cichutki, miły bas ale to chyba nie możliwe ..).

Co powiecie na temat helixa ?? Moze jednak lepiej za tym się ogl?dn?ć.

Pozdrawiam i czekam na ciekawe odpowiedzi ;)

Paweł

p.s

Czekam już prawie 2 tygodnie na choć jedn? odpowiedz, chłopaki pomóżcie

Odnośnik do komentarza

wItam (:

Majesty no coz juz nie raz o niej pisano.

W kategori 250 turystycznych bez konkurencyjna.Model produkowany od lat sprawdzony pozbawiony wad wieku dzieciecego.Duzo miejsca na podkladzie duze schowki no i 4-suw.

Majesty przy Hex prezentuje sie zdecydowanie okazalej jest wieksza masywniejsza.

Kierowca i pasazerka ma zdecydowanie wiecej miejsca.Kanapa jest wygodniejsza i spedzenei na niej nawe i 10 godz w trasie nie przyprawia nas o chec odciecia sobie tylka.

Schowki sa zdecydowanie pakowniejsze w Majesty.Ogolnie konstrukcja doskonalsza z tym ze niestety do tanichj nie nalezy.

Co do odwiecznej wojny AN-400 czy YP-250 AN wygrywa osiagami za to Majesty bije na glowe Antka komfortem jakoscia wykonania. To moje zdanie (porownuje YP z 2001 z AN z 2002)

Szacuneczek

Dziwak (Uc)

Yp-250 (01) nadal w dobre rece oddam

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Oczywi?cie polecam jak najbardziej Majesty 250 i potwierdzam, że jest to chyba najlepsza 250- tka na rynku. Nie zgodzę się z jednym>>> Burgmana 400 K2 nie nazwałbym gorszym wyborem od Majesty 250 II. K2- ka jest bardzo dobrym skuterem z wieloma poprawieniami w stosunku do K1. Jest szybszy i mimo wszystko bardziej komfortowy od YP 250. Bezdyskusyjna jest różnica w osi?gach. 33 KM do 21 KM... To mówi samo za siebie. V-max licznikowy Majesty to 125-130 a Burgmana 155-160 km/h.

Przy?piecha od 0- 100 faktycznie nie jest kolosalnie różna. Burgman do setki przyspiesza 1.5 sekundy szybciej ale powyżej 120 Majesty łapie zadyszkę kiedy to An' tonow przyspiesza nadal do?ć konkretnie. Pozatym ważnym parametrem (np. podczas wyprzedzania w trasie) jest przyspieszenie od 80- 120 a tu różnica jest sporo większa... oczywi?cie na korzy?ć Suzuki.

Schowek pod kanap? w K2 jest bardzo ustawny i nie nazwałbym go mniejszym niż w Majesty drugiej generacji.

Cenowo s? zbliżone. Majesty 250 z 2001-2002 roku kupisz na dzi? w granicach 12-15 ty?.zł. Burgman K2 jest niby o te 1000- 2000 PLN droższy ale ceny które wymieniłem s? do?ć płynne i można trafić i tu i tu okazje jak rónież wielk? minę. Ostatnio na allegro sprzedaje się jaki? czas MBK Skyliner 250... bliĽniak Majesty 250 w nowej budzie. Skuter z 2001 roku, optycznie idealny a cena wyj?ciowa ok. 10.000 PLN wydaje się być dziwnie rewelacyjna.

Jedno jest pewne>>> Żadnego z wymienionych skuterów nie porównywałbym z Hexagonem... Po prostu inny sort.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Witam,

my?lę, ze już wszystko zostało powiedziane, przez kolegów, lecz może Ja wtr?cę swoje 3grosze...

Po pierwsze... Wpierw nalezy się zastanowić, czy pojazd ma mieć przeznaczenie dla przewozu 1 czy 2 osób. jest to BARDZO ważne, gdyż niestety Majesty ze swoimi 250ccm do?ć słabo sobie radzi z dwiema osobami i na dłuższej trasie trzeba przyznać, ze przy 2 osobach zaczyna brakować mocy...

Burgi w tym przypadku prowadzi(wiadomo 400ccm) i jazda we 2 osoby czy 1 jest tak samo przyjemna...

Drugie pytanie, to czy zamierzasz jeĽdzić nie dalej jak 200-300km czy może planujesz jakie? dalekie wyprawy(jak np. słynna maxi-wyprawa do Chorwacji) .

Na miejscu starczy Ci Majesty w zupełno?ci, lecz na dalsze wyprawy warto dołożyć i kupić Burga...

Tak samo warto przemysleć kolejn? rzecz...

Jak dobrze wiemy w końcu nam może się znudzić posiadana moc... W tym przypadku, my?lę, że prędzej znudzi Nam się 250ccm, niż 400ccm, gdyż dotychczas jest niewiele skuterów które s? lepsze od Burgmana400(pakowniejsze i żwawsze), wiec i zmiana wi?że się ze sporymi kosztami do dołożenia...

Ja wybrałem Burga(a też my?alłęm nad Majesty...), gdyż własnie pomy?lałem sobie, że moc Majesty, jednak Mi nie styka i wolałem poczekać, poszukać i dzięki pomocy kolegów z forum odnalazłem swoj? maszynkę...

Wolałem dołożyć do Burga, gdyż wiedziałem, że Jego moc aż tak szybko Mnie nie znudzi...

Więc radzę poczekać, nie cisn?ć na JUŻ, a w razie wyjazdu w celu ogl?dania maszyny, lepiej wzi?ć kogo? ze sob?, kto zna się na mechanice, na tyle, zeby był w stanie stwierdzić mniej więcej stan motorka... Wiem, że jeste?cie doro?li, ale każdemu moze to z głowy wypa?ć, a jednak motorek nie ma być na miesi?c-dwa, a na parę sezonów i jaki zakupimy, takim musimy jeĽdzić...

A co do wspomnianej przez Mariusza MBK(Majesty) z allegro, to już wiadomo co to za sztuka...

Kolega Artix z Dacj? byli J? oglˇdać i rzeczywi?cie, z zewn?trz skuter jest w super stanie... jednak podobno w jeĽdzie i ogólnie stan silnika nie jest tak pożadny...

Jedno co to CENA... I My?lę, ze tego MBK warto kupić JEDYNIE WTEDY, je?li nastawimy się na wymianę czę?ci zużytych na NOWE. Wtedy będzie pewno?c, ze skuter pojeĽdzi i się nie zepsuje, a cena nadal będzie dobra...

Więc radzę szuukać ale się nie spieszyć... A każdy model który Cię zainteresował zapodaj TU w w?tku, może akurat byłby On komu? znajomy i może wtedy mógby Ci kto? przyblizyć Jego przeszło?ć...

Życzę udanych poszukiwań i pozdrawiam, Kuba :ph34r:

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
A co do wspomnianej przez Mariusza MBK(Majesty) z allegro, to już wiadomo co to za sztuka...

Kolega Artix z Dacj? byli J? oglˇdać i rzeczywi?cie, z zewn?trz skuter jest w super stanie... jednak podobno w jeĽdzie i ogólnie stan silnika nie jest tak pożadny...

Jedno co to CENA... I My?lę, ze tego MBK warto kupić JEDYNIE WTEDY, je?li nastawimy się na wymianę czę?ci zużytych na NOWE. Wtedy będzie pewno?c, ze skuter pojeĽdzi i się nie zepsuje, a cena nadal będzie dobra...

Więc radzę szuukać ale się nie spieszyć... A każdy model który Cię zainteresował zapodaj TU w w?tku, może akurat byłby On komu? znajomy i może wtedy mógby Ci kto? przyblizyć Jego przeszło?ć...

Nie chciałem się zagłębiać w temat ale parę osób z klubu wie już co? nie co? o tej sztuce. Myslę, że Kubo ma rację... trzeba sobie wkalkulować czasami 1000- 2000 ty?. zł żeby zreanimować konkretny egzemplarz ale pamiętajmy, że nie zawsze skórka będzie warta wyprawki a pieni?dze włożone mog? się nigdy nie zwrócić.

Potwierdzam pomysł Kubo o wrzucaniu linków z ogłoszeniami które namierzycie w necie (allegro, gratka, trader, giełda.motocykle.pl itp.). Tak naprawdę rynek w Polsce nie jest zbyt duży i wiele z tych ofert s? nam znane a często już ogl?dane w realu. Może akurat kto? z forum podpowie co o tym konkrtentym egzemplarzu my?li i ochroni nas przed zakupem miny.

Odnośnik do komentarza

Wrzuce swoje trzy grosze. Po kupnie Majesty 250 i przejechaniu nia ok.2 Tkm wsiadlem na mojego swiezo zrobionego "ulubionego :ph34r: " Hexa LXT 180 i... odechcialo mi sie tuningow i zatrzymywania tego modelu. To po prostu dwa odrebne swiaty, trzesacy sie i pierdzacy dwusow w porownaniu do najepszej na rynku(przed kilku laty) czterosuwowej 250- ce.

Hexagon jest fajny jako kolejny stopien w doskonaleniu jazdy, tzn. na przyklad: po 2- suwowej 50- ce, w drodze do 4- suwowego skutera turystycznego, jest jak najbardziej wskazany.

PS. Co do wkladania w niezbyt perfekcyjny model, tu mam tez swoja teorie.

Ostatniego Hexa zrobilem na cacy( prawda Szaary ;) ?). Jednak podliczajac to finansowo, dolozylem sporo kasy do skutera, ktorym teraz cieszy sie kto inny :D .

Odnośnik do komentarza

Witam

CO do zakupu Majesty lub Burgera 400 to zdecydowanie Burger, a powód to lepsza elastyczno?ć w przedziale prędko?ci 80-120

no i możliwo?ć jazdy z prędko?ciami 130-140 przelotowymi.

P.S.

Bigu zgadzam się hex jest wycymusiany na maksa hehe.

I faktycznie daje dużo frajdy. Co do szkrzypów i trzasków to można sie przyzwyczaić :ph34r: albo zakładać zatyczki do uszu hihi.

Ale jedno co musze powiedzieć że z kitem mallosiego hex ma naprawdę duż? moc, jak na 180ccm i potrafił mnie już nie raz zaskoczyć ( np. prędko?ć 135km/h podczas powrotu z chmielna)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
To polecam Majesty 400. po co porownywac majesty 250 i burga 400. to jakby maly i duzy fiat brrrrrr

pzdr

Dokładnie. Tyle tylko, że Majesty 400 (Yp 400) wypada porównywać tylko i wył?cznie z Burgmanem 400 K3, K4 (An 400). Oba s? na bardzo porównywalnym poziomie technicznym (układy wtryskowe itp).

My?lę, że nawet warto by się pokusić o test na stronie porównuj?c wła?nie dwa w/w maxi skutery. S?dze, że szanse były by bardzo wyrównane.

Odnośnik do komentarza

Ja też mam Hexagona. Ale ma Burgmanie 400 nie miałem przyjemno?ci jeĽdzić :) . Za to na Majesty 250 jeĽdziłem latem na zlocie w czechach w Ostrawie. Helixa 250 też znam i miałem przyjemno?ć jeĽdzić bo do niedawna kumpel miał tak? maszynę. I mój punkt widzenia jest taki: za wygl?d bezsprzecznie wygrywa Majesty (widać że jest to nowoczesny skuter). Ale Helix moim zdaniem jest skuterem najwygodniejszym i pozycja za kierownic? jest bardzo dobra i to wła?nie jej może pozazdro?cić wiele wspóczesnuch skuterów , ale ma jedn? wadę... otórz wygl?d Helixa jest jeszcze z lat 80. :)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

No coz hexagon moim zdaniem ma zbyt male kola, ale znowu jaki ma wystarczajace na nasze drogie chyba tylko AN650. Majesty 250 nazwal bym skuterem turystycznym 1 osobowym jesli chce sie jezdzic po calej europie i 2 -osobowym turystycznym jesli wystarcza wakacyjny dystans cos w granicach 3 tys km. AN400 ale K3, K4 to juz typowy skuter turystyczny na europe i na 2 osoby. Natomiast gdybym mial wybierac YP250 i AN400 K1, no coz jak widac wybralem YP250 i uwazam ze to byl bardzo dobry wybor. AN400 K4 dopiero mnie byl wstanie przekonac do Burgmana, K3 nie hehe klapki :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
i mimo wszystko bardziej komfortowy od YP 250.

hmmm .. z pełnym szacunkiem dla AN'ów .. ale nie generalizujmy ...

jak do warto?ci "mierzalnych" (przyspieszenie, prędko?ć) nie moge się przyczepic .. to tu sie nie zgodze ...

1) stopien wygody jest dla każdego inny

a 2) to nikt mi nie wmówi ze an jest wygodniejszy od yp, jeĽdziłem zarówno YP I jak i II, a także AN KII i KIII i jakbym sie nie starał YP jest dla mnie "lepsiejsza"

moze ze względu na moj ?redni wzrost albo inne warto?ci fizyczne ...

takze wygoda to kwestia względna ...

:) :) takie drobne wtr?cenie :) :)

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...