Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W sobotę dzięki pomocy Papciocha, Apka dostała odmalowaną stopkę centralną, jak nową. Teraz muszę pomalować boczną, bo wygląda na starą...

Opublikowano

A ja wczoraj, dzięki uprzejmości kolegi Ravena założyłem deflektor. Niby nic, ale nie sądziłem, że taka mała szybka daje tyle radości z jazdy :)

P1030956_zpsebdad563.jpg

Opublikowano

I niech służy :)

CTX przeszedł dzisiaj ("rączkami" serwisu) przegląd po 1 tys. i tym samym okres docierania uznaję za zamknięty :)

Opublikowano

zainspirowany przez kolegę Ronin026 (dziękuję za wskazówki) wykonałem i zamontowałem do mojego burgmana UH 125 handbary

0350041d539e9752med.jpg

- od jutra koniec z marznącymi dłoniami :)

Opublikowano

To ja też sie pochwalę. :msn-wink:

nie tak dawno wykonałem przedłużki do lusterek do Kymkacza

Zaczęło sie od płytek amelinowych

DSC_0025.JPG

Pasowanie do skutra

DSC_0027.JPG

Przypasowanie do ręki

DSC_0033.JPG

I efekt końcowy

DSC_0048.JPG

DSC_0049.JPG

Opublikowano

Dzisiaj co prawda większość czasu w garażu poświęciłem na quada ale w Evo też się udało podłubać.

- wymieniłem skrzywioną kierownicę

- naprawiłem, zakonserwowałem i nasmarowałem przełącznik od świateł drogowych

- wymieniłem przewierconą ozdobną nakładkę kierownicy

- usunąłem kolejną radosną twórczość poprzedniego właściciela w instalacji elektrycznej (podłączenie włącznika świateł drogowych było przerobione, przewody zamiast polutowane były skręcone a za izolację posłużyła przeźroczysta taśma biurowa (!!!) ) :)

Opublikowano

Dziś mój burek dostał nowiutkie oponki dunlop scoot smart :) Niby taka mała rzecz a cieszy :)

marco

  • Klubowicze
Opublikowano

Dziś powalczyłem... nie, tym razem nie ze swoją Czarna Pięknością :msn-wink: ale blisko.

Mój letni orzeszek dostał dyskretną szybkę wyciętą z zalegającego wizjera od jakiejś chińszczyzny.

Wycinałem mini wiertarką/szlifierką z obrotami ok. 22 tyś.

Mam nadzieję na próbny objazd jeszcze w tym sezonie bo pogoda zachęca :cool2:

szybka.jpg

Opublikowano

W związku ze świeżym nabytkiem dzis :

-kontrol oleum

-demontaż kufra+stelaż

-zdjęcie koca

-czyszczenie i pastowanie

-polerka szyby

-kontrola tlenu w ogumieniu

-uzupełnienie brakujących śrubek

-ogólne czyszczenie

Troche tego było, ale zdążyłem jeszcze pośmigać. I chyba wiem dlaczego zdradziłem swoją wloszkę z królem burgmanem :)

  • Administrator
Opublikowano

Z nieopisaną pomocą Worlana zostało zamontowane w schowku gniazdo 12V dzięki któremu została usunięta jedna z nielicznych wad SJ06. Teraz zimowa troska o aku będzie bezproblemowa :)

Worlan, jeszcze raz- WIELKIE dzięki za pomoc :notworthy:

Opublikowano

Z nieopisaną pomocą Worlana zostało zamontowane w schowku gniazdo 12V dzięki któremu została usunięta jedna z nielicznych wad SJ06. Teraz zimowa troska o aku będzie bezproblemowa :)

Worlan, jeszcze raz- WIELKIE dzięki za pomoc :notworthy:

Czyli dobrze rozumiem, przez to gniazdo specjalne będziesz ładowal aku? Bez wyjmowania go.Rozumiem że nie mylić z gniazdem zapalniczki?

  • Klubowicze
Opublikowano

przez to gniazdo specjalne będziesz ładowal aku?....Rozumiem że nie mylić z gniazdem zapalniczki?

To jest właśnie gniazdo zapalniczki .Można przez nie ładować aku.

Opublikowano

To jest właśnie gniazdo zapalniczki .Można przez nie ładować aku.

Hmmm w instrukcji nic nie jest napisane że można ładować aku przez to gniazdo, ale Wy dłużej jezdzicie i napewno to testowaliscie.. Zakładam wtyczkę do swojej ładowarki i będę ładowal w ten sposób.

Opublikowano

Oczywiście, że to najlepszy sposób. Bo w większości przypadków masz to gniazdo podłączone prosto do aku, przez jakiś spory bezpieczniki, żadnych przekaźników po drodze. Też tak miałem w SW-T i X-maksie.

Opublikowano

Szczerze mówiąc nie wiedziałem nawet że, mając gniazdo zapalniczki mogę przez nie ładować akumulator.

Opublikowano

Szczerze mówiąc nie wiedziałem nawet że, mając gniazdo zapalniczki mogę przez nie ładować akumulator.

Dla mnie to totalna nowość, szalenie wygodna. Dzisiaj moja zacna dostała aku Yuasa, będę go ładowal przez gniazdo zapalniczki, dodam jeszcze ze chińskie zamienniki mimo tych samych wymiarów co yuasa nie wchodziły całkowicie w schowek... Jednak co oryginał to oryginał.

  • Administrator
Opublikowano

Czyli dobrze rozumiem, przez to gniazdo specjalne będziesz ładowal aku? Bez wyjmowania go.Rozumiem że nie mylić z gniazdem zapalniczki?

Dokładnie tak. Gniazdo/przejściowka (DEFA 12V charger cable kit 701761) zostało podłączone bezpośrednio pod aku, dzięki któremu możemy pozyskiwać i przekazywać energię.

701761_Ladekabel-kit.png

Fabryczne gniazda 12V, które są montowane w skuterach najczęściej udostępniają prąd "po stacyjce"... więc przez nie nie naładujemy aku.

Opublikowano

Jako że lewe lusterko w 1/3 pokazywało mi mój łokieć, postanowiłem się temu przyjrzeć dokładnie bo coś mi nie pasowało.

Okazało się że ramię mocujące było przekręcone o kilka stopni za bardzo w lewo, i nie było pod tym samym kątem co prawe, które to pokazywało sytuację z tyłu bardzo dobrze.

Złapałem klucz, odkręciłem śrubę mocującą o pół obrotu co umożliwiło regulację, przekręciłem ramię lusterka w prawo (z innego punktu widzenia - popchnąłem je trochę bardziej do przodu) i voila!

Teraz ledwie widzę krawędź swojej ręki a lusterko ma więcej miejsca na regulację.

Niby mała rzecz a cieszy :)

  • Sympatycy
Opublikowano

Zamontowany bardzo praktyczny separator schowka do SJ06 by Worlan.

7a2205f81084ddd2gen.jpg

Grzesiu, raz jeszcze WIELKIE dzięki t3756.gif

Z nieopisaną pomocą Worlana zostało zamontowane w schowku gniazdo 12V dzięki któremu została usunięta jedna z nielicznych wad SJ06. Teraz zimowa troska o aku będzie bezproblemowa :)

Worlan, jeszcze raz- WIELKIE dzięki za pomoc :notworthy:

Cała przyjemność po mojej stronie, nie każdy ma możliwość zobaczenia co kryje się pod plastikami Tmaxa ;).

No i zostały zdobyte nowe doświadczenia.

Jeszcze kilka modyfikacji przed Tobą - Mariusz ;) np. pikacz, drugie oczko, dodatkowa trąbka itp..........

Do następnego modyfikowania :)

  • Sympatycy
Opublikowano

Dzisiaj naszło mnie aby zamontować voltomierz cyfrowy panelowy. Szukałem miejsca i stwierdziłem, że nie będę niszczył żadnych widocznych plastikow tylko zamontuje na osłonie akumulatora.

vyha5edy.jpg

Pierwszą wersję okazało się, że będę musiał zmodyfikować o włącznik/wyłącznik zasilania aby w czasie postoju nie czerpał energii.

Ostatecznie przybrał taki kształt.

asuqa3a5.jpg

e9u9e9e4.jpg

No i próba po zamontowaniu. W Hondzie SW-T akumulator jest w schowku pod siedzeniem.

1. Przy wyłączonym silniku po dwóch dniach bez jazdy.

by9ave4u.jpg

2. Po uruchomieniu silnika.

ugeja4ag.jpg

Koszt całkowity nie przekroczył 20 zł. Polecam.

Opublikowano

Odebrałem zamówione Michelin City Grip'y i odstawiłem Hondę do serwisu na wymianę. Jutro odbieram :)

Notabene, przekrok w SH nadaje się świetnie do przewozu niczym nie przywiązanych opon, ale trzeba je chytrze dociskać do przodu kolanem.

Zanim się zorientowałem jak, obydwie opony wypadły mi na światłach, tuż po tym, jak przebiłem się na przód i stanąłem przed ciągnikiem siodłowym z naczepą:

wstyd, po prostu, natomiast co do kierownika ciężarówki, szacun, że nie zatrąbił, jak biegiem odstawiłem skuta na chodnik i wróciłem po swoją zgubę :D

Opublikowano

Może niekoniecznie w skuterze, ale CTX dostał dzisiaj automatyczną oliwiarkę łańcucha firmy Lubrixa.

Opublikowano

Przednia kicha zmieniona mimo, że Michelin był świeży ale miał ok. 3 mm bicia. Zamontowałem Dunlopa Scootsmart i zobaczymy co z tego wyniknie. Na tą chwilę plusy są takie, że przestał wibrować cały sprzęt a jak puszczę kierownicę to nie telepie nią niebezpiecznie.

Opublikowano

Dziś Burgi dostał nową oponkę Pirelli Diablo Scooter -150zł w portfelu

a poniżej manual:

Na początek odsłoniłem wycieraczki gumowe i usunąłem zaślepki z podestu kierowcy oraz odpinamy od spodu podłogę jeśli jeszcze występuje ;) w moim przypadku brak.

zdjecie.jpg

następnie odkręciłem śrubkę mocującą, na zielono - zatrzaski na które trzeba uważać - pomiędzy podestami znajdują się dwa takie niewidoczne zatem z czuciem panowie z czuciem ;)

zdjecie.jpg

I już mam zdemontowaną osłonę.

Następnie odkręcamy wydech zaczynając od rury zamocowanej na dwie śruby imbusowe gdzieś w okolicy czerwonej elipsy.

zdjecie.jpg

Po czym odkręcamy trzy śruby mocujące - jedna z góry wydechu foto 1 oraz dwie od spodu foto 2

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

Pozostało odkręcić trzymanie wydechu - zielone strzałki powyżej i mamy dostęp do głównej śruby

zdjecie.jpg

Po odkręceniu i zsunięciu koła ujrzymy poniższy widok

zdjecie.jpg

Wymiana opony na nową

zdjecie.jpg

I tu kurs do firmy z wyważarką motocyklową ............. - 10zł w portfelu

Skręcanko z nową oponką po wyważaniu

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

I można śmigać :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...