Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Kręcenie ósemek


pabloxl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Sympatycy

Witam tak małe OT co do jazdy władzy :) to chyba powinno wyglądać

facet chyba wie jak obchodzić się na drodze z maszyną.... ps w codziennej gonitwie często zapominamy o szlifowaniu swoich umiejętności a jazda między autami to nie szczyt "ich"(czyt. umiejętności) więc warto od czasu do czasu wdepnąć na plac manewrowy, parking marketu by poćwiczyć podstawy. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza

Hmmm, ósemki (wg jednego z egzaminatorów WORD-u) są po to by jak się wolno jedzie np po chodniku pełnym ludzi to panować nad maszyną i się nie wywalić. Odpowiedziałem że nie planuję jeździć po chodnikach pełnych ludzi ale na egzaminie ósemki wykręcałem biegowcem. Nie czuję potrzeby ćwiczenia ósemek, bardziej by się przydały manewry dynamicznego omijania przeszkód (dwa razy w ciągu dnia musiałem ich ostatnio użyć). Nie kwestionuję szlifowania umiejętności ale nie samymi ósemkami.

Odnośnik do komentarza

Na torze Kielce podczas jazdy doszkalajacej oprócz nauku hamowania, jazdy bardzo wolnej, troche jazdy cyrkowej,prostowanie na chwile moto w zakręcie żeby przyhamować i nne były też 8. Kiedyś to ćwiczyłem ale się okazało że inny sprzęt i waga plus duża waga dżokeja jednak stwarzały problemy.

Odnośnik do komentarza

Myślę, że każde ćwiczenie podnosi nasze umiejętności. Ósemka jest łatwa do przeprowadzenia i w razie czego można się podeprzeć nogą, więc uda się zminimalizować ewentualne uszkodzenia sprzętu. Na pewno pomaga też w opanowaniu balansowania sprzętem a to z kolei przydaje się podczas jazdy w krokach. Nie raz widzialem ludzi, którzy zamiast jechać, przepychali maszynę nogami.

Odnośnik do komentarza

Na marywilskiej 44 (parking z tyłu hali) co czwartek jest trening gymkhany od 18 do 20. Wszyscy są zaproszeni, nawet jak pada zawsze ktoś jest. Cwiczą wszyscy od amatorów do szybciej jezdzących. Warto przyjechac bo zawsze cos podpatrzysz lub sie dowiesz. Można też rozstawić sobie obok pachołki i ćwiczyć włąsne figury czy zwyklą ósemkę. Polecam. Po 2-3 spotkaniach od razu sie czuje progres, Mozna podpytac sie innych o technike i coś wysnieść dla siebie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Zawsze warto podnosić swoje umiejętności. Bezpieczna jazda motocyklem/maxiskuterem wymaga ponadprzeciętnej sprawności, refleksu i umiejętności, a przede wszystkim prawidłowej oceny ryzyka.

Odnośnik do komentarza

Mam dostęp do placu manewroweg,często jeżdzę po ósemce ,powiem skuterem jest ciężko przejechać ósemkę trzeba troszeczkęto szybciej na łukach,mozna to zrobić choć niejest to łatwą sztuką.

Odnośnik do komentarza

Odgrzebuję.

Znalazłem ładną ósemeczkę w Warszawie do potrenowania, polecam ją wszystkim - wstęp darmowy:) parking Tesco przy Połczyńskiej. Plac wygląda na porzucony i można hulać "8" do woli, o ile jakiś TIR nie zrobi sobie na niej pauzy.

link do googlemapy: https://www.google.pl/maps/dir//52.2160418,20.883731/@52.2159715,20.8838464,320m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e2

Dzisiaj pierwszy raz wykonałem ten manewr skuterem i o dziwo tragedii nie ma. Jest pewna trudność w operowaniu rolgazem przy pełnym skręcie kierownicy (na zwykłym moto wrzucasz jedynkę i pojazd sam się dalej toczy bez operowania gazem, sprzęgłem czy hamulcem), ale na pewno da się to wyćwiczyć.

Na zachętę podpinam filmik z jazdy:

Odnośnik do komentarza

Odgrzebuję.

Plac wygląda na porzucony i można hulać "8" do woli, o ile jakiś TIR nie zrobi sobie na niej pauzy.

Plac nie jest porzucony, wynajmowany jest przez szkołę jazdy BETA z Piastowa, jak nikogo nie uczą to nie ma problemu z trenowaniem tam sobie prywatnie.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Samo kręcenie ósemek nie jest specjalnie trudne ,zwłaszcza po kilku próbach.Problem największy może stwarzać masa całego zestawu :confused: {kierownik i moto}

Wszystko zależne od wysokości środka ciężkości... inaczej się manewruje klockiem typu suzi B 650 a inaczej moto ~600(+/-50) cm3 gdzie środek ciężkości jest znacznie wyżej położony. Tak czy inaczej to pokazy gości profi a nie leszczy

Odnośnik do komentarza

Wszystko zależne od wysokości środka ciężkości... inaczej się manewruje klockiem typu suzi B 650 a inaczej moto ~600(+/-50) cm3 gdzie środek ciężkości jest znacznie wyżej położony. Tak czy inaczej to pokazy gości profi a nie leszczy

A co to jest gość profi?

Moja odpowiedz dotyczyła postu #1,a ten film to pokaz bardziej cyrkowy niż normalna jazda nawet dobrego motocyklisty.Wiekszość po kilkudzesieciu godzinach prób mając talent mogła by pokusić się o taki przejazd. Lecz pytanie dotyczyło umijętności wykonania ósemki na skuterze.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...