Skocz do zawartości
Forum Burgmania

T-max i Burgman 650


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie ( i panie ) , jako ewidentny i zupełny świeżak w aspekcie skuterowym , proszę o info , jakie są słabe punkty w w/w sprzętach i na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie ?

Może tak napiszę . Z motocyklami mam do czynienia od 20 lat ponad . Sam handlowałem , sprowadzałem , naprawiałem itd . Ale to były " normalne " motocykle . Teraz zachciało mi się Maxi Szkutra i nie wiem za bardzo jak to sprawdzać , żeby nie kupić mega padła , bo tej technologii nigdy nie dotykałem nawet . No podpowiedzcie zielonemu , na co szczególnie zwrócić uwagę ? Dla jasności , to szukam sprzętu raczej tak z roczników od 2005 do 2008 . Z jednej strony chciało by się trochę poszaleć ( więc T max :msn-wink: ) , a z drugiej strony to ostatnie moje sprzęty to były duże turystyki BMW i nauczyły mnie one wygody ( więc raczej Burgman ) . Ale znając życie to kupię to co szybciej wpadnie w łapy w dobrej kondycji .

Doradzcie cuś , na co patrzeć i co sprawdzać przy zakupie , plizz 45chill.gif

ps . mam na wymianę za skutra , Kawasaki Versys 650 jakby ktoś chciał .Nie wiem czy tu wolno wklejać linki , jak nie to proszę Moda o usunięcie :

http://otomoto.pl/kawasaki-inny-M3796780.html

Opublikowano

.... Z motocyklami mam do czynienia od 20 lat ponad . Sam handlowałem , sprowadzałem , naprawiałem itd . Ale to były " normalne " motocykle . Teraz zachciało mi się Maxi Szkutra i nie wiem za bardzo jak to sprawdzać , żeby nie kupić mega padła , bo tej technologii nigdy nie dotykałem nawet . ...

Skoro przez 20 lat kolega zajmował się motocyklami, to skąd to pytanie? Z takim doświadczeniem wszelkie przekręty powinno dać się wykryć. W sumie wszystko jest to samo, poza skrzynią biegów.

Kupując motocykl czy skuter trzeba sprawdzić: stan silnika, ramę, zawieszenie (przód, tył), jakoś hamulców, stan ogumienia, plastiki i ich uszkodzenia i napęd. Jak widać wszędzie jest to samo :)

Co do wyboru, to pewnie B650. Koledzy piszą, że taki powolny to on nie jest. A lans też wcale nie kiepski :group:

Skoro jest już przyzwyczajenie do luksusu...

  • Administrator
Opublikowano

Może tak napiszę . Z motocyklami mam do czynienia od 20 lat ponad . Sam handlowałem , sprowadzałem , naprawiałem itd .

[...]

No podpowiedzcie zielonemu , na co szczególnie zwrócić uwagę ?

Skoro handlowałeś moto i naprawiałeś to jaki ty "zielony"?

Maxi skuter różni się od moto głównie inną konstrukcją ramy oraz innym przeniesieniem napędu... choć są modele również na łańcuchu, które mają "biegi". Inna jest też charakterystyka silnika, mocy/ momentu.

Reszta to w zasadzie samo. Jeśli sprowadzałeś 4oo to powinieneś dokładnie znać specyfikę rynku i wiedzieć skąd biorą się padła i jak nie wpaść na minę.

W starszych egzemplarzach AN 650 zawód sprawia dość często skrzynia CVT, trochę rzadziej napinacze rozrządu. Problemem są także rdzewiejące kolektory wydechowe oraz niektóre miejsca ramy.

T-max - problemy mają czasem pompy paliwa i regulatory napięcia. Reszta jest raczej bezproblemowa.

Kwestii pokleceńców, "składaków" i powypadkowych ulepów nie rozwijam bo, jak wspomniałem na wstępie, powinieneś znać ten temat od podszewki.

Powodzenia w zakupach.

Opublikowano

Chopy , mi raczej chodzi o słabe punkty tych dwóch sprzętów ,żeby wiedzieć na co szczególnie zaglądać . Bo kwestie detektywistycznych wyszukiwań śladów po pracach naszych Narodowych Rzeźbiarzy Motocyklowych to mam opanowane :)

... a te pompy w Tmaxach to częsta sprawa ? Co tam w nich pada ? Jak są zwalone to jakoś się szczególnie uwidacznia dopiero podczas jazdy , czy już na wolnych obrotach na postoju można wyczaić ?

Opublikowano

Wodzu jak widzę to zamieszkujesz nasze piękne góry. Moim zdaniem warto w taki wypadku zastanowić się nad B 650 a to z racji możliwości hamowania silnikiem z uwagi na konstrukcje CVT.

  • Administrator
Opublikowano

... a te pompy w Tmaxach to częsta sprawa ? Co tam w nich pada ? Jak są zwalone to jakoś się szczególnie uwidacznia dopiero podczas jazdy , czy już na wolnych obrotach na postoju można wyczaić ?

Niestety, nie jest to łatwe w namierzeniu podczas kupna. Pompa na zimno pracuje ok, jak złapie temperaturę siada.

W praktyce wygląda to tak: rano odpalasz skuter, przejeżdżasz 10 km, gasisz i... już nie odpalisz. Jak się schłodzi znów podaje paliwo. O ile dobrze kojarzę pompy z chin są wadliwe. Te z Czech są ok.

Na szczęście nie jest to aż tak mocno nagminne.

Opublikowano

A sama wymiana pompy nie trwa więcej niż 5-10 minut - mieliśmy okazję obserwować to podczas którejś przejażdzki WBN albo spotowej.

Więc można wozić ze sobą 2-gą i podmieniać na parkingu :)

Opublikowano

Obie uszkodzone, z czego jedna się grzeje w skuterze a druga chłodzi w bagażniku? Kto tak jeździ(-ł)?

Opublikowano

Ja tak latałem.. W czym problem? Jedna miała słaby wydatek i brak pełnej mocy a druga się zacierała po nagrzaniu.

Nie jest łatwo kupić dobrą pompę gdyż nikt nie wyjmie Ci jej ze smoka żeby sprzawdzić czy to czeszka.

Najlepiej szukać od mayesty 400 po 2004r, na 90% będzie ok.

Opublikowano

A czy ja mówię, że problem? Życie mnie po prostu czasem zadziwia. Takie rzeczy to w dowcipach raczej opowiadają, a tu się okazuje, że jednak można.... Gdybym nie pisał to bym zaniemówił. Ok, koniec off-topu z mojej strony.

Opublikowano

dzięki panowie za sugestie .

Ja raczej na tego Suzuka się nakręcam . Mam nawet teraz aż 3 możliwości podmiany . W sumie to 4 , bo jeden gostek ma 2 takie sprzęty . Ta więc w przyszłym tygodniu już raczej będę zaskuterzony :)

Opublikowano

Poczytaj jeszcze sobie o słabych punktach Burgmana tak abyś podejmował świadomą decyzje.

Opublikowano

Decyzja już zapadła . Ino Burger . Jak mi nie spasi to zwyczajnie sprzedam i cuś innego kupię .

Opublikowano

Pochwal się jak nabędziesz sprzęt.

Powodzenia i szerokości

Opublikowano

Decyzja już zapadła . Ino Burger . Jak mi nie spasi to zwyczajnie sprzedam i cuś innego kupię .

Bardzo słuszna decyzja. Czekamy na zdjęcia nowego nabytku. Powodzenia.

  • Sympatycy
Opublikowano

Witej Wodzu , sprzęta najlepiej obejrzeć z bliska i na żywo , zwracaj szczególną uwage na spasowanie plastików , jeżeli coś będzie nie tak z ramą plastiki nie dają

się poskładać dokładnie . Na biegu jałowym z przekładni nie może być słychać grzechotania jak z diesla .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...