Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Kymco People GT 300i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może kierownik SH 300 ważył 50 kg ? ;) . Ja też właśnie porzucam swoje ASO Kymco ale nie ze względu na koszty ( przegląd 5k- ok. 450 zł za wszysko czyli znośnie ) czy koniec gwarancji tylko dlatego ,że magik od skuterów się zwolnił a nie chcę dawać maszyny w niepewne ręce.

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Nurider

    25

  • MariuszBurgi

    11

  • pawelecm

    5

  • p0lish

    5

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Daj znać jak będzie na tych nowych rolkach

Ciekawe czy 0.5g zrobi jakąkolwiek różnicę

Na serii pode mną mój kibel robi licznikowe 150

Opublikowano

Mój też ciągnie ( na płaskim i bez silnego wiatru ) licznikowe 145-150 km/h mimo wysokiej szyby ale od 130-stu to już powolna wspinaczka i wyprzedzanie staje się wyzwaniem. Mam nadzieję ,że Pulleye trochę poprawią sytuację :). Koledzy z którymi najczęściej śmigam mają sprzęty od 400 cm3 w górę . W mieście jest dobrze ale na dalekich trasach nie chcę ich spowalniać :).

Masz jakieś patenty na powiększenie przestrzeni bagażowej? Kupiłem sakwy ale na co dzień to słaby pomysł ( brak zamknięcia) . Kombinuję jakiś większy kuferek bo ten seryjny...sam wiesz, szału nie ma.

Opublikowano

Nie mam patentu. Śmigam tylko po mieście więc nie potrzebuje nic więcej. Czasami nawet odpinam kufer :)

Opublikowano

Witajcie,

Ja niestety nie mam GT 300i, ale nie ukrywam, że bardzo mi się podoba.

Jedna rzecz mnie tylko zastanawia - ma on obrotomierz? Bo ani na zdjęciach w necie, ani na żywca w salonie się nie dopatrzyłem - chyba, że na tyl wyświetlaczu ciekłokrystalicznym

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie ma obrotomierza...ale jakoś nie odczuwam jego braku. Silnik przy przyspieszaniu wkręca się na chyba optymalne obroty bo ciągnie baaardzo dobrze , przy v-max nie doświadczyłem odcięcia. Gdyby obrotomierz był bym się nie obraził :) ale naprawdę- jeśli nie kombinujesz z tuningiem, nie zatęsknisz za nim .

Opublikowano

Daj znać jak będzie na tych nowych rolkach

Ciekawe czy 0.5g zrobi jakąkolwiek różnicę

Na serii pode mną mój kibel robi licznikowe 150

15 g Pulleya zamontowane ! (Pawelneos wielkie dzięki ! !piwko .

Zanim o wrażeniach z jazdy kilka faktów . Zważyliśmy seryjne rolki , miały pomiędzy 15,25 a 15, 45 g . Pulleye ważyły 14,4 do 14,6 g więc do deklarowanych 15 g trochę im brakowało. Jazda - szybciej wkręca się na wysokie obroty i do 60 km/h przyspiesza jednym skokiem :) przy tej prędkości jest lekkie zawahanie , obroty trochę spadają , jest kolejny ciąg do ok 80 i znowu lekki spadek ciągu , potem już jednostajny , szybszy niż na seryjnych szwung aż do 145 ( na seryjnych żwawe przyspieszanie kończyło się na ok 130 km/h) . V- max . Do tej pory na prostej było to ok 150 km/h , jeżeli była górka potrafił zejść do 160 i tę prędkość utrzymać . Po zmianie rolek bez łaski poszedł 155 na prostej i wtedy ,niestety, puszka zajechała mi drogę :boxing: . Jutro sprawdzę jeszcze raz. Podczas przyspieszania przy wyprzedzaniu ciąg również trochę lepszy Na jałowych skut chodzi równiej i ciszej . Do wyższych obrotów już się przyzwyczaiłem , wkurzają mnie trochę te przytykania ale może się to jeszcze uspokoi jak się rolki ułożą ( ślizgi mam oryginalne , nie pulley'e) . W sumie pierwsze wrażenia raczej pozytywne , warto było zainwestować :). 14-stek bym nie zaryzykował - przyspieszenie pewnie by się jeszcze trochę poprawiło ale ciągłego wycia na wysokich obrotach bym nie zdzierżył a v-max pewnie by ucierpiał .

  • 1 miesiąc temu...
  • Administrator
Opublikowano

Od dziś zacząłem ujeżdżać (służbowo) prawdopodobnie pierwszy egzemplarz w PL People 300 Gti, model 2014 z ABS' em.

Kymco_People_GTi_300_ABS_01.jpg

Porównanie >ABS vs bez ABS< niebawem, bo chwilowo stan licznika 29 km :)

Opublikowano

Trzymamy za słowo :) Może wpadniesz nim do Toporni ? Będzie okazja do bezpośrednich porównań :).

  • Administrator
Opublikowano

Nurider, na 99% People GTi z ABS zwiozę na zlot... Powiem więcej, będziesz miał możliwość odbycia nim krótkiej przejażdżki :)

Opublikowano

To już nie mam wyjścia..muszę się zapisać :) I wreszcie będzie okazja zobaczyć czy rolki Pulleya coś dają czy to tylko autosugestia :)

Opublikowano

Mariusz,

1) czy moglbys zmierzyc centymetrem jego najwieksza szerokosc (manetki oraz lusterka)?

2) z tego co czytalem, kask szczekowy nie wejdzie pod kanape, tak?

Opublikowano

Od mojego nowy model różni się chyba tylko ABS-em. Kask nie wchodzi- ani szczęka ani integral ani nawet jet :( . Może tylko taki orzeszek na czubek glowy ale to trudno nazwać kaskiem ....

Opublikowano

Dzieki,

a kufer Monokey da sie zamontowac, czy raczej tylko Monolock?

Opublikowano

Szerokość manetek to 75 cm, ale lusterka wystają szerokość lusterek ok 86-87cm

ja lusterka zmieniłem na nieco węższe, ale dodanie szyby (inne mocowanie) wcześniej zwiększyło szerokość o ok 4,5 -5 cm ( z czego odzyskałem ok. 3,6 cm)

Opublikowano

Seryjnie lusterka sa na takiej wysokości, że nie kolidują z lusterkami zwykłych puszek. Tylko nieliczne SUV-y mają je na zbliżonej wysokości, mimo,to uważam, że "przeciskalność" GT-ka w korkach jest bardzo dobra, prawie jak 50-tek.

Opublikowano

Dzieki, jezdzilem Xenterem (szer. manetek 69 cm) i "przejechalem sie" Visionem (szer. manetek 67 cm).

Na wielu warszawskich ulicach czuc roznice wzgledem 74-75 cm wielu innych skuterow.

Plus do tego mala masa.

Na pewno People GT jest odczuwalnie wezszy od DT300.

Opublikowano

Dzieki,

a kufer Monokey da sie zamontowac, czy raczej tylko Monolock?

Samą płytę monokey pewnie da się założyć na stelaż od monolock. Myślę jednak, że poważnym ograniczeniem jest tutaj oryginalny bagażnik na którym trzyma się stelaż i jego wytrzymałość.

  • 2 tygodnie później...
  • Sympatycy
Opublikowano

To ja dołożę trzy grosze (służbowo, oczywiście), taki mini-test. Generalnie zgadzam się z przedmówcami, szczególnie z opinią Mariusza, nie potwierdzam tylko uwag co do twardości zawieszenia - wg mnie jest świetne. Możliwe, że coś się zmieniło po dołożeniu ABSu.

Kymco People GT300i ABS - rewelacja. Ostatnio mam okazję jeździć dużo cięższymi i większymi skuterami i muszę przyznać, że bardzo spodobała mi się ta odmiana. Mały miejski wymiatacz. Można przejechać przez zakorkowany Raszyn (warszawiacy wiedzą o czym mowa) i zatrzymać się tylko na światłach - korkoodporność tego skutera jest niezwykła. Przyspieszenie - w porządku, puszki ze świateł zostają w tyle bez najmniejszych problemów. Prędkość maks. ok. 145-150 (licznikowe) i dalej skuter iść nie chce. Kanapa - na początku wydała mi się męcząca i twarda ale po przyzwyczajeniu stwierdzam, że można przejechać 100km bez zmęczenia. Światła poprawne, ładnie wyglądają pozycyjne LEDy. Hamulce - rewelacja, myślę, że równie dobre jak w Xcitingu 400i. Z lusterkami nieco gorzej: są blisko kierującego i nawet niewielkie wychylenie do przodu (podczas walki z wiatrem) powoduje, że nic w nich nie widać. Taki już urok tego skutera. Manewrowość na parkingu i jazda w zakrętach - genialna. Skuter prowadzi się jak motocykl - niewątpliwa zasługa masy i wyważenia. No i chyba pierwszy raz pochwalę zawieszenie: jest takie jakie być powinno. Nie za twarde, nic nie bije po kręgosłupie. Duże koła skutecznie eliminują nierówności - pod tym względem jest również rewelacyjnie. ABS działa dobrze, nie wtrąca się niepotrzebnie ale jeździłem po suchym i bez awaryjnego hamowania, więc wszystko przede mną.

Trochę wad oczywiście też się znalazło: w schowku mieszczą się rękawiczki i instrukcja obsługi. Nie ma nawet mowy o próbie zmieszczenia jakiegokolwiek kasku. Do tego celu musi wystarczyć kuferek, który wydaje się dość delikatny (szczególnie zamknięcie). Wchodzi do niego szczękowiec, przeciwdeszczówka, rękawiczki i aparat fotograficzny w futerale - czyli nie jest dramatycznie.

W skuterze zdecydowanie brakuje szyby - jazda od 110 km/h jest męcząca, aczkolwiek możliwa, pod warunkiem ubrania się w sztywniejszą kurtkę (np. skórzaną). Wyższa szyba jest wg mnie absolutnie niezbędnym zakupem.

Stopka boczna rozkłada się w niepewny sposób, trzeba się upewniać, że została maksymalnie wysunięta, bo inaczej można położyć skuter.

To co mi się w tym skuterze podoba to jego niezwykła zwinność i niepozorność. Generalnie wygląda jak 50tką, ten delikatny kuferek sugeruje, że to jakaś chińska pierdziawka, po czym nagle okazuje się, że ta pierdziawka jest 100 metrów przed nami i nawet 140 konny "passat w tedeiku" nie ma nic do powiedzenia.

W trasie jedzie się dobrze (pomijając kompletny brak szyby), prędkość przelotowa 120-130 wydaje się absolutnie rozsądna i możliwa do utrzymania, pod warunkiem, że zafundujemy skuterowi szybę.

Jednym słowem: brałbym*

*Gdybym mógł mieć 10 skuterów w garażu

Opublikowano

Dzięki smoku za tę reckę - opinie naszych nadwornych testerów liczą się potrójnie :) . Artix- jeszcze Ty zostałeś ...;) Skut faktycznie super po drobnych modyfikacjach. Z dużą turystyczną szybą zamienia sie prawie w auto- nawet w deszczu zapewnia bardzo przyzwoitą ochronę . Zawiecha, jak wspomniałeś , super- w zakrętach T-maxa GT-ek nie pogoni ale po przyzwyczajeniu się do wysokiego środka ciężkości zakręty bierze prawie jak moto. Prędkość przelotowa - hmmm... ja spokojnie trzymam 135-140 i jest jeszcze mały zapas do wyprzedzania .Silnik absolutnie nie sprawia wrażenia jakby się męczył . Na pewno w trasie nie zamula co potwierdzą koledzy z grupy pomorskiej dosiadający sprzętów klasy 500 cm3 i większych :) . No i ta wspomniana przez Ciebie nikczemna fizys ... powoduje ,że biedacy w puszkach czesto chcą się ścigać. Niby człowiek już poważny i wyścigi spod świateł mu nie w głowie ale nerw czasem puszcza i bywa śmiesznie - byłem świadkiem jak po 3-cim przegranym starcie koleś w podrasowanym golfiku zostal pobity torebką przez towarzyszkę swojego życia i do czwartego startu już nie podjechał :). A już bez dykteryjek - jeżeli ktoś chce Pulleye to tylko 15-stki. Ważą tak naprawdę 14,8 czyli sa jakieś 0.4-0.5 grama lżejsze od seryjnych .

Efekt - trochę lepsze przyspieszenie i minimalnie wiekszy v-max (o jakieś 5 km/h) Wady - głośniejszy ( wyższe obroty ) i spalanie -na serii raz udalo mi sie przekroczyć 4 litry ( 4.1 - zazwyczaj 3.8) teraz przy porównywalnej jeździe spala 4.2-4.4 l :( . NA 14-skach start pewnie będzie jeszcze lepszy ale wycie i spalanie ( przynajmniej dla mnie ) już byłyby nieakceptowalne. Do miasta ok ale poza na pewno już nie. No i v-max też pewnie nieznacznie ale poleci w dół.

Bardzo jestem ciekaw działania ABS-u. Na suchym asfalcie nie udało mi się jeszcze zablokowac przedniego koła ale na mokrym raz dałem radę ..wrażenie oczywiście mało sympatyczne . Mam nadzieję ,że w Toporni zrobimy male testy porównawcze :).

Aha - kanapa . Jest...taka sobie . Po ok. 50 km tyłek zaczyna drętwieć ale po zmianie pozycji jest spokój na kolejne 50 km :) . Wbrew pozorom jest to możliwe- kotwiczę pięty w narożnikach podłogi, stopy na zewnątrz i jadę prawie jak na chopperze :) . Warunek niezbędny- porządne moto buty.

  • Administrator
Opublikowano

@Smoku, generalnie mamy (jak zwykle zresztą :msn-wink: ) w zasadzie te same odczucia.

Z lusterkami nieco gorzej: są blisko kierującego i nawet niewielkie wychylenie do przodu (podczas walki z wiatrem) powoduje, że nic w nich nie widać.

Weź proszę pod uwagę, że po przesiadce bezpośrednio z T-max'a, który lusterka ma daaaaleko w przodzie, każdy z zamontowanymi na kierownicy będzie sugerował że są >za blisko<. W moim odczuciu widoczność i stabilność obrazu w lusterkach w People GTi jest bardzo dobra... stwierdzam to np. po przesiadce z K-XCT.

Zgodzę się natomiast co do jakości kuferka centralnego, jakością może nie powala ale ma też dwa plusy: jest dość stabilny (odporny na przeciążenia) a zamek otwiera klucz od stacyjki.

Generalnie skuter, ze względu na swoje właściwości jest genialny do miasta. Promień zawracania miażdży! "Przeciskalność" w korkach CELUJĄCA a wypierd spod świateł niejednego zadziwi.

Hamulce zostały już przeze mnie dogłębnie przetestowane, oczywiście mam na myśli ABS.

Zresztą całość wkrótce opiszę w teście długodystansowym :cool2:

  • Sympatycy
Opublikowano

Nie porównuje lusterek z T-MAXem czy tez BMW GT, bo oczywiście są dużo bliżej - chodzi mi raczej o Xcitinga 400i, gdzie lusterka też są na kierownicy a mimo to, są dużo lepsze. Oczywiście na GT300i bardziej się wierciłem ze względu na walkę z wiatrem i może dlatego...

Jeszcze jedno: wlew paliwa. Kymco ZAWSZE musi coś zrobić "po swojemu" (czytaj: w idiotyczny sposóB). Nie bardzo rozumiem sens montażu tej poprzeczki, co powoduje, że nie możemy włożyć pistoletu do baku tylko trzeba go trzymać i lać benzynę bardzo powoli. Druga irytująca rzecz to zmiana trybu zegarów i kasowanie przebiegu dziennego: co prawda są już na szczęście tylko dwa prztyczki ale wciąż kasowanie przebiegu dwiema rękami to jakaś przesada...

No i przyczepił bym się do prędkościomierza: małe cyferki, wielkie kółko na środku skraca wskaźnik prędkości. Niby szczegół ale ja preferuję czytelniejsze wskaźniki. Nie znalazłem termometru, co w odróżnieniu od np. braku obrotomierza uważam za duży problem. Wyświetlacz LCD ma bardzo słabe kąty widzenia, na postoju nie zobaczymy np. godziny stojąc obok skutera. Generalnie - duperele, w każdym pojeździe da się takie "kwiatki" znaleźć.

PS. Zdjęcia do testu gotowe, jak zwykle mały konflikt z ochroniarzami na Domaniewskiej - są bardzo terytorialni ;)

  • Administrator
Opublikowano

Nie porównuje lusterek z T-MAXem czy tez BMW GT, bo oczywiście są dużo bliżej - chodzi mi raczej o Xcitinga 400i, gdzie lusterka też są na kierownicy a mimo to, są dużo lepsze.

Ja znowu bardziej odnosiłem się do K-XCT i wielu innych (porównywalnych klasowo) testówek, gdzie czasem 75% widzialności zasłaniają własne ramiona. Dlatego uważam, że te w People GTi zasługują na ocenę dobry +.

Odczyty samego prędkościomierza moim zdaniem ok... dodatkowo w nocy są bojowo podświetlone.

Reszta "baboli"- pełna zgoda.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Panowie Prezesi! Już chyba posprzątane po Burgmanii ? ;) Kiedy test GT-ka z ABS-em? Spróbowalem go w Toporni , robił wrażenie :)

Opublikowano

Wypada też wspomnieć o dość twardej charakterystyce nastawów zawieszenia.

Dość twardej??? Ja bym powiedział , że za miękkiej. Po prostu zbyt wcześnie "dobija". Problem zwłaszcza z pasażerem. Regulacja wstępnego napięcia tylnych amortyzatorów działa jako tako do 100kg. W moim przypadku maksymalne nastawy to sam kierowca.

Apopos hamulców. Czy dałoby się podmienić regulowane klamki z K-XCT do GT??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...