Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Burgman 650 ZL3 wrażenia, opinie po pierwszych km .....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jezeli Administracja uzna Temat nie pasujacy do dzialu prosze o przeniesienie ......

Jak juz wieku uzytkownikow zauwazylo na Forum pojawil sie ( chyba pierwszy ZL3 ) a ze jestem przekonany, ze to nie ostatni w pomocy dla tych, ktorzy jeszcze sie wachaja z decyzja kupic czy nie kupic pozwole sobie zalozyc nowy temat.

IMG_8822.JPG

IMG_8825.JPG

Pierwsze wrazenia z jazdy uswiadomily mnie ze Producent nie tylko zmienil wyglad zewnetrzny nowego Modelu, ale takze zmienil stan techniczny pojazdu, ktorego nie mozna stwierdzic po ogledzinach zewnetrznych.

Co chodzi o sam wyglad nie bede sie za duzo rospisywal, bo to rzecz gustu jednemu sie podoba drugiemu nie, wiec ten temat (ocene) pozostawiam kazdemu z osobna.

Jako pierwsze zaczne od pracy silnika; moim zdaniem silnik, skrzynia biegow jak I wydech pracuje ciszej, plynniej od poprzednika. Mysle ze jest to spowodowane tym ze nowy skuter zostal zaopatrzony m.i.n w nowe zawory, lozyska, tarcze sprzeglowa, uklad wydechowy jak i wtryskowy,

IMG_8823.JPG

pierscienie tlokowe co ma pozwolic (wg Producenta) na mniejsze zuzycie paliwa do 15 procent.

I tu informacja dla posiadaczy nowego ZL3. Nie jest zalecane tankowania paliwa E10 bo dochodzi do zatkania dysz. Informacje ta dostalem od mechanika, ktory zapoznawal mnie przy odbiorze Moto w salonie.

Bardzo pozytywne wrazenie zrobil na mnie nowy uklad hamulcowy zmieniony z Bosch na nowy ABS Nissin.

Temat zegarow hmmm moim zdaniem to bardzo dobry krok ze strony producenta chyba juz najwyzszy czas byl na zmiane, czytelne przejzyste nawet podczas jazdy gdy slonce pada prosto na zegary.

IMG_8828.JPG

Pierwsze kilometry mialem okazje jechac z plecaczkiem wiec i tu moge powiedziec pomimo to, ze Rama w tylniej czesci pojazdu zostala zwezona nie przenioslo sie to na niewygode pasazera. Siedzenie pozostalo szerokie i wygodne. Jak juz jestem przy zmianie Ramy to mam wrazenie ze kierownica tez zmienila sie od poprzednika moze sie myle, ale wydaje mi sie ze jest wezsza a moze tylko zmiana pochylenia bo to napewno jest inne.

Temat hamulca recznego .... dobry pomysl ladnie w komponowany w obudowe ( jak dla mnie gdzie musze sie zatrzymac na sromyn zjezdzie by otworzyc brame garazowa ) w przeciwienstwie do opcji w BMW 650 GT praktyczniejszy.

IMG_8833.JPG

Sama jazda hmmm Skuter wrecz klei sie do drogi i dobrze znosi ostre luki ( zakrety) szybkie przejscie z luku na luk rewelacyjne czego nie moge powiedziec o poprzedniku tam czasami mialem problemy jednak tarcie stopkami po asfalcie pozostalo moge nawet stwierdzic ze szybcie to nastepuje jak w starszym modelu ( pierwsze szlify stopek juz mam za soba hihihi)

To tyle co moge powiedziec po pierwszych 100 kilometrach

Teraz troche o samym wykonczeniu:

Otoz jestem troche negatywnie zaskoczony materialami jakimi producent wykonczyl nie tak tani przeciez produkt. Plastyki, obicie kanapy sa gorszej jakosci od poprzednika. Mysle ze producent zaoszczedzil na materialach wykonczeniowych wzgedem nowej technologi silnika i samego wygladu by utrzymac stara przeciez i tak juz wysoka cene.

IMG_8831.JPGIMG_8832.JPG

Co do ceny to na rynku niemieckim w wersji Z ( rownowaznik Executive ) to 10490,-€ + 190,-Koszty transportu wersja 650 ( bez podgrzewanych manetek, siedzenia i oparcia ) to koszt pomniejszony o 390,-€ ta wersja jednak nie jest dostepna na rynku Europejskim.

To tyle na ta chwile, reszte po nastepnych kilometrach.

Mam nadzieje ze moglem co niektorym pomoc w wyborze nowego skutera aczkolwiek wiem ze do profesjonalnego opisu jeszcze mi daleko ;-)

wiec nic tylko dalej w droge .....

IMG_8840.JPG cdn

..............................................

Przeniesiono do "Ogólne"

Administracja

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • MariuszBurgi

    21

  • Miro71

    18

  • Lucjan73

    11

  • przemas

    5

Top użytkownicy w tym temacie

  • Klubowicze
Opublikowano

Jest piękny... Nowe lampy na tyle wyglądają świetnie a analogowe zegary przezentują się bardzo fajnie, choć może nie tak jak w Majesty (tuby) czy Hondzie SW (bajka)... Jesli jeszcze bardziej obniżono jakość materiałów, to już nie dobrze. Jako świeży użytkownik Suzuki jestem trochę zdziwiony niektórymi "kfiatkami"... W włoskim Piaggio rama nie była taka z wykwitami, jak w tym Japopńczyku... Kołki mocujące plastiki pękają jak zapałki, choć pewnie to już i z racji wieku... Mając jednak wolne 40K złociszy w kieszeni, miałbym dylemat, co wybrać... Serce i oczy wskazywały by na piękną Suzi, przezorność i spokój duszy szarpał by w stronę SW 600...

Opublikowano

Serce i oczy wskazywały by na piękną Suzi, przezorność i spokój duszy szarpał by w stronę SW 600...

co chodzi o sprawy techniczne to musze powiedziec ze to moj 3- Burgman K5 ( 38000 km) L0 ( 24300 ) i Zl3 z zadnym nie mialem jakich kolwiek problemow

  • Administrator
Opublikowano

Jako pierwsze zaczne od pracy silnika; moim zdaniem silnik, skrzynia biegow jak I wydech pracuje ciszej, plynniej od poprzednika. Mysle ze jest to spowodowane tym ze nowy skuter zostal zaopatrzony m.i.n w nowe zawory, lozyska, tarcze sprzeglowa, uklad wydechowy jak i wtryskowy, pierscienie tlokowe co ma pozwolic (wg Producenta) na mniejsze zuzycie paliwa do 15 procent.

Miro, skąd ta informacja? Domyślam się, że od dealera. Nie wykluczam iż nie jest to prawdą ale dziwne, że oficjalne katalogi jak i importerzy nic o tym nie wspominają.

I tu informacja dla posiadaczy nowego ZL3. Nie jest zalecane tankowania paliwa E10 bo dochodzi do zatkania dysz. Informacje ta dostalem od mechanika, ktory zapoznawal mnie przy odbiorze Moto w salonie.

W PL nie jest to problemem bo tu są porządne paliwa i nie karmimy naszych sprzętów jakimiś bio syfami :msn-wink:, ale faktycznie w DE trzeba o tym pamiętać.

Teraz troche o samym wykonczeniu:

Otoz jestem troche negatywnie zaskoczony materialami jakimi producent wykonczyl nie tak tani przeciez produkt. Plastyki, obicie kanapy sa gorszej jakosci od poprzednika. Mysle ze producent zaoszczedzil na materialach wykonczeniowych wzgedem nowej technologi silnika i samego wygladu by utrzymac stara przeciez i tak juz wysoka cene.

IMG_8831.JPGIMG_8832.JPG

Niestety, zgadza się. Wspominałem o tym w tym wątku>>> http://www.forum.bur...3/page__st__100

Z drugiej strony konkurencja także oszczędza i Suzuki nie jest tutaj wyjątkiem... takie czasy :)

Miro, pisz, chwal się, dopisuj bo my lada moment rozpoczynamy test drogowy 650 L3 więc konfrontacja naszych odczuć mile widziana ;)

Opublikowano

Moim zdaniem zaoszczędzili na materiałach absolutnie nic nie zmieniając w mechanice. Dzięki czemu mają "nowy" model przy ograniczeniu kosztów produkcji = większy zysk.

Nie widzę ekonomicznego sensu, dla którego mieliby wrzucać te "nowe zawory" itp. Oznaczałoby to gruntowne przekonstruowanie silnika, choć być może oznacza to po prostu nowe = kupione u nowych podwykonawców tj. już nie japońskich, a tajwańskich lub tajladndzkich.

Opublikowano
Miro, skąd ta informacja? Domyślam się, że od dealera. Nie wykluczam iż nie jest to prawdą ale dziwne, że oficjalne katalogi jak i importerzy nic o tym nie wspominają.

Masz racje te informacje pochodza od Dilera jakoze ja sie na mechanice nie znam i wzyciu rozebranego silnika nie widzialem :-) ( od tego mam Serwis) hihihih

Niestety, zgadza się. Wspominałem o tym w tym wątku>>> http://www.forum.bur...3/page__st__100

Z drugiej strony konkurencja także oszczędza i Suzuki nie jest tutaj wyjątkiem... takie czasy :)

Nie znalem tego watku, ale co nieco sie potwierdza to co ja pisalem musze jednak powiedziec ze az tak zle nie ma czlowiek do wszystkiego sie powoli przyzwyczaja ;-)

Miro, pisz, chwal się, dopisuj bo my lada moment rozpoczynamy test drogowy 650 L3 więc konfrontacja naszych odczuć mile widziana ;)

Jak tylko nabije znowu troche kilosow ..... narazie praca praca praca :-(

Miro, skąd ta informacja? Domyślam się, że od dealera. Nie wykluczam iż nie jest to prawdą ale dziwne, że oficjalne katalogi jak i importerzy nic o tym nie wspominają.

nie dalo mi to spokoju wiec dorzucam linka niestety po niemiecku gdzie takze mozna poczytac o nowych czesciach w silniku a moze ja niemieckiego nierozumie hmmmmm ....

http://www.handelsbl...rn/8081828.html

Poprawione cytaty.

Administracja

  • Administrator
Opublikowano

Z tego linku wynika, że faktycznie zostało wprowadzone kilka zmian/poprawek w napędzie L3. Przy okazji zgłębię temat ;)

Bardzo pozytywne wrazenie zrobil na mnie nowy uklad hamulcowy zmieniony z Bosch na nowy ABS Nissin.

Miro, chyba jest dokładnie odwrotnie.

W nowym L3 system ABS dostarcza teraz Bosch.

Opublikowano

teraz to juz wogole zglupialem zaraz pojde do garazu i zobacze czy gdzies cos pisze .... jak nie to sprzedam ta skladanke o nazwie Burgman hihihih

a ja i tak bede przystawal przy swoim ze hamulce sa lepsze jak w poprzedniku !!!!!

Juz nie moge sie doczekac testow robionych przez Fachowcow ...... pozdrawienia dla Mariusza :-)

Mariusz nie wiem co ja za Burka kupilem a moze to stary Modell hihihii ale u mnie hamulce sa devinitywnie z Nissin, moze juz wyszedl nowy z hamulcami Bosch-a a ja nic o tym nie wiem ..... jeraz juz wiem dlaczego byla taka okazja cenowa hihihi

no.JPG

no1.JPG

  • Administrator
Opublikowano

No to jeszcze raz bo nie rozumiemy się :pimp:

Ty napisałeś:

Bardzo pozytywne wrazenie zrobil na mnie nowy uklad hamulcowy zmieniony z Bosch na nowy ABS Nissin.

Później ja:

Miro, chyba jest dokładnie odwrotnie.

W nowym L3 system ABS dostarcza teraz Bosch.

Później Ty:

Mariusz nie wiem co ja za Burka kupilem a moze to stary Modell hihihii ale u mnie hamulce sa devinitywnie z Nissin, moze juz wyszedl nowy z hamulcami Bosch-a a ja nic o tym nie wiem ..... jeraz juz wiem dlaczego byla taka okazja cenowa hihihi

Więc uściślimy Miro:

Układ hamulcowy (kompletny) do Burgmana 650 od początku produkcji dostarczała japońska firma Nissin, łącznie z systemem antypoźlizgowym ABS (od modelu K4 w górę).

W modelu L3 zmieniony (poprawiony) został jedynie układ ABS, który teraz pochodzi od firmy BOSCH (zamontowana pompa 9TE 6 generacji). Pozostałe elementy układu hamulcowego, w tym także zaciski które sfotografowałeś, są tak jak poprzednio firmy Nissin.

Uff, mam nadzieję, że teraz wszystko jasne :msn-wink:

Opublikowano

Piekny sprzet,gustowny stroj.Szczerze zazdroszcze i gratuluje.

Opublikowano

i tu powstaje problem ..... po prostu nie mam tyle wiedzy co WY(TY) !!!!! a Ty mnie prosisz o opisy jak ja zielonego pojecia nie mam ......

Poddaje sie !!!

jak pisalem wczesniej .... niewiele mam pojecia co chodzi o technike to juz pozostawie Tobie, z niecierpliwoscia czekam na Wasze testowe opinie..... puki co ja jestem zadowolony a jak mi sie znudzi i przeczytam negatywny ( Wasz ) Test Burka to sprzedam go w cholere i kupie L4 jupi ....

No to jeszcze raz bo nie rozumiemy się :pimp:

Ty napisałeś:

[/font][/color]

Później ja:

Później Ty:

Więc uściślimy Miro:

Układ hamulcowy (kompletny) do Burgmana 650 od początku produkcji dostarczała japońska firma Nissin, łącznie z systemem antypoźlizgowym ABS (od modelu K4 w górę).

W modelu L3 zmieniony (poprawiony) został jedynie układ ABS, który teraz pochodzi od firmy BOSCH (zamontowana pompa 9TE 6 generacji). Pozostałe elementy układu hamulcowego, w tym także zaciski które sfotografowałeś, są tak jak poprzednio firmy Nissin.

Uff, mam nadzieję, że teraz wszystko jasne :msn-wink:

po tak obszernym wyjasnieniu to i dla takiego jak ja jest JASNE !!!!! dzieki za Info

Opublikowano

w przeciwienstwie do opcji w BMW 650 GT praktyczniejszy.

A ło co się rozchodzi chodzi z tym porównaniem hamulca :)

Ogólnie sprzęt jest bardzo ładny :) gratuluję zakupu. Chciałbym się kiedyś przejechać na takim i porównać z C650GT...

Opublikowano

w Gt-ku reczny jest polaczony z boczna stopka tz. wysuwajac boczna tropke zaciaga sie automatycznie reczny

dzis kolejne 200-cie peklo czyli stan licznika 320km. Srednie spalanie ( Autobahna, roznica wysokosci 900m npm) 4,8L przy predk osci nie przekraczajacej 130km/h. i tu nasuwa mi sie pytanie jak maximalnie szybko mozna jezdzic docierajac Skuta ???? Sa jeszce dwie nowosci a mianowicie : kontrolka ECO dziala tylko przy jezdzie z Automatem jak tylko przelaczylem na manualke kontrolka nie reaguje kontrolka gasnie przy 120kmh i 4200-4300 obrotach to jedno, drugie to miejsce dla kierowcy mam odczucie ze w nowej wersji jednak jest mniej miejsca i wygody na nogi przy moim przeciez nie duzym wzroscie ..... cdn

Opublikowano

imho przy docieraniu nie należy przekraczać jakichśtam obrotów, które założył producent. na pewno znaleźć to można w instrukcji użytkownika :)

Opublikowano

Dla AN400:

Pierwsze 800 km - do 4000 obr/min

Do 1600 km - do 6000 obr/min

Do tego jezdzic ze zmiennymi obrotami, nie na stalym gazie.

Unikac jazdy z bardzo niskimi obrotami.

Po wlaczeniu - silnik powinien troche popracowac na biegu jalowym.

Opublikowano

dzieki za Info ....

Opublikowano

Gratulacje - świetny motorek

Podejrzewam, że wrażenie cichszej pracy napędu i skuteczniejszych hamulców może bardziej wynikać z przesiadki ze starszego egzemplarza na nówkę z salonu...

Wygląd na pewno jest na plus w stosunku do poprzedika, jest bardziej świeży i bardziej dynamiczny. Oj chciałbym swojego też wymienić... ;)

  • 2 tygodnie później...
  • Administrator
Opublikowano

Ruszył kolejny, przedostatni test sezonu 2013. Pod lupę idzie AN650 L3.

Pierwsza traska zaliczona...

q5j1.jpg

Były też wstępne oględziny i porównanie/ mierzenie...

50i9.jpg

Mam już też pierwsze spostrzeżenia i wyłapane różnice względem modelu sprzed liftingu... ale o tym wszystkim będzie w teście, który pojawi się wkrótce na stronie głównej.

Opublikowano

to znowu ja ....

wczoraj bylem z moja Suzi u lekarza ( Inspekcja 1000 KM ) i przeszla bezproblemowo oleje powymieniane, sruby po dokrecane, siedzienie ktore sie zle domykalo wyregolowane

Pomimo tego ze u nich Moto nie bylo zakupione chlopcy bardzo sie postarali nawet regulacje swiatel sprawdzili na koniec wszystkie plastyki wypolerowali probna jazde zrobili i Moto oddali no w zalaczniku oczywiscie Rachunek :-( a koszt u nas to 298,-€ no ale z czegos musza chlopcy zyc, a i wyplate na koniec miesiaca dostc chca wiec jest OK. Zdziwilo mnie tylko podejscie ich do mnie, bo co prawda jestem u nich Klientem od trzech lat jednak tego Moto u nich nie kupilem, ale pytalem .... czy maja na stanie a ze nie mieli to juz ich pech ;-)

Na liczniku okolo 980 Km drogi krajowej, autostrady, po miescie jak i kretych drog gorskich. Dalej wychodze z zalozenia ze hamulce sa lepsze jak w poprzedniku, Moto zachowuje sie duzo lepiej w luku jak poprzednik od wczoraj cos rzadko zapala mi sie kontrola eko hmmmm, nie wiem czy lezy to na mnie czy poprostu kontrolka sie od wczoraj zepsula hihihi ..

Co do spalania to przez ten okres czasu to nie przekroczylem 4,7L a bywaly wieczorne wyprawy ze schodzilo do 4,2L biorac pod uwage ze nie przektoczylem predkosci 110-115Km/h przy 4000 obrorow. wiec to tez sie potwierdza ze jest mniejsze spalanie jak w poprzedniku bo o takim spalaniu moglem w AN L0 tylko pomarzyc ....

Co do kosmetycznych niedociagniec to juz sie powoli przyzwyczailem klapka do wlewu paliwa sie dopasowala od samosci .... juz przylega idealnie, jednym zdaniem nie zaluje ani chwili decyzji o zmianie pojazdu ..... i z dnia na dzien sylwetka podoba mi sie coraz bardziej

Ponizej link do zdjec z warsztatu

https://picasaweb.google.com/106280804712707780702/Inspektion1000Km?authkey=Gv1sRgCKnRq-rJtOSCZw

ciekaw jestem waszycz relacji i doswiadczen z testow nowym Modelem ....

Miro 71

  • Klubowicze
Opublikowano

Podoba mi się dostęp do "dolewki oleju".

IMG_8898.JPG

  • Administrator
Opublikowano

ciekaw jestem waszycz relacji i doswiadczen z testow nowym Modelem ....

Test zbliża się do fazy końcowej. Wczoraj dokonaliśmy pomiarów GPS, porównania sprintów (vs AN 650 K9 i BMW 650GT), sporo materiałów foto-video... i w zasadzie możemy już sporo powiedzieć nt. nowego L3. Test ten będzie się opierał w głównej mierze na różnicach względem Burgmana 650 sprzed liftingu ale także na porównaniu do głównego konkurenta jakim jest BMW 650GT.

Więcej- wkrótce na stronie głównej :clapping:

Foto zajawka

7574.jpg

k5uc.jpg

Opublikowano

to znowu ja ....

wczoraj bylem z moja Suzi u lekarza ( Inspekcja 1000 KM ) i przeszla bezproblemowo oleje powymieniane, sruby po dokrecane, siedzienie ktore sie zle domykalo wyregolowane

Pomimo tego ze u nich Moto nie bylo zakupione chlopcy bardzo sie postarali nawet regulacje swiatel sprawdzili na koniec wszystkie plastyki wypolerowali probna jazde zrobili i Moto oddali no w zalaczniku oczywiscie Rachunek :-( a koszt u nas to 298,-€ no ale z czegos musza chlopcy zyc...

Za wymiane oleju, regulacje swiateł, mycie i jazdę próbną prawie 300EUR ??? tanio nie jest:/

Opublikowano

a kto mowil ze Burgman jest tani w utrzymaniu :-) z tego co sie orietuje to wlasnie serwisowanie 650-tki Suzuki jest najdrozsze w swojej klasie .... niestety nie mam osobistego porownania ale z tego co czytam na forach wlasnie tak jest

Opublikowano

Oj coś mi się zdaje, że BMW nie pozwoli sobie odebrać tego "nobilitującego" tytułu (najdroższego w serwisowaniu)... :)

Opublikowano

Przepraszam ale Suzuki łatwo się nie podda - serwis B 650 na 12 tyś. (oleje, filtry + świece) 830 zł brutto - Suzuki Intermotors Długołęka k/ Wrocławia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...