Miro71 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Jezeli Administracja uzna Temat nie pasujacy do dzialu prosze o przeniesienie ...... Jak juz wieku uzytkownikow zauwazylo na Forum pojawil sie ( chyba pierwszy ZL3 ) a ze jestem przekonany, ze to nie ostatni w pomocy dla tych, ktorzy jeszcze sie wachaja z decyzja kupic czy nie kupic pozwole sobie zalozyc nowy temat. Pierwsze wrazenia z jazdy uswiadomily mnie ze Producent nie tylko zmienil wyglad zewnetrzny nowego Modelu, ale takze zmienil stan techniczny pojazdu, ktorego nie mozna stwierdzic po ogledzinach zewnetrznych. Co chodzi o sam wyglad nie bede sie za duzo rospisywal, bo to rzecz gustu jednemu sie podoba drugiemu nie, wiec ten temat (ocene) pozostawiam kazdemu z osobna. Jako pierwsze zaczne od pracy silnika; moim zdaniem silnik, skrzynia biegow jak I wydech pracuje ciszej, plynniej od poprzednika. Mysle ze jest to spowodowane tym ze nowy skuter zostal zaopatrzony m.i.n w nowe zawory, lozyska, tarcze sprzeglowa, uklad wydechowy jak i wtryskowy, pierscienie tlokowe co ma pozwolic (wg Producenta) na mniejsze zuzycie paliwa do 15 procent. I tu informacja dla posiadaczy nowego ZL3. Nie jest zalecane tankowania paliwa E10 bo dochodzi do zatkania dysz. Informacje ta dostalem od mechanika, ktory zapoznawal mnie przy odbiorze Moto w salonie. Bardzo pozytywne wrazenie zrobil na mnie nowy uklad hamulcowy zmieniony z Bosch na nowy ABS Nissin. Temat zegarow hmmm moim zdaniem to bardzo dobry krok ze strony producenta chyba juz najwyzszy czas byl na zmiane, czytelne przejzyste nawet podczas jazdy gdy slonce pada prosto na zegary. Pierwsze kilometry mialem okazje jechac z plecaczkiem wiec i tu moge powiedziec pomimo to, ze Rama w tylniej czesci pojazdu zostala zwezona nie przenioslo sie to na niewygode pasazera. Siedzenie pozostalo szerokie i wygodne. Jak juz jestem przy zmianie Ramy to mam wrazenie ze kierownica tez zmienila sie od poprzednika moze sie myle, ale wydaje mi sie ze jest wezsza a moze tylko zmiana pochylenia bo to napewno jest inne. Temat hamulca recznego .... dobry pomysl ladnie w komponowany w obudowe ( jak dla mnie gdzie musze sie zatrzymac na sromyn zjezdzie by otworzyc brame garazowa ) w przeciwienstwie do opcji w BMW 650 GT praktyczniejszy. Sama jazda hmmm Skuter wrecz klei sie do drogi i dobrze znosi ostre luki ( zakrety) szybkie przejscie z luku na luk rewelacyjne czego nie moge powiedziec o poprzedniku tam czasami mialem problemy jednak tarcie stopkami po asfalcie pozostalo moge nawet stwierdzic ze szybcie to nastepuje jak w starszym modelu ( pierwsze szlify stopek juz mam za soba hihihi) To tyle co moge powiedziec po pierwszych 100 kilometrach Teraz troche o samym wykonczeniu: Otoz jestem troche negatywnie zaskoczony materialami jakimi producent wykonczyl nie tak tani przeciez produkt. Plastyki, obicie kanapy sa gorszej jakosci od poprzednika. Mysle ze producent zaoszczedzil na materialach wykonczeniowych wzgedem nowej technologi silnika i samego wygladu by utrzymac stara przeciez i tak juz wysoka cene. Co do ceny to na rynku niemieckim w wersji Z ( rownowaznik Executive ) to 10490,-€ + 190,-Koszty transportu wersja 650 ( bez podgrzewanych manetek, siedzenia i oparcia ) to koszt pomniejszony o 390,-€ ta wersja jednak nie jest dostepna na rynku Europejskim. To tyle na ta chwile, reszte po nastepnych kilometrach. Mam nadzieje ze moglem co niektorym pomoc w wyborze nowego skutera aczkolwiek wiem ze do profesjonalnego opisu jeszcze mi daleko ;-) wiec nic tylko dalej w droge ..... cdn .............................................. Przeniesiono do "Ogólne" Administracja
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Klubowicze Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Jest piękny... Nowe lampy na tyle wyglądają świetnie a analogowe zegary przezentują się bardzo fajnie, choć może nie tak jak w Majesty (tuby) czy Hondzie SW (bajka)... Jesli jeszcze bardziej obniżono jakość materiałów, to już nie dobrze. Jako świeży użytkownik Suzuki jestem trochę zdziwiony niektórymi "kfiatkami"... W włoskim Piaggio rama nie była taka z wykwitami, jak w tym Japopńczyku... Kołki mocujące plastiki pękają jak zapałki, choć pewnie to już i z racji wieku... Mając jednak wolne 40K złociszy w kieszeni, miałbym dylemat, co wybrać... Serce i oczy wskazywały by na piękną Suzi, przezorność i spokój duszy szarpał by w stronę SW 600...
Miro71 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Serce i oczy wskazywały by na piękną Suzi, przezorność i spokój duszy szarpał by w stronę SW 600... co chodzi o sprawy techniczne to musze powiedziec ze to moj 3- Burgman K5 ( 38000 km) L0 ( 24300 ) i Zl3 z zadnym nie mialem jakich kolwiek problemow
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Jako pierwsze zaczne od pracy silnika; moim zdaniem silnik, skrzynia biegow jak I wydech pracuje ciszej, plynniej od poprzednika. Mysle ze jest to spowodowane tym ze nowy skuter zostal zaopatrzony m.i.n w nowe zawory, lozyska, tarcze sprzeglowa, uklad wydechowy jak i wtryskowy, pierscienie tlokowe co ma pozwolic (wg Producenta) na mniejsze zuzycie paliwa do 15 procent. Miro, skąd ta informacja? Domyślam się, że od dealera. Nie wykluczam iż nie jest to prawdą ale dziwne, że oficjalne katalogi jak i importerzy nic o tym nie wspominają. I tu informacja dla posiadaczy nowego ZL3. Nie jest zalecane tankowania paliwa E10 bo dochodzi do zatkania dysz. Informacje ta dostalem od mechanika, ktory zapoznawal mnie przy odbiorze Moto w salonie. W PL nie jest to problemem bo tu są porządne paliwa i nie karmimy naszych sprzętów jakimiś bio syfami , ale faktycznie w DE trzeba o tym pamiętać. Teraz troche o samym wykonczeniu: Otoz jestem troche negatywnie zaskoczony materialami jakimi producent wykonczyl nie tak tani przeciez produkt. Plastyki, obicie kanapy sa gorszej jakosci od poprzednika. Mysle ze producent zaoszczedzil na materialach wykonczeniowych wzgedem nowej technologi silnika i samego wygladu by utrzymac stara przeciez i tak juz wysoka cene. Niestety, zgadza się. Wspominałem o tym w tym wątku>>> http://www.forum.bur...3/page__st__100 Z drugiej strony konkurencja także oszczędza i Suzuki nie jest tutaj wyjątkiem... takie czasy Miro, pisz, chwal się, dopisuj bo my lada moment rozpoczynamy test drogowy 650 L3 więc konfrontacja naszych odczuć mile widziana
Geni Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Moim zdaniem zaoszczędzili na materiałach absolutnie nic nie zmieniając w mechanice. Dzięki czemu mają "nowy" model przy ograniczeniu kosztów produkcji = większy zysk. Nie widzę ekonomicznego sensu, dla którego mieliby wrzucać te "nowe zawory" itp. Oznaczałoby to gruntowne przekonstruowanie silnika, choć być może oznacza to po prostu nowe = kupione u nowych podwykonawców tj. już nie japońskich, a tajwańskich lub tajladndzkich.
Miro71 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Miro, skąd ta informacja? Domyślam się, że od dealera. Nie wykluczam iż nie jest to prawdą ale dziwne, że oficjalne katalogi jak i importerzy nic o tym nie wspominają. Masz racje te informacje pochodza od Dilera jakoze ja sie na mechanice nie znam i wzyciu rozebranego silnika nie widzialem :-) ( od tego mam Serwis) hihihih Niestety, zgadza się. Wspominałem o tym w tym wątku>>> http://www.forum.bur...3/page__st__100Z drugiej strony konkurencja także oszczędza i Suzuki nie jest tutaj wyjątkiem... takie czasy Nie znalem tego watku, ale co nieco sie potwierdza to co ja pisalem musze jednak powiedziec ze az tak zle nie ma czlowiek do wszystkiego sie powoli przyzwyczaja ;-) Miro, pisz, chwal się, dopisuj bo my lada moment rozpoczynamy test drogowy 650 L3 więc konfrontacja naszych odczuć mile widziana Jak tylko nabije znowu troche kilosow ..... narazie praca praca praca :-( Miro, skąd ta informacja? Domyślam się, że od dealera. Nie wykluczam iż nie jest to prawdą ale dziwne, że oficjalne katalogi jak i importerzy nic o tym nie wspominają. nie dalo mi to spokoju wiec dorzucam linka niestety po niemiecku gdzie takze mozna poczytac o nowych czesciach w silniku a moze ja niemieckiego nierozumie hmmmmm .... http://www.handelsbl...rn/8081828.html Poprawione cytaty. Administracja
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Z tego linku wynika, że faktycznie zostało wprowadzone kilka zmian/poprawek w napędzie L3. Przy okazji zgłębię temat Bardzo pozytywne wrazenie zrobil na mnie nowy uklad hamulcowy zmieniony z Bosch na nowy ABS Nissin. Miro, chyba jest dokładnie odwrotnie. W nowym L3 system ABS dostarcza teraz Bosch.
Miro71 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2013 teraz to juz wogole zglupialem zaraz pojde do garazu i zobacze czy gdzies cos pisze .... jak nie to sprzedam ta skladanke o nazwie Burgman hihihih a ja i tak bede przystawal przy swoim ze hamulce sa lepsze jak w poprzedniku !!!!! Juz nie moge sie doczekac testow robionych przez Fachowcow ...... pozdrawienia dla Mariusza :-) Mariusz nie wiem co ja za Burka kupilem a moze to stary Modell hihihii ale u mnie hamulce sa devinitywnie z Nissin, moze juz wyszedl nowy z hamulcami Bosch-a a ja nic o tym nie wiem ..... jeraz juz wiem dlaczego byla taka okazja cenowa hihihi
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 2 Sierpnia 2013 No to jeszcze raz bo nie rozumiemy się Ty napisałeś: Bardzo pozytywne wrazenie zrobil na mnie nowy uklad hamulcowy zmieniony z Bosch na nowy ABS Nissin. Później ja: Miro, chyba jest dokładnie odwrotnie. W nowym L3 system ABS dostarcza teraz Bosch. Później Ty: Mariusz nie wiem co ja za Burka kupilem a moze to stary Modell hihihii ale u mnie hamulce sa devinitywnie z Nissin, moze juz wyszedl nowy z hamulcami Bosch-a a ja nic o tym nie wiem ..... jeraz juz wiem dlaczego byla taka okazja cenowa hihihi Więc uściślimy Miro: Układ hamulcowy (kompletny) do Burgmana 650 od początku produkcji dostarczała japońska firma Nissin, łącznie z systemem antypoźlizgowym ABS (od modelu K4 w górę). W modelu L3 zmieniony (poprawiony) został jedynie układ ABS, który teraz pochodzi od firmy BOSCH (zamontowana pompa 9TE 6 generacji). Pozostałe elementy układu hamulcowego, w tym także zaciski które sfotografowałeś, są tak jak poprzednio firmy Nissin. Uff, mam nadzieję, że teraz wszystko jasne
zygmek68 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Piekny sprzet,gustowny stroj.Szczerze zazdroszcze i gratuluje.
Miro71 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2013 i tu powstaje problem ..... po prostu nie mam tyle wiedzy co WY(TY) !!!!! a Ty mnie prosisz o opisy jak ja zielonego pojecia nie mam ...... Poddaje sie !!! jak pisalem wczesniej .... niewiele mam pojecia co chodzi o technike to juz pozostawie Tobie, z niecierpliwoscia czekam na Wasze testowe opinie..... puki co ja jestem zadowolony a jak mi sie znudzi i przeczytam negatywny ( Wasz ) Test Burka to sprzedam go w cholere i kupie L4 jupi .... No to jeszcze raz bo nie rozumiemy się Ty napisałeś: [/font][/color] Później ja: Później Ty: Więc uściślimy Miro: Układ hamulcowy (kompletny) do Burgmana 650 od początku produkcji dostarczała japońska firma Nissin, łącznie z systemem antypoźlizgowym ABS (od modelu K4 w górę). W modelu L3 zmieniony (poprawiony) został jedynie układ ABS, który teraz pochodzi od firmy BOSCH (zamontowana pompa 9TE 6 generacji). Pozostałe elementy układu hamulcowego, w tym także zaciski które sfotografowałeś, są tak jak poprzednio firmy Nissin. Uff, mam nadzieję, że teraz wszystko jasne po tak obszernym wyjasnieniu to i dla takiego jak ja jest JASNE !!!!! dzieki za Info
Bury Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 w przeciwienstwie do opcji w BMW 650 GT praktyczniejszy. A ło co się rozchodzi chodzi z tym porównaniem hamulca Ogólnie sprzęt jest bardzo ładny gratuluję zakupu. Chciałbym się kiedyś przejechać na takim i porównać z C650GT...
Miro71 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2013 w Gt-ku reczny jest polaczony z boczna stopka tz. wysuwajac boczna tropke zaciaga sie automatycznie reczny dzis kolejne 200-cie peklo czyli stan licznika 320km. Srednie spalanie ( Autobahna, roznica wysokosci 900m npm) 4,8L przy predk osci nie przekraczajacej 130km/h. i tu nasuwa mi sie pytanie jak maximalnie szybko mozna jezdzic docierajac Skuta ???? Sa jeszce dwie nowosci a mianowicie : kontrolka ECO dziala tylko przy jezdzie z Automatem jak tylko przelaczylem na manualke kontrolka nie reaguje kontrolka gasnie przy 120kmh i 4200-4300 obrotach to jedno, drugie to miejsce dla kierowcy mam odczucie ze w nowej wersji jednak jest mniej miejsca i wygody na nogi przy moim przeciez nie duzym wzroscie ..... cdn
orzo Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 imho przy docieraniu nie należy przekraczać jakichśtam obrotów, które założył producent. na pewno znaleźć to można w instrukcji użytkownika
Jerry_R Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Dla AN400: Pierwsze 800 km - do 4000 obr/min Do 1600 km - do 6000 obr/min Do tego jezdzic ze zmiennymi obrotami, nie na stalym gazie. Unikac jazdy z bardzo niskimi obrotami. Po wlaczeniu - silnik powinien troche popracowac na biegu jalowym.
stapoz Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Gratulacje - świetny motorek Podejrzewam, że wrażenie cichszej pracy napędu i skuteczniejszych hamulców może bardziej wynikać z przesiadki ze starszego egzemplarza na nówkę z salonu... Wygląd na pewno jest na plus w stosunku do poprzedika, jest bardziej świeży i bardziej dynamiczny. Oj chciałbym swojego też wymienić...
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Ruszył kolejny, przedostatni test sezonu 2013. Pod lupę idzie AN650 L3. Pierwsza traska zaliczona... Były też wstępne oględziny i porównanie/ mierzenie... Mam już też pierwsze spostrzeżenia i wyłapane różnice względem modelu sprzed liftingu... ale o tym wszystkim będzie w teście, który pojawi się wkrótce na stronie głównej.
Miro71 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2013 to znowu ja .... wczoraj bylem z moja Suzi u lekarza ( Inspekcja 1000 KM ) i przeszla bezproblemowo oleje powymieniane, sruby po dokrecane, siedzienie ktore sie zle domykalo wyregolowane Pomimo tego ze u nich Moto nie bylo zakupione chlopcy bardzo sie postarali nawet regulacje swiatel sprawdzili na koniec wszystkie plastyki wypolerowali probna jazde zrobili i Moto oddali no w zalaczniku oczywiscie Rachunek :-( a koszt u nas to 298,-€ no ale z czegos musza chlopcy zyc, a i wyplate na koniec miesiaca dostc chca wiec jest OK. Zdziwilo mnie tylko podejscie ich do mnie, bo co prawda jestem u nich Klientem od trzech lat jednak tego Moto u nich nie kupilem, ale pytalem .... czy maja na stanie a ze nie mieli to juz ich pech ;-) Na liczniku okolo 980 Km drogi krajowej, autostrady, po miescie jak i kretych drog gorskich. Dalej wychodze z zalozenia ze hamulce sa lepsze jak w poprzedniku, Moto zachowuje sie duzo lepiej w luku jak poprzednik od wczoraj cos rzadko zapala mi sie kontrola eko hmmmm, nie wiem czy lezy to na mnie czy poprostu kontrolka sie od wczoraj zepsula hihihi .. Co do spalania to przez ten okres czasu to nie przekroczylem 4,7L a bywaly wieczorne wyprawy ze schodzilo do 4,2L biorac pod uwage ze nie przektoczylem predkosci 110-115Km/h przy 4000 obrorow. wiec to tez sie potwierdza ze jest mniejsze spalanie jak w poprzedniku bo o takim spalaniu moglem w AN L0 tylko pomarzyc .... Co do kosmetycznych niedociagniec to juz sie powoli przyzwyczailem klapka do wlewu paliwa sie dopasowala od samosci .... juz przylega idealnie, jednym zdaniem nie zaluje ani chwili decyzji o zmianie pojazdu ..... i z dnia na dzien sylwetka podoba mi sie coraz bardziej Ponizej link do zdjec z warsztatu https://picasaweb.google.com/106280804712707780702/Inspektion1000Km?authkey=Gv1sRgCKnRq-rJtOSCZw ciekaw jestem waszycz relacji i doswiadczen z testow nowym Modelem .... Miro 71
Klubowicze Patryk Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Klubowicze Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Podoba mi się dostęp do "dolewki oleju".
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Administrator Opublikowano 26 Sierpnia 2013 ciekaw jestem waszycz relacji i doswiadczen z testow nowym Modelem .... Test zbliża się do fazy końcowej. Wczoraj dokonaliśmy pomiarów GPS, porównania sprintów (vs AN 650 K9 i BMW 650GT), sporo materiałów foto-video... i w zasadzie możemy już sporo powiedzieć nt. nowego L3. Test ten będzie się opierał w głównej mierze na różnicach względem Burgmana 650 sprzed liftingu ale także na porównaniu do głównego konkurenta jakim jest BMW 650GT. Więcej- wkrótce na stronie głównej Foto zajawka
kfcent Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 to znowu ja .... wczoraj bylem z moja Suzi u lekarza ( Inspekcja 1000 KM ) i przeszla bezproblemowo oleje powymieniane, sruby po dokrecane, siedzienie ktore sie zle domykalo wyregolowane Pomimo tego ze u nich Moto nie bylo zakupione chlopcy bardzo sie postarali nawet regulacje swiatel sprawdzili na koniec wszystkie plastyki wypolerowali probna jazde zrobili i Moto oddali no w zalaczniku oczywiscie Rachunek :-( a koszt u nas to 298,-€ no ale z czegos musza chlopcy zyc... Za wymiane oleju, regulacje swiateł, mycie i jazdę próbną prawie 300EUR ??? tanio nie jest:/
Miro71 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2013 a kto mowil ze Burgman jest tani w utrzymaniu :-) z tego co sie orietuje to wlasnie serwisowanie 650-tki Suzuki jest najdrozsze w swojej klasie .... niestety nie mam osobistego porownania ale z tego co czytam na forach wlasnie tak jest
przemas Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Oj coś mi się zdaje, że BMW nie pozwoli sobie odebrać tego "nobilitującego" tytułu (najdroższego w serwisowaniu)...
Lucjan73 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Przepraszam ale Suzuki łatwo się nie podda - serwis B 650 na 12 tyś. (oleje, filtry + świece) 830 zł brutto - Suzuki Intermotors Długołęka k/ Wrocławia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się