Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Lifting AN650? Już jest... Burgman 650 L3


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziwi mnie fakt, że Suzuki w nowym Burgmanie 650 zmniejszyło schowek pod siedzeniem z 56 litrów na 50... Czyli ponad 10%.

PS. A ceny nie zmniejszyli o 10% :) ...

  • Administrator
Opublikowano

(Wy)slim'owali karoserię kosztem 10% schowka centralnego :)

Ciekawe jaka będzie cena L3 "za wodą" ... :naughty:http://www.suzukicyc...A.aspx#Overview

Dobra, no to lecimy z koksem :photo:

Garść nowych info po 1 wszym zetknięciu live z An 650 L3...

Pierwsze jazdy miały już miejsce... ale na razie żaden z beta testerów nie dzieli się odczuciami.

testsuzukiburgman6502.jpg

Pierwsze NIEOFICJALNE wrażenia po zetknięciu z 650 L3 są... hmm... zobaczcie sami

86760864.jpg

11721408.jpg

77073509.jpg

Co prawda są to detale ale Suzuki obiecuje, że w egzemplarzach które trafią do sprzedaży w I-wszym kwartale 2013 roku takich "kwiatków" nie będzie.

Słyszę też, że niektórzy narzekają na małą ilość miejsca na nogi... choć i w dotychczasowym modelu nie było z tym kolorowo. Niektórzy mówią, że w L3 tego miejsca jest jeszcze mniej. :ninja:

66005790.jpg

Mi osobiście ciężko w to uwierzyć... a swoje spostrzeżenia opiszę najprawdopodobniej zaraz po Nowym Roku :)

Idźmy dalej... i zwróćmy uwagę na plusy. W moim odczuciu jest nim umiejscowienie hamulca ręcznego. Znajduje się on teraz po lewej stronie z przodu po kanapą. Nie macałem ale ponoć to miejsce jest wygodniejsze :)

29475468.jpg

Jeszcze kilka detali z bliska na fotkach nie studyjnych...

48638941.jpg

38712728.jpg

11546661.jpg

89505504.jpg

12565496.jpg

Opublikowano

Nie wyobrażam sobie, że nie poprawią pasowania tych plastików...

Opublikowano

Co to? Co to? To Suzuki, stuki- puki, rozpadające się w czasie jazdy Suzuki :):naughty::photo:

PS. Emocje murowane :ninja: -> reklama burgmana bedzie pewnie też taka -> Nowy BURGMAN 650 - emocje w podróży :)

  • Sympatycy
Opublikowano

Oj tam, oj tam, po prostu spinki się wypięły :)

  • Sympatycy
Opublikowano

Patrząc na źle spasowane plastiki tak się zastanawiam co jest tego powodem. Przecież starsze skutery z lat 2000 nie miały takich "kwiatków". Mój T-max 2001 mimo wielokrotnego rozkręcania nie miał sobie nic do zarzucenia odnośnie dopasowania plastików. Było wręcz wzorowo. T-max 2009 już nie może się tym poszczycić. Jest miernie.

A teraz ten Burgman 650. Przecież to wszystko da się policzyć, tworzywa są znakomitej jakości, wtryskarki sterowane komputerem nie pozwalają na wykonanie bubla. To o co chodzi ??

W L3 podoba mi się tył. Fajne światła i ładnie wkomponowane oparcie pasażera. Hamulec ręczny też na plus (poprzednik to porażka). No i pokrywy schowków w kolorze nadwozia też mi się baaardzo podobają.

Opublikowano

Obym się mylił, ale hamulec ręczny w jasnym, lakierowanym kolorze (jak tu biały) szybko będzie porysowany. No bo jak często jeździmy łapami w twardych rękawiczkach z siłą po lakierowanych plastikach?

PS. Przykładem niech tu będą okolice i same lakierowane klamki w samochodach.

  • Administrator
Opublikowano

Przecież to wszystko da się policzyć, tworzywa są znakomitej jakości, wtryskarki sterowane komputerem nie pozwalają na wykonanie bubla. To o co chodzi ??

Grzesiu... odpowiedź jest bardzo prosta: O koszty.

Jakość skuterów japońskich produkowanych w poprzedniej dekadzie już nie wróci. Teraz 2oo (podobnie jak i 4oo) "budują" księgowi... i to z kartką w ręku... niestety.

Opublikowano

Grzesiu... odpowiedź jest bardzo prosta: O koszty.

Jakość skuterów japońskich produkowanych w poprzedniej dekadzie już nie wróci. Teraz 2oo (podobnie jak i 4oo) "budują" księgowi... i to z kartką w ręku... niestety.

To tak nie do końca. Tworzywa sztuczne jak i ich jakość idą do przodu i są tańsze w produkcji. Pierwsze egzemplarze nowości tworzone są na formach testowych (może być, że te formy są również z tworzyw sztucznych) gdzie przy dużej ilości elementów pewne braki mogą wystąpić. Jednak gdy produkt ma akceptacje rynku to buduje się prawdziwe formy (produkcyjne) i tam błędy są skorygowane. A tak dla ciekawostki odbiorca za trzecią korektę formy płaci już w 100 procentach za formę, nową. BTW tył Burgmana bardzo mi się podoba. I pytanie, czy silnik ten sam?

  • Sympatycy
Opublikowano

Grzesiu... odpowiedź jest bardzo prosta: O koszty.

A tradycja ? Pamiętam jak 38 lat temu kupiłem japońską zapalniczkę na gaz. Piękna była i ile zakładów wygrała. Paliła 100 na 100. :naughty:

Wracając do tematu.

Mam nadzieję, że jest tak jak pisze Drek. Poprawią formy i Burgman po lifcie będzie wykonany nienagannie i jeszcze lepiej będzie jeździł. Tego życzę wszystkim fanom tej marki i przyszłym użytkownikom. :)

  • Klubowicze
Opublikowano

A tradycja ? Pamiętam jak 38 lat temu kupiłem japońską zapalniczkę na gaz. Piękna była i ile zakładów wygrała. Paliła 100 na 100. ;)

.... :Jumpy:

Dopóty dopóki nie nabiłeś polskim gazem.

a! wracając do tematu

to może oparcie pasażera ładne ale i tak wszyscy (prawie..) zakładają kufer.

Natomiast przód wydaje mi się podobny trochę do wyrobów z Tajwanu. Nie będę poszukiwał tu zdjęć aby to udowodnić, ale takie mam odczucia.

Mój Burguś i tak jest najładniejszy. Muszę iść do garażu powiedzieć mu to (kolejny raz) albo podłączę mu ładowarkę do akumulatora :xmas:

  • Administrator
Opublikowano

To tak nie do końca. Tworzywa sztuczne jak i ich jakość idą do przodu i są tańsze w produkcji.

Sam proces technologiczny tak... ale z tą "jakością" to jest niestety różnie. Zaryzykuje stwierdzenie, że jest słabo. Mówię tu o produktach masowych. Tak się składa, że coś nie coś o formach i samych wtryskarkach wiem... Co prawda inna branża, nie 4oo/2oo ale mogę potwierdzić jedynie to, że faktycznie produkcja ABS' ów i innych tworzyw (nie mówię o planowaniu i wdrażaniu) jest dziś faktycznie znacznie tańsza niż powiedzmy- 10 lat temu.

Pierwsze egzemplarze nowości tworzone są na formach testowych (może być, że te formy są również z tworzyw sztucznych) gdzie przy dużej ilości elementów pewne braki mogą wystąpić. Jednak gdy produkt ma akceptacje rynku to buduje się prawdziwe formy (produkcyjne) i tam błędy są skorygowane.

Dreku, wszystko się zgadza tylko piszesz o tzw. dummy, prototypach czy wizjach projektantów. Tu faktycznie wykonuje się formy testowe. My rozmawiamy o produkcie finalnym a nie takim, który czeka na akceptację rynku. An 650 L3 pokazywany na targach to w zasadzie ten sam produkt który znajdzie się w salonach EU już za kilka tygodni. Oczywiście pewne kwestie, jak te pokazane na zdjęciach można poprawić... można a nawet trzeba. Pytanie tylko czy Suzuki miało aż tak mało czasu aby nie zdążyć dopracować to, co widzimy na targach?? W moim odczuciu wersje targowe/ pokazowe powinny być produktem przynajmniej tak dobrym (OPTYCZNIE) jak ten który znajdziemy za moment w salonach... lub wręcz lepszym.

Żeby była jasność... Suzuki nie jest tu akurat wyjątkiem. BMW C600 czy C650 miało podobne "babole" w wersjach, nazwijmy je: przedsprzedażowych. Niestety, plastiki C650GT i dziś nie są idealne... niestety.

I pytanie, czy silnik ten sam?

Producent milczy nt ewentualnych zmian w napędzie nowego AN 650 L3. Zobaczymy co pokażą jazdy próbne.

Jedną z nowości w L3 jest kontrolka ECO na zegarach, która ma pomagać kierowcy w ekonomicznej jeździe :Jumpy:. Patent znany od dawna z 4oo, szczególnie tych z Japonii. O ile nie dostałem błędnej info na zegarach będzie też tzw. Ice alert, czyli informacja o temp, otoczenia bliskiej zeru.

  • 2 tygodnie później...
  • Klubowicze
Opublikowano

Po tych wszystkich wypowiedziach i zdjęciach podjąłem ostateczną decyzję o pozostaniu przy swoim (starym) Burgmanie

  • 5 tygodni później...
  • Administrator
Opublikowano

Znana jest już cena na Niemcy:

- AN650 10.190 euro

- AN650 model Z 10.490 euro

Znana jest także cena na PL (patrz news na stronie głównej :clapping:)

- AN650 42.500 pln = 10.240 eur

- AN650 Z (Executive) 44.500 pln = 10.720 eur

Zważywszy na wachnięcia kursu eur ceny mamy więc takie same :clapping:

Opublikowano

Zyczę powodzenia Suzuki Polska w sprzedaży Burgmana650, ceny wyższe niż w Niemczech, hahahaha. Tak trzymać :clapping: !!!

PS. Szczerze powiedziawszy nie widzę siebie na Burgmanie650... Jest tyle innych, ciekawszych nowości do objeżdżenia, dwa BMW (C600Sport i C650GT) i Tmax 530... Może za parę lat, bo wcześniej czasu nie będzie :clapping: ...

Opublikowano

Gdybym wygrał nawet w Lotto to nie dałbym za skutera prawie 45 tysi.

Przecież za takie pieniądze można kupić zaj...... samochód !!!

  • Sympatycy
Opublikowano

Zyczę powodzenia Suzuki Polska w sprzedaży Burgmana650, ceny wyższe niż w Niemczech, hahahaha. Tak trzymać :fireman2: !!!

PS. Szczerze powiedziawszy nie widzę siebie na Burgmanie650... Jest tyle innych, ciekawszych nowości do objeżdżenia, dwa BMW (C600Sport i C650GT) i Tmax 530... Może za parę lat, bo wcześniej czasu nie będzie :) ...

Bigu, ciekawy jestem jak plasuje się cena BMW C650 GT w Niemczech dla przykładu dodam, że BMW Polska oferuje na dzień dzisiejszy model C 650 GT z konfiguracją (full opcja) rocznik 2013

za kwotę – 50 976,00 pln brutto :clapping: - To jakaś zmowa producentów, dealerów gołym okiem widać, że kryzysu nie ma. :clapping:

Opublikowano

Ciekawy jest również fakt że poprzedni model 2012 nadal kosztuje 39900 PLN (cennikowo), moim zdaniem jeżeli chcą się pozbyć starszego modelu powinni mocno zejść z ceny.

  • Administrator
Opublikowano

Gdybym wygrał nawet w Lotto to nie dałbym za skutera prawie 45 tysi.

Przecież za takie pieniądze można kupić zaj...... samochód !!!

Bobas... no ale ile można kupować zaj.... samochodów??? :clapping:

Czasem trzeba wepchnąć między 4oo jakiś nowy skuterek :clapping:

A co do ceny L3 na 2013... nie ukrywam, że liczyłem na większy rozsądek SMP. Przy tej cenie słabo widzę popyt na nowego Burgmana 650... tym bardziej, że jeśli już ktoś wykłada taką $ to całkiem w pobliżu ma BMW C650GT... a to mocny gracz i poważna konkurencja dla Burgmana.

Opublikowano

a ja podejrzewałem że taka właśnie będzie cena, bo 39.990 była zbyt piękna jak na suzuki, jak do tej pory sprzedaż nowych Maxi skuterów w Polsce jest na tyle śladowa, że wielkich promocji bym się nie spodziewał, u nas nawet zimowe obniżki to śmiech na sali. Przykładem jest Honda SW-T600, jest dużo tańsza a jakoś dużo więcej jej się chyba nie sprzedaje, chyba, że czegoś nie wiem. Widziałem temat statystyk sprzedaży skuterów we włoszech a zna ktoś może takie statystyki z Polski, wie ktoś ile rocznie u nas sprzedaje się skutów w poj. powyżej 400cm3?

Opublikowano

Bigu, ciekawy jestem jak plasuje się cena BMW C650 GT w Niemczech dla przykładu dodam, że BMW Polska oferuje na dzień dzisiejszy model C 650 GT z konfiguracją (full opcja) rocznik 2013

za kwotę – 50 976,00 pln brutto :clapping: - To jakaś zmowa producentów, dealerów gołym okiem widać, że kryzysu nie ma. :clapping:

Ostatnio jakoś się dowiadywałem, oficjalna cena 2013 C650GT to 12.800 Euro (czyli jakies 53.500 PLN) i co najważniejsze, i moim zdaniem logiczne, cena jest niższa w PL. I takie podejście rozumiem. A nie jak Suzuki DOWALIć cenę wyższą niż w De :fireman2: .

Opublikowano

Tia najlepiej spróbować klienta wycisnąć, jak cytrynę, a po zakupie potraktować go tak, żeby przypadkiem mu pomysł kupienia kolejnego produktu nigdy w życiu do głowy nie przyszedł. To wcale nie jest takie niespotykane.

  • Klubowicze
Opublikowano

Myślę, że ta cena będzie się utrzymywała do momentu wyprzedania ostatniego egzemplarza B650 z przed liftu. Potem cena 39.900 zł. Spokojnie panowie. A SW-T600 z YP2012 za 33.900 zł. To chyba dobra cena ?!

Opublikowano

Ja nawet widziałem za 32,500

  • Klubowicze
Opublikowano

Ja nawet widziałem za 32,500

U którgo dilera ? Daj cynk na PW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...