Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Pomoc przy zakupie "Burego"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów

Moje pytanie oczywiście dotyczy maxsi-skutera mianowicie, od ok roku myślę o motorku wpierw rozmyślenia dotyczyły Bergmana 600, po pół roku napaliłem się na V-strom 650 lecz ta cena co najmniej 14tys. Skoro, że pieniądze z nieba nie spadają przemyślenia powróciły do Bergmana 400 do 6500zł. W tym przedziale znajduję rocznik do 2005 (byle by był na wtryskach), martwi mnie ten pobór oleju na który wielu z was się skarży. Natomiast k7 zaczyna się od 9000zł co znacznie przewyższa moje założenia finansowe – ale też o nim myślę by nie powiedzieć później cyt.: ”a mogłem dołożyć te 3 tys” i kupić k7.

Fajnie by było gdyby ktoś z was jeździł na pierwszych ver. i przesiadł się na nowy model (k7,k8) – jakie spostrzeżenia zauważył? plusy pomijając tarcze i brak poboru oleju.

Proszę was o rady na co mam zwrócić uwagę przy zakupie skuterka, czy przy zakupie skuter z roku 2004 jest mocno wyeksploatowany. Co w nich najczęściej się psuje?

Również proszę, na jakie naprawy muszę się nastawić i ile będą mnie kosztować (sprzęgło, zawieszenie, silnik, przegląd. itd)

Z góry dziękuje za dobre rady.

Opublikowano

miałem tego dylemata w lutym

kupić sobie K7 a żonie zostawić K5

forsa była ale zrezygnowałem z K7 bo jak dla mnie maxi musi mieć oparcie pasażera a w tym modelu to rzadkość

kuje też w oczy świecący tylko jeden reflektor (pewnie da się przerobić)

minusem jest też dostępność i cena części (owiewek , oświetlenia) a zawsze cza się liczyć że coś może się przydarzyć

materiały eksploatacyjne droższe

plusy których nie można przemilczeć to komputer i dwie tarcze z przodu

tarcze by się przydały ale komputer jak dla mnie to tylko bajer bo jeżdżę dla przyjemności więc paliwa ciągle nie liczę

ale jak by był komputer to straciłbym piękny i swojski obraz przed sobą czyli zegar prawie identyczne z tymi jakie mam w aucie

zrobiliśmy coś ze 2000 km i raz w ubiegłym tygodniu dolałem po 2 setki oleju

Opublikowano

a jak wygląda z awaryjnością wiem ze auta VW starsze roczniki były niezawodne a teraz nowe to badziew kumpel ma dwu latka i padło mu turbo, problem z kompem, a tydzień temu wtryski do wymiany i dwu latek WV polo w dizlu, pytanie czy ta reguła też dotyczy burgmana? (stare solidniejsze)

Fajnie by było gdyby ktoś mógł powiedzieć mi na co uważać, przy zakupie tego skuterka bo szczerze boję się tego automatu, że drogie i często się psuje,

a drugie pytanie które mi się nasuwa, czy można sprawdzić sprawnosć układu napendowego, bo wiem że w v-stromie to zębatka, łańcuch i sprawdzić czy biegi nie wyskakują, a w skuterku jak to wygląda bo nigdzie się nie moge doczytać.

  • Klubowicze
Opublikowano

Jeździłem kiedyś Burgmanem 400K5 i jedynym płynem jaki dolewałem to było paliwo , a to że ktoś napisze że dany sprzęt bierze olej to Spytaj Go o styl jazdy czy jest 0 - 1 czy w miarę rozsądny :D Każdy sprzęt jak będzie przeciągany na obrotach i "pałowany" weźmie olej i na to nie ma mocnych .

Opublikowano

Pewnie zaraz dostane po glowie ale co tam. Nie kupuj AN400 chyba ze od pierwszego wlasciciela (ale takiego nie znajdziesz w kwocie jaka masz).

Mialem YP, mialem AN teraz mam Kymcza i wiem co pisze. Burgman jest mega wygodnym skutem fajnie sie jezdzi ale to chodzenie panie po polu minowym, olej, stacyjki i inne awarie.

Poszukaj YP400 tez raczej salonowej PL nie znajdziesz ale mimo wszystko pewniejsza maszyna, albo zrob tak jak ja i kup Kymco, za ta cene znajdziesz salon PL od pierwszego wlasciciela z pelna dokumentacja.

Opublikowano

ptaku_1 wszystko fajnie, ale jak ja puźniej będę musiał serwisować, to co wtedy? gdzie znajde mechanika, gdzie mi pużniej powie "panie nie ma części, a jak są to drogie bo trzeba sprowadzać" jeszcze się okaże, że nie kazdy mechanik potrafi naprawić.

Podobaja mi się:

http://otomoto.pl/aprilia-atlantic-super-wygodny-skuter-atlantic-M3666319.html

http://otomoto.pl/kymco-xciting-500-i-r-abs-M3660412.html

tylko mam bojaźń jak coś się spieprzy, bo też musze brać pod uwagę, że mogę się naciąć i kupie padlinke do która wymaga remontu, myslę, że z suzuki nie ma problemu w razie awari.

Opublikowano

To zależy jak się trafi. Mój z 2000r jeżdże trzeci sezon i teraz padł mi regulator napięcia i kilka razy złapałem gume a wylicytowałem go na Alledrogo za 3800zł. Branie oleju 100-200 ml na 1000km zależy czy trasa czy miasto.

Opublikowano

Jakos nie slyszalem zeby do Yamahy, Hondy czy Kymco ktos nie mogl znalesc czesci, do wloszczyzny to tak czeka sie na graty ruski rok (wlaszczynza nie ma przedstawicieli w PL, jakos nie widzialem salonu Aprili czy innego Piagio, no chyba ze masz na mysli czesci uzywane (tutaj nikt burka nie przegoni, sprzedaja na czesci bo czasami naprawa jest nie oplacalna)

Serwis skutera jest duzo latwiejszy niz klasycznego motocykla (mniej cylindow, brak skrzyni itd, kazdy ogarniety mechanik sobie poradzi, bez wzgledu na marke)

Jak XC to szukaj krajowego

Opublikowano

wiem że obecnie jest dużo pięknych skuterów

mają lepsze osiągi i bajery

ale ja już staruszek - konserwatysta więc K5 jest dla mnie ideałem

zużycie oleju nie wynika z wariackiej jazdy a porostu z przebiegu

niby na licznikach mamy 40ooo a przy pierwszym odpaleniu kopcą chwilkę

jak chcesz to dam numer do gościa który ma K5 i zrobił w nim kompletny remont silnika i napędu

kosztowało to 3500 i było robione w serwisie motocyklowym

tak tylko proponuje ale lepiej jak sam sobie poszukasz co Ci odpowiada

Opublikowano

didi a to Twój znajomy chce sprzedać k5? jak tak to z chęcią poproszę nr tel.

i jak ktoś mógł napisać odnośnie w jaki sposób zdiagnozować napęd w burgmanie czy jest to mozliwe?

Opublikowano

naped to pikus martw sie silnikiem, jak przy przygazowce na rozgrzanym silniku kopci na niebiesko to znaczy ze spala olej i takiego dalej juz nie ogladamy

Opublikowano

do wloszczyzny to tak czeka sie na graty ruski rok

Nie rób ludziom wody z mózgu - po zakupie robiłem cały serwis (pasek, rolki, płyny, filtry, termostat, czujnik temperatury, lagi, itd.) i jakoś nie miałem problemu z częściami - większość dostępna od ręki, niektóre czekałem 2-3 dni.

Opublikowano

Fakt sam tego nie moge potwierdzic bo nigdy wloszczyzny nie mialem ale pisze o tym co slyszalem , nawet chlopaki w scooterlandzie ktorzy sa serwisem wloszczyzny mi mowili ze szybciej jest inwidulanie sprowadzic czesci np z salonu w DE niz liczyc na polska dystrybucje (mam na mysli czesci bardzie wyrafinowane niz materialy eksploatacyjne np pierscienie, sprzegla itd)

Zreszta wystarczy poczystac ile jest watkow w dziale technicznym o markach Yamaha, Honda czy Kymco a ile o Suzuki. Wlaszczyzna tez jest OK ale dla mnie osobiscie ja dyskfalifikuje brak oficjalnego przedstawiciela w PL (inne marki moga a makaroniarze jakos nie)

Kupno uzywanego sprowadzonego AN400 to b.duzy hazard a krajowych to ze swieczka szukac. A teksty typu bierze 100-200ml na 1000km sa prawdziwe tylko ze ngdy nie wiadomo kiedy bierze i takim sprzetem trzeba najlepiej sie zatrzymywac co 100km i sprawdzac olej. Jest na forum pare opowiesci jak ludzie nagle musieli zbierac tlok z ulicy :D

Opublikowano

OK, ale nie rozmawiamy tu o zaletach i wadach włoszczyzny, tylko Burga a jak sam przyznałeś nie miałeś Włocha, więc nie dyskutujmy w ten sposób - słyszałem, że ktoś coś powiedział, tylko podpierajmy to faktami. Sorry za OT.

Opublikowano

Dla mnie osobiscie ogolne problemy AN 400 w starszych modelach zdyskwalifikowaly go jako mieszkanca mojego garazu. FJS 400 po przejechaniu 4500 km nie lyknela ani grama oliwy. Ciagly stres i sprawdzanie poziomu sa bardzo irytujace.

Opublikowano

wysłałem nr na pw

on też marzy o V-stormie ale tyle wsadził w burka że nie ma szans by cokolwiek z tego odzyskaś

pytasz jak sprawdzić napęd

najważniejsze by zaraz po zakupie nie dokładać wielkiej kasy

najdroższy jest pasek

ale i zarazem najłatwiejszy do zdiagnozowania

oryginał ma mieć 24,4 mm więc w domu wytnij z kartonika pasek szeroki na około 24 mm

każdy sprzedawca odkręci Ci lub pozwoli odkręcić 4 śrubki osłony napędu

oczywiście cała osłona nie zejdzie ale można ją na tyle odchylić że będzie widać sprzęgło i pasek

porównasz szerokość ze kartonowym wzornikiem no i wzrokowo będziesz widział czy nie poszczępiony

przy okazji widzisz stan talerzy sprzęgła a reszte ocenisz trakcie przejażdżki

Opublikowano

Dzięki Panowie.

Nie rób ludziom wody z mózgu - po zakupie robiłem cały serwis (pasek, rolki, płyny, filtry, termostat, czujnik temperatury, lagi, itd

a mozesz coś napisać więcej jaki masz sprzęt i czy drogo Cię wyszło - będę wdzięczny

naped to pikus martw sie silnikiem, jak przy przygazowce na rozgrzanym silniku kopci na niebiesko to znaczy ze spala olej i takiego dalej juz nie ogladamy

aaa ja zawsze myślałem, że napęd to kosmos dla mechanika i portfela

Panowie powiedzcie mi czy idzię poznać uszkodzony napęd lub napęd który ma zachwile padnąć

Pytam ponieważ przy zakupie skuterka np za 6500zł jak sie uda kupić, - zakładam 1500 na remont, i kask bo stary zniszczony

i tu się głowie czy kupić k4/k5 tak ok 6500zł czy te 1500 dołożyć i kupić k6/k7 - zakładając zę remontu nie będzie wymagać

Ptaku_1 - powiedz mi jeszcze bo fajnego masz skutra, jak reagują na niego mechanicy - czy jest problem z częsciami bo bodajże to produkcja Koreii.Południowej, nie zebym nic nie miał bo akurat to Państwo lubię ale kwestia jakości i serwis, kymco Xciting 500 jest ładny najbardziej podobają mi się liczniki i sylwetka jest ładna kufer do tego i bajka dopiero dorównać mu może k7 który kosztuje troche więcej o 2tys Ptaku powiedz coś więcej o swojej maszynie

dzięki didi - tak zrobię przy zakupie,

myślę, ze jak już usiąde będę musiał poszukać jakieś małej górki i sprubować startnąć wtedy zauważę czy sprzęgło dobre, jak dynamicznie ruszy to ok jak będzie ślizgał to do wymiany,

Opublikowano

Jasmik na forum jest masa tematow napisanych na temat tego modelu duzo Ci o nim nie powiem bo mam go dopiero drugi sezon i przejechane 10k km wiec to nowa maszyna, tankuje i jezdze. Nie narzekam. Ja stalem sie wlascicelem XC troche z przypadku, mialem AN400K5 w dwa lata wsadzilem do niego z 4k pln i nie moglem wytrzymac stresu z sprawdzaniem oleju to go pogonilem.

Szukalem SW400 albo YP400 ale wszystkie egzemplarze byly nie zachecajace, w koncu pokazal sie prawie nowy XC z polskiego salonu jeszcze na gwarancji mial 2,6km przebiegu (musialem lekko zwiekszyc budzet ale wiem co mam)

Przed kupnem mojego AN400 dalem taki temat (nie moglem sie zdecydowac co chce a i magia Burgmana troche zadzialala, warto przeczytac) http://www.forum.bur...ge__hl__xciting

oczywiscie sie nie posluchalem ankiety i kupilem AN400 :D

Naped w skuterach to rolki, pasek i wariator zadna filozofia, czesc po pare set zlotych, mysle ze calkowicie nowy naped mozna miec za 1,5k pln przy kosztach remontu silnika to mala kwota.

Opublikowano

...

oczywiście cała osłona nie zejdzie ale można ją na tyle odchylić że będzie widać sprzęgło i pasek

porównasz szerokość ze kartonowym wzornikiem no i wzrokowo będziesz widział czy nie poszczępiony

przy okazji widzisz stan talerzy sprzęgła a reszte ocenisz trakcie przejażdżki

didi nie mąć człowiekowi w głowie. Burgman nie ma talerzy sprzęgła lecz szczęki i dzwon. Nie określisz ich stanu "odchylając" obudowę przekładni.

A pasek ocenia się również pod kątem pęknięć poprzecznych między zębami, widocznych po jego wygięciu odwrotnie niż podczas pracy na kołach pasowych (też nie do stwierdzenia "odchylając" obudowę).

Opublikowano

a mozesz coś napisać więcej jaki masz sprzęt i czy drogo Cię wyszło - będę wdzięczny

Piaggio X9 250 ccm z 2000 r. silnik Honda. A to co robiłem opisywałem w wątku " Co dziś zrobiłem przy swoim skuterze?" - post nr 404, strona 21. W razie czego pytaj śmiało.

Opublikowano
Zreszta wystarczy poczystac ile jest watkow w dziale technicznym o markach Yamaha, Honda czy Kymco a ile o Suzuki. Wlaszczyzna tez jest OK ale dla mnie osobiscie ja dyskfalifikuje brak oficjalnego przedstawiciela w PL (inne marki moga a makaroniarze jakos nie)

Hę? A Euro-Moto-Trade zbankrutowało? :wink32: Owszem, ceny fatalne, ale dystrybutor jest.

Pzdr.

M.

Opublikowano

Bardziej mi chodzilo ze nie ma czegos w stylu Suzuki Polska czy Honda Polska, tylko jakis Euro-Moto cos tam (ale to juz off top)

Opublikowano

didi nie mąć człowiekowi w głowie. Burgman nie ma talerzy sprzęgła lecz szczęki i dzwon. Nie określisz ich stanu "odchylając" obudowę przekładni.

A pasek ocenia się również pod kątem pęknięć poprzecznych między zębami, widocznych po jego wygięciu odwrotnie niż podczas pracy na kołach pasowych (też nie do stwierdzenia "odchylając" obudowę).

pierdzielisz głupoty

żeby napęd dokładnie zdiagnozować cza go na części rozebrać

wtedy nawet możesz se rolki zważyć

a po odchyleniu obudowy obadosz jedynie wstępnie stan paska i czy czasem ktoś nie wsadził takiego za 20zł

no i widzisz talerze sprzęgła i jego sprężynę główną

nie godej że nie mo znaczenia czy sprzęgło nie jest fioletowe od przegrzania

oczywiście że są handlarze co oferują przed zakupem zdjęcie WSZYSTKICH plastików

ale normalnie to jedynie pozwalają gdzie nie gdzie zajrzeć

jo nie jest ekspert od burgmana mom jedynie dwie sztuki + majesty

pomagałem kupić jeszcze dwie sztuki i jak do tej pory nie było wtopy

oczywiście najlepiej radzić:

-rozbierz napęd na części - poważ rolki- talerze wariatora daj prześwietlić rengenem czy nie spękane

-olej z przekładni głównej wyślij na badanie laboratoryjne niech sprawdzą czy nie ma w nim opiłków

-kompresia i sprawdzenie mikro kamerą czy gładź cylindra nie porysowana

- nawet kupujący powinien opony poprzewracać na lewą stronę by obadać czy nie mają łatek od wewnątrz

Opublikowano

Teroz cie rozumia. :wink32:

Chodzi ci o talerze zespołu przełożenia napędu (pierwszy raz się spotykam z określeniem "talerze sprzęgła" - ale niech będzie). Mnie określenie "talerze sprzęgła" skojarzyło się z tarczami sprzęgła...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...