Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

BMW C1 Oleje i smary


shade_

Pytanie

Opublikowano

na początku zaznaczyć chcę, że znalazłem temat z olejami do C1 na forum, ale informacja dotyczyła tylko lepkości. Z tego co zauważyłem to 15W40 występuje jako półsyntetyk i mineralny, który należy stosować do silnika Rotax'a ? Dokumentacja BMW tego też nie podaje.

Przykładowo na stronie Motula znalazłem informacje, że polecają MOTUL 7100 20W-50 ESTER.

Podobnie sprawa ma sie z olejem przekładniowym.

na forum napisane jest, że olej 10W40 silnikowy. Dokumentacja BMW mówi o specyfikacji API GL4, a wg tej specyfikacji to olej Mineralny 75W90 lub 80W90 w zależności od producenta.

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Sympatycy
Opublikowano

Ja zalałem swojego staruszka 10W40 mineralnym (yamalube), a przekladnię SAE 80W (Mobil)

  • 0
Opublikowano

Na stronie Gulfa zalecają do silnika BMW C1, Gulf Formula G 5W30 lub Gulf Syntrac 4T 5W40, zaś do skrzyni Gulf Gear 80W90. W większości skuterów i motocykli zalecają do silników oleje o lepkości od 5W do 50,zaś do przekładni o lepkości od 80 do 140 ( np. SYM). Najbardziej popularne do silnika są półsyntetyki o lepkości 10W40. Wybór konkretnej marki zależy już od osobistych preferencji i zasobności portfela, choć przy tych ilościach potrzebnych do wymiany nie odgrywa to wielkiego znaczenia. Dużo ważniejsza jest terminowa wymiana i utrzymywanie właściwego poziomu. Nie zapomnij też o wymianie płynu hamulcowego !!!

  • 0
Opublikowano

wymieniam wszystkie płyny jakie są w C1, o hamulcowym tez nie zapomnę. mam zamiar zalać SL6 ATE (bo akurat taki mam), a że jest to DOT4 więc może być. nie wiem tylko w jaką firmę iść z olejem silnikowym, ale na C1 nie będę oszczędzać :)

  • 0
Opublikowano

BMW zapewne by polecało Castrola lub coś z firm niemieckich np. Fuchs seria Silkolene do motocykli. Każdy spełniający wymagania producenta w zakresie jakości oraz lepkości będzie dobry. Pytanie jest tylko czy ma być syntetykiem, semisyntetykiem, czy też mineralnym. Jeśli silnik nie bierze oleju to lać syntetyk o jak najmniejszej lepkości np. 5W40 lub 10W40. Zresztą na początek wlej jakiś półsyntetyk 10W40 i sprawdź czy oleju nie ubywa. Po 500-1000 km wymienisz sobie jeszcze raz, a wymianę potratujesz jako płukanie silnika. Przy zakupie używanego pojazdu nigdy do końca nie wiadomo jak był eksploatowany i kiedy była ostatnia wymiana wszelakich płynów. Potem dobierzesz sobie olej na dalszą eksploatację.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...