Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

PIAGGIO X9 evo 125 - jak się z nim obchodzić


Pytanie

Opublikowano

Witam serdecznie.Od kilku dni jestem posiadaczem sprowadzonego z Francji skutera piaggio x9 evolution 125 z 2006 roku i potrzebuje wszelkich informacji na temat urzytkowania,eksploatacji oraz serwisowania tej maszynki.Może ktoś z szanownych Państwa jest posiadaczem takiego skutera lub miał z nim do czynienia a chciałby mi udzielić kilku rad,wskazówek,sugestii to będę wdzięczny. Pozdrawiam.

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

Z Twoim Piaggio należy się zapewne obchodzić jak z każdym innym skuterem. Czy pytasz o coś konkretnego czy też oczekujesz że ktoś streści Ci całe instrukcje- użytkownika i serwisową ? :)

Ogólnie to na początek zmień olej, powinieneś też poznać stan paska i wariatora, klocków hamulcowych. To są rzeczy, które przy odrobinie samozaparcia można zrobić samemu, można też zawieźć do serwisu skuterów- nie musi być specjalistyczny ani autoryzowany i za przystępne pieniądze zlecić wykonanie/sprawdzenie.

Ogólnie to polecam poszukać wyżej wspomnianych instrukcji w necie, tam dowiesz się wszystkiego dot. prawidłowej eksploatacji.

Tak więc zrób podstawowy serwis, pojeździj, poczytaj forum i instrukcję, a gdy będziesz miał konkretny problem temat będzie można zgłębić i z pewnością ktoś doświadczony Ci pomoże.

pozdrawiam !

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

Sprowadzony z Francji... A więc zapewne nie da się w nim wyłączyć świateł pozycyjnych, co szczególnie daje akumulatorowi po d... w czasie rozruchu. Ja pozostawiłem w swoim X8 tylko żarówkę H4 i w kierunkach, a resztę (łącznie z podświetleniem licznika, obrysówkami z przodu, schowka i tablicy rejestracyjnej) wymieniłem na LED'y. Mimo że tylne klosze są czerwone, polecam na pozycje i stop dać LED czerwone, bo charakterystyka białego światła diodowego daje "fioletowy" efekt, co nie wygląda fajnie i może spowodować nawet czepianie się drogówki... Akumulator od razu odsapnął i przy przejażdżkach jest się w stanie szybko podładować (odczujesz to szczególnie w chłodniejsze poranki i wieczory)... Poza tym zrób wszystko, o czym pisał kolega wyżej. Wszystkie płyny eksploatacyjne z naciskiem na olej i płyn hamulcowy (w całym układzie). Chłodzenie nie wiadomo nkiedy było wymieniane, więc też do wylania. Rolki wariatora do tego silnika kosztują niewiele, więc warto wymienić, a pasek w dobrym zamienniku (ja używam już drugi firmy Dayco i na razie nie narzekam), da ci spokojną głowę, że nie staniesz na trasie z jego powodu...

  • 0
Opublikowano

Panowie,dzięki za podpowiedzi.Wszystkie są dla mnie bardzo ważne i z wielu na pewno skożystam.Dzisiaj wypóściłem się x9-ką poza miasto 70km.Jazda nim to sama przyjemność i TIR-y mnie nie wyprzedzały !!! Pozdrawiam.

  • 0
Opublikowano

Witam! Panowie też mam piaggio ale xevo 125 czy to te same silniki czy nie

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

To silniki bardzo podobne w budowie, ale ty już masz nowocześniejszy osprzęt, jak choćby wtrysk... KOnstrukcyjnie Piaggio jedzie nadal na sprawdzonych patentach :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...