Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Jak polepszyć osiągu w Burgmanie UH125


Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

Tłumik max Ci da 1 KM o ile w ogóle coś da. Wariator mocy nie zwiększy ale zmniejszy straty przeniesienia napędu i w to bym celował bo to najwięcej Ci da.

Pozdrawiam

  • 0
Opublikowano

a jak dobrac odpowiedni wariator ? wymienic tez pasek napędowy na mocniejszy ?

a no i czy jest sens wkładac nowy wariator za 500 zł. ? czy osiągi będą wyraźnie lepsze ? bo jak tylko minimalnie to się nie opłaca... a wymiana samych rolek coś daje ? jak takowe dobrać ?

  • 0
Opublikowano

Jedyne w co bym celował to rolki dr pulley. Nie jest to drogie rozwiązanie a jest szansa, że dostroi trochę napęd do Twoich potrzeb. Akurat nie wiem czy do 125 są takie rolki dostępne , ale warto iść w tym kierunku.

  • 0
Opublikowano

A ja ci kolego doradzę abyś dał sobie spokój i odkładał kaskę na coś mocniejszego pozdrawiam :msn-cry:

  • 0
Opublikowano

Wąchacz chyba ma rację :msn-cry: ale poczytać o rolkach doktorka nie zaszkodzi, szczegónie jeśli nie jest to drogie rozwiązanie

  • 0
  • Sympatycy
Opublikowano

Podzielam zdanie yamaha250.

Ktoś tam, w czasie konstrukcji burka, obliczył naprężenia na wał korbowy, na pasek napędu, na .... itd itp.

I z powodu 1 KM, albo 5 kmh więcej ryzykować, że silnik się rozwali i tłok wyjdzie "bokiem"? Opłaca się to?

Ja bym nie ryzykował. Masz spokój, daj spokój :msn-cry: Nie wywołuj wilka z lasu.

  • 0
Opublikowano

Dostrojenie napędu za pomocą rolek to nie ingerencja w silnik więc trwałość jednostki nie powinna zostać naruszona, tym bardziej , że jest ona chłodzona cieczą

Wymiana tłumika ma tylko sens w dwusuwie, wtedy przyrost mocy jest naprawdę odczuwalny.

  • 0
Opublikowano

przerobiłem kiedyś ferro 125 ccm na 170 ccm , wymiana głowicy, cylindra ,wariatora wszystko firmy naraku , części bardzo dobre ale efekt tego był taki że po przejechaniu 8tys km szlak trafił wał i sprzęgło .Jeżeli chcesz więcej mocy to zbieraj pieniądze na coś większego pojemnościowo silnika , cokolwiek zmienisz w 125ccm i tak będzie za mało dla ciebie szkoda tylko kasy którą wydasz

  • 0
Opublikowano

macie rację, dokładam do 400 K7 :msn-cry:

  • 0
Opublikowano

W skuterze podnieść prędkość można tylko na dwa sposoby:

1. Zwiększyć obroty silnika

2. Zmienić przełożenie na zębatkach na tylnym kole (albo założyć większą opone)

Zmiana wariatora czy rolek zmienia tylko przyspieszenie ale nie zwiększa prędkości maksymalnej.

  • 0
Opublikowano

Też stoję po stronie tych którzy radzą zbieranie kasy na większą pojemność.Odczuwalny tuning mechaniczny to spore wydatki i duże ryzyko zmniejszenia trwałości napędu.Jeśli kosmetyka osiągów to lżejsze roleczki i tyle(reszta zmian to wspomniane duuuże koszty)

  • 0
Opublikowano

przerobiłem kiedyś ferro 125 ccm na 170 ccm , wymiana głowicy, cylindra ,wariatora wszystko firmy naraku , części bardzo dobre ale efekt tego był taki że po przejechaniu 8tys km szlak trafił wał i sprzęgło .Jeżeli chcesz więcej mocy to zbieraj pieniądze na coś większego pojemnościowo silnika , cokolwiek zmienisz w 125ccm i tak będzie za mało dla ciebie szkoda tylko kasy którą wydasz

Kolega zapomniał o kupnie wzmocnionego wału i sprzegła. No i się zamściło.

  • 0
Opublikowano

Rolki Dr pulley dzięki trikowi ze swoim kształtem w większości skuterów zwiększają obydwa parametry. płynniejsze ruszanie i lepsze przyspieszenie jeśli są minimalnie lżejsze od orginału , w twoim przypadku o 1 gram ale powinny też zwiększyć prędkość max przez swoje ścięcie dzięki któremu pasek wyjdzie troszkę wyżej . Szkoda że nie załapałeś się na zakup z forum . 110do 130 zeta max a zmiana dynamiki odczuwalna

  • 0
Opublikowano

Prościej i taniej byłoby chyba kupić cały silnik 175 ccm :band: .

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

jak niema mocy na wale to skąd w napędzie przypomnij se jekcje fizy

  • 0
Opublikowano

Dokładnie ja też

Miałem burka 125 i chyba się domyślam an co chorujesz.

Ja postanowiłem sprzedać i kupić 400

Spalanie takie samo a osiągi .......

Wiec też odradzam kombinacje.

  • 0
Opublikowano

Ja bym też nie grzebał. Masz nowy sprzęt, bardzo ekonomiczny, dość pakowny i wygodny. Przypomij sobie moment, w którym się na niego decydowałeś - dlaczego wybrałeś ten model? Na pewno był to wybór przemyslany.

Schrzanić taki skuter - szkoda!

Zalety:

- mało pali, dalej jeździ bez tankowania

- mniejszy Vmax - zawsze to nieco mniejsza szansa na paciaka z powodu nieuwagi

- jest lżejszy, łatwiejszy w kręceniu się po ulicach, parkowaniu.

Nigdy nie znajdziesz motocykla ideału, zawsze jest coś za coś :-( Raczej pomyśl o szybie turystycznej, lepszym kufrze, podgrzewanych manetkach a może nawet podgrzewanej kanapie, handbarach itd. Ciesz się z tego co masz!

  • 0
Opublikowano

Na pewno był to wybór przemyslany.

powiedzmy że przemyślany, cena wydawała się okazyjna, 6 tyś za rocznik 2010 z przebiegiem 8 tyś km. stan wizualnie jak z salonu, mechanicznie zajebiście, kolor biała perła.

Skuterem jest super rozmiarowo, szkoda że w takiej budzie nie siedzi 300 to był by ideał, trochę duża i cieższa jest 400 :band:

  • 0
Opublikowano

Nie wiem ile waży 125, ale na krótkie odcinki po mieście to chyba wydaje się być ok. Ja bym zmienił te rolki i latał, w międzyczasie ewentualnie zbierał kasę na coś większego... Mi np w moim sprzęcie w mieście zaczyna trochę przeszkadzać jego waga, czasami trzeba się naszarpać przy parkowaniu, a w korku i jeszcze z pasażerem i zakupami w schowku szczególnie w koleinach jest ciężko

  • 0
Opublikowano

jak niema mocy na wale to skąd w napędzie przypomnij se jekcje fizy

Jak to ???

wiadomo że w napedzie nie ma mocy jednak transmisja powoduje ogromne straty i dzieki rolokom, wariatorowi itp. ograniczasz straty a tym samym zwiększasz efektywność i ilość koni na koło.

Jedź swoim sprzętem na hamownie to zobaczysz jak się ździwisz .

Tuning transmisji jak najbardziej zwiększa ilośc koni i momentu obrotowego na kole.

  • 0
Opublikowano

to jakie rolki ewentualnie dobrać ? nie mam pojęcia jakie są seryine i na jakie ewentualnie zmienić, bardziej zależy mi na przyspieszeniu ale dobrze żeby prędkość nie zmalała

znalazłem coś takiego...

http://www.scooterkingz.pl/sklep-maxi/czesci,suzuki-2,burgman-uh-i-e-125-ccm-4t-lc-07

a odnośnie tłumika, nie ma sensu go zmieniać ale może jest jakiś patent żeby polepszyć jego brzmienie ?

  • 0
Opublikowano

Jeśli przywiązałeś się do swego UH-tka, najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby poszukać rozbitego UH200 jako dawcy silnika i napędu...

Wiem, że znaleźć nie łatwo, więc w czasie poszukiwań można odkładać na AN400, aby w razie bezowocnych poszukiwań mieć dobrą alternatywę. :fireman2:

  • 0
Opublikowano

no własnie, buda 125/200 jest ładniejsza niż 400 K3 a K7 to już koszty od 12 tyś. Fajnie by było mieć moc w tej budzie co mam, ładna zgrabna i nie za duża... rozbitek jest na Allegro cały z 2,8 tyś co się nie opłaca bo po 2 dniach 200 też będzie za słaby

dla tego możę te rolki na razie zanim na 400K3 się nie przesiąde (co może nastąpi w tym sezownie, mam nadzieję)

rolki są tanie, jak je dobrać ?

a co do wydechu to może jakieś wybebeszenie albo coś ?

  • 0
Opublikowano

stary daj spokój, nie kombinuj bo to nie ma sensu, wydasz tylko kasę a efekt będzie mizerny. Niestety apetyt rośnie w miarę jedzenia, wiem to z doświadczenia, miałem majesty 125, która objeżdzała burka 125 z każdej strony, pomimo to zacząłem poszukiwania 250tki, na szczęście przez przypadek kupiłem 500tkę i jestem mega zadowolony. 400tka to takie minimum jak ktoś czasem lubi gdzieś dalej pojechać i mieć zapas mocy.

  • 0
Opublikowano

Zbieraj kase i kup za jakiś czas większą pojemność 125 to za mało aby robic z niego demona :fireman2: no chyba że chcesz mieć najszybszą seryjną 125 w okolicy :) wtedy najlepiej zamontować akcesoryjny wariator jak podałeś wyżej. Będziesz miał poprawę w przyspieszeniu i oddawaniu równomiernie mocy w całym zakresie a wiele prawdopodobne że i v-max skoczy kilka kresek do góry.

Najtańsza opcja to zmiana rolek na lżejsze ale musisz wiedzieć jaka jest seria.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...