lev Opublikowano 22 Grudnia 2012 Opublikowano 22 Grudnia 2012 W instrukcji nic nie znalazlem a w internecie tylko szczatkowe opisy. W pozycji automatycznej skrzyni nie dziala ale jak wlacze manualne przelaczanie biegow w Burgmanie 650 to po przelaczam 1-2-3-4-5 a potem zapala sie OD. Jak to działa, Czy faktycznie obniza spalanie ?? Czy bezpieczne jest dla skrzyni przelaczanie podczas jazdy z trybu automat na manual, bo raz przy 70-90 tak zrobilem i mialem male szarpniecie. Boje sie ze rozwale skrzynie. pozdrawiam i Wesołych Świąt.
Bulba Opublikowano 22 Grudnia 2012 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Obniza obroty o 500 podobno A jezeli obniza obroty to oczywiscie zmniejsza spalanie. Szarpniecie przy przelaczaniu nic nie zrobi skrzyni, tyle ze jest malo komfortowe. Jezeli chcesz tego uniknac, to nie przelaczaj podczas przyspieszania.
Volvo Opublikowano 22 Grudnia 2012 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Na krótkich odcinkach nie ma sensu. Wykorzystasz i docenisz to na autostradach i dłuższych trasach.
Ghandi Opublikowano 22 Grudnia 2012 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Jak przełączam na manualny tryb to nie moge przyspieszać ani hamować silnikiem. A nadbieg to około 1 tys obrotów mniej.
marcin62 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Opublikowano 22 Grudnia 2012 z tym nadbiegiem to nie jest tak ekonomicznie. Jak śmigaliśmy do Austrii z grupą Burgmanii dokładnie przetestowałem ten nadbieg i wyszło, że jadąc na nim dość intensywnie tj. 140-160 km/h po autostradach gdzie były górki (wzniesienia) burgman spalił około 1L może i więcej, niż inne AN650 na tej samej trasie. Optymalne, tj. najmniejsze spalanie wyszło na AUTOMACIE. Dodam, że wcześniej informował mnie o tym Mirek z Hajnówki, ale jakoś sam chciałem się przekonać i tak wyszło, ze pierwszy smigałem i szukałem stacji. Tajkże nadbieg tylko na prostej trasie jak stół i to chyba w granicach 120km/h. Inaczej silnik się męczy.
Administrator xmarcinx Opublikowano 22 Grudnia 2012 Administrator Opublikowano 22 Grudnia 2012 Potwierdzam i cytuję zdanie z mojego opisu wyprawy "- Mieliśmy jakieś 20 tankowań. Połowę km przejechałem na automacie a drugą na manualu, w losowej kolejności. Nie zanotowałem znaczącej różnicy w spalaniu. Wyniosła ona 0.2 l/100 km. Natomiast różnica w obrotach wynosi około 1000 przy licznikowych 140 km/h."
tsl7000 Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 W instrukcji nic nie znalazlem a w internecie tylko szczatkowe opisy. W pozycji automatycznej skrzyni nie dziala ale jak wlacze manualne przelaczanie biegow w Burgmanie 650 to po przelaczam 1-2-3-4-5 a potem zapala sie OD. Jak to działa, Czy faktycznie obniza spalanie ?? Czy bezpieczne jest dla skrzyni przelaczanie podczas jazdy z trybu automat na manual, bo raz przy 70-90 tak zrobilem i mialem male szarpniecie. Boje sie ze rozwale skrzynie. pozdrawiam i Wesołych Świąt. Stary watek ale może odpowiem co wiem OD czyli inaczej Over Drive to nic innego jak nazwa stopnia przełożenia taka sama jak 1 , 2 , 3 itp... Nie mylić z jakimś i nie porównywać z jakimś np: "nad przewodnictwem" jak w elektronice Ale może stąd te nie porozumienia. Do rzeczy .... każdy pojazd ma skrzynie biegów po to aby można było korzystać niemalże z całego zakresu obrotów jak i momentu obrotowego Tak bay można było ruszać przyspieszac itp. Stopnie przełożenia mogą byc rózne np 21:1 , 5:1 czyli dwadzieścia jeden obrotów wału silnika do jednego obrotu na wyjściu ze skrzyni czyli parametr pracy na wałku skrzyni nam wzrasta (nie mylić z mocą pracy) itd... zazwyczaj bieg 5 czy 6 w samochodach to 1:1 i korzystamy bezpośrednio z charakterystyki momentu i mocy silnika w stosunku 1 do 1 Ale jako że silniki sa coraz doskonalsze ( dostosowanie konta wtrysku , zapłonu do obciążenia itd.) to wymyślono że można by troche dokręcić im "śrubę" i naprzykład zastosowac przełożenie 1:1,5 I ot cała definicja OD czyli Over Drive ( Ponad Napęd) czyli coś więcej niz dawał by naped przy 1:1 pozdrawiam
junior12 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 koledzy mam probłem niemam pradu na swiecy i na wtryskach w burgmanie pozuzcie
Sympatycy siemik Opublikowano 4 Stycznia 2014 Sympatycy Opublikowano 4 Stycznia 2014 W trasie zawsze zmieniałem biegi manualnie ale trzeba to używać z głową. Jadąc w dwie osoby z bagażami po autostradzie przy prędkości między 136 a 138 km/h licznikowe przy ok. 5 tyś. obrotów na OD nigdy mi nie spalił więcej jak 5 l/100km. Trzeba jednak pamiętać że jeśli się będzie jechać w terenie górzystym to na manualu przy nieodpowiednim korzystaniu będzie więcej spalać paliwa. Tereny górzyste i miasto - teren zabudowany, zawsze zmieniałem na automat. Ja osobiście w czasie jazdy wyrównywałem prędkość np. 100 km/h lub 120 km/h i włączałem tryb ręczny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się