Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Nasze wycieczki w obiektywie ....


Bingo72

Rekomendowane odpowiedzi

dzisiaj z konradem testowaliśmy nowo otwarty odcinek autostrady......

200kmh.jpg

filmik tylko na pw dla ogladaczy o mocnych nerwach i sprawnych zwieraczach, ale to dopiero po montażu z 2 kamerek :)

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Radiolog

    21

  • Bingo72

    10

  • Ghandi

    7

  • konrad35

    6

Top użytkownicy w tym temacie

Miejscowość mała ale nie to się liczy jak każdy wie,ogólnie było super!:frusty: Sam sklepik był czymś ciekawym.no i słynny Mamrot hii.

Odnośnik do komentarza

30-12-2012

Kilka zdjęć z auto wycieczki do okoła Wysokich Tatr w składzie: Ghandi, Wladimir, Jasiek, Bahsiaczek, Bingo, Sam ( Bingo emigration Australian Brother).

Szczególne wydarzenia: doskonalenie jazdy po oblodzonych fragmentach górskich dróg ;-)

https://plus.google....CIe-g6SB2MzwsQE

A ja dzisiaj po pracy bylem na Zarabiu.

Zbychu ! A gdzie zdjęcia ?

Proszę o przeczytanie nazwy wątku ze zrozumieniem. ;-)

Odnośnik do komentarza

30-12-2012

Kilka zdjęć z auto wycieczki do okoła Wysokich Tatr w składzie: Ghandi, Wladimir, Jasiek, Bahsiaczek, Bingo, Sam

Szczególne wydarzenia: doskonalenie jazdy po oblodzonych fragmentach górskich dróg ;-)

eeee, w 4x4 to pestka :drunk:

Odnośnik do komentarza

Radiolog my jechaliśmy pseudo samochodami 4x4, gdzie przy zjeździe po lodzie działa tylko napęd na przednią oś.

To nie sprzęt Marcina gdzie hamując silnikiem, hamujemy dwoma osiami.

Odnośnik do komentarza

No to wszystko nie jest takie proste :)

Sposobu rozdzielania napedu w pojazdach oznaczonych 4x4 jest cala masa. W jednym przy hamowaniu silnikiem faktycznie hamuje tylko jedna os a nie dwie, przy innych naped jest rozdzielany w ten sposob ze idzie na obie osie.

W RAV z tego co kojarze jest haldex czyli tak na szybko, sterowane mokre sprzęgło wielopłytkowe inaczej cierne. Mechanizm od lat znany, a tylko w zaleznosci od tego przez ktorego producenta stosowany inaczej wysterowany. Czasem sa to czujniki elektryczne rozpoznajace roznice obrotowe na osiach, czasem czyto mechaniczna krzywka ktora reguluje przeplyw oleju.

O tym jak jest w jakim aucie mozna by ksiazke napisac :)

Zeby nie zanudzac, moge Wam to kiedys wylozyc w karczmie :)

Ale wracajac do meritum. W Ravce przy hamowaniu silnikiem chyba odbywa sie to poprzez obie osie. W moim VW Syncro niestety poprzez jedna.

W Patrolu wlasciwie tez poprzez jedna :) , bo zazwyczaj jade na samym tyle :) . Ale oczywiscie przy spietym przodzie hamuje obiema osiami.

A tak jako ciekawostka powiem Wam, ze terenowkach nawet przy zapietym 4x4, zazwyczaj napedzaja dwa kola. Po jednym na osi :)

Odnośnik do komentarza

Tez jestem na etapie szukania Forestera :msn-cry:

Kolezka sie zajawil i szukamy usilnie. Ale to co mozna znalezc niestety slabo spelnia oczekiwania. Np. mozna trafic z popekanymi sprezynami, a sprzedajacy twierdzi ze to przeciez nie przeszkadza i on tak jezdzi juz ponad rok :) Dramat. Przeciez koszty "spore". Nowy komplet na os kosztuje 320 zl. Jak mozna olac naprawe, jeli to sa tylko takie koszty. Az strach sie bac co tam jeszcze w tym aucie mozna znalezc.

Ale wracajac do napedu Subaru. Nie bardzo chce mi sie pisac , wiec posluze sie spisanym juz kompedium :clapping:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/30791-subarowe-napedy-kompendium/

Generalnie wiekszosc rozwiazan, i to czy w Subaru czy w inych AWD, czy SUV opartych jest na tym samym rozwiazaniu. Czyli hudraulicznym sprzegle o ograniczonym uslizgu, czasem sterowanym mechanicznie czy elektronicznie. I teraz w zaleznosci od producenta czasem nazywa sie to 4motion, 4matic, Synchro, Haldex itd. Nazw jest tyle ile wozow :batman: A zazwyczaj jest to zwykle LSD z jakimis wodotryskami ulepszajacymi.

A tak naprawde jedynym rozwiazaniem jest torsen. Ktory czysto mechanicznie potrafi przniesc/rozdzielic moment na kolo ktore ma przyczepnosc.

Ale stosowane jest z rzadka, bo dosc drogie w wytworzeniu i w sumie dosc skomplikowane.

Audi Quattro mialo takie na pokladzie. te nowe Audi chyba tez jeszcze maja.

No i ostatnie rozwiazanie to naped z terenowki z blokadami na osiach , recznie zalaczanymi. Maksimum mozliwosci przy maksimum upierdliwosci :photo:

Do zastosowania w "plackach" asfaltowych bez sensu. Nie ma na to czasu podczas cywilnej jazdy, zeby sie bawic w operatora sprzetu :Jumpy:

Odnośnik do komentarza

Marcin, dziękujemy za epopeję zaśmiecającą wątek.

Mam pytanie, czy przeczytałeś temat wątku ze zrozumieniem? Chyba nie, więc polecam tą czynność.

Odnośnik do komentarza

Poważnie ?To ci ciekawostka. To może jakieś zdjęcie z wycieczki można prosić bo coś nie zauważyłem.

Proszę , już się poprawiam, filmik z wycieczki po autobahnie kraków-tarnów

ale OSTRZEGAM FILM, TYLKO DLA WIDZÓW O MOCNYCH NERWACH, jak kto slabowitego zdrowia i nie lubi jazdy innej niż zgodnie z naukami PROSZĘ NIE OGLADAĆ :clapping:

uwaga nadchodzi armagedon :photo:

Odnośnik do komentarza

Nie chodzi mi o Twój styl jazdy, prędkości itp.

Tylko ta muzyka nie pasuje, jak się nie kładzie kasku na ziemi, tak nie puszczaj takiej muzyki. (nie wywołuj wilka z lasu).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...