Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Kilka pytań "nowego" użytkownika Piaggio X9 180


Barteq

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miesiąc temu zakupiłem od klubowego kolegi Marcina S. skuter Piaggio X9 180 Amalfi.

Muszę przyznać, że jestem z niego baaaardzo zadowolony, mam jednak z jego eksploatacją kilka pytań do Was.

Napiszę w punktach, będzie łatwiej odpowiadać :clapping:

1) czy skuterowi szkodzi stawianie na centralnej nóżce? (chodzi dokładniej o jego zdejmowanie i zakładanie na nią, które nie jest zbyt delikatne, a bądź co bądź to ponad 150kg maszyny w stanie gotowym do jazdy)

2) spalanie w trybie bardzo oszczędnym (obrotomierz nie przekracza 6tyś rpm) daje 3.6L, w trybie mało oszczędnym z manetką nie rzadko 0-1 daje 4.2L

3) kontrolki na kierownicy oraz sam wyświetlacz komputera - powinny być przeźroczyste czy matowe, żółte czy białe? (u mnie matowe i żółte)

4) obydwie przednie żarówki świateł mijania i długich - czy są takie same? (na wypadek spalenia mijania, czy można je przełożyć?)

5) na zimnym silniku stojąc w garażu po nocy odpala bez gazu, natomiast na ciepłym lub gdy stoi kilka godzin pod pracą lepiej jest skuterowi pomóc przy odpalaniu odkręcając delikatnie manetkę gazu - czy to normalne?

6) V-max sprawdzone przeze mnie na A2 dało wynik 125km/h licznikowe - oczywiście dla mnie prędkość wystarczająca, ale jak wypada ona w porównaniu do innych Piaggio X9 180ccm?

7) od chwili zakupu przy zdejmowaniu ręki z gazu i podjeżdżaniu do świateł "na luzie" czyli be hamulca strzela mi w wydech - czy od tego nic się nie zepsuje? (ja nie chciałbym zmieniać tego dźwięku, bo bardzo mi się podoba, ale wolę się upewnić...).

8) czy istnieje jakaś możliwość, aby skrócić ruch manetki gazu? Obecnie jak chcę bardzo dynamicznie ruszyć skuterem (np. spod świateł) to muszę manetkę odkręcać na 2 razy, raz ile się da, przytrzymać tej pozycji i dokręcić jeszcze trochę ręką.

9) do czego służy przycisk obok startera (u mnie do niczego nie używany). Czy w wyższych wersjach był tam pod nim jakiś "bajer" czy nie ma żadnego zastosowania? (bo mam pomysł jak go "zagospodarować" :photo: ).

Opublikowano

Też miesąc temu zakupiłem skuter Piaggio od forumowego kolegi Marcina :)

Trochę inne Piaggio od trochę innego Marcina ;)

I też jestem (w zasadzie byłem) baaaaaardzo zadowolony. Od kiedy pogoda się popsuła jestem zadowolony trochę mniej, bo mniej jeżdżę.

Jako, że nikt inny jeszcze nie odpowiedział to sugeruję przeczytaniu instrukcji (RTFM).

Moim zdaniem (może ktoś mnie skoryguje jeżeli się mylę):

1) Tak, skuter się zużywa jak się go używa. Ale na wszelki wypadek ja stopki centralnej nie używam prawie wogóle (2 razy w ciagu miesiąca użyłem). Zostawiam stojącego na kołach, opony też się zużywają ale lenistwo górą, więc nie używam stopki. Jak się nie boisz to oprzyj skuter o ścianę.

2) IMHO jest to zgodne z zasadą, że i'm ostrzej jeździsz tym więcej pali. Poszukaj statystyk podobnego skutera na mostostat.pl - będziesz miał odnośnik. Tu większość burgman albo majesty i możesz kolejny miesiąc czekać na odpowiedź użytkownika Piaggio 180.

3) Nawet jak kiedyś były przeźroczyste i białe to z wiekiem się zrobiły matowe i żółte. Kupiłeś sprzęt używany ale z dobrego źródła - nie psuj sobie radochy, nie szukaj dziury w całym. Jestem w tej samej sytuacji, albo mi sie tylko tak wydaje. Coś bym zmienił rolki, lampki może sygnał? Ale tego co działa nie ruszam (tylko się przyglądam czy może nie do końca działa i dałoby się poprawić? - też tak masz?).

4) Ewidentne instrukcja. Poszukaj na forum, serwisówki też powinny być. Jak nie znajdziesz to daj znać na PM - poszukam w weekend - powinienem mieć gdzieś u siebie (do dowolnego modelu Piaggio). Moim zdaniem to za dużo pracy, żeby żarówkę w drodze zmieniać.

5) Gdzieś tu czytałem, że na silnikach z wtryskiem gazu nie trzeba, a w skuterach (automat) chyba nie powinno tak być.

6) Gratulacje. Ja do v-max jeszcze nie dociągnąłem.

7) Masz złą mieszankę lub jakieś nieszczelności - należałoby to naprawić. Ew. podjedź w czwartek na spota: będziesz miał kilku fachowców na raz do obejrzenia Twojego skutera.

8) j.w. - moim zdaniem tak (to co opisujesz, jeżeli dobrze zrozumiałem normalne nie jest).

9) U mnie tam jest blokada zawieszenia (bajer). Sprawdź instrukcję od swojego modelu (prawdopodobnie ma być zaślepka).

Pozdrawiam, życzę przyjemności z jazdy i rozwinięcia wątku.

  • Klubowicze
Opublikowano

nr 9 to jest miejsce na przycisk koloru zoltego,ktory montowany jest w wersji 500 i sluzy do elektrycznego uruchamiania/opuszczania centralnego podnozka.

Opublikowano

1) ja osobiście uważam żeby stawiać tylko wtedy gdy naprawde trzeba np. ma się silnik zagrzać, a na bocznej nie zapali po czujnik jest lub gdy moto stoi całą zime - żeby się pona nieodkształciła

2) 4.2 spalanie ?! ja takie mam gdy motor długo grzeje gdy temp. oscyluje w granicach -3 do +5*C, jak jest powyżej 10* choć bym nie wiem jak cisnął to spalanie nie przekroczy 3.8 !

3) u mnie są przezroczyste, w Twoim przypadku pewnie wiek zrobił swoje

4) myśle, że żarówki są takie same tylko odbłyśniki w reflektorach się różnią kierowaniem strugi światła, wymiana jest banalna

5) ja nigdy nie kręce manetką żeby przypadkiem świecy nie zalać, kolega raz się tak bawił i zalał!

6) sądze, że to dobry v-max, chociaż watro zaglądnąć w napęd, niektóre 125-tki tyle latają

7) daje w wydech to znaczy, że nie spala do końca mieszanki - wartko zaglądnać

8) odkręcenie manetki na maxa nie daje dobrego przyspieszenia! - wiem to na własnym przykładzie, lepiej jednostajnym ruchem delikatnie odkręcać - wtedy płynnie przyspiesza

9) sonor dał dobrą odpowiedź

Co chcesz w miejsce tej zaślepki dać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...