Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Ktory wybrac model - Burgman K5 czy nowszy K6,7


Maxfan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

moglbym prosic o pomoc w wyborze pomiedzy Burgmanem K5, a nowszym K6,7 - chodzi mi o roznice co do awaryjnosci, wyposazenia i wszystko co przemawia za i przeciw :)

dzieki wielkie za pomocne info!

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Witaj Maxfan,

Na bardzo ogólne pytanie o zakup burgmana ... 200?, 400?, 650? - bardzo ogólna odpowiedz.

Kupuj najmłodszy model jaki Ci się trafi, oczywiście po uprzednim gruntownym sprawdzeniu ...

Powodzenia,

Odnośnik do komentarza

No ogolnie bo nie wiem co komu dolega

co do oleju to podobno tez chyba k7 ma juz czujnik w zegarze ile pobiera?

poza wygladem od strony mechanicznej na co jeszcze zwrocic uwage?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Użytkuję B400 K7 od dwóch sezonów. Serwisuję regularnie, wożę ze sobą 1litr oleju na zapas. Nie miałem okazji tej butelki nawet odkręcić. Jakie branie oleju ? Generalnie polecam K7 jeśli nie jesteś rajdowcem. To skuter dla spokojnego kierowcy.

Odnośnik do komentarza

Hej tak spokojna jazda

ale na autostradzie radzi sobie przy wyprzedzaniu aut ciezarowek z 100 do 140 bezproblemu? bo wiem ze cos z przypieszniem nie bardzo k7 ma?

a

wersje k5 te modele starsze sa bardziej zwinniejsze?

jak skonczyl sie temat z wadliwymi bębna sprzegła w An 400 K7? mam rozumiec ze z wloch skutera nie kupowac bo to tam zostalo wykryte?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Nie, No bez problemu z tymi przyspieszeniami jak i wyprzedzaniem w trasie. Przelotowa w granicach 120-140 km/h to dla K7 "no problem". Jeśli chodzi o sprzeglo to przed zakupem sprawdź czy poprzedni właściciel dokonał wymiany w ramach tzw. kampanii serwisowej - bezplatnie na koszt Suzuki.

Odnośnik do komentarza

Niestety świeci tylko jedna strona, może dziwnie to wygląda, ale ta nowsza wersja jest ładniejsza. Zreszta polecam. Nawet jak kupisz to musisz się licZyć z wymianą sprzęgła bo będzie już zużyte najprawdopodobnie (u nas tak było) i wymianą paska tak, że zbijaj jak nawięcej cenę,a najlepiej weź kogoś kto może na szybko otworzyć plastik czyli pokrywę wariatora i sprzęgła i obejrzeć to. Wario przód i tył też wymieniliśmy w tym roku na nowe a kupowaliśmy go w zeszłym sezonie. Teraz pojeździ znów jakieś 40 tys. Bo w brew pozorom liczniki kręcone do poniżej 25tys. Ale po sprzęgle widać że co najmniej 50tys. bo tylko 2mm okładziny zostało i zaczęło pękać lekko, a nowe ma 6-7mm. Pozdrawiam i zachęcam do kupienia K7. :chair:

Odnośnik do komentarza

Witam

dzieki za info - czyli tak sie zuzywaja te sprzegla? a ile cie kosztowaly czesci tego sprzegla itp.? bo mam rozumiec ze kupie maszyne za 10 i doplacic musze 2,3kola :) i kto mi da odkrecic plastiki czy pokrywę wariatora i sprzęgła aby obejrzeć :)

poza tym burek k7 jest ladny to fakt, ale widze i dowiaduje sie ze japoncy poszli po bandzie - wyglad spoko lecz k5 i wczesniejsze duzo lepiej pracuja jak i jakosci elementow silnika solidniejsze

mam racje? czy poza tym byly jeszcze inen usterki usterek ktore musze miec na uwadze?

znajomi mi mowia zebym nie kupowal sprowadzonego z italy hehe:P tam zarzynaja skutery, a jak w jakims gorzystym miasteczku kupia handlarze na polske np. neapol to juz wogole:P plus kursy 2,3 osoby na bzyku :)

i troche drogie te burki k7 ;/ jak na bzyka z 2007

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

znajomi mi mowia zebym nie kupowal sprowadzonego z italy hehe:P tam zarzynaja skutery, a jak w jakims gorzystym miasteczku kupia handlarze na polske np. neapol to juz wogole:P plus kursy 2,3 osoby na bzyku :)

We Włoszech są także idealne sprzęty tylko, że do PL w zasadzie nie trafiają bo...

i troche drogie te burki k7 ;/ jak na bzyka z 2007

... taki jest typowy klient w naszym kraju.

Odnośnik do komentarza

nie chodzi o to, że się ciągle zużywają tylko o to, że jak ktoś chce sprzedać skuta to na koniec nie będzie robił małego remontu i pakował kasy dla nowego nabywcy.

Odnośnik do komentarza

Burgman K7 i późniejsze roczniki mają cylinder pokryty warstwą nicasilu co wróży im dłuższą żywotność i mniejszy pobór oleju silnikowego.

Więc chociażby z tego powodu warto dołożyć parę groszy do nowszego modelu.

Koszt wymiany sprzęgła w tym przypadku jest znikomy do naprawy głównej całego silnika we wcześniejszych rocznikach - pijakach oleju :msn-cry: .

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

jeżdziłem k7-ką fakt 3 miesiące , ale moje stwierdzone fakty:

- olej 150ml dolane po przejechaniu we dwójke 500km

- pompa paliwowa wymieniona dwa razy(poniżej połowy zbiornika prędkość v-max 70)

Odnośnik do komentarza

moje pytanie było związane ze zbliżającym się zakupem drugiego burgmana

dochodza do wniosku że jednak najprawdopodobniej będzie to drugi K5

przemawia za tym tańsza eksploatacja i mimo trudności lepszy dostęp do części i elementów nadwozia

fakt że K7 ma komputer i dwie tercze hamulcowe z przodu ale mi osobiście zegary z K5 bardzo się podobają a przy odpowiednich klockach na hamulce już nie narzekam

dużem minusem dla K7 jest okaleczone oświetlenie z przodu i pseudo Lexusy z tyłu

tylne oparcie jako że bardzo drogie w K7 praktycznie niedostępne a w K5 jest chyba zawsze i ładnie uzupełnia tył skutera

to tylko takie moje spostrzeżenia po (odpukać) bezawaryjnej eksploatacji na odcinku 17ooo km

Odnośnik do komentarza

Witam ;-)

Dopisze się do tematu. Prawdopodobnie przesiadam się na maxi skuter z mojej sv 650. Trzeba spróbować czegoś innego, kanapowego.

na co zwrócić uwagę przy k 7?

Mam na oku takiego z przebiegiem 23k km z uszkodzonym prawym reflektorem i czasza. Te 2 elementy byłyby do wymiany.reszta na pierwszy rzut oka była ok. niestety nie ma linku bo ogłoszenie nigdzie nie wisi. Warto to kupić za 6k pln?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...