hyaku Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Jednocylindrowce czy to Honda, Suzuki czy Yamaha z przebiegami 60 -100 tyś km, a tyle ma większość skuterów z lat produkcji 1998 - 2002 ( czyli 10-12 lat eksploatacji) będą brały wielkie ilości oleju lub go wywalały odmą do puszki filtra. Nie do końca się zgodzę, moja majesty 250 z 96r. z przebiegiem 52tys km pomiedzy wymianami co 3tys nie trzeba dolewać oleju (schodzi na miarce z 3/4 do 1/4), a podejrzewam, że może mieć większy przebieg. W 2007 roku została sprowadzony z Włoch ze standardowym przebiegiem <30tys km. Silnik nigdy nie był remontowan itp.
RONIN Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 co do przebiegu to Bogdan201 ma rację, jakoś 5-6 latki mają pomiędzy 25 a 35 tys. a zdażają się po 45tys. to jak 10-12to letnie mają mieć 20tys. no chyba, że przebieg liczony od ostatniego remontu ;-) . Sam kupiłem 6 latka który miał według ksiązki serwisowej 27tys. w kwietniu a już mam 34 i pewnie do zimy dojdzie do 38tys. Najważniejszy jest stan, to , że skuter jest dbany i serwisowany tak jak trzeba.
Kamil84 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Ja się zastanawiam nad sprzedażą mojej majki. Mam mieszane uczucia bo z jednej strony szkoda mi jej sprzedawać bo ma naprawdę mały przebieg jak na swój rocznik( 21 tyś), silnik działa bez zarzutu i od wymiany oleju w marcu nie dolałem ani kropli ale z drugiej strony brakuje mi trochę biegów i lepszego przyspieszenia więc chyba postawię na moto. I tak jak powiedzieli poprzednicy, majka to dosyć bezawaryjny skuter ale jak już coś tam padnie to nie jest to zazwyczaj tanie. Filtry nie są drogie, co prawda są 2 filtry powietrza i jeden napędu ale zapłaciłem za nie niecałe 100 zł
bogdan201 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Hyaku nie będę upierał się, że wszystkie skutery tak będą się zachowywały, znajdą się wyjątki, eksploatowane delikatnie, na trasach, na dobrych olejach, nie przegrzane, nie przeciążane itd. Twoja Majesty jak twierdzisz ma 52 tyś licznikowo - zobaczymy jak będzie miała 80 czy 100 tyś, z drugiej strony skąd masz pewność, że nikt wcześniej nie robił remontu Twojego silnika czy go nie wymienił, tego byłbyś pewny gdybyś miał ten skuter od nowości. Jeszcze raz poradzę autorowi wątku: najważniejszy stan techniczny kupowanej maszyny.
1kera Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Jeżeli głównie miasto, szukałbym maszynki, która dobrze przyspiesza od startu do 80 km/h. Proponuję poczytać w testach burgmani - wg mnie z tych opisów najlepiej w tym przedziale prędkości wypadają 250. W miarę lekkie zwinne i szybkie. Jednak w trasie stawiałbym na większą pojemność. Gdy szukałem skuterka dla siebie rozawżałem majesty 250 i piaggio x9, oba nadal mi się podobają.. a kupiłem xmaxa 250 . Jak pisał ktoś wcześniej, warto siąść na kilka modeli i wybrać coś dla siebie. Zużycie paliwa - tym bym się nie przejmował. Średnia to około 4-4,5l na 100 km, pewenie dla 0,2 l więcej lub mniej na setkę nie ma co zmieniać decyzji co do modelu, który Ci sie podoba. Wybierz model, który Ci się podoba a potem poszukaj moto - będziesz zadowolony.
tomson81 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2012 dzięki dzisiaj oglądałem burmana 400 z 2004, stan prawie idealny, właściciel jest na forum tylko nie spytałem się o nicka. Przedstawił faktury na wszystko co robiła było tego dużo - nowe sprzęgło suzuki, nowy pas napędowy, nowe opony. Oleju podobno bierze 0,3-0,4 na około 7 tyś km wiec to chyba znikome ilości. Mysle że wybór u mnie skończy się na tym : 1. Wyżej opisany burgman - http://allegro.pl/suzuki-burgman-400-salon-polska-mega-okazja-wwa-i2552136707.html 2. Burgman 250 - troche niewiadoma, ale może za 5 tyś warto zaryzykowac ? http://otomoto.pl/suzuki-burgman-an-250-M3215225.html 3. Aprilia atlantic 500 - tu jeszcze nie zdecydowałem tą mam najbliżej pod nosem http://otomoto.pl/aprilia-atlantic-500-M3181090.html ewentualnie http://otomoto.pl/aprilia-atlantic-500cm-w-wa-zar-burgman-maxi-x9-M3314826.html
1kera Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Pewne źródło - polski salon, nie ma się co zastanawiać. Odpadną dylematy czy był czy nie był składany z kilku sztuk :-)
tomson81 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2012 fakt to jest pewniak tylko troche drogi. A czy są tu może uzytkownicy tej aprliki 500 ?? Ktoś mógłby się o niej wypowiedzieć ? Tam chyba nie ma problemów z tym braniem oleju ??
emge Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Trochę drogi? Nie wiem ile skuterów oglądałeś, ale weź pod uwagę, że tańsze są przeważnie śmietniki. Te 500-tki a Aprilii są sprawdzone jeżdżą w wielu modelach Apki, Gilrey i Piaggio. Na forum pojawił się Madison 250- też fajna maszynka, a nie droga.
stapoz Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Miałem AA500. Pali b.mało ok. 4.5L. Ma najlepsze przyspieszenie ze wszystkich skuterów do 500cm (przynajmniej tymi którymi jaździłem, a trochę tego było
szpadliszi Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Potwierdzam spalanie Aprilki - rzekłbym, że za kazdym razem na stacji byłem miło zaskoczony. Maszyna jeżdzi jak potrzeba , a pali 4,5 litra
Rafik_Ząbki Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Cześć. Gdybyś jednak chciał kupić sym-a joymax 250, to mój jest na sprzedaż. Cena dla forumowiczów do uzgodnienia. link: http://tablica.pl/oferta/skuter-sym-gts-joymax-250cc-2006r-ID9fYj.html#28c1c859;r:2;s:287 pozdro.
tomson81 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Cześć. Gdybyś jednak chciał kupić sym-a joymax 250, to mój jest na sprzedaż. Cena dla forumowiczów do uzgodnienia. link: http://tablica.pl/of...1c859;r:2;s:287 pozdro. O to ciekawa oferta, zadzwonei i pogadamy
tomson81 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Wracajać do aprilii to chyba nie ma problemu z częściami do niej ? Jest w Warszawie jakiś serwis który sie zna na tych skuterach ??
malina666 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 A co do yamahy majesty 400 to jak wychodzą jej koszty utrzymania ? Typu pas napędowy , jakieś wymiany filtrów. jeden z właścicieli mówił że komplet filtrów to koło 300zł a pas napędowy to już 600!! Pasek napędowy Oryginalny Yamahy ok 500 zł a zamiennik Dayco ok 450 ( ja na pasku Dayco zrobiłem ok 16 tys bez problemowo i teraz znów jezdze na Dayco) Filtry powietrza komplet czyli 3 sztuki to koszt w larssonie ok 70 zł. Filtr napędu wymieniac spokojnie mozna co 20 tys km a w instrukcji jest napisane ze sie go wymienia tylko jesli jest uszkodzony. Nalezy go czyścic co ok 5000 km. Pozostałe dwa filtry powietrza wymieniaj co 5000 i koszt ok 40 zł.
Marcino1 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Z pojemnościami silników skuterów jest tak, jak ze wszystkim w życiu. Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Myślę, że 250 bardzo szybko przestanie Ci wystarczać, więc zastanów się może od razu nad 400setką. Moim zdaniem 400 to rozsądny kompromis pomiędzy osiągami a ekonomią.
TomKor Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Tak jak poprzednicy piszą. Bierz 400 - ja jeżdżąc 50tką, stwierdziłem, że kupie 125 i będzie super do miasta - niestety po 3 miesiącach już kombinuję jak kupić coś z większym silnikiem
tomson81 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Z większych skuterów najbardziej przypasowała mi ta Aprilka 500, tylko czy ona nei będzie za wielka do miasta właśnie. Waży tyle co mój poprzedni motocykl turystyczny. Ogólnie ma dobre opinie i tutaj też ją chwalono, na zachodnich forach pojawia się temat problemów z elektryka w aprilkach. ktoś w burgmanii sie z tym spotkał ?? na chwilę obecna mam tak aprilia atlantic 500, Sym gts 250 lub Burgman 250 K4
Geni Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Apka 500 to właściwe jest motocykl turystyczny, a że z automatem i na mniejszych kołach - to już tylko drobny szczegół techniczny.
Administrator xmarcinx Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Administrator Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Miałem AA500 i jeździłem po Warszawie. Nie ma problemu. Wczujesz się w sprzęt i będziesz się kiedyś śmiał z obecnych wątpliwości. AA500 (ja miałem rocznik 2004) jest bardzo pakowna. Pod siedzenie wchodzi zadziwiająca ilość sprzętu biwakowego. Ogólnie polecam ci większy skuter i większą pojemność. Dziś oceniasz swoje proporcje jazdy tak jak podajesz, ale wkrótce nawiążesz nowe znajomości na forum itp - padnie temat wyjazdu Berlin, Alpy, Rumunia czy coś w tym stylu i będziesz chciał jechać. Wtedy sprzęt masz jak znalazł. Przelotowa AA500 to 120-130 non-stop a 150 gładko pociągniesz też po dłuższej chwili rozpędzania, i to obładowany. Elektryka w AA500 nie dała mi się specjalnie we znaki. Źle jest zaprojektowana komora z akumulatorem. Są w niej również dwa główne bezpieczniki. Jeśli rurka odpowietrzająca ześlizgnie się z akumulatora, to kwasior zeżre te przewody. Oczywiście to nie jest koniec świata i trzeba to naprawić a rurkę dobrze zamocować i sprawdzać bardzo często (spada na wybojach). Tyle ode mnie.
tomson81 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Dzięki wszystkim za rady,. Zdecydowałem się na Syma Gts 250 od kolegi Rafika. Zdecydował nienaganny stan techniczny i wizualny oraz dobra cena. Pozdro
RONIN Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 daj znać za ile miesięcy będzie Ci mało, bo będzie na 100% ;-)
power_777 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 A ja myślę, że będziesz zadowolony, bo sam podobnego ujeżdżam tylko na wtrysku
Administrator xmarcinx Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Administrator Opublikowano 13 Sierpnia 2012 A można spytać co chce kupić kolega Rafik?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się