Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Ktrórą stroną pasa jeździcie?


greegi

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, pytanie jak w temacie.

Ciekawy jestem jakie macie podejście i doświadczenia w tej sprawie.

Oczywiści wiadomo, że zgodnie z kodeksem powinno się jechać prawą stroną drogi, ale...

Którym pasem i po której stronie jedziecie jak jest kilka pasów w tą samą stronę, a jak jeżeli jest jeden pas w mieście i poza miastem?

Odnośnik do komentarza

Bardziej środkiem pasa. Jadąc całkiem z prawej napotykasz więcej dziur. Dodatkowo dla aut z przeciwka jesteś 50 tką i wyprzedzają blisko Ciebie. A jadąc wolniej trzymając się prawej strony puszki będą Ciebie wyprzedzać na lusterko.

Odnośnik do komentarza

Ja tam jestem początkujący więc może jeszcze mało widziałem ale uważam, że jak tylko nawierzchnia pozwala (np. brak kolein) to najlepiej środkiem pasa jeździć. Przecież dosiadając maszynę co osiąga prędkości co najmniej przepisowe nie musimy przytulać się do prawej krawędzi aby nas inni wyprzedzali. Jadąc środkiem pasa trzeba jedynie zwracać uwagę na plamy po oleju, paliwie na skrzyżowaniach - płyny jak kapią to najczęściej na środek pasa.

Odnośnik do komentarza

W mieście środkiem pasa - jadę zawsze szybciej niż samochody, lub z tą samą prędkością jeśli jadę za kimś. A jak ktoś musi mimo to mnie wyprzedzić to niech omija mnie drugim pasem - ze wzgl bezpieczeństwa nie chcę aby wyprzedzali mnie po moim pasie "na dotyk". Podobnie gdy pierwszy dojeżdżam do świateł to staję na środku aby nikt nie próbował ruszać ze mną równolegle - i tak ruszam pierwszy.

Za miastem jadę przy prawej krawędzi (ale nigdy nie poboczem, nawet jak jest wydzielone) - bo na ogół nie przekraczam 100km/h, a większość jedzie szybciej.

Odnośnik do komentarza