Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Mała pomoc przed zakupem


pablo es

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, aktualnie stoje na rozdrożu, tuż przed zakupem max-skutera.

Na początek kilka faktów:

Mam:

- 183cm wysokości,

- 78kg wagi

- 29 lat

Szukam:

- Skutera który pozwoli mi na dynamiczną jazdę po mieście w 1 / 2 osoby ( rzadziej )

- Skutera który pozwoli mi na jazdę poza miasto weekendowo, wygodnie w 1/2 osoby - np Kraków - Nowy sącz, Kraków - Zakopane

- Skutera który będzie mimo wszystko fajnie wyglądał

- Skutera który będzie wygodny

- Skutera który będzie mi służył conajmniej dwa sezony

Znalazłem:

- Yamahę Majesty 400 - kolegi z forum 2006 rocznik,

Majesty 400, rok 2006 , 17.000 przebiegu ( JUZ NIEAKTUALNE :) )

- Yamahę Majesty 400 - kolegi z forum (?),

Yamaha Majesty 400 YP400 2005 rok Burgmania

- Yamahę TMAX 500 - niestey nikogo z forum - ale podobno jest to polecane miejsce zakupu (?)

Yamaha Tmax 500

Chciałbym Was zapytać o poradę stricte związaną z wymogami, ceny tych skuterów różnią się od siebie co widać na pierwszy rzut oka Tmax vs Majesty 400 i stąd też chciałem zapytać, który z nich byłby najodpowiedniejszym wyborem jak na pierwsze dwa kółka w życiu - dedykowane wymogom które sobie postawiłem na początku tego tematu.

Nigdy nie widziałem Majesty 400 - na TMaxie udało mi się usiąść u niesławnego handlarza z Libertowa - i niestety to tyle.

Czy mógłbym Was prosić o pomoc w ostatecznym doborze modelu?

Przyznam że 'ze zdjęć' Tmax wygląda pięknie, ale cena conajmniej 2-krotnie większa też troszkę razi, jakie są + i - Majesty / Tmaxa ?

Który wybralibyście dziś po latach doświadczenia - jako pierwszy skuter?

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc..

Odnośnik do komentarza

Praktycznie na każdym maxi DA SIĘ jeździć w 2 osoby, da się jeździć po mieście i DA SIĘ wziąć ze sobą parę bagaży. Jednak różne skutery mają swoje cechy, które nadają im charakter. Ponieważ w zasadzie ograniczasz się do wyboru pomiędzy Majesty 400 i T-Max, można je krótko scharakteryzować tak:

- Mayesty 400, ma dwukrotnie pojemniejszy schowek pod kanapą (czyli w codziennej jeździe 1-osobowej do pracy śmiało można się zabrać na nim bez centralnego kufra.

-T-Max, silnik dwucylindrowy (lepsza kultura pracy, mniejsze drgania, więsza moc, więszy moment obrotowy), silnik zamocowany w ramie (nie sprzężony z wachaczem). Jeździ szybciej, lepiej skręca - słowem pojazd wyraźnie bardziej "sportowy". Ale w pojemniku pod siedzeniem zmieścisz tylko 1 kask ... Jeśli chcesz w bagażniku wozić ze soba do pracy coś więcej niż parę butów, musisz używać kufra centralnego.

Oczywiście T-Maxem da się jeździć do pracy, a Mayesty kręcić wiraże na Gymkhanie. Jednak nie do tego zostały stworzone :-)

Słowem duch T-Maxa to przyspieszanie i zakręty, a duch Mayesty, to niespieszna turystyka i praktyczność. Tak bym je uogólnił.

Modeli maxi-skuterów jest duuuużo więcej. Może warto jeszcze pomyśleć nad wyborem marki i modelu? Zorientuj się, gdzie w Twojej okolicy spotyka się braćc maxiskuterowa, pojedź na spot, zobaczysz za jednym razem więcej sprzętów. Może da Ci to coś do myślenia. Możesz też przeczytać testy maxiskuterów na forum. To spora baza wiedzy dla takiego kogoś jak Ty.

Odnośnik do komentarza

Dzięki Krzysztof,

zawężyłem modele do T-Maxa / Majesty ze względu na to - że to jedyne które 'gdzieś tam na ulicy' widziałem i udało mi się je rozpoznać.

Ciężko jest coś 'wybrać' komuś takiemu jak ja - dobrym pomysłem jest wybranie się na taki spot.

Z drugiej strony, ktoś mi kiedyś powiedział : Kup to, co po prostu Ci się podoba - pojeździj jeden sezon, dwa - i wyrobisz sobie prawdziwe zdanie o tym co tak naprawde potrzebujesz. Jeśli strzelisz w 10-tkę za pierwszym razem to super, jeśli nie - to po prostu sprzedasz / zamienisz na coś innego.

A jaki inny model mógłby spełnić te wymagania ? Mógłbyś coś zasugerować proszę?

Może warto by było wylistować kilka marek modeli, które spełniały by takie wymogi - pomogło by to napewno reszcie..

Jeśli nie uda mi się zebrać takiej listy marek skuterów,

postaram się rozpocząć przygodę od Majesty 400 - rocznik 2005/2006, pojeżdżę, pospotykam się na spotach i porównam różne modele.

Szukam używanego, nie chcę wydać kasy na coś, co służyć mi będzie w sezonie ( 3 miesiące max znając mnie ) - a używane Majesty 400 od ludzi z forum, można już dostać w cenie ~6000. Fajnie było by mniej więcej wiedzieć od was w który rocznik trafić / jaką specyficzną odmianę majesty szukać - może ktoś jest mnie w stanie nakierować mówiąc np.

- Kupuj majesty po roku 2006 ?

- Zwróć uwagę na 'to'

Byłbym mega wdzięczny!

Ps. Jeśli jest tu ktoś z Krakowa kto mógłby 'pokazać' taką yamahę - nie pozostane dłużny, chętnie bym sobie oglądnął, usiadł, porozmawiał o maszynie, lepsze to niż słuchanie wywodów handlarza.

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza

witam:)a moze cos z wlszczyzny:)...jezdze 2gi sezon tym co mam:)wlasnie zrobilem trase scie-ino:)solo:)i baaardzo pozytyw o tym sprzecie:)pozdro:)

Odnośnik do komentarza

Optymista z ciebie licząc na Majkę 400 z 2006r za 6000. Wiem, zdarzają się, ale pojeździj i pooglądaj, a zejdziesz na ziemię.

KOT45 widzę jesteś ambasadorem Malaguti na forum :)

Odnośnik do komentarza

Myślę że jeśli chodzi o YAMAHA to na pewno będziesz zadowolony z każdych z tych modeli ale też wiem że jeśli byś wsiadł na T-Max-a to już byś na nim został do końca

Odnośnik do komentarza

@emge,

Z jaką kasą powinienem się liczyć ?

Dobrze, że to mówisz - bo studzisz zapał a kubeł zimnej wody jest potrzebny przy takich wydatkach.

Z Małopolskiego 'wiszą' na allegro dwa:

Majesty

I tutaj, ktoś z Burgmanii apropo ?

Majesty Burgmania

Znacie może kolegę, który to sprzedaje ?

Odnośnik do komentarza

Hej

Miałem Majesty 400 mam T-max'a co do plusów i minusów to:

+ Majesty (względem T-max'a)

wygoda - pozycja za kierownicą lepsza i siodło miększe, pasażerka też chwaliła bardziej Majesty niż T-max'a

miejsce pod siodłem

+ T'max

silnik

prowadzenie

Większych minusów nie znalazłem w żadnym z tych modeli oba śmigają aż miło.

Co do problemów technicznych to nie będę ekspertem gdyż nie zrobiłem wielkich przebiegów na żadnych z tych modeli, i nie miałem żadnych napraw, robiłem tylko przeglądy techniczne.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

O widzisz!

Czyli jesteś dobrym przykładem na to, że warto zacząć od czegoś 'tańszego' w tym przypadku takiej Majesty 400.

Fajnie, że się odezwałeś - dziękuje!

Mówisz że była wyśmienita w sensie wygody i prowadzenia, zarówno na miasto jak i na trasę?

Skąd więc decyzja o zmianie na TMaxa ?:)

Kolejny niepotrzebny cytat posta przedmówcy

Znowu usuwam

Ostatni raz za darmo

kisiel

Odnośnik do komentarza
Z jaką kasą powinienem się liczyć ?

Zależy na co liczysz. Jeśli nie ma dla ciebie znaczenia brak przedniego błotnika czy osłony na tłumik+ obcierki i co tam jeszcze (opony, tarcze klocki itp) to pewnie coś znajdziesz, ale jeśli szukasz czegoś w ładnym stanie okaże się, że nagle ile byś nie miał to będzie za mało, a ilość odpowiednich ofert niebezpiecznie zbliży się do zera :)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

I tutaj, ktoś z Burgmanii apropo ?

Majesty Burgmania

Znacie może kolegę, który to sprzedaje ?

Sprzęt należy do Kubo. Zadzwoń do niego a wszystkiego dowiesz się nt jego sprzętu.

Odnośnik do komentarza

Zależy na co liczysz. Jeśli nie ma dla ciebie znaczenia brak przedniego błotnika czy osłony na tłumik+ obcierki i co tam jeszcze to pewnie coś znajdziesz, ale jeśli szukasz czegoś w ładnym stanie okaże się, że nagle ile byś nie miał to będzie za mało :)

Aaa ok, ale to tak jak ze wszystkim, myślałem że istnieje pewna granica którą trzeba zabulić, żeby kupić pewniaka :)

@MariuszBurgi

Super dziękuje !

Odnośnik do komentarza

swinoujscie-inowroclaw:) trasa okolo 350km.spalanie wyszlo z 1go pomiaru 3,8L/100 wracajac zrobie nastepny pomiar:)milo mi ambasada:)coz sprzet to 1cylinder 459ccm 40KM moze duzo moze malo:)mysle ze w sam raz pod siedzeniem mieszcza sie dwa kaski intwgralne i male co nieco:)no kazdy chwali swoje:) do tego kufer centralny shad 50L i mozna smigac w trase:)wyglad skuta??coz...inny niz wszystkie:)a musze to napisac wygoda i komfort jak dla mnie 10/10...stwierdzam po tej wlasnie trasie(wario j.costa tez sie sprawdzilo)pozdro:)

Odnośnik do komentarza

Dzięki wszystkim, po uzyskaniu namiaru na kolegę Kubo z forum, chyba zdecydowałem co kupię :)

Jutro będe do niego dzwonił i się z nim umawiał.

Napewno dam znać!

Pozdrawiam wszystkich i raz jeszcze dzięki.

Odnośnik do komentarza

Fajnie, że udało ci się szybko wybrać.

Ja sam niedługo stanę przed dylematem:

SH300i vs YP400 vs T-max i za diabła nie wiem w co pójdę.

Odnośnik do komentarza

O widzisz!

Czyli jesteś dobrym przykładem na to, że warto zacząć od czegoś 'tańszego' w tym przypadku takiej Majesty 400.

Fajnie, że się odezwałeś - dziękuje!

Mówisz że była wyśmienita w sensie wygody i prowadzenia, zarówno na miasto jak i na trasę?

Skąd więc decyzja o zmianie na TMaxa ?<_<

ad1 - oba prowadzą się dobrze, jednak T-max lepiej. Wg mnie prowadzenie w mieście zależy głównie od umiejętności kierowcy a w dalekiej trasie ważny jest komfort i zasięg na zbiorniku.

ad2 - prawdopodobnie jak w przypadku większości forumowiczów chęć zmiany na inny model.

Odnośnik do komentarza

Dzięki wszystkim, po uzyskaniu namiaru na kolegę Kubo z forum, chyba zdecydowałem co kupię <_<

Jutro będe do niego dzwonił i się z nim umawiał.

Napewno dam znać!

Pozdrawiam wszystkich i raz jeszcze dzięki.

Widzialem ten 2oo i troszke poznalem wlasciciela (pzdro!) :) mysle ze bedziesz zadowolony!

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz skuter na sezon czy dwa to bierz Majke sprzęt spokojniejszy, wygodniejszy na dłuższe trasy i ekonomiczniejszy jeśli się zdecydujesz na T-max to napewno nie zmienisz go po 1 sezonie <_<.

Posiadam ten sprzęt 4 rok i jak narazie nie mam zamiaru go zmianiać no chyba że na nowszy model :)

T-max jak dla mnie to super osiagi, super prowadzenie komfort mniejszy co nie znaczy że nie nadaje się na długie trasy osobiscie znam osobe co z plecakiem zwiedził północ i południe Polski.

Odnośnik do komentarza

Fajnie, bo okazało się że na mój post dostałem kilka ofert na priv, za co dziękuje.

Miło też że napisaliście troche więcej o TMaxie od strony 'użytkowej' /codziennego użytkowania.

Po przeczytaniu artykułów na burgmanii o Majesty i TMaxie - no cóż, trzeba stwierdzić, że ten TMax generalnie uważany jest za HIGH-END skuter i dziś, po kilku dniach czytania, analizowania - wiem dlaczego na pytanie: "Który skuter kupić" - większość mówi: "Bierz TMAXA".

Po prostu jest to klasa A+++.

Jak to z modelami 'topowymi' bywa, cena TMaxa też jest topowa <_<

Pomijając już kwestie związane z wyglądem, osiągami czy wygodą - myśle, że dobrze było by zapytać o przebiegi,

jaki przebieg dla maxi-skutera jest przebiegiem, którego wypadało by się strzec?

20k, 30k, 50k ?

Pytam, bo przyzwyczajony do przebiegów samochodowych muszę 'przestawić' się na skuterowe..

Odnośnik do komentarza

Co do przebiegów to pamiętaj, że dwu cylindrowy silnik skutera będzie bardziej trwały. Tyczy się to zarówno Tmax-a, AN650 czy też Hondy 400/600. Wracając do Yamahy to znane mi są Tmax-y które przy przebiegach ponad 80 tyś nie wykazywały wyraźnych objawów zużycia (brak pobierania oleju itp.) Jednocylindrowa Majesty też oczywiście może zrobić taki przebieg ale na pewno nie będzie wtedy silnikowo w doskonałym stanie technicznym (kompresja, przedmuchy oleju do filtra powietrza, spalanie oleju).

Odnośnik do komentarza

Witam, w sprawie dużych przebiegów Tmaxa prosze rozmawiać z Worlanem ma coś w tym temacie do powiedzenia !YES a jeśli chodzi o Majke pytania prosze kierowac do Orzecha <_< . I jeszcze jedno w ogólnych jest gdzieś wątek na temat przebiegów skuterów powyzej 50 tyś. km - warto poszukać !scooter

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...