Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Dylemat...co kupić ?


asterix

Rekomendowane odpowiedzi

Hey, mam cholerny dylemat i proszę osoby znające się na rzeczy o Pomoc w jego rozwikłaniu.

Na dniach chciałbym zakupić 2 kółka i tu robi się problem , a mianowicie który wybrać. Są tu osoby o zamiłowaniu do jednej marki , albo do wielu - nie o to chodzi , liczy się rzetelne podejście do tematu.

Mam do kupienia:

1. Suzuki Burgman 400 2005r 33tys nalatane , sprawny ładny i tyle mogę o nim powiedzieć ( z pewnościa czeka mnie remoncik za 1500zł) za kwotę 6000 zł ( 5042 zł)

2. Honda Silver Wing 600 2009r 8tys nalatane , w idealnym stanie (sprowadzony z usa i zarejestrowany w PL - stara buda 2008) cena 13000 zł ( 10924 zł)

-----------------------------------------------------------------------

3. Kymco Downtown 300i 2012r , nówka z salony za 16000 zł ( 10931 zł)

4. Kymco Xciting 500i 2011r , nówka z salonu za 18000 zł ( 12297 zł)

5. SYM MaxSym 400 2012r , nówka z salonu za 18000 zł ( 12297 zł)

wszystkie bez ABS

Dodam jeszcze, że brałbym je na firmę więc ceny w nawiasach to ceny jak dla mnie realne po odliczeniu podatków.

Z pewnością będą pytania typu "do czego Ci on jest" , już śpieszę z wyjaśnieniem. 70% to miasto a 30% to wypady na Krym , Chorwacja , Wenecja i na zloty do was ;))

Mam latek 30 więc ściganie się i sportowe latanie na v-max już mnie nie kręci , bardziej patrzę na wygodę i eksploatację (tanie jeżdżenie) i tu paradoks bo S-wing600 i tanie latanie to nie idą w parze ale za to komfort na długie trasy, z kolei mały kymco 300 po mieście super ale na trasy sie nie nadaje bo nóg nie da sie wyciągnąć a i fotel mi nie leży pod 4 literami bo mam tylko 176 cm wzrostu. I co tu robić....?

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • asterix

    17

  • 1kera

    5

  • GrzechoCnik

    4

  • Wrzonio

    2

Top użytkownicy w tym temacie

Witam, coż jedyny skuter z dwoma cylindrami w twoim zestawieniu to SW 600 i to bym polecił. Docenisz kulture pracy a przede wszystkim zero problemów z tym sprzętem !OK Podajesz że Honda to rok 2009 (produkcjii ?) jeżeli tak to znacznie mniej pali od wcześniejszych modeli podaje moje spalanie z trasy do Marl:

1. Przejechany dystans : 1763 km

2. Średnie spalanie: 4,87 l/100 km

3. Minimalne spalanie 4,40 l/100 km (trasa do Słubic)

4. Maksymalne spalanie 5,10 l/100 km (prędkości około 140 km/h)

Owszem poprzednie roczniki przed modyfikacjami w mapach zapłonu oraz bez sondy lambda potrafiły sporo palić !V

Dziwne troche że ktoś sprzedaje super stan z 2009 roku za 13 tyś ;) ja radze zajrzeć do działu ogłoszeń na forum Ojciec Dyrektor sprzedaje SW 400 godne polecenia whist

A i jeszcze jedno weź pod uwage że tam gdzie się wybierasz na wyprawy może być problem z ewentualną naprawą np. Kymco - w ubiegłym roku ekipapojechała na objazd Litwy, Łotwy i Estonii, jednemu podróżnikowi DT 300 zakaprysiło i okazało się że serwisu tej marki tam nie ma !sciana a i pewnie z SYM-em na wschodzie może być ciężko.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Dziwne troche że ktoś sprzedaje super stan z 2009 roku za 13 tyś ;) ja radze zajrzeć do działu ogłoszeń na forum Ojciec Dyrektor sprzedaje SW 400 godne polecenia whist

Generalnie zgadzam się z przedmówcą w całości a z powyższym zdaniem to w szczególności

Odnośnik do komentarza

Koleś chciał 15tys zł za SW600 ale, że zależy mu na czasie to puści ją za 13tys zł. zanim ja kupię to pewnie przetestuje. Ma oryginalne zdjęcia z licytacji bankowej w usa z udokumentowanym przebiegiem. Lakier super , nie widać nigdzie żadnych otarć i zadrapań, żadnych wycieków , jeździ po linii wiec na szczęście to jednoślad ;)

Z resztą w moim miescie jest SW600 z 2008 r srebrny z przebiegiem udokumentowanym na 900mil , sprawdzony , ma kilak małuch rysek i 3 odpryski lakieru a tak to wszytko super a jeździ jak marzenie , cena 16tys do negocjacji wiec można taniej szczególnie z to firma id aje FV a ten na którego ja poluje to od prywatnego człeka który dla siebie sprowadził ale musi sprzedać.

Odnośnik do komentarza

Opisze Ci DT300. Miałem do wydania ~18000, że nie lubię rzeczy używanych dlatego wziąłem nówkę z ABS. Założenie miałem takie jak twoje 70% miasto, 30% trasa. Po roku okazało się, że wyszło 30% miasto a reszta trasa. W trasie jest dla mnie bardzo wygodny jazda po 500-600 km nie przeszkadza mi nawet w pozycji krzesełkowej (mam 170 CM). Przez sezon od kwietnia do końca października nalatałem 10000 km i nic się nie działo złego tylko serwis i paliwo. Paliwo jak bym się nie starał to nawet w dwie osoby nie spalił mi 4 litów. Na trasie w dwie osoby nie jeżdżę więcej niż 120 km licznikowo a ta predkość wystarcza żeby już przy nawet małym ruchu być zawsze na pole position przed puszkami, nawet jak jakieś dzikusy pocisną na prostej po 200km to i tak się zaraz zakorkują.

Odnośnik do komentarza

Sprawdż dokładnie jaka to faktura pełen VAT czy marża - bo to zasadnicza różnica w Twoim przypadku.

Salonowe to VAT a uzywki Vat Marża dlatego w używakach odjałem tylko 19% podatku dochodowego. Co do tego co stoi w Kielach to pełna FV VAT

Odnośnik do komentarza

Dla mnie Burgman był najwygodniejszy i dlatego go wziąłem, wcześniej siedziałem na wszystkich prawie maxi dostępnych w PL, wprawdzie miałem trochę mniej kasy a najbliżej byłem Downtowna 300i oraz Yamahy X-Maxa (!) - tak, wiem ze to marna 250-ka ale przejedź się tym sprzętem, jeśli jeździsz sam to w zupełności wystarczy, do miasta poręczniejsza, stabilniej się prowadzi a na starcie wciąga wszystkie Burgmany.

Odnośnik do komentarza

Nie potrzebuje się ścigać , juz z tego wyrosłem :) A mówiąc ogólniej to troche boję się tej SSilver Wing 600 bo raz pojemnosc a dwa ciężar , miałem okazje sie przejechać i swoje waży a ja do najwyższych nie należe i ledwie swobodnie dostawałęm do ziemi , musiałem delikatnie pochylic skuter na bok i trzymac go na jednje nodze ( mam 176cm ). Cały czas mysle o Burku ale ciezko o dobry i niewytłuczony wiec wole kupic taki jaki jest sprowadzony bo widac do co roboty jest , samemu zadbac o doprowadzenie go do idealnegos tanu i korzystanie , choć ciagle kołacze mi się w głowie to dolewanie oleju i znowu wracam do poczatu....co wybrać ;)) Wielu z was na PV mnie przekonuje ze najlepszym wyborem bedzie SW600...może macie rację , ale zastanawiają mnie te nowe zabawki jak SYM / ehhhh co za żcyei ( by wszyscy mieli tylko takie problemy whist)

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Nie potrzebuje się ścigać , juz z tego wyrosłem ;) A mówiąc ogólniej to troche boję się tej SSilver Wing 600 bo raz pojemnosc a dwa ciężar , miałem okazje sie przejechać i swoje waży a ja do najwyższych nie należe i ledwie swobodnie dostawałęm do ziemi , musiałem delikatnie pochylic skuter na bok i trzymac go na jednje nodze ( mam 176cm ).

Cos kolego bajki opowiadasz. Jeżdżę SW600 kilka lat i mam 173 wzrostu (przesiadłem sie na sw-600 z 50) i nie mam problemu z postawieniem prosto skutera i podparcia oboma nogami i to nie na palcach. Upiorek czy Migu jest jeszcze drobniejszy ode mnie, też jeźdżą SW i nie płaczą, że duży i cieżki.

Masz możliwość kupienia porządnego sprzętu z dwoma cylindrami i niezawodnego za psie pieniądze i wydziwiasz. Jeśli potrzebujesz rady to słuchaj kolegów, jeśli masz swoje przemyślenia i zdanie to kupuj co chcesz i co ci się podoba i daj sobie spokój z grafomańską pisaniną. Lucjan dobrze prawi, że SW po 2007 pali zdecydowanie mniej niż te wcześniejsze. SW to sprzęt nudny, i nieciekawy, nie ma w nim nic do roboty, nie ma w czym grzebać, nie ma o czym pisać, bo wszystko działa bez zarzutu. Może się podobać lub nie, to juz indywidualna ocena każdego z nas. Masz ochotę eksperymentować to twoje prawo i twoje pieniądze, lecz jeśli chcesz naprawdę jeździć i nie martwić się o serwis, naprawy i inne cuda kup SW.

Odnośnik do komentarza

Wrzonio, dzięki za kopa w d.... , potrzebowałem tego. Teraz tylko pozostaje mi jechać obejrzeć i miejmy nadzieję, kupić. Dzieki wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Wrzonio, dzięki za kopa w d.... , potrzebowałem tego.

Proszę bardzo. Na zdrowie ;) !piwko

Odnośnik do komentarza

słuchaj, słuchaj, koledzy na forum dobrze radzą. Miałem ten sam dylemat miesiąc temu i porady były strzałem w 10. Co prawda u mnie trasa to 1% !placz1 , wiec i sprzęt inny. Rdziłbym poszukać na forum, czy ktoś nie sprzedaje takiego moto.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Ja 2 lata temu miałem ten sam dylemat i stałem przed mniej więcej takim samym wyborem. Wtedy wziąłem Xcitinga. Nie żałuję. Sprawuje się bez zarzutu. Ale teraz, bogatszy o doświadczenie i opinie kolegów, bez wahania wybrałbym SW.

Zajrzyj tu SW różnice Europa-USA

Na przeglądzie może być problem z reflektorem z USA.

Odnośnik do komentarza

Tym akurat się nie przejmuje , mam znajomego diagnostę a światło świeci symetrycznie więc dla mnie jako kierowcy lepiej , troszkę gorzej mogą mieć kierowcy jadący z naprzeciwka ale że ja nocą raczej będę autem śmigał to stąd moje obojętne podejście do tematu. Co tyczy się świateł postojowych to kiedyś tam w poprzednim stuleciu skończyłem technika elektronika więc dam sobie radę ;) Boli mnie jedynie brak immobilajzera i ABS.

edit:

Ludzie to są jednak ch...e , pożyczyłem busa i pojechałem odebrać już umówiony i dogadany skuter a koleś mi 20 minut przed planowanym odbiorem smsa wysyła ze już sprzedał i mogę sobie wsadzić moje 200km x2 w d... / k... odechciało mi się wszystkiego. Sorki Panowie za bluzganie ale chyba każdy by tak zareagował.

Reasumując z w/w listy została wykreślona honda SW600 , teraz to mam dopiero mętlik doładowany emocjami.

Odnośnik do komentarza

Jak większość miasto i przy Twoim wzroście to Downtown byłby wg mnie najlepszy

A ta Honda z USA jest picowana, jeżeli chodzi o białą, ktoś mówił że ma tylną oponę od samochodu whist

Odnośnik do komentarza

Jak większość miasto i przy Twoim wzroście to Downtown byłby wg mnie najlepszy

A ta Honda z USA jest picowana, jeżeli chodzi o białą, ktoś mówił że ma tylną oponę od samochodu whist

Ta była bordowa i naprawdę wyglądała jak z fabryki.

Co do Downtown-a to było by super ale jak wsiadłem na niego i próbowałem wyciągnąć nogi to kolana miałem pod brodą a niby ta pozycja ma być wygodniejsza na trasy przelotowe....

Odnośnik do komentarza

Wiem ze każda pliszka swój ogonek chwali, ale...

Ja mam 181 cm i 100 kg, najwygodniejsza jest dla mnie Vespa GTS300 whist

Wcześniej miałem xcitinga, majesty i miałem okazję pojeździć na swt400 i burgim400

Wbrew pozorom Vespa ma dużo miejsca na pokładzie dla kierowcy, mimo małych kółek jest bardziej komfortowa na złych nawierzchniach

No i silnik niby mały ale ze świateł do 100 idzie jak rakieta ;)

Spróbuj kto nie jeździł nie zrozumie

Poza tym na mieście jest po prostu super, a na trasie wyprzedza tiry spoko i dupsko po 3 godzinach w ogóle nie boli !kisss

Możesz na moją zasiąść w końcu jesteśmy z tego samego miasta !holiday

Odnośnik do komentarza

Możesz na moją zasiąść w końcu jesteśmy z tego samego miasta !holiday

Z pewnością zasiądę jak sie spotkamy na trasie , a co do kupna Vespy to raczej nie bo wizualnie mi nie leży whist

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ojj widzę że temat podupadł a ja wciąż walczę ze sobą...

Powiedzmy że decydował bym się na którąś z tych opcji , to porównując obie maszyny , która z nich patrząc na parametry wydaje się być lepsza ?

1) Kymco Xciting 500i 2011r , nówka z salonu za 18000 zł ( 12297 zł)

2) SYM MaxSym 400 2012r , nówka z salonu za 18000 zł ( 12297 zł)

Specyfikacja MAXSYM400i

Typ 4-suwowy, 4 zawory, elektrolitycznie ceramicznych jedno-cylindrowy

Pojemność 399 cc

Płyn chłodzący system

Układ paliwowy E.F.I

Transmisja C.V.T.

Emisja Euro3 / EPA / DOT / CARB

Zawieszenie teleskopowy widelec przedni (D = 41mm)

Tylna Swing Jednostka Zawieszenie z 5-kierunkowego napięcia wstępnego

Przód φ Disk Brake 275mm x 2

Tylne Hamulce 275mm φ

Opona przednia 120/70 - 15

Opona tylna 160/60 - 14

Head Light (Low / High) 55W / 55W

Dł. x szer. x wys. (mm) 2700x805x1400

Rozstaw osi (mm) 1570mm

Masa suchego pojazdu (kg) 224

Pojemność zbiornika paliwa (litr) 14,7 L

Xciting

Wymiary [dł./szer./wys. (mm)]:2250/815/1335

Waga sucha:200 kg

Przeniesienie napędu:bezstopniowa [CVT]

Rozrusznik:elektryczny

Silnik:4 suwowy

Pojemność:498,5 cm3

Moc:38,3 KM przy 7000 obr/min

Chłodzenie:ciecz

Moment obrotowy:41,4 Nm przy 5500 obr/min

Rozmiar opon:przód – 120/70-15, tył – 150/70-14

Hamulce:przód – 2xtarcza, tył – tarcza

Odnośnik do komentarza

Litości! Skąd ty wziąłeś te dane SYMa (2700mm długości i 200kg masa "na sucho")?

Ja wiem, że wartości danych technicznych tajwańskich maksi są zależne od bieżącej pogody (czytaj: każde źródło podaje inne wartości) ale są pewne granice rozsądku... Widziałeś kiedyś maksi co ma 2700mm długości?

A teraz do rzeczy (chciałem napisać "konkrety" ale to słowo jest nie na miejscu w kontekście powyższego):

Oba skutery ważą około 230 kg z płynami. Kymco ma 38KM a SYM, zależnie od źródła, od 32 do 34KM.

SYM jest na pewno bardziej oryginalnym maksi na tym forum, ma dobrą opinię w Europie zachodniej i w Azji. Jest nieźle wyposażony (nawet wbudowana ładowarka USB !w00t ). I choć mocno stylistycznie "podjeżdża" Burgmanem to można mu to wybaczyć (całość jest bardzo spójna). Niestety w Polsce może być kłopot z dostępnością części i jakością serwisu.

Reasumując:

SYM - bardziej turystyczny (dużo niżej kanapa: 755mm, większy schowek), niezłe wyposażenie, lepsza ochrona przed wiatrem

KYMCO - mocniejszy silnik, sportowy charakter, lepsza dostępność części i serwisu

Na koniec coś dla oka ;) :

SYM:

Sym-Maxsym-400i-acpz4.jpg

KYMCO:

Kymco_XCitingRIABS_acpz3.jpg

Aha, jeśli interesuje Cię moja prywatna opinia - ja oddaję głos na SYMa. :)

Odnośnik do komentarza

Ja bym jeszcze sprawdzil dostepnosc XCITING 400i 2012.

Motor-land poinformował mnie ze dopiero fabryka od przyszłego roku będzie produkowała.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Przemas , też mi się wydało to podejrzane 2,7m ale cóż tak pisza ;)) - zadzwoniłem do dystrybutora i poprosiłem o kilka danych , nie wszytko mi przesłał ale z tego co mam to:

Wymiary 2270x825x1410mm,rozstaw osi 1555mm

Masa suchego pojazdu 219kg

Moc 33,5 KM

Prędkość max 145km/h wg homologacji,w rzeczywistości ok. 170 km/h

Odnośnik do komentarza

(...)

Prędkość max 145km/h wg homologacji,w rzeczywistości ok. 170 km/h

I pozwólmy dystrybutorowi oraz ludziom, którzy w to wierzą, cieszyć się tą "rzeczywistą" prędkością ;):):)

Odnośnik do komentarza

Panowie , przepraszam ze tak truje dupę ale to po raz ostatni , muszę szybko podjąć decyzję bo jutro może być już za późno.

Bije się z myślami który wybór będzie lepszy...

1. http://otomoto.pl/suzuki-burgman-400-cc-M2958496.html za 11 tys. zł

2. http://otomoto.pl/sym-inny-maxsym-400-sebbike-warszawa-M3041096.html za 18 tys. zł

czy lepszą markę z 2007 r z niewielkim udokumentowanym przebiegiem czy też nowizna z nie do końca sprawdzoną marką i jakością wykonania i działania, dodam że w SYM-ie mam już oparcie dla plecaczka i 1 kask w cenie a do burka musiał bym dokupować....

Z góry dzięki za szybką reakcję i jeszcze raz sorkii za meczenie...

Odnośnik do komentarza

Chyba ten za 18 tys.. przynajmniej gwarancja, nowy sprzet itd.. ale to moje zdanie. 7 tys w kieszeni też kusi ale goście na rowerach robią rocznie więcej.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...