Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zakup Majki 400


greegi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przymierzam się do zakupu jakiegoś Maxi 400. Generalnie wybór padł na Yamaha.

Mam pytanie do użytkowników tych skuterków, na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie takiego sprzęta?

Wcześniej jeździłem Majka 250, więc mniej więcej wiem jak moto powinno wglądać.

Jak wygląda eksploatacja 400etki? W YP250 pasek kosztował około 300zł, a przy małym przeglądzie zmieniałem tylko olej i prałem filtry.

Możecie krótko podsumować koszty utrzymania i serwisowania (domowego) takiego skuta?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

POST nr. 5

Opisałem tam moje doświadczenia z Majesty 400.

Mam przejechane 72 tysiące i brak większych problemów.

Jeżeli silnik nie wkręca się - membrana

Wkręca się a słabo jedzie - napęd

Olej w lewym filtrze powietrza - zbyt dużo oleju w układzie albo "luzy" w silniku

Często wyrabia się łożysko główki ramy.

Odnośnik do komentarza

POST nr. 5

Opisałem tam moje doświadczenia z Majesty 400.

Mam przejechane 72 tysiące i brak większych problemów.

Jeżeli silnik nie wkręca się - membrana

Wkręca się a słabo jedzie - napęd

Olej w lewym filtrze powietrza - zbyt dużo oleju w układzie albo "luzy" w silniku

Często wyrabia się łożysko główki ramy.

Dzieki wielkie za odzew.

A 400setka jest na gazniku, czy na wtrysku?

No i mam jeszcze jedno pytanie... jakie sa mniej wiecej obroty przy 60 i przy 80km/h?

Chodzi mi o oszacowanie stanu paska.

Wiem jak w 250tce konczyl mi sie pasek, to przy 80km/h mialem prawie 8000rpm. Po zmianie na nowy od razu spadly do 6k

Odnośnik do komentarza

Dzieki wielkie za odzew.

A 400setka jest na gazniku, czy na wtrysku?

No i mam jeszcze jedno pytanie... jakie sa mniej wiecej obroty przy 60 i przy 80km/h?

Chodzi mi o oszacowanie stanu paska.

Wiem jak w 250tce konczyl mi sie pasek, to przy 80km/h mialem prawie 8000rpm. Po zmianie na nowy od razu spadly do 6k

Na wtrysku.

Jak dobrze pamiętam to przy tych prędkościach pomiędzy 3000rpm a 4000rpm i jeśli wszystko gra to powyżej 80km/h obroty powoli rosną, a skut ładnie przyspiesza.

Przy 110-120km/h jest 5000rpm.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Obrotów nie pamiętam, ja mam zawsze 7500 !w00t

Pasek starcza spokojnie na 25 tysięcy (ja wymieniam regularnie co 20), dochodzi do tego zużyta bieżnia wariatora więc nigdy nie będziesz w stanie na 100% określić przyczyn innych obrotów niż "wzorcowe". Przy większym obciążeniu obroty zauważalnie wzrastają przy danej prędkości.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Według moich zapisków tak to wygląda

t.obr.-km/h

2 - 40

3 - 60

4 - 80

5 - 100

5,4 - 110

5,8 - 120

6,2 - 130

6,6 - 140

7 - 150

Odnośnik do komentarza

Według moich zapisków tak to wygląda

t.obr.-km/h

2 - 40

3 - 60

4 - 80

5 - 100

5,4 - 110

5,8 - 120

6,2 - 130

6,6 - 140

7 - 150

No wiec bylem na ogledzinach whist

0. Sprzet wyglada całkiem niezle, prosty, plastiki specjalnie nie polamane, ale byl malowany. Szlif pewnie jakis byl

1. Z tylu opona Dunlop, ladnie wyglada ale pewnie niedawno zmieniana.

2. Z przodu opona Metzeler, juz prawie lysa.

Podsumowując jest to przynajmniej 2 komplet opon, wiec przebieg około 2x20k = 40kkm. Czyli to co jest na liczniku ~14kkm - mozna włożyć miedzy bajki

3. Pali ladnie, chodzi rowno, nie kopci

4. Niestety pasek raczej do zmiany, bo przy 5000rmp mial okolo 80km/h. Po jezdzie probnej wiem skad ten osąd, że YP400 jest mułowata. Faktycznie do ok 5000rpm ledwo idzie, ale powyzej ladnie sie wkreca na obroty i niezle przyspiesza.

5. Łożysko główki, lagi i ogólnie zawieszenie + hamulce bez zarzutu. Może tarcza z tyłu lekko przeorana, ale jeszcze pojeździ.

6. Niestety kufer jest do wywalenia, bo nie ma klucza do niego i ktos go otwieral poprzez zdjecie gornej czesci na klapie i zostala zgubiona. Zostaje tylko stelaz.

7. Tlumik ma nieorginalna oslone (jak teraz porownalem na innych ogloszeniach) i pewnie byl malowany.

No i teraz pytanie.

Brac czy nie brac?

Jak pisalem skuter ogolnie wyglada niezle. Wydaje sie, ze silnik, rama i zawieszenie są OK.

Koszty tylko beda przy pasku i przedniej oponie

PS.

Gdzie jest akumulator w tym sprzecie?

PS2.

Gdzie mozna zdekodowac VIN yamaszki? Ten co mam jakos nie pasuje do kalkulatora z sieci.Podobnie mialem w 250tce. W sieci sie nie dalo, a w Yamasze na Połczynskiej dali rade

Odnośnik do komentarza

Akumulator masz za tylną lampą,

- otwierasz siedzenie

- wyjmujesz dwa kołeczki w tylnej sciance schowka(mocują plastik nad lampą)

- zdejmujesz plastik i masz dostep do akumulatora

Odnośnik do komentarza

Mam pytanko...

W jednych majkach YP400 jest 1 tarcza hamulcowa z przodu a w innych 2.

Od czego to zalezy?

Ostatnio ogladalem sztuke i miala dwie, a dzis gosc przez telefon mowi ze w jego moto jest jedna !sciana

Odnośnik do komentarza

1 tarcza byla montowana w rocznikach 2004. Od 2005 sa 2 tarcze. W wersji amerykańskiej jest tylko jedna tarcza bez względu na rocznik.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Widać po zdjęciu, jak leżała na prawym boku. Wygięta klamka prawego hamulca, brak ciężarka w kierownicy, zerwana osłona tłumika. ( praktycznie nie do kupienia, a jak znajdziesz to ze 300 zł kosztuje ) resztę powinno się zobaczyć na żywo, bo może mieć poklejone plastiki.

W tym roczniku jak pamiętam nie wychodziły białe. Brak chromowanych emblematów po obu stronach skutera świadczą o przemalowaniu skutera.

Myślę, że takie zapytania to powinieneś bardziej umieszczać w temacie " Czy oferta jest interesująca"

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...