Mareczek Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 dr. big - to jak w niemczech wygladaja przepisy za bardzo mnie nie interesuje. Za to nie podoba mi sie ze kazdy po odrobinie kombinacji moze jezdzic bez przygotowania na 3oo lub na 125 czy 80-tkach zarejestrowanach na motorower. Z przyzwoleniem spoleczenstwa!!! Po co wogole prawo jazdy i kategorie. Tlumaczenia typu czasu brak , ochoty albo pieniedzy zeby sie wytlumaczyc do mnie nie przemawia. Mnie również nie interesuje tego, co jest w Niemczech, ale w Polsce jak piszesz można zarejestrować sobie 300- 125 lub 80cm na 50 to dobry pomysł <Z przyzwoleniem społeczeństwa!!!> Po co robić prawko? Tylko proszę o żebyś wyjaśnił mi, jakie będą konsekwencje jak zaparkuje w autku za 300tyś/zł tym motorowerem o pojemności silnika np.80cm a w katalogu T. Ubezpieczeniowego takie „Cuś” nie istnieje i czy życia wystarczy? żeby zapłacić za uszkodzenia.
Marcino1 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 a ja jako laik mam pytanie: jakie osiągi ma taki trójkołowiec , jaka jest najwieksza poj. 400 czy 500 ? obojętnie na co ma być zartejestrowane, czyli prędkość max i przyśpieswzenie od 0-100km/h ..to tak z czystej wiejskiej ciekawości . z góry dzięki za odp. Największa pojemność to 500. Prędkości maksymalne osyclują wokół 150-160 km/h. Przyśpieszenie jest zbliżone do wszystkich maxi o tej pojemności. To naprawdę najnormalniejszy maxi. Podczas jazdy nawet za bardzo nie czuć, że ma się z przodu dwa koła.
T0MEK Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Siekier: mylisz dwie rzeczy: 1. Łamanie przepisów przy rejestracji motocykla jako motoroweru. 2. Postępowanie według przepisów do rejestracji pojazdu samochodowego lub samochodu. Zupełnie legalnie. Piaggio MP3 wygląda jak motocykl i zachowuje się (z grubsza) jak motocykl, natomiast w świetle przepisów motocyklem nie jest, bo nie jest jednośladem. Możesz sprawdzić w "prawie o ruchu drogowym" - motocykl to pojazd jednośladowy, ew. wielośladowy jeżeli z przyczepką. Jakieś szczegółowe przepisy unijne pozwalają 2 koła o rozstawie "mniejszym niż" liczyć jako jedno, ale w naszych tego nie znalazłem (może ktoś się zna lepiej i dopowie). Nadużyciem i naciąganiem prawa jest więc raczej mój "motocykl" niż te MP3-ki które są zarejestrowane jako samochody / pojazdy samochodowe. (Skuter w przepisach nie występuje). Do jazdy samochodem trzeba mieć prawo jazdy kat B - a że MP3 jest podobny do maxi-skutera? Trudno "Obowiązkowe szkolenie" było przy zdawania egzaminu na kat B - innego nie ma i nie trzeba (w obecnej sytuacji prawnej). I tak: po stukroć należy zachować zdrowy rozsądek i jeździć z rozwagą, bo to nie samochód i może upaść na bok. Ale o tym to właściciel w czasie pierwszej jazdy się przekona.
Nano Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 .... w D po paru latach posiadania prawka kategorii B można się niby wskrobać na 125 ccm.... W Niemczech może i nie, ale ale we Włoszech i Francji (może i innych europejskich krajach?) owszem. Uważam, że to sensowny pomysł - kierowcy się boją jeździć pięćdziesiątkami i mają ku temu powody - nawet autobusy próbują ich wtedy wyprzedzać, a małe 125ccm prowadzą się jak rower, nie sądzę, żeby dodatkowe szkolenie było konieczne dla posiadaczy kat.B. Takie rozwiązanie odkorkowałoby to mocno polskie centra dużych miast. A i rynek małych motocykli by rozruszało. A co do skuterów/trajek o których jest temat - chętnie z taką długą szybą chroniącą przed deszczem, no i jednak zarejestrowałbym na 'inne'. A to dziewczyna podjedzie do pracy, a to ktoś inny z rodziny nieposiadający kat.A w awaryjnej sytuacji...
pawel332 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Na aledrogo znalazłem ofertę sprzedaży MP 3ki jest napisane ze wymagane prawko kat B http://allegro.pl/pi...3144820296.html (jest ich więcej oczywiście)
przemas Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 (...) Piaggio MP3 wygląda jak motocykl i zachowuje się (z grubsza) jak motocykl, natomiast w świetle przepisów motocyklem nie jest, bo nie jest jednośladem. (...) To zagadnienie niezwykle mnie nurtuje w kontekście jazdy "międzypasem". Większość argumentacji dla "legalności" jazdy międzypasem wywodzi się bowiem z interpretacji ustawowego pojęcia "pasa ruchu": Zgodnie z Ustawą: "Pas ruchu – każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi (PoRD, art. 2, ust. 7)." Czy z tego wynika, że jazda międzypasem na Mp3 czy Fuoco jest bezdyskusyjnie niezgodna z prawem? Oczywiście teoria jedno a praktyka drugie. Jednak w razie kolizji teoria może mieć duże znaczenie... Należy mieć na względzie, że gro zainteresowanych jazdą na Mp3 czy Fuoco z kat. B ma na celu (głównie) usprawnienie poruszania się w korkach...
Geni Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Tak samo, jak gro zainteresowanych jazdą Gold Wingami, zainteresowani jazdą VTX-ami obwieszonymi sakwami, flagami i 4m.b. frędzli, zainteresowani jazdą trajkami na bazie Garbusa itp. itd. Grono zainteresowanych upłynnianiem ruchu i jazdą międzypasem rośnie w tempie geometrycznym. Zauważam to na zlotach. Oczywiście wszystko zależy od szerokości międzypasów. Jednak pozostaję tradycjonalistą pod tym względem i stanowczo jestem za szkoleniem specjalistycznym każdego potencjalnego użytkownika jednośladu lub podobnego pojazdu, który w swoim życiu zamierza przeskoczyć etap motorowerowego nabijania sobie siniaków na tyłku. Jednak czym skorupka za młodu nasiąknie...
T0MEK Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Przemas: ciekawy aspekt, ale wytłuszczone wnioski IMHO błędne. Dozwolona jazda po międzypasie wynika z braku zakazu poruszania się 2 pojazdów po jednym pasie. Więc także 2 samochody mogą jechać koło siebie (o ile się zmieszczą ). To co może ew. przeszkadzać to przepis zakazujący jazdy po 2 pasach jednocześnie - wiadomo motocyklem (1 ślad) raczej się nie da - grubość pasa na jezdni jest grubsza niż szerokość styku opony z asfaltem. Ale MP3 już ma 2 koła na 2 pasach czyli łamie przepisy (jeżeli dobrze to rozumiem). W razie wypadku sądzę, że nie będzie to miało większego znaczenia jeżeli to samochód gwałtownie zmieni pas ruchu. Bo jak się 2oo czy 3oo wpakuje w stojący czy jadący samochód to wina motocyklisty (jak nazwać kierowcę 3oo?).
przemas Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Dwa samochody nie mogą jechać obok siebie na jednym pasie ruchu. Przeczytaj ze zrozumieniem definicję pasa ruchu - istota interpretacji polega na tym, że co najmniej jeden pojazd z poruszających się obok siebie nie może być wielośladowy...
pajero Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Ludzie złapcie się za jaja i zróbcie prawo jazdy kat. A a nie kombinujcie jak tu na kat. B jeździć. Odwagi nie ma , czy może strach , że jazdę się obleje.?? Nie tłumaczcie się tylko że egzamin trudny i kasy dużo trzeba. Złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy . Nie dziwie się że Polacy na świecie uważani są za kombinatorów!!!!!!!!!!!!!!!! kolega z partii czy co że w liczbie mnogiej pisze przecież to ja jeden tu chce przykombinować po Polsku typowo... ale do rzeczy egzamin trudny ? nie sądzę odwagi nie mam ? eee nie rozpatrywałem tego pod tym kontem (a1 zdalem za pierwszym razem w wieku 16 lat na 250 gienku bo 125 nie odpaliła ło kurna Panie jakie to bylo trudne i niezwykłe a jaki byłem odważny! ) kasy dużo ? a no dużo ale to nie problem baletu nigdy nie trenowałem co do reszty patrz mój post wyżej ... jak w ogóle interesuje Cie dlaczego spytałem o ten sprzęt w tej wersji a nie tylko to że chciałeś napisać swoje 3 grosze nie w temacie... ale obawiam się że chyba to drugie jednak :/ Ps Panowie przepraszam że nic nie napisałem od dłuższego czasu ale zgubiłem ten temat po zmianie komputera... i dziękuje za zainteresowanie już wszystko jasne trzeba szukać oryginalnej wersji Mnie również nie interesuje tego, co jest w Niemczech, ale w Polsce jak piszesz można zarejestrować sobie 300- 125 lub 80cm na 50 to dobry pomysł <Z przyzwoleniem społeczeństwa!!!> Po co robić prawko? Tylko proszę o żebyś wyjaśnił mi, jakie będą konsekwencje jak zaparkuje w autku za 300tyś/zł tym motorowerem o pojemności silnika np.80cm a w katalogu T. Ubezpieczeniowego takie „Cuś” nie istnieje i czy życia wystarczy? żeby zapłacić za uszkodzenia. Panie Marku z cały szacunkiem Ja chciałbym LEGALNIE zarejestrować Piaggio Mp3 na kat b tak jak pozwalają na to przepisy w Polsce. Następna sprawa ... może warto się pochylić nad przepisami w Niemczech w końcu kraj zdecydowanie mocniej zmotoryzowany od Nas ... wspomnę jeszcze że nasze przepisy pozwalają od lat totalnym kretynom z zaburzeniami emocjonalnymi po zrobieniu prawka kat A w wieku 18 lat wsiadać na motor o mocy 200km ... Swoją drogą zamiast zająć się konkretnie problematyką czyli ulepszeniem szkolenia i treningiem + może badania psychologiczne? to my staramy się być bardziej świeci niż sam papież, i nie obraźcie się ale trochę to widać w tej dyskusji... ale to chyba też typowo polskie jak i to kombinowanie
tacim Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Tomku ale czy do rejestracji potrzebuje opinie biegłego , czy tylko diagnostę na jakiej podstawie w RP stwierdzają,że to nie moto. Chyba, że wystarczy sam dowód rejestracyjny D. Na jesień mam zamiar nabyć MP3 rozumiem że musze szukać LT.
T0MEK Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Tak, szukaj LT. Nie przechodziłem procedur rejestracyjnych więc nie wiem, ale moim zdaniem dowód z obcego kraju powinien wystarczyć - jeżeli tam to jest pojazd inny / 3-kołowy, to po przetłumaczeniu na nasze też. Ew. Pogadaj ze sprzedającymi na Allegro - sporo modeli LT sprzedają, więc powinni wiedzieć jakie są procedury rejestracji. Natomiast jeżeli masz prawo kat.A to jednak polecam "motocykl" - żaden hamulec pod nogą nie przeszkadza.
tacim Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Wiem ale chcę z żoną pośmigać , może dwa kupimy jak jej się spodoba. Przebąkiwała cos o kat A , ale wiem ,że nie da rady. Dzieci, szkoła, firma itd widzimy się raz na tydzień hehe.
sebastianpiszczek Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Witam mi się udało zarejstrować Gilere Fuoco na kat B czyli w dowodzie pisze samochód osobowy i tablice dostałem samochodowe Niektórzy piszą kat B na allegro ale to ściema chyba jestem jedyny w polsce co ma duże tablice przy MP3 Zajmuje się mechaniką i elektronika przy MP3 mam duże doświadczenie z tymi motorami jak coś to pisać sebastianpiszczek@o2.pl Piszecie że LT mozna bez problemów zarejstrować na B to nie takie proste chodzi jaka jest chomologacja LT wychodzi z chomologacją l5e a musi być l7e aly można było rejestrować na B a zwykłe mp3 125 z l3e to co niektórzy piszą na tym forum to ŚCIEMA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nie mieli doczynienia a pisza
tmielcarz Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Wg art.2 ust.45 ustawy "prawo o ruchu drogowym" motocyklem jest również pojazd trójkołowy o symetrycznym rozmieszczeniu kół. To ja już nie wiem jakim cudem Piaggio MP3 może być zarejestrowane jako samochód.
Jerry_R Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 LT do nabycia w PL: 300cm3 - 30 800 PLN 500cm3 - 36 490 PLN http://skutery.wrobud.pl/piaggio/mp3-business/#
mayday Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Witam wszystkich posiadaczy fuoco . Szukam opini na temat tego skutera.
M!CH@Ł Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Nie wiem czy jest wśród nas jakiś posiadacz fuoco ale wydaje mi się że "będzie Pan zadowolony" . Silnik to znana jednostka Master tylko, że u Ciebie już chyba 492cm na 2 świecach. Ogólnie Mastery mają opinie trwałych silników.
mayday Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Tak mój ma 2 świece to się chyba podwójny zapłon nazywa a czy ty też masz taki sam silnik , jak u cibie się sprawuje na co warto zwrócic uwage.
M!CH@Ł Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Ja mam ten silnik ale starszą wersję czyli ten z jedną świecą. Wydaje mi się, że przede wszystkim należy zwrócić uwagę na termostat. W Twoim silniku zapewne trójdrożny zewnętrzny po stronie napędu. Stała bolączka tych silników. Ostatnio sam wymieniałem na nowy. Termostat potrafi zaciąć się w otwartej pozycji albo tak jak to było u mnie otwierać się zbyt wcześnie co powoduje, że silnik jedzie niedogrzany, wtrysk podaje zbyt dużo paliwa i w efekcie benzyna ląduje w misce olejowej. Rośnie poziom oleju i czuć zapach benzyny. CO WAŻNE NIE ZAWSZE DA SIĘ TO WYŁAPAĆ NA WSKAŹNIKU TEMPERATURY- niby pokazuje, że jest ok a nie jest...
Marcino1 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Przez 3 lata użytkowałem Piaggio mp3 400. Fajny i bezproblemowy sprzęt. Życzę frajdy z jazdy!
blaz Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 witam kolegów. chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat MP3 400. Rocznik wstępnie ok 10r, wersja LT. Bede miał możliwość kupna takiej maszyny,na razie jest ladowana we francji. z tego co już wyczytalem jest to zarejestrowane jako pojazd samochodowy inny więc można jeździć na katB. tylko nie wiem wiele nt samego silnika, czy taka 400jest na wtrysku czy gaźnik?czy jest paliwozerny,awaryjny?jakies typowe słabe strony? samo mp3 wiem,że bywa problematyczne ale sporo poczytalem już,chodzi mi o ten silniczek
djpj1 Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Czy może ktoś podać podstawę prawną dotyczącą jazdy skuterem trójkołowym o pojemności większej niż 125 na kat.B..nie mogę znaleźć .Czy one są rejestrowane jako pojazd samochodowy?czy jednak jako motocykl?..dzięki
Gość Dawid181 Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Czy może ktoś podać podstawę prawną dotyczącą jazdy skuterem trójkołowym o pojemności większej niż 125 na kat.B..nie mogę znaleźć .Czy one są rejestrowane jako pojazd samochodowy?czy jednak jako motocykl?..dzięki Poczytaj temat z 7:41 w dół http://www.forum.burgmania.net/topic/20749-yamaha-tricity/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się