Skocz do zawartości
Forum Burgmania

BMW C1 - bezpieczeństwo


ortos

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Zastanawia mnie jedno, na zwyklym motocyklu ma sie odruch ewakuacji w chwili zagrozenia, tu przytrzymuja pasy. Pasazer dozna na pewno wiekszych obrazen na C1 niz na normalnym motocyklu. Do tego testy byly bez kufra, nie wiadomo jak sie zachowa kufer. Ogolnie bardzo ciekawy test i na pewno pod katem bezpieczenstwa C1 jest godna uwagi. Tak czy inaczej lepiej nigdy nie dowiadywac sie o bezpieczenstwie zadnego pojazdu na wlasnym ciele.

Odnośnik do komentarza

Moze ale nie musi. Przy uderzeniu przodem w przeszkode pasy spelniaja swoja role. Pytanie tylko, przy jakiej predkosci nakrecono te "slow motion". Bo cos mi tu zalatuje predkosciami skutera rzedu 20- 25km/h , o samochodzie nie wspomne :P .

Moze czasami przefruniecie nad przeszkoda wychodzi faktycznie bardziej na zdrowie :P ?

W C1 po uderzeniu trzeba dodatkowo chronic rece i nogi, ktore moze zmasakrowac pojazd kulajacy sie po ziemi...

Na pewno jest to pojazd bardziej bezpieczny przy niskich predkosciach, ale jak jest z wyzszymi?

Odnośnik do komentarza

Je?li chodzi o prędko?ć, to czę?ć z tych filmów widziałem wcze?niej i opisywane były, że samochód jechał koło 25 km/h, a C1 50 km/h.

Je?li chodzi o obrażenia motocylkisty to najczęstsze s? urazy głowy / od upadku/ i brzucha/ uderzania w kierownicę/ - tak mówi przynajmniej znajomy lekarz z pogotowia.W przypadku tych obrażeń C1 zapewnia duże bezpieczeństwo.

Dla porównania zdjęcia jak w takim przypadku wygl?da "go?ć" na skuterze

crash-test

ortos vel mr. c1

FlyingC1Trasp.gif

ps.

ile C1-dynek zmarnowali :P

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Patrzac na doswiadczenia Maximusa gdzie w sumie nic mu sie nie stalo bo wlasnie postanowil sie przeleciec nad Ursusem :P w C1 raczej cos by mu sie stalo. Do tego dochodzi wlasnie to ze manekin nie reaguje jak czlowiek bo nie zeskoczy w krytycznej chwili. Oczywiscie te dywagacje sa czysto hipotetyczne bo kazdy wypadek jest w swoim rodzaju odosobniony. Porownujac np moja stluczke manekin jechal by prosto, ja polozylem skuter i zeskoczylem dlatego nawet nie dotknalem ziemi niczym innym niz stopy, na C1 pewnie tez bym wybral opcje polozenia skutera tyle ze juz bym razem z nim lezac na boku uderzyl szyba w zderzak i cholera wie jak by to sie skonczylo. C1 na pewno daje wiecej bezpieczenstwa jesli nagle z nienacka cos nas uderzy lub wjedzie w nas, ale nie jestem przekonany czy jesli kierowca widzac nie uniknione poprostu nie zeskoczy z moto jak np ja to zrobilem nie jest lepszym rozwiazaniem. Oczywiscie predkosc musi byl mala zeby bawic sie w kaskadera.

Reasumujac w wiekszosci pewnie przypadkow C1 okaze sie bezpieczniejsza w stluczkach przy malych predkosciach spowodowanych na miescie, zreszta jest to miejski skuter i taka role spelnia, przy wiekszych predkosciach za miastem jednak moze sie myle ale bezpieczniej bedzie na tradycyjnym moto.

Odnośnik do komentarza

Tak, tak C1 to skuter wybitnie miejski....

Ze swoj? niezbyt duża predko?ci? maxymaln? /125 -105 km/h, 200 -115 km/h/ i przy?pieszeniem raczej w zakresie mniejszych prędko?ci /125 -5,9 s do 50km, 200 -3,9s do 50km/ poza miastem jest nawet pojazdem NIEBEZPIECZNYM....

ortos vel mr. c1

FlyingC1Trasp.gif

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Patrzac na doswiadczenia Maximusa gdzie w sumie nic mu sie nie stalo bo wlasnie postanowil sie przeleciec nad Ursusem  :)  w C1 raczej cos by mu sie stalo.

My?lę, że nasze dewagacje s? bardziej niż czysto hipotetyczne ale je?li już zaczeli?my to czemu nie?

Ja ze swojej strony nie jestem żadnym specem od crashów... ani samochodowych ani motocyklowych. Pewnie niewielu z Was w to uwierzy ale pomimo tego, że jeżdżę jedno?ladami od 1983 a samochodami od 1989 (prawo jazdy odebrałem w 1991) i w sumie nawin?łem pewnie ok. miliona kilometrów to najdziwniejsze w tym jest to, że nigdy nie miałem wypadku... :P:P:) . Tylko raz miałem kolizje, kiedy stoj?c na ?wiatłach wjechała mi w tyłek dziewczyna i porysowała zderzak ale wypadkiem ciężko to nazwać. Niestety sytuacji niebezpiecznych z których cudem wyszedłem cało miałem baaaaardzo dużo... ?rednio raz na kilka dni miewam takie akcje :) !

Tak więc moje wywody nie będ? się brały z mojej praktyki crashowej tylko z czystej logiki...

Piszesz Artix o przypadku Maximusa... Fakt, ale powiem Ci, że jego przypadek jest bardzo specyficzny i nadaje się do programu "Nie do wiary" :) Każdy kto o tym słyszał mówi to samo!

100 km/ h uderzaj?c w poprzeczn? przeszkode i przelecieć nad ni?? To jest rzekłbym cud !! Poza tym weĽ pod uwagę, ze mógł udrzyć w samochód dostawczy lub ciężarówkę ! Co wtedy? Daleko by nie przeleciał ! :) Jak o tym pomy?lę to aż ciarki mam na plecach :)

My?lę, że przy takiej kolizji ani C1 ani żaden inny motocykl nie pozwoli na przeżycie :)

Pozatym piszesz, że na typowym jedno?ladzie można zeskoczyć. Osobi?cie uważam, że jest to mało realne. Po prostu to jest silniejsze od nas... siedzimy na nim i zeskoczyć nie ma jak. Ewentualnie w momecie kiedy szlifujemy po asfalcie razem z moto możemy odbić się od niego nogami i wybrać inny kierunek.

Warto pamiętać że w 90% wypadków wszystko dzieje się tak szybko, że nie ma czasu na reakcje!

Czy C1 jest bezpieczniejsza od typowego jedno?lada? Hmm... crash testy mówi?, że tak ale osobi?cie uważam, że zależy od kolizji.

Napewno powiem Wam, że je?li chodzi o uderzenia w tył to bankowo C1 jest bezpieczniejsze od typowego motocykla. Przede wszystkim ma podparcie głowy zagłówkiem i w razie uderzenia tylnego siła bezwładno?ci nie połamie nam kręgów szyjnych ! Poza tym mimo wszystko mamy za sob? jak?s "?cianę" a dokładniej mówi?c orurowanie dachu.

Napewno mog? zdarzyć się sytuacje, kiedy same pasy mog? być dla nas zgubne ale z tym podobnie jest i w samochodzie.

Ostatnio mój bliski kolega miał wypadek i przeżył tylko dlatego, że miał nie zapięte pasy :) . Mimo wszystko w 90 % przypadków pasy maj? nas uchronić od przej?cia na łono abrachama.

My?lę, że największ? szans? na uniknięcie wypadku, niezależnie od tego czym się poruszamy po drodze, jest nasz zdrowy rozs?dek, do?wiadczenie i umiejętno?ć przewidywania tego co jest nieprzewidywalne.

Mimo wszystko jakbym miał zaryzykować wzięcie udziału w wypadku na jedno?ladzie i miałbym do wyboru typowe moto lub C1 to wybiorę ten drugi :)

Tfu, tfu...

Odnośnik do komentarza

Według mnie debata na ten temat to jak zakładanie, ktore liczby padn? w lotto.

W różnych sytuacjach różne pojazdy okazały by sie bezpiecznijsze.

Niestety też kiedy? miałem nieprzyjemno?ć wyskoczyc przez przod motoru i czarno bym widział ten sam wypadek na C1.

My?lę, że największ? szans? na uniknięcie wypadku, niezależnie od tego czym się poruszamy po drodze, jest nasz zdrowy rozs?dek, do?wiadczenie i umiejętno?ć przewidywania tego co jest nieprzewidywalne

I to jest prawda

Niestety wielu kierowcom motocykli i samochodów tego własnie najczesciej brakuje :P

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Mozna byc czujnym jak wazka a i tak trafi sie debil co wyjedzie z parkingu zza autobusu nie sprawdzajac co jedzie z naprzeciwka :P Nawet moja zasada "jezdzij tak jak by kazdy na drodze chcial cie zabic" zawiodla. Oby nasza dyskusja byla czysto teoretyczna czego wam i sobie zycze w nadchodzacym wielkimi krokami sezonie. Topi sie wreszcie to biale gowno, czekam tylko az ostry deszcz jeszcze splucze ta chemie z drog.

Odnośnik do komentarza

W pi?tek miałem wypadek, jad?c na szczę?cie samochodem. Klient wyjeżdżał z parkingu na ulicę i skręcaj?c w lewo SPOGLˇDAŁ TYLKO W LEWO :P i przycelował dokładnie w moje drzwi. Tłumaczył, że nie zauważył mojego samochodu :P dziwne, bo jechałem Transitem.

Nie chce my?leć, jak bym jechał Burgim...

Chyba jedyny plus tej zimy :)

pozdrawiam

ciachu

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Mozna byc czujnym jak wazka a i tak trafi sie debil co wyjedzie z parkingu zza autobusu nie sprawdzajac co jedzie z naprzeciwka :P Nawet moja zasada "jezdzij tak jak by kazdy na drodze chcial cie zabic" zawiodla.

Artix... oczywi?cie, że TAK... niebezpieczeństwo może czychać tam gdzie się go najmniej spodziewamy ale jeżdż?c ze wzmożon? czujno?ci? i uważnie dopomagamy swojemu szczę?ciu.

Ja też bym sobie życzył aby nasza dyskusja miała podłoże tylko teoretyczne ale uważam, że takie tematy na forum s? bardzo potrzebne. Filmy z crashtestów pobudzaj? nasz? wyobraĽnie jak nic innego... A nóż może taka lektura forumowa uratuje kiedy? ludzkie życie? :P

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

No fakt przeżyło się to i owo ale przy prędko?ciach już nie miejskich nie ma czasu na reakcję wszystko dzieje się w ułamku sekundy i z której strony by nie patrz?c nie zeskoczymy ze skutera , co nawet było by wbrew rozs?dkowi skakać przy prędko?ci 100km/h. Co do testów to każdy przypadek jest indywidualny i nie ma dwóch identycznych zdarzeń , przez co nigdy nie można być pewnym jak się dany pojazd zachowa w tej konkretnej sytuacji. Co do moich niskopoziomowych lotów to mogło sie różnie trafić - wyższy samochód, barierka odgradzaj?ca pasy ruchu na drodze l?dowania i wiele innych . A co się z nami stanie podczas kolizji nigdy nie wiadomo do samego końca. Mam nadzieję że nie będę dalej królikiem do?wiadczalnym i wszystkim tego nie życzę .

:P Wszystkiego najlepszego w sezonie 2006 :P

Odnośnik do komentarza

W przypadku Maximusa to kto? na górze uznał z czym się zreszt? zgadzam, że chłop tu na ziemi ważn? misję realizuję ( z tym chlebem) i Go zostawił nam :)

Odnośnik do komentarza
W przypadku Maximusa to kto? na górze uznał z czym się zreszt? zgadzam, że chłop tu na ziemi ważn? misję realizuję ( z tym chlebem) i Go zostawił nam :)

Witam!

A może takie CO|

byłoby pomocne w realizacji misji:

Beliga_2006_072.jpg

pozdr....

ortos vel mr. c1

FlyingC1Trasp.gif

Odnośnik do komentarza
Ortos jeste? niemozliwy.

moze tak znajdziesz rózowego dla ermiego ???

ok... :)

w jakim kierunku szukać?

prosze o jak?? podpowiedĽ :)

pozdr...

pozdr....

ortos vel mr. c1

FlyingC1Trasp.gif

ps.

RÓŻOWYCH CHWILOWO BRAK...może PISTACJA :)

17a.jpg

Odnośnik do komentarza

ta pitancja moze byc całkiem fajna i elegancka .....(((...)))

w jakim kierunku szukać?

prosze o jak?? podpowiedĽ biggrin.gif

pod?żaj tropem różowego namiociku co to historyj? stal się znan? od kielczy po mazury

!yeah

Odnośnik do komentarza

hehehehehe chyba kupie C1 heheh

wygl?da zupełnie jak skandynawski "kamper"

o i lodóweczka na piwunio albo winiunio jest. to jeszcze poproszę t? pitancję i bede kontent z zycia.

zaczynam sie rozgladac za C1 z silnikiem od hajabusy hehehe.

Odnośnik do komentarza

zaczynam sie rozgladac za C1 z silnikiem od hajabusy hehehe.

Ermi...tego samego szukamy

choć mi wystarczyłoby 400 cm

pozdr....

ortos vel mr. c1

FlyingC1Trasp.gif

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

A może takie CO|

byłoby pomocne w realizacji misji:

Sprzęcik cacuszko tylko nawet na Burgmanię 2006 nie zmie?ciło by się wystarczaj?ca ilo?ć towaru.

A jeżeli chodzi o silnik 400 to mam jaki? w zanadrzu !yeah

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

i stało się.....

No to Ermi teraz nie masz wyj?cia tylko przegrzebać Ebaye i inne miejsca i szukać tego koloru w sprzedaży wszak istnieje ;)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Nie chciałbym się czepiać ale to jest moim zdaniem normalna czerwień BMW... tyle tylko, że pojazd ma wyblaknięty lakier. Może po dłuższym postoju na słońcu i braku pasty nabłyszczaj?cej od kilku lat ;)

A może poprostu tak padało ?wiatło...? !YES

Odnośnik do komentarza
Nie chciałbym się czepiać ale to jest moim zdaniem normalna czerwień BMW... tyle tylko, że pojazd ma wyblaknięty lakier. Może po dłuższym postoju na słońcu i braku pasty nabłyszczaj?cej od kilku lat ;)

A może poprostu tak padało ?wiatło...? ;)

muszę Cie zmartwić - mylisz się!!!

- opis ogłoszenia: Y UNO DE LOS DETALLES MAS IMPORTANTES: ERA ROSA!!!

rossa - czerwień, ale ROSA - RÓŻOWY

pozdr....

ortos vel mr. c1

FlyingC1Trasp.gif

ps.

"I nie ucz Pan ojca dzieci robić"

!YES

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...