Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Nowośc koncepcyjna Hondy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak dla mnie - fuj.

Zero przekroku, trzeba się gimnastykować, aby na to wsiąść... Już wolałbym "biegowca" niż takiego dziwoląga. Patrząc na siedzisko - schowka to to też nie ma :/

BMW Concept bardziej mi przypadł do gustu !kisss

I najważniejsze - łańcuch! Komu chce się to naciągać i smarować?

  • Klubowicze
Opublikowano
ale za to ma dwusprzęgłową skrzynię i duże koła :)

Może w ostatecznej wersji wymienią łancuch na pasek i obejdzie się bez smarowania.

albo kardan co bardzej prawdopodobne.

Opublikowano

Uważam jest nawet ładny.. Swoim stylem nawiązuje trochę do VFR. Napęd mógłby być podobny do tego w DN01. :) Mam nadzieję, że będzie miał dużo przestrzeni bagażowej :) Jedna rzecz, która rzuca się od razu w oczy i nie do końca przypada mi do gustu, to kształt felg kół...Takie, jakieś gdzieś widziane w starszych modelach motocykli :)

  • Administrator
Opublikowano

Kwestia schowka i silnika. Ja czekam na SW z silnikiem 1 litrowym i schowkiem jeszcze wiekszym niz ma obecnie SW. A przekroku dawno juz nie ma w skuterach takich jakie byly w klasycznych skutach

Opublikowano

Honda zaczyna robić GP800? :)

Pzdr.

Marcin S.

Opublikowano

Mnie się podoba i Honda i BMW !OKK

  • 3 miesiące temu...
  • Sympatycy
Opublikowano

Jednak został łańcuch !placz1 Czy to początek końca skuterów na pasek.

Opublikowano

Nie sądzę... Policz sobie cenę wymiany części eksploatacyjnych (przeniesienia napędu) w "normalnym" skuterze na pasek a takim na łańcuch :)

Opublikowano

Brzyyydaaal. łańcuch i badziewny wahaczyk.

To już chyba gp800 jest ładniejsza.

A co do koncepcji, to połączenie cech motocykla ze skuterowymi jest nie możliwe. Po prostu zawsze będzie czegoś brakować.

Swoją drogą jak duża grupa klientów da się na to nabrać i kiedy koncept upadnie?

  • Klubowicze
Opublikowano

Skuter, na który muszę siadać podnosząc nogę nad kanapą i siedzieć okrakiem??? ... Zdecydowane NIE. To już wolę jeździć Vespą 300 GTS !scooter

hondanewmidwyciek2.jpg

Opublikowano

Moglibyśmy podysutować o cechach motocykli (klasycznych) i maxiskuterów, które są wadami, a które zaletami.

Np przekrok

Przekrok z płaską podłogą jest zaletą, bo można na nim coś postawić by przewieźć.

Przekrok bo choć postawić pralki sie tam nie da, to dalej jest zaletą: można łatwo wsiąść i zsiąść. Łatwiej zeskoczyć, w razie niechybnej przewrotki, łatwiej uniknąć przygniecenia nogi.

Ale brak przekroku też jest fajny, bo obejmując udami motocykl, można łatwiej nim kierować.

Myślę, że obecność przekroku ma swoje wady i zalety i nie ma co się obrażać, na zanikający przekrok. Choć troche szkoda, że zaczyna zanikać klasyczna linia maxi.

Np przekładnia CVT

MOIM zdaniem przekładnia bezstopniowa jest po prostu lepsza od tradycyjnej. W każdym momencie gdy się chce przyspieszyć, dajemy gazu manetką, a motocykl samodzielnie zmienia przełożenie tak, by wykorzystać zwiększenie dopływu mieszanki, wzrost prędkości obrotowej silnika. Jeśli nie wykorzystuje, to jest to nienajlepsza realizacja przekładni. Powinno to zastępowac "klasyczną" redukcję biegu i następnie jego podwyższanie. Wydaje mi się, że przekładnia w moim skuterze spełnia tę zasadę. Sądzę, że gdybym w moim pojeździe miał klasyczną przekładnię, nie mógłbym przyspieszać żwawiej. Za to jestem pewny, że bym się namieszał biegami.

Np bagażnik pod siedzeniem.

Bagażnik jest chyba bezdyskusyjną zaletą. Dlatego z rozczarowaniem i zdziwieiem patrzę na pojazdy w rodzaju T-Maxa, GP800, czy nowych konceptów BMW i Hondy. Rozumiem, że skuter z dużą komorą jest mniej sportowy, a niektórym bardziej niż na pakowności zależy na sportowości. No OK.

Np Osłony nóg, dłoni, podesty pod stopy, wysoka szyba.

To tez chyba bezdyskusyjna zaleta. Gdy nie wieje i nie chlapie po nogach i klacie - jest cieplej, zdrowiej i bardziej komfortowo.

Gdy można sobie stopy przesuwać i stawiac jak się chce - też jest wygodniej. Nie cierpną nogi.

Aż dziw, ze tego typu wyposażenia nie stosuje sie nagminnie we wszystkich motocyklach.

Sądzę, że producenci starają się zapomnieć stereotypy i mieszać "typowe" cechy skuterów i klasycznych motocykli, by stworzyc coś optymalnego, wypełnić jakąś lukę. W motocykle pakuje się automaty (Aprilia Mana), obudowuje (turystyki BMW, Hondy), a w skutery pcha bardziej zmechanizowane przekładnie biegów (to chyba te koncepty Hondy i BMW) i ogranicza pojemnośc bagażową na korzyść niby-sportowego kuperka i pakuje większe silniki pozwalające na mniej skrępowaną jazdę.

Ja bym ją wypełnił nieco inna kombinacją cech, no, ale nie jestem decydentem w którejś z fabryk.

Na pewno przedmiotowy koncept Hondy znajdzie swoich amatorów, których nie satysfakcjonują dotychczasowe produkcje. Choć z pewnością, nie zadowoli wszystkich użytkowników 2oo.

Opublikowano

Skuter, na który muszę siadać podnosząc nogę nad kanapą i siedzieć okrakiem??? ... Zdecydowane NIE. To już wolę jeździć Vespą 300 GTS !scooter

hondanewmidwyciek2.jpg

Zasadniczo to trochę odbiega o tego do czego przyzwyczaiły nas skutery. Konstruktorzy chyba troszeczkę zapominają się albo robią to z rozmysłem. Wygląda na to, że wszyscy chcą dziś śmigać na sportowych dzidach, że wystarczy zapakować duży silnik, zapodać wahaczyk i sportowy wygląd o tyle rodem ze "szlifierki" nie wspomnę :) . Fakt jest taki, że z przyjemnością jeździł bym na nowoczesnym sprzęcie ale na takim przy którym Pan konstruktor czy raczej rysownik,plastyk, pokombinował trochę nad wzornictwem. Nie twierdzę, że ten jest paskudny ale trochę odbiega od mojego wejrzenia na pojęcie skuter. Chciał bym dużego silniczka ale i sporo miejsca na kanapie i pod nią. Wiem, że ktoś od razu mi odpisze, że mam se kupić Goldasa ;) . Ale ja chcę skuter !scooter . Osobnym tematem jest , się rozumie pieniądz ale tu o tym drobiazgu nie rozmawiamy !placz1 i dlatego mimo, ze zasadniczo mi się podoba jako pojazd to od skutera oczekuję czegoś innego. A może ja jestem nienormalny a może oryginalny?

Opublikowano

Mysle, ze kazdy znajdzie dla siebie cos ciekawego zwlaszcza, ze producenci maja w swojej ofercie rowniez inne pojazdy. Ktos bedzie chcial typowy skuter z duzym bagaznikiem: SW-T 600 lub mniejszy SW-T 400, plaska podloga SH 300i, nie mowiac juz o malych PCX 125 czy S- Wing. A wszystko to jednego producenta. Zaden skuter o wiekszej pojemnosci nie bedzie mial "plaskiej" podlogi ze wzgledu na sztywnosc ramy. Tak wiec mozna powiedzec w ciemno: czym wiecej mocy, tym mniejszy przekrok...

Szczerze powiedziawszy, ja na skuter wsiadam przekladajac noge nad siedzeniem... I mi to nie przeszkadza w typie pojazdu. Moze to nie pojazdy zaczynaja byc "nie hallo", ale ich odbiorcy maja np. "nadwage" i problemy z "synchronizacja ruchow" ;):(?

Skutery w klasycznej linii beda dalej produkowane, ale nie zabraniajmy poszukiwac nowych drog. Sam jezdze aktualnie GP800 i rozumiem, ze komus sie ona moze nie podobac, bo np. ma niewielki przekrok albo przeniesienie napedu lancuchem... Ale oczywiscie, nie musi jej kupowac, wiec takie narzekanie i wydziwianie uwazam za zbedne. Jest wiele roznych modeli na rynku, to po co tracic czas, rozmyslajac nad czyms, co sie nie podoba :) ?

  • Sympatycy
Opublikowano

Masz rację ale każdy ma prawo wyrazić swoją opinię i nie ważne jest czy na rynku jest taki skuter czy inny czy ma napęd na pasek czy łańcuch generalnie oceniamy dany produkt pod kontem wizualnym, technicznym, a przede wszystkim swoim. Są to nowe produkty i zostają poddane dyskusji ot cała filozofia.

Opublikowano

Ja uważam,że jest bardzo interesująca...Może tylko czasza, podobna do tej w SW jest in minus.

Łańcuch, jako przeniesienie napędu też jest ok, scottoiler i po problemie ze smarowaniem. Pewnie przy tym bezstratne przenoszenie napędu, koniec ślizgających się pasków,przy okazji mniejsze zużycie paliwa. Ciekawe, tylko jaka będzie wysokość siedzenia kierowcy i czy siedzenie będzie wygodne?

Bliżej mu jednak do T-Maxa niż do SW

Opublikowano

Patrząc z boku to pomimo braku przekroku pozycja z wysuniętymi nogami typowo skuterowa , nogi osłonięte i jeśli będzie miała dwa sprzęgła to będzie idealny sprzęt dla Maximaniaków o sportowej żyłce . bo sądząc po szerokości kanapy nie będzie tak wygodna jak np SW . A co do łańcucha to dziwie się że nie stosują patentu z poczciwego Simsona . Tam był łańcuch w pełni osłonięty i sprawdzało się to znakomicie .

Opublikowano

Ciekawy jestem co z tego wyjdzie. Concept C na razie prowadzi w moim malym zestawieniu nowych maxi, ale ta Honda tez calkiem przyzwoicie sie prezentuje. A w sumie im wieksza konkurencja tym lepsze i ciekawsze modele !scooter !scooter Niech sie wiec chlopaki bawia !OKK

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Honda ostro pociągnęła temat, są już pierwsze zdjęcia szpiegowskie!

Prezentacja modelu produkcyjnego prawdopodobnie na jesieni. Trochę się dzieje w temacie nowości. !OK

Honda-New-Mid-Touring.jpg

Opublikowano

Świetnie wygląda jak dla mnie, plus że dali koła 17", co do łańcuch na który wszyscy narzekają to jedno ale, oczywiście jest głośniejszy, trzeba naciągać i droższy ogólnie w utrzymaniu ale ale....!! każdy wymieni go sobie sam, praktycznie bez użycia narzędzi,łańcuch przeniesie skuteczniej większe moce a jak już się zerwie to "na drut" i jedziesz dalej...

Opublikowano

Niezle, niezle !OKK

Macie jeszcze jakieś inne zdjęcia??

Opublikowano

co do łańcuch na który wszyscy narzekają to jedno ale, [...],łańcuch przeniesie skuteczniej większe moce [...]

Moce to może i będzie przenosić, ale o ich zatrzymaniu to chyba jeszcze nie pomyśleli, sądząc po tej jednej bidulce z przodu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...