Skocz do zawartości
Forum Burgmania

MAXI by BMW model Concept C kiedyś... a dziś C600 Sport C650GT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem po jazdach C650GT. Chciałem coś opisać, ale chyba nic innego niż Marcino1 nie jestem w stanie dodać. Całkowicie podpisuje się pod Jego testem.

Małe co nie co ode mnie w celu podkreślenia paru uwag.

Ja: 182 cm , dotychczasowe doświadczenie jedynie B400 K8 - 12 tyś przejechane i tylko do tego skutera mogę porównać BMW.

Przy moim wzroście 182 cm , całkowicie postawiona szyba zapewnia bardzo wysoki komfort nie tylko ochrony głowy ale też ramion.

Dłonie dość dobrze chronione przed wiatrem.

Na postoju sięgam swobodnie połową obu stóp do podłoża. Postawienie pełnych stóp wymaga zmiany pozycji na siedzeniu. Nogi podczas jazdy prawie wyprostowane. Przekrok jest wyraźnie wyżej niż w B400.

Skuter zachowuje genialną stabilność przy niskich prędkościach. Kompletnie nie czuć masy - wrażenie jakby był o dobre 50-80 kg lżejszy niż B400.

Lusterka. Hmmmmm. Wolałbym bardziej owalne. Obraz do przyzwyczajenia , jednak są mało stabilne i drżą. Można je łatwo złożyć ręką , jednak podczas składania zahaczają o szybę i wkłady zmieniają ustawienia. Wydaje mi się, że zbyt łatwo można przypadkiem podczas postoju zmienić ustawienia wkładów.

Silnik. Drugie Hmmmmmm. Tak jak pisał Marcino1 brzmi jak boxer. Ale dla mnie tylko do 10km/h. Potem do 80 km/h jest głośny. Cholernie nieprzyjemnie głośny !!!!!! Po przejechaniu ok 30 km w mieście i zdjęciu kasku odczułem radość z ciszy. Przy B400 nigdy mi się to nie zdarzyło.

Do 160 licznikowych idzie jak burza . Do 180 dojdzie spokojnie.

Schowki przednie - klapki robią tandetne wrażenie, trzeba nauczyć się je zamykać. Po prostu klapka pasuje w jednej pozycji i zamykać trzeba z określoną siłą. Żadnego walenia , pukania itp. Po prostu delikatnie przymykamy schowek i się zamknie ( albo i nie;) )

Spalanie - komputer w jeździe miejskiej pokazuje 4.6 ( w B400 pokazuje mi 4,0 ). BDB wynik.

Wnioski ? Planowałem zmienić B400 na GT ......... Czekam na przejażdżkę c600 i zobaczymy.

A może opcjonalny Akrapovic będzie lekiem ?

[media=]

[/media]

Pozdr Jacek

PS.

Po jazdach późno wieczornych w chłodzie ( 19 st ) :

- miłe grzanie manetek , siedzenia i oparcia lędźwiowego , trzy tryby ustawień grzania ustawiane dwoma przyciskami

- duża ilość niepodświetlonych przycisków wymaga intuicyjnego przyzwyczajenia ich obsługi

- podświetlenie tablicy nie przeszkadza , duża ilość danych na wyświetlaczu jest do ogarnięcia,

- światła OK , choć bez rewelacji

- potwierdzam dobrą ochronę przed wiatrem dla 182 cm wzrostu i max postawionej szybie

- po wyłączeniu i wyjęciu kluczy odprowadzanie światłem do domu , myk znany z samochodów

Po jazdach porannych:

- złapała mnie podczas jazdy krótka ulewa , mokry tylko kask , na spodniach pojedyncze krople z odbicia ,

- kierunkowskaz podczas jazdy po ok 10 sek samoczynnie się wyłącza , na postoju/skrzyżowaniu działa non stop

- hamulec postojowy działa przy wysuniętym podnóżku - tylko , więc stojąc na wzniesieniu dłuższy czas trzeba trzymać klamkę :thumbs_up:

- lusterka wymagają przyzwyczajenia choć widoczność nie jest zła

Po oddaniu skutera i przesiadce na B400 wrażenie jakby siedziało się na nocniku , zdecydowanie niżej , nogi bardziej podkulone. Po kilku kilometrach zaczął mnie boleć kręgosłup ( norma u mnie na B400 po 30 min jazdy ) , w 650GT miałem spokój.

Dalej dla mnie dźwięk nie do przyjęcia.

Opublikowano

Z Akrapovicem brzmi świetnie, odpowiednio do osiągów.

Opublikowano

Ciekawe, czy dźwięk silnika C600 jest ten sam co 650 GT? Czy to ta sama jednostka, tylko ta druga bardziej wyżyłowana? Na C600 jeździłam razem z mężem, który wziął GS-a 1200. Silnik skutera nie przypomina w żadnym razie boxera z gs-a. Dobrze, że nie miałam wtedy otwartego kasku, bo bym zsiadła ze skutera po 15 minutach. A tak dałam rade pojeździć godzinę, a potem z przyjemnością wsiadłam na x-maxa (jestem muzykiem i dlatego mam bardzo wrazliwe uszy).

Opublikowano

Z Akrapovicem brzmi świetnie, odpowiednio do osiągów.

Akurat w tym przypadku podają, że Akropowic nie zmienia osiągów tylko dźwięk. O ile sam dźwięk może się podobać lub nie - to kwestia gustu, o tyle poziom dźwięku naprawdę nie musi być już wyższy, wręcz przeciwnie... silnik jest po prostu głośny. Mi osobiście specjalnie to nie przeszkadzało ale to fakt.

Ciekawe, czy dźwięk silnika C600 jest ten sam co 650 GT? Czy to ta sama jednostka, tylko ta druga bardziej wyżyłowana? Na C600 jeździłam razem z mężem, który wziął GS-a 1200. Silnik skutera nie przypomina w żadnym razie boxera z gs-a. Dobrze, że nie miałam wtedy otwartego kasku, bo bym zsiadła ze skutera po 15 minutach. A tak dałam rade pojeździć godzinę, a potem z przyjemnością wsiadłam na x-maxa (jestem muzykiem i dlatego mam bardzo wrazliwe uszy).

Magda B,

silniki w C 600 Sport i C 650 GT są te same.

Poza tym jeżeli czytasz, że dźwięk jest podobny do boxera BMW, to nie bierz tego dosłownie jako muzyk :) To oczywiście nie jest ten sam dźwięk co w 1200 GS. Chodzi po prostu o odniesienie i zilustrowanie "rodzaju" dźwieku :)

Opublikowano

Ciekawe, czy dźwięk silnika C600 jest ten sam co 650 GT? Czy to ta sama jednostka, tylko ta druga bardziej wyżyłowana?

Ten sam tłumik i ten sam silnik. To nie o to chodzi, że jest głośno. OK niech będzie głośno.

Ale ten dźwięk drażni uszy. Jestem bliski podpisania się pod tym co napisałaś:

" Działa jak sieczkarnia motorowa. Praktycznie po pół godziny jazdy już miałam dość tego dźwięku........... "

Opublikowano
;) nie na darmo o niektórych silnikach mówi się, że pracują, jak pompa do gnoju.
Opublikowano

Czekam na wyniki sprzedaży w Makaronii w drugim półroczu. Jak wiecie T-max bije tam rekordy popularności, mimo swej absurdalnej ceny. Ciekawe ile kupią BMW. Jesli chodzi o dźwięk silnika, to nawet na lans po wybrzeżu Adriatyku się nie nadaje, bo co po pięknym wyglądzie, jak dźwięk nie ten?? Ale tak na serio, myślę, że w kolejnych latach produkcji na pewno to poprawią.

Opublikowano

Mialem dzis okazje dosiasc 650GT wiec kilka moich spotrzezen.

Wrazenia bardzo mieszane lecz z przewaga ujemnych.

Wyglad.

No coz nowoczesne i ostre ksztalty przypadly mi do gustu.

Pozycja za kierownica wygodna.

Lusterka za wysoko, jak bym ich nie regulowal to lokcie skutecznie zaslanialy mi to co chcialem zobaczyc.

Moze w korkach sie sprawdzaja (bo sa wyzej niz lustrerka puszek) ale mnie to nie odpowiada.

Zawieszenie.

Przez pekniecia w asfalcie przechodzi gladko ale przy wiekszych nierownosciach duzo mniej komfortowe niz w AN650.

Do tej pory myslalem ze burek jest twardy, juz tak nie mysle ;)

W zakretach bardziej przypomina mi motocykl turystyczny niz skuter, polozyc sie nim mozna naprawde bardzo mocno.

Niestety brak mi bylo tej pewnosci (moze to byc kwestia wjezdzenia sie w sprzet)

Wrazenie wysokiego srodka ciezkosci mialem nawet na prostej. Bardzo glupie uczucie wymuszajace stala koncentracje.

Przyspieszenie chyba identyczne z AN650 ewentualnie minimalnie gorsze. Ale i tak chwila moment i jest 120km/h.

No i teraz najciekawsze. Dzwiek silnika.

Odpalam i slysze nawet calkiem fajny bulgocik cos ala bokser :wink32:

Najbardziej mi przypominal GS500.

Dodaje gazu.... łomatkoboska.

Sieczkarnia ? mlockarnia ? jajcarnia ?

Co to k...... jest ???

To nie byl dzwiek silnika, to byl jazgot. Nawet podczas jazdy szum wiatru nie byl w stanie tego zagluszyc.

Bardzo nieprzyjemny, swidrujacy ucho. Na trasie pewnie bym dostal cholery.

Po zgaszeniu poczulem wyrazna ulge.

Niestety sprzet nie dla mnie. Miedzy nami nic nie zaiskrzylo a wrecz przeciwnie.

Polecam wszystkim zrobic jazde probna, aby wyrobic sobie wlasne zdanie jego temat.

Po tym calym epizodzie cichutko i mieciutko pokulalem sie do domu :nono:

  • Administrator
Opublikowano

Niebawem na stronie głównej pojawi się materiał z jazd BMW C650GT :D

Opublikowano

Ubiegłeś mnie Mariusz bo już właśnie chciałem pisać, że trzeba poczekać na Twój test aby dowiedzieć się co z tym dźwiękiem silnika. Wiadomo, że osoba testująca wiele sprzętów będzie mogła coś konkretniejszego powiedzieć. My jutro jedziemy na szerokie testy Sport i GT.

Opublikowano

Ubiegłeś mnie Mariusz bo już właśnie chciałem pisać, że trzeba poczekać na Twój test aby dowiedzieć się co z tym dźwiękiem silnika. Wiadomo, że osoba testująca wiele sprzętów będzie mogła coś konkretniejszego powiedzieć. My jutro jedziemy na szerokie testy Sport i GT.

@Drek,

jeżeli chodzi o dźwięk silnika to jest tak, jak z każdym innym dźwiękiem, jednemu się podoba, innemu nie - po prostu każdy musi wyrobić sobie własne zdanie. I żaden pisemny test tu nie pomoże, bo to mniej więcej tak jakbyś oceniał Bacha przez pryzmat twórczości Chopina czy Mozarta opisanej w teście.

Co nie zmienia faktu, że ja też czekam na test 650 GT, a wszczególności na test porównawczyGTka z konkurentami.

Niebawem na stronie głównej pojawi się materiał z jazd BMW C650GT :D

@Mariusz,

skoro przymierzasz się do materiału z jazd 650 GT to może udało by Ci się zamieścić na stronie głównej pierwszy na świecie test porównawczy C 650 GT versus Burgman 650?

To byłoby coś...

:D

Opublikowano

C650gt i Burgman 650 to dwa inne skutery. Moze i porownanie bylo by fajne ale BMW chyba chcialo miec duzy "sportowy" skuter co im sie udalo chyba. A Burgi to wkoncu typowy turystyk :D Bardziej chyba bym porownywal BMW do Kymco MyRoad. Ale to tylko moje zdanie :D

Co do samego BMW. Hmm pierwsze spojrzenie zapiera dech w piersi :D z bliska juz nie dokonca. Niby wszystko ok ale plastiki odchodzace od Siebie przy zegarach? Rozumiem ze testowka ale tu wygladalo jak by cos ktos nie dorobil. Drugi minus a moze i plus to pod kanapa w schowku po bokach wystaje rama. Ok przez to jest wiecej miejsca ale juz mogli oblozyc ta rame jakims materialem a nie taka goła rura na wierzchu.

Dzwiek silnika dla Mnie bardzo przyjemny :D Stylistyka nawet tez fajna. Chodz od przodu to potwor ;) wyglada bardzo masywnie ;)

Opublikowano

Maniek chyba pomyłka BMW 650 GT to typowy turystyk, może masz na myśli 650 Sport tu się zgadza to jest inna bajka.

  • Administrator
Opublikowano

Ubiegłeś mnie Mariusz bo już właśnie chciałem pisać, że trzeba poczekać na Twój test aby dowiedzieć się co z tym dźwiękiem silnika. Wiadomo, że osoba testująca wiele sprzętów będzie mogła coś konkretniejszego powiedzieć.

Drek... >test< to za mocne słowo. Będę wkrótce przygotowywał materiał pt : "Pierwsze jazdy C650GT". Na pełny test potrzeba więcej czasu... a z tym słabo.

@Drek,

jeżeli chodzi o dźwięk silnika to jest tak, jak z każdym innym dźwiękiem, jednemu się podoba, innemu nie - po prostu każdy musi wyrobić sobie własne zdanie.

Co nie zmienia faktu, że ja też czekam na test 650 GT, a wszczególności na test porównawczyGTka z konkurentami.

Marcin... o dźwięku wspomnę z pewnością w swoim opisie 650GT.

@Mariusz,

skoro przymierzasz się do materiału z jazd 650 GT to może udało by Ci się zamieścić na stronie głównej pierwszy na świecie test porównawczy C 650 GT versus Burgman 650?

To byłoby coś...

Co do testu porównawczego to może kiedyś... Aby robić takie testy musiałoby wszystkim na tym zależeć.

C650gt i Burgman 650 to dwa inne skutery

;)

Dwa inne bo jeden to BMW a drugi Suzuki... Poza tym to maxi- skutery z dokładnie tego samego segmentu.

Moze i porownanie bylo by fajne ale BMW chyba chcialo miec duzy "sportowy" skuter co im sie udalo chyba. A Burgi to wkoncu typowy turystyk :( Bardziej chyba bym porownywal BMW do Kymco MyRoad. Ale to tylko moje zdanie :)

"Bardziej" to ja bym napisał, że masz nikłe pojęcie o czym piszesz...

Opublikowano

Mariusz, a czy wybierasz się tez na jazdy C600 Sport? Z tego co tu czytam, to chyba jest duża różnica między c600 i c650 gt

  • Administrator
Opublikowano

Mariusz, a czy wybierasz się tez na jazdy C600 Sport? Z tego co tu czytam, to chyba jest duża różnica między c600 i c650 gt

Tak. Za kilka dni biorę na dłuższe jazdy C600 Sport.

Co do 650GT... ten skuter bardzo mnie zaskoczył ;)

Opublikowano

Miałem okazje pojeździć BMW GT i Sportem. GT pierwszy raz zobaczyłem na żywo, to nastąpiło lekkie wow i zabrakło dechu na chwilkę, zrobił na mnie niesamowite wrażenie. Bardzo wygodna pozycja, mam 180 cm i nogi wyprostowałem całkowicie i jeszcze miejsca zostało, jednocześnie siedząc bez problemu stopy miałem na ziemi. Pozycja za kierownicą na plus nie ma tutaj pozycji Tmaxowej czyli lekkiego pochylenia do przodu. W Sporcie pozycja jest zbliżona do Tmaxowej. Lusterka wsteczne duże i można je wyregulować. Trochę ręce przeszkadzają ale to kwestia przyzwyczajenia. Siedząc na GT można odnieść wrażenie, że to solidna maszyna. Zegary na dobrej wysokości i czytelne. Z lewej prędkościomierz z prawej komputer oprócz standardowych danych podaje również np. ciśnienie w oponach. Schowki z przodu dwa z lewej większy z prawej mniejszy. Światła z przodu można włączać i przestawiać za pomocą przycisku na lewej manetce osobno drogowe. Ciekawie wyglądają ledy jako światła do dziennej jazdy.

Schowek pod kanapą dość duży. Ogólne wrażenie - super.

Odpalam, ciekawy dźwięku silnika i nie wiem ale nie pracuje tak głośno jak to było opisywane. Dźwięk motoru trochę jak ktm 250. Ale bez przesady żeby to było jakoś niezwykle głośne. W mieście nawet lepiej, że słychać piesi bardziej zwrócą uwagę. Mówiłem dealerowi o opiniach dotyczących głośności silnika i też był zdziwiony. Powyżej 80 km/h silnika nie słychać. Dealer powiedział również, że jak był w Portugalii na testach GT to jeździł również z Akrapovicem i odniósł bardzo pozytywne wrażenie. I ma zamówiony do testówki taki wydech. Więc jak komuś nie będzie pasować może zmienić. Mnie ten dźwięk nie przeszkadzał a wręcz widzę plusy w postaci większej słyszalności w jeździe miejskiej. A dla porównania dla mnie dźwięk An650 przypomina odkurzacz. Jedziemy i tutaj to jeszcze więcej plusów. Od startu czułem, że ta konstrukcja jest dobrze zaprojektowana. Szyba jest wysoka ale ja preferuję jazdę z opuszczoną poniżej linii kasku więc pstryczek i szyba w dół (regulacja wysokości szyby elektryczna). Pojechałem z Nowego Tomyśla do Berlina na kebaba. I tutaj mała dygresja. Pojechałem starą trasą na Świecko z powodu zakrętów i większej możliwości sprawdzenia jak GT jeździ i z nadzieją, że ruch będzie mały ponieważ jest obok nowa autostrada. Ale się pomyliłem, tir za tirem tirem poganiał. Prowadzenie jest pewne i stabilne. Podmuchy wiatru przy wyprzedzaniu nie robią wrażenia na GT. BMW przyspiesza od dołu i nie ma jakieś dziury w trakcie przyspieszania. Przyspieszenie dobre. Wchodzi w zakręty pewnie i ma się to pod całkowitą kontrolą. Komfort jazdy jest wysoki i wybieranie nierówności bardzo dobre. ABSy potestowałem po powrocie na kocich łbach dozowanie dobre bez jakiś niespodzianek. Hamulce dobre. Co prawda lekkie naciśnięcie klamek nie powoduje gwałtownego hamowania ale trochę więcej siły i skuter zatrzymuje się bez problemu. Kwestia przyzwyczajenia. I tak sobie jechałem i jechałem i jechałem i nie chciałem wracać i powiem jedno czułem się naprawdę dobrze. Zmieniając sprzęty coraz trudniej znaleźć taki co by na nowo dawał frajdę z jazdy. Tutaj ta radość jest. Przerwa na tankowanie - wlew umieszczony z przodu siedzenia i znowu sobie jechałem. Maksymalną prędkością jaką jechałem to coś około 170 ale nie miałem okazji dać maksa ze względu na warunki drogowe. Jednak wszystko co dobre kiedyś się kończy więc musiałem wrócić. Oddałem BMW GT z wielkim żalem. Jakby była taka możliwość to bym go już nie oddał :clap:

k45b7a.jpg

4jawid.jpg

m2gvnp.jpg

mivscw.jpg

d02rue.jpg

z390gl.jpg

1ugqcs.jpg

w8ieop.jpg

5jkumt.jpg

1ps04y.jpg

pe9ng8.jpg

45d9a8.jpg

4k2qe0.jpg

92j5do.jpg

no9iu4.jpg

5hnl3k.jpg

3by2pg.jpg

kh9y1o.jpg

vfldph.jpg

Mam jeszcze nagranie dźwięku silnika wrzucę później. BMW Sport to taki Tmax :)

O tu dźwięk

Opublikowano

Fajny opis i duża ulga. Jak widać zróżnicowanie subiektywne jest różne więc myślę, że dla każdego coś miłego.

I tutaj widać że GT rozpędza się bez problemu do 180km/h. Od 120 do 180 to w 10s zrobił

Opublikowano

No i fajnie :clap:

Cieszę się, że nasze wrażenia z jazdy GTekiem są identyczne ale gdzie wrażenia z jazdy Sportem?

Opublikowano

Drek, dobrze że to napisałeś bo co chwila czytam narzekania na GT od BMW. Jak widać trudno o obiektywną opinie bo tyle ile jest kierowników tyle będzie opinii o pojeździe. Ja trochę z niedowierzaniem czytałem że to nowe BMW jest niedopracowane, przecież to w końcu BMW więc chłopaki z Monachium raczej bubla by nie wypuścili na rynek.

Opublikowano

Mam jedno pytanko odnośnie napędu. Rozumie, że napęd na koło przeniesiony jest za pomocą łańcucha, który pracuje w oleju w szczelnej obudowie? A wiadomo czy ten łańcuch wymienia się podobnie jak w tradycyjnych motocyklach? I ciekawe jestem jaki byłby koszt tego.

Opublikowano

Szymek jak zasiądziesz za kierownicą BMW GT to będziesz miał taką radość z jazdy, że będziesz miał tylko jedno na uwadze - radość i przyjemność z jazdy. A co tam trzeba wymienić ? Nie ważne !!! Ważne, że jade i jade. Ten skuter to bajka :chair:

P.S. W trakcie startu i przyspieszania żadnych nieprzyjemnych drgań nie ma.

P.S. 2 Dźwięk powyżej w poście z opisem

P.S. 3 Średnie spalanie 5,7l

Cena 45 k

Opublikowano

...przecież to w końcu BMW więc chłopaki z Monachium ..

z Berlina Motocykle i skutery produkowane (składane) są w Berlinie :chair:

Opublikowano

Ciekawy jestem, czy przy wzroście 165 cm da radę stać obunóż chociaż na palcach???

Opublikowano

Czaro spokojnie. Wielka maszyna dla każdego wzrostu.

No i fajnie :chair:

Cieszę się, że nasze wrażenia z jazdy GTekiem są identyczne ale gdzie wrażenia z jazdy Sportem?

Sportem nie za wiele pojeździłem bo parking już był pusty i salon zamknięty bo GT jechałem i jechałem. Ale Sport to Tmax choć Tmax troszkę lepszy jeżeli chodzi o składanie się i hamulce. Ale za krótko jeździłem więc moja opinia jest subiektywna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...